ThePanKot Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Witam odkąd kupiłem audi przy zmianie biegów np z 1 na 2 puszczajac gaz czuć wyraźne puknięcie dwumasa była na wykonczeniu wiec ja w wakacje wymieniłem ale problem z pukaniem zostal dzisiaj położyłem się pod audi złapałem za wał i co czuje dosyć spory luz kątowy niżej link do filmu. Chyba jest zbud duzy prawda ? Góra dół nie ma także chyba podpora jest dobra dzwiek pukania wydobywa się raczej ze skrzyni ale moge się mylić. Jakieś pomysły ?https://www.facebook.com/video.php?v=421823541321867&l=5717980957369520404
lunatic Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Taki luz jest dopuszczalny, chyba że się myle bo też mam taki a nic nie puka.
ThePanKot Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 czyli wymiana torsena i będzie po sprawie ?
pioteros Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Da sie skasować luz ale czy całkowicie to juz się okaże po zabiegu
azure Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 W każdym którego oglądałem mniejszy lub większy luz na wale był. Ten nie wyglada jakoś dramatycznie. Stuka tylko przy zmianie z 1 na 2 czy na innych biegach też? Jak tylko z 1 na 2 to nie wierzę, żeby to luz na wale powodował.
davidlive Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Mam w domu dwa Q i w każdym tak jest i chyba musi być Edytowane 20 Marca 2015 przez davidlive
erchi Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 W moim też jest lekki luz, ale stukania przy zmianie biegu nie zauważyłem
pioteros Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 to nie jest luz na wale tylko na mechanizmie centralnymluz na wale to albo luz na krzyzaku albo na ktoryms z przegubowkasowanie luzu na torsenie polega na wymianie zuzytych podkladek miedzy zebatkami/mechanizmami, sa one mosiężne lub podobne, z czasem sie wycieraja i dlatego robi sie luz
Imhotet Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 zapomniałeś dodać ze do tego trzeba rozebrać skrzynie ;P i to nie wiadomo czy pomoże u mnie tez stuka 1
pioteros Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 torsen da rade wyjac bez sciagania skrzyni z tego co kojarze, troch sprytu, przynajmniej tak w 5 biegach jest dzis zalalem mos2 liqui moly do krzyn ok 1.5 tubki, od razu biegi zaczely ciasniej chodzic, zobaczymy jak sie ulozyc z czasem torsen a tym wynalazku
Edzio Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 też mam podobne usterki wymieniłem inną skrzynie i bez zmian kupiłem następnego torsena już 3-go i bez zmian, rozebrałem torsena i te podkładki mosiężne są ok tylko te dwie główne zębatki są wytarte ale nie wierze ze przez torsena są takie duże stuki i luzy myślę ze to gdzieś indziej siedzi przeguby są ok
edekxp Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Dołączę się do tematu gdyż mam podobny problem.Zmiana biegów i szybsze puszczenie sprzęgła taki stuk, jakby tył dołączany. Póki olej jest jeszcze nie zagrzany to jest to nie wyczuwalne. Może wymienić olej, chociaż wątpię aby to zlikwidowało luz Wymieniłem oba przeguby tylnych półosiek wewnętrzne ale nie zlikwidowało to problemu. Luzu na podporze wału nie ma. Luz jest kręcąc wałem tak jak na filmiku @ThePanKot może nawet większy. Można podobno torsena odkręcić bez demontowania skrzyni.Chciałbym to zrobić i sprawdzić na stan podkładek i zębatek. Może ktoś ma zdjęcia z demontażu chętnie obejrzę. Czy torsen schodzi z obudową jego czy trzeba później coś rozpinać itp. Dodam że tylny dyfer rozbierałem i zlikwidowałem luz pomiędzy wałkiem atakującym a kołem przez zmianę podkładek, może taka metodą da się naprawić torsen. Można by kupić torsen ale raczej ciężko z dostępnością Znalazłem stronę: http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/how-i-rebuilt-my-01e-edu-6spd-lots-pics-long-bww-1721387/ Czy luzy na torsenie to przeważnie zużyte zębatki? czy podkładki Edytowane 7 Października 2015 przez edekxp
pioteros Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 podkladki i slimaki, tylko wymiana na nowy raczejtorsen sciagasz normalnie odkrecajac obudowe tylna skrzyni gdzie on sie znajduje, zdejmujac dolny dekiel w tej obudowie bedziesz widzial tez zabezpieczenie flanszy walu aby ja wyjac, nie pamietam juz dokladnie jak to wygladalo, jak sciagniesz flansze i obudowe to torsen normalnie schodzi
edekxp Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Wiec nie ma nawet dużo odkręcania.Jak nie zdemontuje torsena to nie bedę wiedział gdzie są luzy. Czy jeżeli ślimaki były by ok i te zębatki w środku to wycierają się podkładki zewnętrzne. Chodzi mi o te od strony wieloklinów, bo są tu chyba po dwie sztuki. Jest jeszcze jedna pomiędzy zębatkami tak widziałem w google. W tylnym dyfrze zmieniając podkładki dałem wałek bardziej w pracę i zlikwidowałem luz. Przy okazji wymienić olej czy zalać ten co był?
pioteros Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 wymien 75W90 SAE GL4 mineralpozniej zerkne na mojego rozkreconego i napisze czy oprocz slimakow i podkladek cos jeszcze sie zuzylo
edekxp Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Ok W razie czego masz jakieś części? Czy wszystkie złom? Edytowane 8 Października 2015 przez edekxp
pioteros Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 złom, to zalezy, widac zuzycie na slimakach, podkladki zjechane na maksa ale sam w sobie torsen działał do końca, wiec zalezy
edekxp Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Ale było stukanie przy zmianie biegów? Wymieniłeś torsena czy tylko podkładki ślimaki? Jaki przebieg auta? Edytowane 8 Października 2015 przez edekxp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się