100p Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Witam mam problem z moja audi a mianowicie na zimnym silniku tzn zanim nagrzeje sie do 90 stopni a przelaczy sie na gaz strasznie szarpie przy dodawaniu gazu i zmianie biegow jak sie zagrzeje jest juz znosnie szarpie mniej na benzynie bez roznicy czy zimny czy cieply chodzi ladnie na dodatek zauwazylem ze na zimnym silniku mocno dymi na bialo przy dodawaniu gazu i wyglada tak jak by woda wydostawala sie przez wydech. Jak ostatnio zrobilem 400 km za 1 razem to poziom plynu spadl mi z max do jakis 4 cm ponizej min nie wiem co to moze byc a w przyszlym tyg wracam do pl i chcial bym to szybko ogarnac bo nie bede mial za duzo czasu. Wykluczam uszczelke pod glowica poniewaz nie mam mleka w oleju i plyn kiedy chodzi silnik mi nie babluje. i teraz moje pytanie czy mozliwe ze jest to wina parownika ? czy szukac gdzies indziej... za kazda pomoc bede wdzieczny.
audii89 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Mam ten sam problem, tylko gdy sie nagrzeje auto pracuje normalnie
hak64 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) To są częste objawy dla instalacji z parownikiem. Parownik jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia silnika, więc zanim płyn osiągnie właściwą temperaturę, rozprężający się gaz, może spowodować zamarzanie wszystkiego wokół, a nawet zablokować dopływ gazu do parownika. ostatnio zrobilem 400 km za 1 razem to poziom plynu spadl mi z max do jakis 4 cm ponizej min Jeśli nie ma wycieków płynu, to prawdopodobnie masz dziurawą membranę w parowniku. Edytowane 6 Grudnia 2015 przez hak64
borsukh Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 na dodatek zauwazylem ze na zimnym silniku mocno dymi na bialo przy dodawaniu gazu i wyglada tak jak by woda wydostawala sie przez wydech. Jak ostatnio zrobilem 400 km za 1 razem to poziom plynu spadl mi z max do jakis 4 cm ponizej min nie wiem co to moze byc a w przyszlym tyg wracam do pl i chcial bym to szybko ogarnac bo nie bede mial za duzo czasu. Jeżeli rzeczywiście ci tak ucieka płyn a nie jest to uszczelka, to masz nieszczelność na reduktorze i płyn chłodniczy dostaje się do komory gazu a stamtąd do komory spalania i stąd to dymienie.
chrzanio Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Najpierw szukał bym wycieków płynu. Dymienie na zimno i nawet jak sie rozgrzeje ale jak pogoda jest wilgotna albo mroźna to dymi strasznie (ja tak mam) Zapach spalonego płynu chłodniczego jest charakterystyczny. Powiem szczerze że dostawanie się płynu do układu paliwowego LPG poprzez reduktor poczuł bys w pracy autka na LPG bo zaburzało by to pracę wtryskiwaczy ale pewny nie jestem.. Najpierw zobacz wycieki, ja miałem nagły przy króćcu od głowicy z tyłu a teraz mam delikatny na samej chłodnicy, starość ją dopadła i rozszczelnił się plastik od rdzenia. Z szarpaniem na zimno to częsty przypadek w ALT z LPG, podobno to zależy od wtryskiwaczy LPG, od ich zużycia lub samej przypadłości, ja mam Baraccudy i też czasem szarpnie jak się na swieżo przerzuci, ale naprawde zadko.
jacek70 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Co do szampana to zalecam kontrolę u gazownika. Odnośnie dymienia na biało to przy obecnej porze roku i temperaturze to normalne. Wszyscy tak mają z rana.
audii89 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Mam u siebie wtryski regi, gazownik zmienil mi na hana, problem dalej wystepowal a nawet bylo gorzej. Gazownik mowil jak by bylo cos nie tak z reduktorem to by sie nawet nie wlaczal
jacek70 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Nie do końca. Jak reduktor jest nieszczelny to właśnie są podobne objawy.
audii89 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Nie sprawna kierownica powietrza moze powodowqc ten problem?
Mat3oMax Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Kontrola u gazownika cie czeka, bo to wina instalacji gazowej.
pavvel89 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Co do szarpania na zimnym silniku to ja proponuje spokojna jazde przez te 5minut poki auto nie nabierze min. 50-70C wtedy juz chodzi lepiej. Masz dymek z komina? ale to jak kolega napisal wyzej KAZDY ma o tej porze roku, dodam ze stety/niestety tez mam dymek bialy alee.. na swoj sposob ma to jakis urok ! Czuc moc a z plynem? to musisz szukac gdzie Ci ucieka ;/ Pozdrawiam !
grzegorzzewski Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Co do nierównej pracy i szarpania przy zmianie biegów do momentu pełnego rozgrzania czyli 90 C, to miałem podobny problem. Samochód po przełączeniu z benzyny na gaz (przy temp 50 C) miał jakby brak ciągu w momencie tuż po zmianie biegu, ale gazownik zmienił mi ustawienia (jakieś tam mapowanie) i problem ten zanikł do takiego stopnia, że już mi nie przeszkadza.
kamillo78 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Witajcie ja przy swojej mam emulator temperatury i jest super, mozna jeszcze wlaczyc funkcje ograniczenia czasu wtrysku na zimnym i tez mialem to wlaczone ale emu lepiej sie sprawdza.
viechooo Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 kamillo78 jaki ten emulator masz? Jak to działa ?
soul87 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Nie kumatych macie gazowników... Problem szarpania ALT na zimnym silniku podczas pracy na gazie LPG jest znany... ogarniętemu gazownikowi zmiana ustawień sterownika lpg powinna zając 5 minut. Jezeli jest to stary sterownik nie posiadający pewnych funkcjonalności niezbędny jest emulator.
viechooo Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Kumaty to w tym przypadku musi byś sterownik od gazu a nie gazownik. Jeśli w sterowniku od LPG nie ma funkcji obcinania wtrysku powyżej pewnego pułapu na zimnym (tzw zimny vag) to nie wiele można zrobić. Bo korekta od temperatury zmniejszy jednocześnie dawkę dla normalnych czasów wtrysków i na zimnym będzie ubogo w całym zakresie.
soul87 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Oczywiście w przypadku gdy sterownik lpg jest ułomny w tej dziedzinie stosuje sie emulator, jednak emulator troche bardziej skomplikowany niż jeden przekażnik i jeden opornik zapewni skład mieszanki w granicach tolerancji adaptacji krotkoterminowych a przy tym zniweluje efekt szarpania.
viechooo Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Nawet przy emulatorze typu przekaźnik nie ma problemu z korektą krótkoterminową, ponieważ dawka paliwa dobierana jest do aktualnej (oszukanej) temperatury silnika, z tym, że silnik w rzeczywistości jest zimniejszy i nie będzie dostawał optymalnego składu mieszanki. Jednak taki toporny emulator ma taki minus, że zaniża aktualną temperaturę silnika w całym zakresie temperatur. Pod koniec o mniejszą wartość, ale jednak zaniża.
kamillo78 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 No w alt idealu nie bedzie ale jedzie sie super odcinaniem tez sie bawilem ale emu jest moim zdaniem najlepszy.Pozdrawiam wlascicieli altkow i podziwiam ich cietpliwosc.
mateo027 Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Niestety kwestia szarpania w ALT bierze się z bardzo wielu czynników, jednym z nich niezwykle ważnym jest stan silnika i osprzętu. Miałem okazję badać dokładniej te kwestie z racji pracy i muszę powiedzieć, że mieliśmy ALT z przebiegiem ok. 60 tyś. km. w budzie B6 i żadnych niepożądanych efektów nie było, zero szarpania od najniższych temperatur. Jeżeli emulujecie stałą temperaturę (rezystor równolegle z czujnikiem) to słaba opcja, da się sprytnie zrobić aby poziom emulacji zmieniał się wraz z temp. silnika i przy ok. 90 stopniach pokazywał właściwie. Kwestia samego podłączenia rezystora przy czujniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się