Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - olej w tylnym moście


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie weszło dokładnie 1.5 l

Opublikowano

Bo tyle ma wejść

Opublikowano

Dev a tylko ori G052145A1 czy coś dobrego taniej się ogarnie

Opublikowano

Daj Ravenola MTF2 75W80

Opublikowano

w skrzyniach 01E stosowanych w mocniejszych 2.5 tdi quattro występuje jeszcze chłodnica oleju skrzyni dlatego wchodzi więcej oleju.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, do 1.8t Q też wejdzie około 1,5 l? Czy motul gear 75w90 będzie odpowiednim olejem do tylnego mostu?


Jestem na etapie wymiany podpory wału i od razu wymienię olej w tylnym moście.

Edytowane przez impackt
Opublikowano

dyfry w b6 byly tych samych gabarytow wszystkei wiec oleju wchodzi tyle samo

bobikos - chlodnica w skrzynai tak, ale nie w dyfrze

Opublikowano

fakt, pomyliłem temat...

Opublikowano

A dyfer jest taki sam jak w b7 od 2.0 tfsi?

Będę robił przekładke skrzyni na manual 6b i dołożenia quattro, dawca to 2.0tfsi b7 .

Czy do tej skrzyni wyjdę dwumas/sprzęgło od awx diesla?

Pytam bo będę zwiększał moc i będę musiał wrzucić coś mocniejszego.

Opublikowano (edytowane)

sam dyfer jesli dobierzesz przelozenie - tak - dyfer praktycznie wszedzie byl taki sam, czy to audi 80 bez blokady, a4 b5, a6 c5, passat b5, a8 d2, a8 d3, a6 c6, a4 b6 b7 i moze kilka innych - z wyjatkiem takim ze w b5 byl jeszcze most do niego a w reszcie nie bylo

Edytowane przez pioteros
Opublikowano (edytowane)

witam i trochę się pogubiłem chłopaki ...

można zalać ten sam olej do skrzyni jak i tylnego dyfra , czy są to dwa różne oleje na stronie LM wyszło mi że to ten sam olej a nie jestem pewien... ten się może nadać ? Hochl.Getriebeoil GL4+ 75W90 4434

Co Wy Koledzy polecacie za olej ? , poci mi się dyfer i domaga oleju więc w skrzyni odrazu mogę zmienić

z góry dzięki za odpowiedzi :)

Edytowane przez matisstz
Opublikowano

Będzie ok

Opublikowano

ja zalałem Ravenol VSG SAE 75W90

Opublikowano
No dobra, nie znam się to się wypowiem ;)


Czytam tutaj, że norma na olej to: G052145



I mamy tam wyszczególnione parametry takie jak:


Gęstość: 0,87 g/cm3 w 20 °C

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 116,5 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:17 mm2/s


Więc, skoro się nie znam, to zaczynam szukać oleju o podobnych właściwościach:


Motul Gear 300 LS 75W90

Density at 20°C (68°F) 0.904

Viscosity at 40°C (104°F) 109.6 mm2/s

Viscosity at 100°C (212°F) 16.4 mm2/s


Motul GEAR 300 75W-90

Density at 20°C (68°F) 0.897

Viscosity at 40°C (104°F) 72.6 mm2/s

Viscosity at 100°C (212°F) 15.2 mm2/s


Castrol Syntrax LG 75W90

Gęstość: 0,858 g/ml w 15 °C

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 101 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:15,4 mm2/s


Ravenol VSG 75W90

Gęstość: 842 kg/m^3 w 20 °C

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 82 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:14,3 mm2/s


LM GL4+ 75W90 4434

Gęstość: 0,865-0,87 g/ml

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 82 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:14,5 mm2/s


LM GL5 SAE 75W-90

Gęstość: 0,855 g/cm3 w 15 °C

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 80,9 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:14,3 mm2/s


Shell Spirax S6 AXME 75W-90

Gęstość: 0,878 g/cm3 w 15 °C

Lepkość kinematyczna w 40 °C: 115 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 °C:15,2 mm2/s


FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 90,5

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 15,3


FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W90

Gęstość w 15°C [g/ml]: 0,871

Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 126,5

Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 16,6


HIPOL GL-4 80W-90 :)

Gęstość: 0,890 g/cm3

Lepkość kinematyczna w 40 °C: nie podano

Lepkość kinematyczna w 100 °C: ok. 11 mm2 Hipol 6; ok.16 mm2 Hipol GL-4 80W-90


Nie chce mi się dalej szukać, może ktoś kto się zna zaproponuje coś innego. Ja swojego faworyta już mam :P

Opublikowano

U mnie jest Shell Spirax AXME i nic niepokojącego się nie dzieje

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Polecam Castrol Syntrax 75W90 GL5 mineralny.

Syntrax nie jest olejem mineralnym.....

Opublikowano

Daj Ravenola MTF2 75W80

Polecam Castrol Syntrax 75W90 GL5 mineralny.

Te oleje trochę odstają od specyfikacji oleju oryginalnego. Można się zapytać dlaczego tak polecacie ? Fajnie by było, gdyby ktoś uzasadnił dlaczego akurat ten.

Opublikowano

Syntrax Longlife 75W90 jest jak najbardziej odpowiedni.

Przez dłuuuugie lata Castrol dostarczał ten produkt na pierwsze zalanie do fabryk grupy VW ( pod inną nazwą, ale to już taki urok procedur przetargowych w biznesie z OEMs).

Opublikowano

mam jeszcze jedno pytanie czy na pewno ten sam olej leje się do skrzyni jak i tylnego dyfra ?

i dzięki za odpowiedzi co do marki oleju przydadzą się

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...