przemas1234 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 (edytowane) Witam, mam problem z temperaturą w moim statku, a mianowicie podczas przyspieszania temperatura wzrasta powyżej 90 do ok. 100 stopni, potem podczas jazdy ze stała prędkością wyrównuję się z powrotem do 90. Macie Panowie może jakąś diagnozę na takie objawy, ewentualnie boryka się ktoś z czymś takim? Czujnik temperatury nie dawno wymiany wraz z cieczą chłodzącą. Rozrząd i pompa wody również. Płyn do chłodnicy oryginalny G12. Wcześniej nie było takich objawów, problem pojawił się dopiero wtedy gdy zaczęły się wysokie temperatury. Edytowane 16 Lipca 2015 przez przemas1234
Muskel1 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 W czym, w Maluchu, w Polonezie, w A4 czy może w A6? Uzupełnienij profil kolego to i może ktoś coś poradzi.
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Czym byś nie jeździł, jest mały problem z wydajnością układu chłodzenia Jak się jeszcze nie zagotował, to tragedii nie ma, nie mniej jednak zacznij od sprawdzenia czy działają wentylatory, i czy chłodnica nie jest zanieczyszczona śmieciami i brudem, blokującym przepływ powietrza przez nią
przemas1234 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 (edytowane) profil uzupełniony. Nie zagotował się, ale boje się w dalszą trasę ruszać. Niedawno wymieniałem filtr powietrza, może to mieć jakiś wpływ? Wentylatory działają, jednak nie jest u mnie napędzany wiskozą. Sterowany jest elektronicznie. Mogę coś pokręcić z tą wiskozą, nie jestem specjalistą . Edytowane 16 Lipca 2015 przez przemas1234
Gajos13 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Filtr powietrza nie ma nic do tego Jesteś pewny ze termostat działa? Może go ktoś odwrotnie założył i nie otwiera się duży obieg ;-) Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
przemas1234 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 Termostat nie był ruszany. Wcześniej nie było problemów. Zalecacie wymianę?
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 (edytowane) Jeżeli się otwiera i chłodnica robi się gorąca, to termostat na 95% jest ok, prędzej przyczyną jest brak wydajności chłodnicy Zakładam oczywiście że pompę płynu chłodzącego założyłeś porządną, i wykluczamy że jej wirnik zaczął się obracać na ośce Edytowane 16 Lipca 2015 przez piotrsob1
Gajos13 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Wymianę? Ja myślę że jak było dobrze to raczej nie trzeba chyba ze zbieg okoliczności :-D najpierw sprawdź czy termostat się otwiera możesz dotknąć przewodów i będziesz wiedział albo wyjmij i wrzuć do wody, sprawdź temperaturę i przy jakiej się otwiera na nim powinna być wartość w stopniach C przy jakiej powinien się otwierać Ale to prawdopodobnie on Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
przemas1234 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 pompa wody oryginalna, wymieniana 4 miesiące temu. Może jakaś wadliwa się trafiła? Wzrosty temperatury występują podczas przeciążeń, np gwałtowne przyspieszanie oraz podczas jazdy po mieście temperatura przekracza delikatnie 90 stopni, ale podczas jazdy ze stałą prędkością wraca do normy.
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 (edytowane) Na początek przemyj chłodnice strumieniem kranówki ( na zimnym silniku ) w kierunku przeciwnym do przepływu powietrza, w wielu przypadkach pomaga Tylko nie Karcherem, bo zniszczysz chłodnicę Edytowane 16 Lipca 2015 przez piotrsob1
Gajos13 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 O tym działaniu nie słyszałem ;-) sugerujesz zanieczyszczoną chłodnice? Aż tak? Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 To najprostsze działanie na początek, po za własną inwencją praktycznie nic nie kosztuje, a nie raz załatwiło problem Jak podczas płukania będziesz widział wypływające zanieczyszczenia , to po nim spryskaj jeszcze chłodnicę jakimś detergentem, i po kilkunastu minutach przepłucz ją jeszcze raz Jak masz elektryczny wentylator , to do całej operacji najlepiej go wymontować
Gajos13 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 No masz rację nie zaszkodzi jeżeli będzie uważał na wentylator, co prawda nigdy nie miałem takiego przypadku :-D ale i sprawdzenie termostatu tez nie kosztuje przy lekko nagrzanym samochodzie pomacać przewody płynu chłodniczego ;-) Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
przemas1234 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 A nie robiłeś ostatnio programu może? Nie robiłem, ale chodzi mi po głowie taka myśl Dzięki za rady!! Mam jeszcze jedno pytanie, czy wadliwe pompki mogą wywołać coś takiego? Mam pewnie podejrzenie, jak jakiś czas temu sprawdzałem na komputerze to jeden trochę dawał za dużą dawkę, ale było to jeszcze w normie.
Gajos13 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Przemas jakie pompki? Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Przemas jakie pompki? Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Miał pewnie na myśli pompowtryski. Odp. jest, nie. Uszkodzone pompowtryski nie przyczyniają się do takich objawów.
nik23 Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) Nie myj chłodnicy zadną wodą bo kurz zamieni sié w błoto i bardziej zaklei. Chlodnice przedmuc**je się kompresorem jak już. Sprawdzales vagiem czy niema jakichś błedów w engine? 01039 - Coolant Temperature Sensor cos w tym sensie a moze poprostu czujnik wadliwy tam bodajze jest dwa czujniki g2 i g62. Jeden dla ecu a drugi dla wskaźnika. A przyszło mi na myśl jeszcze jedno, nie ubywa płynu przypadkiem? Może to być raz na jakiś czas , zbiorniczek wyrównawczy niejest zabrudzony na czarno? Edytowane 17 Lipca 2015 przez nik23
kresek Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Wzrost temperatury objawia się mniej więcej powyżej 100-110kmh? Przy niższych prędkościach, ale również pod obciążeniem problem nie występuje, bądź mniej? Nie chce źle proroczyć, ale na 99% UPG.
daros Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Termostat nie duży wydatek, więc jak go już wyciągniesz, to bym zamontował nowego Wahlera. Po wymianie termostatu, oczyszczeniu chłodnicy jeśli dalej bedzie rosła temperatura, to wykonaj test na szczelność uszczelki pod głowicą lub samej głowicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się