Jump to content
IGNORED

Autostrada ile jechać


ROBUŚ24

Recommended Posts

Witam wszystkich :)

Mam pytanie ile mogę jechać długi odcinek km/h na autostradzie żeby nic się nie stało z silnikiem ? mam silnik 1.6 demon prędkości nie jest ale ile mogę bezpiecznie jechać np 600 km na tempomacie ? Autostrada oczywiście otwarta , 3 osoby na pokładzie. np: przy 140km/h mam 4 tys obr..

Edited by ROBUŚ24
Link to comment
Share on other sites

Ja jadac do francji 5 osob bagaz adrem 130-150 non stop srednio chyba caly czas 140km/h nie schodzilo co postuj nie gasilem odrazu tylko moment odczekalem :)

Link to comment
Share on other sites

Co ma się stać... ew. nie gaś silnika na MOPie od razu tylko odczekaj 1-2 minuty

Chociaż w Twoim przypadku to też chyba trochę nie potrzebne, bo w końcu nie masz turba :)

Link to comment
Share on other sites

120 będzie na pewno bezpieczne. Możesz oczywiście więcej.

Link to comment
Share on other sites


Mam pytanie ile mogę jechać długi odcinek km/h na autostradzie żeby nic się nie stało z silnikiem ?

Jak nie będziesz jechał non stop z max.prędkością jaką można z tego czegoś wycisnąć to możesz i 600.000 km przejechać.

Link to comment
Share on other sites

Czyli 140km/h przy 4 tys obr, mogę jechać cały czas np 600km ? weźcie pod uwagę ze to tylko 1.6 z 5 biegami.

Ja jadac do francji 5 osob bagaz adrem 130-150 non stop srednio chyba caly czas 140km/h nie schodzilo co postuj nie gasilem odrazu tylko moment odczekalem :)

Tylko że kolega ma 2.4 a ja tylko 1.6...

Link to comment
Share on other sites

Czyli 140km/h przy 4 tys obr, mogę jechać cały czas np 600km ? weźcie pod uwagę ze to tylko 1.6 z 5 biegami.

Ja jadac do francji 5 osob bagaz adrem 130-150 non stop srednio chyba caly czas 140km/h nie schodzilo co postuj nie gasilem odrazu tylko moment odczekalem :)

Tylko że kolega ma 2.4 a ja tylko 1.6...

Przecież napisał, że ADRem czyli 1.6 100km :)

Jedź spokojnie 150-160.

1.4 po 1000km w jedną non stop na autostradzie 160 a skrzynia kończyła przy 175 :)

Link to comment
Share on other sites

Robuś - stała dozwolona prędkość obrotowa silnika to taka, gdzie obrotomierz zazwyczaj wchodzi/zaczyna wchodzić na czerwone pole, dozwolona chwilowa maksymalna prędkość obrotowa silnika wyznaczana jest przez odcinkę. Jak to wygląda w praktyce? Spokojnie możesz jechać nawet na 5,5 rpm, ważne żeby korzystać z mocy dopiero po rozgrzaniu oleju (potrzeba na to z 15km), nie jechać na oleju z przekroczonym terminem wymiany itp. Dywagacje typu 145 km/h czy 150 nie mają sensu - możesz jechać ile chcesz i nic się nie stanie, jedyne co się szybciej zużyje w mierzalny sposób to paliwo... Jak ciśniesz to zwracaj tylko uwagę czy temperatura nie idzie w górę - przy sprawnym układzie chłodzenia na 99,99% nie pójdzie i tyle. Po zatrzymaniu np. na parkingu autostradowym auta bez turbo nie trzeba odczekiwać przed zgaszeniem.

Edited by Jakoob
Link to comment
Share on other sites

Jak ciśniesz to zwracaj tylko uwagę czy temperatura nie idzie w górę - przy sprawnym układzie chłodzenia na 99,99% nie pójdzie i tyle.

A jak temperatura spada np pomiędzy 70 a 90st ?

Link to comment
Share on other sites

Jak ciśniesz to zwracaj tylko uwagę czy temperatura nie idzie w górę - przy sprawnym układzie chłodzenia na 99,99% nie pójdzie i tyle.

A jak temperatura spada np pomiędzy 70 a 90st ?

To trzeba termostat wymienić :D

Link to comment
Share on other sites

temperatura spada przy prędkości od 160km/h a np przy 140km/h temp jest cały czas 90st

Edited by ROBUŚ24
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich :)

Mam pytanie ile mogę jechać długi odcinek km/h na autostradzie żeby nic się nie stało z silnikiem ? mam silnik 1.6 demon prędkości nie jest ale ile mogę bezpiecznie jechać np 600 km na tempomacie ? Autostrada oczywiście otwarta , 3 osoby na pokładzie. np: przy 140km/h mam 4 tys obr..

ja kolego jeszcze nie dawno dosyć często bo ze 2 razy w miesiącu pokonywałem trasę około 500-550 km w jedną stronę własnie autostradą i mam też silnik 1.6 i taki odcinek pokonywałem bez gaszenia auta i starałem sie jechać ze stałą predkością 150 km/h i przy wyprzedaniu nawet cos około 170 km/h i powiem tak silnikowi nic do tej pory nie dolega po takich trasach a było ich kilka tylkow tak jak koledzy pisali o silnik trzeba dbać podstawa to dobry olej np. motul

Link to comment
Share on other sites

tempomat odpada, bo się zanudzisz

ale jedź ile Ci się chce

powiem więcej - zapierd..... czasami ile fabryka dała

po to jest autostrada by się nią cieszyć

i tyle w temacie

na parkingu niech ochłonie minutkę na wolnych i już

i baw się dobrze

co ma się stać? litr więcej na 100 km ?

a kogo to obchodzi ???

Link to comment
Share on other sites

Kolego zalej porządną oliwe a nie jakiegoś castrola i nic się nie stanie 4000obr/min to nie są jakieś ekstremalne obroty dla benzyny więc nie ma co panikować :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Czyli 140km/h przy 4 tys obr, mogę jechać cały czas np 600km ? weźcie pod uwagę ze to tylko 1.6 z 5 biegami.

Ja jadac do francji 5 osob bagaz adrem 130-150 non stop srednio chyba caly czas 140km/h nie schodzilo co postuj nie gasilem odrazu tylko moment odczekalem :)

Tylko że kolega ma 2.4 a ja tylko 1.6...

Przecież napisał, że ADRem czyli 1.6 100km :)

Jedź spokojnie 150-160.

1.4 po 1000km w jedną non stop na autostradzie 160 a skrzynia kończyła przy 175 :)

ADR = 1.8 125km

Link to comment
Share on other sites

tempomat odpada, bo się zanudzisz

ale jedź ile Ci się chce

powiem więcej - zapierd..... czasami ile fabryka dała

po to jest autostrada by się nią cieszyć

i tyle w temacie

na parkingu niech ochłonie minutkę na wolnych i już

i baw się dobrze

co ma się stać? litr więcej na 100 km ?

a kogo to obchodzi ???

Dobre .swoja droga ostatnio z kudowy wracalem 200 km autostrada .minimum 150 .a przewaznie 180-200 i nic silnik ma sie dobrze .na parkingu turbo swiecilo az milo. Grzej ile fabryka dala oby .nie na czerwonym polu.jezeli bryka zdrowa. .to nic sie nie stanie
Link to comment
Share on other sites

Z tą minutą na mopie to przesada. Przecież zjeżdżając z autobana nie wpadasz na full gazie i gasisz auto tylko noga z gazu i wytracasz prędkość kilkaset metrów lub więcej. W tym czasie silnik nie spala paliwa więc nie produkuje ciepła. W benzynie zresztą nie ma turbo więc nie ma gdzie olej się usmażyć.

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

ok, to może doprecyzuję

o tymże fabryka dała, to pisałem mając na myśli jeżdżenie po DEU

pamiętam w zeszłym roku jechałem na południe i w okolicach Ingolstadt leciałem 223 na godzinę

w PL nigdy tego nie powtórzyłem - tym bardziej teraz, po wprowadzeniu słynnego przepisu, wiadomo o co kaman

a ta minutkę na parkingu, no staram się tego przestrzegać

rzeczywiście choć jest tak jak pisze Arek że dojazd do parkingu tez swoje trwa, czyli redukcje, wolniejsze obroty, zero zużycia itd - to dla dobra turbiny po jeździe staram się by trochę silnik pochodził przy całkowicie zatrzymanym aucie

i przyznam że nie patrzę na sekundnik :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...