SMAMR Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 (edytowane) Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy. 4 Faults Found: 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 17 Mileage: 240047 km Date: 2016.10.15 Time: 12:16:45 5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:03:41 5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2102 00 [032] - Signal Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:02:41 4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 00 [101] - Electrical Fault Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:01:07 Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju? pozdrawiam. Edytowane 15 Października 2016 przez SMAMR
aszerek Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Pomoglo? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pomogło. Puki co po przejechaniu ok. 1000 km brak wycieków. Chwile spalanie nie skacze już też między 0.7 a 0.8 , tylko utrzymuje się na poziomie 0.8 L. Dodam , że u mnie przed całym zabiegiem nie świecił się jeszcze żaden check engine
Limak2005 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 A srodek kolektora jak u ciebie wygladal? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
SMAMR Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Może błędy po ponownym montażu wyczyszczonej przepustnicy ponownie się pojawiają bo konieczna jest adaptacja przepustnicy?
Osiollekk Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy! O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym. Także polecam, nic trudnego w tym nie ma
Limak2005 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy! O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym. Także polecam, nic trudnego w tym nie ma kolektor tez czysciles?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Osiollekk Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy! O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym. Także polecam, nic trudnego w tym nie ma kolektor tez czysciles?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak. W kolektorze jest najwięcej tego syfu...
Limak2005 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Masz jakies fotki z demontazu? Jak wyglada to z uszczelka pod kolektorem? Trzeba nowa czy mozna montowac na starej? Podeslij fotki bo tez bym chcial wyczyscic i kolektor bo wygladal nie zaciekawie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tomastbg Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Tak swoją drogą czego używacie do czyszczenia kolektorów? Kiedyś znajomy mówił zeby zalać je naftą, że to pomaga. Tyle że nie bardzo wyobrażam sobie takiej ilości nafty żeby cały kolektor w niej zanurzyć. Jak się spisują te preparaty do czszczenia egr? Jest sens sie w to w ogóle bawić?
Osiollekk Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Tak swoją drogą czego używacie do czyszczenia kolektorów? Kiedyś znajomy mówił zeby zalać je naftą, że to pomaga. Tyle że nie bardzo wyobrażam sobie takiej ilości nafty żeby cały kolektor w niej zanurzyć. Jak się spisują te preparaty do czszczenia egr? Jest sens sie w to w ogóle bawić? Ja na początku zacząłem czyścić benzyną ekstrakcyjną ale całe szczęście miałem w domu też preparat do egr/turbo itd. Bez tego byłoby kiepsko, benzyna w ogóle tego nie ruszała. I tak jak piszesz, przydałoby się cały kolektor zanurzyć w jakimś płynie i zostawić go chociaż na godzine (najlepiej na noc). Wtedy to ładnie wszytko i wszędzie puści. Ja nie miałem takiej możliwości i przez co był problem z miejscami do których nie dojdzie np śrubokręt. Masz jakies fotki z demontazu? Jak wyglada to z uszczelka pod kolektorem? Trzeba nowa czy mozna montowac na starej? Podeslij fotki bo tez bym chcial wyczyscic i kolektor bo wygladal nie zaciekawie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie robiłem fotek. Opierałem się na informacjach z tego tematu i nie miałem problemu. Za pierwszym razem demontowałem wszystko bez nowych uszczelek, ale jak zobaczyłem, że jakiś ćwok wcześniej założył uszczelke pod kolektor odwrotnie, i że była cała powyginana i powyciągana to za dwa dni rozebrałem całość jeszcze raz i wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe - koszt ok 50zl a przy okazji rozwiązał się problem z odpalanie na zimnym. U mnie całość jest na 10śrubach, na imbusach. Przy czym, jedna jest w środku kolektora, ale po zdjęciu widze, że u Ciebie jej nie ma. Jak zdjąłeś i założyłeś ponownie egra i przepustnice i wszystko działa to raczej z kolektorem nie powinieneś mieć problemu. Poszukaj może na YT jakiegoś filmiku z demontażu. Ja znalazłem od Audi A6 C6 i u mnie jest tak samo ("How to replace and clean EGR valve and intake manifold on 2.0 tdi Audi A6 (C6 4F)") Edytowane 17 Października 2016 przez Osiollekk
SMAMR Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy. 4 Faults Found: 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 17 Mileage: 240047 km Date: 2016.10.15 Time: 12:16:45 5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:03:41 5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2102 00 [032] - Signal Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:02:41 4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 00 [101] - Electrical Fault Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:01:07 Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju? pozdrawiam. Poddałem się. Wczoraj kupiłem nowa oryginalną przepustnicę. Dziś po południu wymieniam. Mam nadzieję, że błędy nie będą się pojawiały. Po wymianie świec błąd "4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 00 [101] - Electrical Fault" nie występuje. Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy. 4 Faults Found: 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 17 Mileage: 240047 km Date: 2016.10.15 Time: 12:16:45 5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [032] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:03:41 5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2102 00 [032] - Signal Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:02:41 4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 00 [101] - Electrical Fault Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 240043 km Date: 2016.10.15 Time: 11:01:07 Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju? pozdrawiam. Poddałem się. Wczoraj kupiłem nowa oryginalną przepustnicę. Dziś po południu wymieniam. Mam nadzieję, że błędy nie będą się pojawiały. Po wymianie świec błąd "4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) P0672 00 [101] - Electrical Fault" nie występuje. Po wymianie przepustnicy błędy nie wracają. Filtr DPF wypalił się na trasie do poziomu 2 g. 1
art1122 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Witam ogarnął już ktoś jak zdemontować EGR z chłodniczką spalin ?(taki jak na zdjęciu)
griga-st Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 ogarnął już ktoś Zobacz dwie strony wcześniej. Niestety linki znowuż wygasły. Z tego co piszą to łatwo nie będzie...
pimpam Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Ja się podzielę swoimi wrażeniami z czyszczenia przepustnicy i egr. Otóż od jakiegoś czasu szarpało mi autkiem przy gaszeniu trochę wibrował na postoju. Ale dopiero pare dni temu dostałem swój kabelek i mogłem przeglądnąć błędy i faktycznie wywalało mi: 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [036] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 170755 km Date: 2016.11.14 Time: 21:54:20No to co...rozebrałem czyszcze, ale przepustnicy nie rozkręcałem całkiem tylko nagaru się pozbyłem bo nie widziałem nigdzie cieknącego oleju z obudowy tj miało to miejsce na egr którego z racji śladów oleju rozebrałem. Złożyłem odpalam błędu niby nie ma, myślę misja się udała no ale na drugi dzień jadę, a tu kontrolka świec i za chwile check engine. Podjechałem na zakładowy warsztacik sprawdziłem i znów wywaliło ten sam błąd. No to dawaj znowu wszystko zdejmuje i czyszczę i tym razem coś mnie ruszyło, żeby rozebrać całą przepustnicę, a tam taka impreza: Można było popływać w oleju no i oczywiście silniczek i czujnik sobie popływały całe. Niby wyczyściłem dobrze, złożyłem, odpalam i zonk nie bangla silniczek.....Lipa na całego, a do tego kolejny błąd do kolekcji: 5306 - Throttle Position Sensor (G69) P0122 00 [036] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 170763 km Date: 2016.11.15 Time: 21:51:47 No to myślę mam martwą przepustnicę tak już na amen, zalało elektronikę i koniec tematu, Że było późno wróciłem do domu. Oczywiście następnego dnia zamówiłem nową, ale że jestem w kraju w którym ceny za wszystko są z kosmosu, to chyba to mnie zmotywowało do ostatniej próby ratowania przepustnicy. Otóż w firmie używamy czyściwa dość mocnego, kleje pochodne butaprenu czy smar rozpuszcza bez śladu w parę chwil. Dla zainteresowanych nazywa się Kajflex kajman cleaner, w Polszy napewno się go też da zamówić. I teraz tak przeczytałem tu gdzieś na tym forum, że broń boże nie kąpać elektroniki przepustnicy bo będzie się nadawała na szrot. Otóż nic bardziej mylnego jak się okazuje. Cała elektronika łącznie z silniczkiem wylądowały na jakieś 30min w tym czyściwie. Potem z 40min suszenia nie musi być dłużej bo ten specyfik momentalnie paruje zostawiając po sobie Saharę, a i tu też zauważyłem jak używałem innego czyścika niby czyścił ale zostawiał po sobie taka ni to tłustawą ni to wilgotną powłokę - takiego cudactwa nie używajcie..... Złożyłem oczywiście między zębatki wypadałoby dać trochę smaru. Odpalam i proszę bardzo autko ożyło. Skasowałem stare błędy. Przejeździłem do dziś i żaden błąd nie wrócił. Zrobiłem też test przepustnicy w VCDS. Gdyby ktoś nie wiedział jak, a chce zrobić to kolejność jest taka: 01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start. U mnie działa aż miło patrzeć. Na koniec chciałem wypalic dpf ale nie wiedzieć czemu przez VCDS mi nie chce iść, ale to nic. Wypaliłem go podczas jazdy i wg. VCDS się udało. Tak więc udało mi się ożywić przepustnicę i zaoszczędzić parę groszy za co w nagrodę założyłem dziś xenony w przeciwmgielne i wymieniłem sobie filtr kabinowy hyhyhy. A na poważnie mam nadzieję, że komuś się mój post przyda i pomoże. Jedno jest pewne, zalana przepustnica nie oznacza martwej przepustnicy, A rano zabieram się za kolektor bo widziałem w nim niezłą kotłownie Porobię fotki i napiszę co i jak poszło po skończonej robocie. Pozdrawiam A i dodam tylko jeszcze, że objawy szarpania zniknęły Założyłem nowy temat z poradnikiem jak zdejmować i czyścić kolektor także zapraszam. Edytowane 19 Listopada 2016 przez pimpam
lotkas Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Witam, Czy ktos moglby odswiezyc ponizsze? wymontowanie EGRa cjcb.pdf - Darmowy hosting plikĂłw ChĹodnica EGR CJCB zestawiene montaĹźowe.png - Darmowy hosting plikĂłw
dzg Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam, Czy ktos moglby odswiezyc ponizsze? wymontowanie EGRa cjcb.pdf - Darmowy hosting plikĂłw ChĹodnica EGR CJCB zestawiene montaĹźowe.png - Darmowy hosting plikĂłw Proszę Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy układu recyrkulacji spalin : https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLeTlsbXNMTWVIdW8 Zestawienie montażowe - układ recyrkulacji spalin https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLb1FwaXJpV09TVDQ 1
lotkas Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, Czy ktos moglby odswiezyc ponizsze? wymontowanie EGRa cjcb.pdf - Darmowy hosting plikĂłw ChĹodnica EGR CJCB zestawiene montaĹźowe.png - Darmowy hosting plikĂłw Proszę Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy układu recyrkulacji spalin : https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLeTlsbXNMTWVIdW8 Zestawienie montażowe - układ recyrkulacji spalin https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLb1FwaXJpV09TVDQ Dziekuje Ci bardzo. Mam nadzieje, ze nie bede musial szybko przechodzic przez wymiane calego EGR. Przy okazji chcialbym podzielic sie moim problemem. Mianowicie wsykakiwaly rozne bledy typu: P0651 - Sensor Reference Voltage "B" Circuit/Open 01314 - Engine Control Module (ECM) Samochod mial problemy z moca - lampka swiec zarowych + check engine + Stabilisation Control ESC error - aktywne. Kasowalem bledy ELM327 i problem powracal po jakims czasie, zwykle po dluzszej jezdzie. Zdecydowalem na podlaczenie i sprawdzenie VCDSem, podobne bledy z tym ze po skasowaniu ELM327 nie kasowal bledow zwiazanych z hamulcami. Wiec usunalem bledy w VCDS, tym razem juz wszystkie. Zadowolony ruszylem w trase.... 200 metrow od domu. Znow to samo, tym razem bez ESC error - lampka swiec zarowych + check engine - aktywne no i do tego brak mocy. Zdesperowany sprawdzam poprzez VCDS a tam nowe bledy z serii P0403: 4891-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Open Circuit 4892-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Electrical Fault in Circuit Odkrecam pokrywe silnika krokowego EGR, a tam wszystko mokre, wilgotne jakby ktos nalal wody, przyrdzewiale elementy. Wyglada na to ze woda sie kondensowala poprzez nieszczelnosci w uszczelce. Wyczyscilem, wysuszylem, poskladalem spowrotem i samochod jezdzi jak nowy. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez lotkas
Pepis85 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Witam, dziś postanowiłem wyjąć przepustnicę z mojego A4 B7 2.0 TDI. Nie domykała się do końca co skutkowało telepaniem się auta przy gaszeniu. Postanowiłem ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie ma połamanych zębów na trybach. Po zdemontowaniu zauważyłem wyciśniętą uszczelkę więc rozkręcam i moim oczom ukazuje się taki widok. https://drive.google.com/open?id=0B9UWaIzV3uGMNFIwNlJMUU1Pd0k Wszystko zalane olejem i uszczelka nie do ogarnięcia. Pomóżcie jak to zrobić na szybko żeby szło jeździć. Wiadomo dziś sobota i już nic nie kupię. Jest możliwość że elektronikę szlag trafił? Jak to sprawdzić i co robić dalej ?
pimpam Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Co do przepustnicy to wykąp ją w jakimś dobrze odparowującym rozpuszczalniku całą dokładnie, elektronika itd, najlepiej daj jej tak z godzinę popływać. Przy składaniu daj trochę smaru na zębatki. Co do uszczelki mi się rozerwała uszczelka od egr i zamiast niej dałem silikon do wysokich temperatur i trzyma perfekt więc na przepustnicy tez poradzi to tak na szybko. Jest możliwość, że ja szlag trafił, ale bez paniki miałem tak samo. Elektronika nie banglała przez to właśnie, że była zalana. Wyczyściłem rozpuchem podsuszyłem i śmiga jak nowe także piszę ci na podstawie własnej autopsji. A jak złożysz zrób vcdsem test przepustnicy i będzie wiadomo czy się otwiera i zmyka, jak tak to działa i szerokiej drogi A test zrobisz tak: 01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez pimpam
Pepis85 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 1 godzinę temu, pimpam napisał: Co do przepustnicy to wykąp ją w jakimś dobrze odparowującym rozpuszczalniku całą dokładnie, elektronika itd, najlepiej daj jej tak z godzinę popływać. Przy składaniu daj trochę smaru na zębatki. Co do uszczelki mi się rozerwała uszczelka od egr i zamiast niej dałem silikon do wysokich temperatur i trzyma perfekt więc na przepustnicy tez poradzi to tak na szybko. Jest możliwość, że ja szlag trafił, ale bez paniki miałem tak samo. Elektronika nie banglała przez to właśnie, że była zalana. Wyczyściłem rozpuchem podsuszyłem i śmiga jak nowe także piszę ci na podstawie własnej autopsji. A jak złożysz zrób vcdsem test przepustnicy i będzie wiadomo czy się otwiera i zmyka, jak tak to działa i szerokiej drogi A test zrobisz tak: 01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start. Dokładnie tak zrobiłem zanim napisałeś tego posta. Z tym że nie mam fotek po umyciu ponieważ szybko jechałem do kumpla co ma silikon i poskręcaliśmy to u niego. Po zamontowaniu dalej świeci mi się check engine i dalej szarpie budą przy gaszeniu. Zaciekawiło mnie jedno. Widać to na fotce w kółeczku czerwonym zaznaczyłem brakujący jakiś element w elektronice. Nie wiem czy tam powinno coś być czy nie. Jutro jak się uda skasuję błąd i zobaczę czy znów wyskoczy . Jak tak to nie pozostaje nic innego jak szukać nowej chyba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się