Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Q stuka przy zmianie biegów - Luz na wale


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam odkąd kupiłem audi przy zmianie biegów np z 1 na 2 puszczajac gaz czuć wyraźne puknięcie dwumasa była na wykonczeniu wiec ja w wakacje wymieniłem ale problem z pukaniem zostal dzisiaj położyłem się pod audi złapałem za wał i co czuje dosyć spory luz kątowy niżej link do filmu. Chyba jest zbud duzy prawda ? Góra dół nie ma także chyba podpora jest dobra dzwiek pukania wydobywa się raczej ze skrzyni ale moge się mylić. Jakieś pomysły ?

https://www.facebook.com/video.php?v=421823541321867&l=5717980957369520404

Opublikowano

Taki luz jest dopuszczalny, chyba że się myle bo też mam taki a nic nie puka.

Opublikowano

Torsen luźny

Opublikowano

czyli wymiana torsena i będzie po sprawie ?

Opublikowano

Da sie skasować luz ale czy całkowicie to juz się okaże po zabiegu

Opublikowano

Na czym taki zabieg polega

Opublikowano

W każdym którego oglądałem mniejszy lub większy luz na wale był. Ten nie wyglada jakoś dramatycznie.

Stuka tylko przy zmianie z 1 na 2 czy na innych biegach też?

Jak tylko z 1 na 2 to nie wierzę, żeby to luz na wale powodował.

Opublikowano (edytowane)

Mam w domu dwa Q i w każdym tak jest i chyba musi być :D

Edytowane przez davidlive
Opublikowano

W moim też jest lekki luz, ale stukania przy zmianie biegu nie zauważyłem ^_^

Opublikowano

to nie jest luz na wale tylko na mechanizmie centralnym

luz na wale to albo luz na krzyzaku albo na ktoryms z przegubow

kasowanie luzu na torsenie polega na wymianie zuzytych podkladek miedzy zebatkami/mechanizmami, sa one mosiężne lub podobne, z czasem sie wycieraja i dlatego robi sie luz

Opublikowano

zapomniałeś dodać ze do tego trzeba rozebrać skrzynie ;P i to nie wiadomo czy pomoże :)

u mnie tez stuka :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

torsen da rade wyjac bez sciagania skrzyni z tego co kojarze, troch sprytu, przynajmniej tak w 5 biegach jest


dzis zalalem mos2 liqui moly do krzyn ok 1.5 tubki, od razu biegi zaczely ciasniej chodzic, zobaczymy jak sie ulozyc z czasem torsen a tym wynalazku

Opublikowano

też mam podobne usterki wymieniłem inną skrzynie i bez zmian kupiłem następnego torsena już 3-go i bez zmian, rozebrałem torsena i te podkładki mosiężne są ok tylko te dwie główne zębatki są wytarte ale nie wierze ze przez torsena są takie duże stuki i luzy myślę ze to gdzieś indziej siedzi przeguby są ok

Opublikowano (edytowane)

Dołączę się do tematu gdyż mam podobny problem.Zmiana biegów i szybsze puszczenie sprzęgła taki stuk, jakby tył dołączany.

Póki olej jest jeszcze nie zagrzany to jest to nie wyczuwalne.

Może wymienić olej, chociaż wątpię aby to zlikwidowało luz

Wymieniłem oba przeguby tylnych półosiek wewnętrzne ale nie zlikwidowało to problemu.

Luzu na podporze wału nie ma.

Luz jest kręcąc wałem tak jak na filmiku @ThePanKot może nawet większy.

Można podobno torsena odkręcić bez demontowania skrzyni.Chciałbym to zrobić i sprawdzić na stan podkładek i zębatek.

Może ktoś ma zdjęcia z demontażu chętnie obejrzę.

Czy torsen schodzi z obudową jego czy trzeba później coś rozpinać itp.

Dodam że tylny dyfer rozbierałem i zlikwidowałem luz pomiędzy wałkiem atakującym a kołem przez zmianę podkładek, może taka metodą da się naprawić torsen.

Można by kupić torsen ale raczej ciężko z dostępnością

Znalazłem stronę:

http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/how-i-rebuilt-my-01e-edu-6spd-lots-pics-long-bww-1721387/

Czy luzy na torsenie to przeważnie zużyte zębatki? czy podkładki

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

podkladki i slimaki, tylko wymiana na nowy raczej

torsen sciagasz normalnie odkrecajac obudowe tylna skrzyni gdzie on sie znajduje, zdejmujac dolny dekiel w tej obudowie bedziesz widzial tez zabezpieczenie flanszy walu aby ja wyjac, nie pamietam juz dokladnie jak to wygladalo, jak sciagniesz flansze i obudowe to torsen normalnie schodzi

Opublikowano

Wiec nie ma nawet dużo odkręcania.Jak nie zdemontuje torsena to nie bedę wiedział gdzie są luzy.

Czy jeżeli ślimaki były by ok i te zębatki w środku to wycierają się podkładki zewnętrzne.

Chodzi mi o te od strony wieloklinów, bo są tu chyba po dwie sztuki.

Jest jeszcze jedna pomiędzy zębatkami tak widziałem w google.

W tylnym dyfrze zmieniając podkładki dałem wałek bardziej w pracę i zlikwidowałem luz.

Przy okazji wymienić olej czy zalać ten co był?

Opublikowano

wymien 75W90 SAE GL4 mineral

pozniej zerkne na mojego rozkreconego i napisze czy oprocz slimakow i podkladek cos jeszcze sie zuzylo

Opublikowano (edytowane)

Ok

W razie czego masz jakieś części?

Czy wszystkie złom?

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

złom, to zalezy, widac zuzycie na slimakach, podkladki zjechane na maksa ale sam w sobie torsen działał do końca, wiec zalezy

Opublikowano (edytowane)

Ale było stukanie przy zmianie biegów?

Wymieniłeś torsena czy tylko podkładki ślimaki?

Jaki przebieg auta?

Edytowane przez edekxp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...