Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn do układu wspomagania ?


wgrxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem o jakich kosztach mówisz?

Ja wymieniałem na Ori i kupiłem dwa litry po ok 40 zł za litr nie pamiętam dokładnie bo to w zeszłym roku było.Jeden litr na przepukanie a drugim zalałem i jeszcze trochę zostało.Więc nie wiem czy 80 zł to takie straszne koszty.Więc nie przesadzajmy bo w ASO nie wszystko jest takie drogie a czasem warto parę zł więcej zapłacić.

Najważniejsze że masz świeży płyn zalany i wszystko cichutko chodzi :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to poszły dwa litry to bym sobie głowy nie zawracał ;)

Mój mechanik mówił nawet o 5 litrach w jakie powinienem się uzbroić do wymiany z płukaniem. A że ASO w moim mieście nie ma to musiałbym kupić te 5 litrów będąc w Wawie. Febi natomiast kupiłem od ręki u siebie zresztą dogadując się z właścicielami że zwrócą mi kasę jeśli butelki będą nieotwierane.

Jak wspominałem u mnie na przepłukanie i zalanie poszło 3,5 litra a więc faktycznie zapłaciłem za 4 baniaki. Za Febi płaciłem 26 zł/litr a najtańszą opcję G004 miałem za 43 zł.

A tak na marginesie to odkryłem coś ciekawego-serwisy Skody są droższe od Audi. Do jakiej Skody bym nie zadzwonił to u nich G004 był średnio o 10 zł droższy niż w serwisach VW/Audi.

Podejrzewam że Ty odkręcałeś wężyk i stąd tylko 2 litry. Mój mechanik tego nie robił. Ja kręciłem kierą na boki a on wlewał nowy płyn do zbiornika i wyciągał takim sprzętem do wysysania-najpierw leciał brudny i spieniony a później nabierał zielonej a barwy aż wreszcie płynął już tylko sam zielony.

A w ogóle mój mechanik to mi odradzał ten zielony płyn tylko sugerował czerwony (bo tańszy) choć mówiłem że podobno czerwonego (syntetyka) lać się nie powinno do aut grupy VAG, zwłaszcza gdy ja mam korek zielony i napis "tylko mineralny". A jako że podobno G004 też podobno syntetyk a nie mineral to summa summarum dla pewności wlałem Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożysz ok 10 złoty i masz oryginalny olej który jest gęściejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio u siebie i wlałem zielony febi 6162 i od tej pory cos mi piszczy przy skrecie na postoju i teraz nie wiem czy wlac tam orginal z aso z płukaniem czy bez czy jaka może byc przyczyna..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał oczywiście. Przed wymiana wypłukać stary syf i zalać świeży.

to że mój parch jest już z innej epoki nie ma znaczenia :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał oczywiście. Przed wymiana wypłukać stary syf i zalać świeży.

to że mój parch jest już z innej epoki nie ma znaczenia :naughty:

Nie ma zalewaj oryginalnym olejem a nie zamiennikiem febi. Mój jest starszy i jeździ na tym oleju już trzeci rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał oczywiście. Przed wymiana wypłukać stary syf i zalać świeży.

to że mój parch jest już z innej epoki nie ma znaczenia :naughty:

Nie ma zalewaj oryginalnym olejem a nie zamiennikiem febi. Mój jest starszy i jeździ na tym oleju już trzeci rok.

już kupiłem ori w skodzie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał oczywiście. Przed wymiana wypłukać stary syf i zalać świeży.

to że mój parch jest już z innej epoki nie ma znaczenia :naughty:

Nie ma zalewaj oryginalnym olejem a nie zamiennikiem febi. Mój jest starszy i jeździ na tym oleju już trzeci rok.

a wymiana co 2 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem i dolałem do starego FEBI 06162 to jest olej mineralny lekko zielonkawy, gościu mówił ze zalewali takie do bodajże 98 roku cena 25 zł za litr!

otoz do straszych aut - gdzie macie napis "nur mineral oil" - mozna z powodzeniem lac syntetyk ori lub Febi 06161. Jest to olej jak najbardziej opracowany i kombatybilny do starszych układów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana wypłukać stary syf ...

Ze przeplukac uklad to rozumiem, ale jak, a moze czym umyc zbiorniczek, ktory jest czarny od osadu.

Pozdrawiam :)

Do umycia zbiorniczka stosowałem ten środek wurth-a http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-bremsen-reiniger-k418y-i1901459711.html ma bardzo dobre właściwości myjące i szybko odparowuje. Nie działa tez negatywnie na tworzywo zbiorniczka układu wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem i dolałem do starego FEBI 06162 to jest olej mineralny lekko zielonkawy, gościu mówił ze zalewali takie do bodajże 98 roku cena 25 zł za litr!

otoz do straszych aut - gdzie macie napis "nur muneral oil" - mozna z powodzeniem lac syntetyk ori lub Febi 06161. Jest to olej jak najbardziej opracowany i kombatybilny do starszych układów.

też teraz wymienie na taki mój brat ma w a4 96 taki. febi 6161 i jest czerwony... ja zalałem 8 miesięcry temu jakiś czerwony febi i znów zrobił się ciemny... czy to znak że pada magiel dodam iż nic nie ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz do straszych aut - gdzie macie napis "nur muneral oil" - mozna z powodzeniem lac syntetyk ori lub Febi 06161.

Sorry, ale czegos nie rozumiem... :mysli:

W autach gdzie jest napis, "nur mineral oil" po co lac Febi 6161 syntetyk, skoro bez problemu mozna dostac Febi 6162 mineralny ktory jest do tego znacznie tanszy. Jesli juz ma byc mineralny to niech bedzie mineralny. To po pierwsze.

A po drugie. Jaki to ma byc ori syntetyk...?

Gdybys mogl mi to wyjasnic bede wdzieczna.

Do umycia zbiorniczka stosowałem ten środek wurth-a http://allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-bremsen-reiniger-k418y-i1901459711.html

Dziekuje bardzo, to cena informacja.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale czegos nie rozumiem... :mysli:

W autach gdzie jest napis, "nur mineral oil" po co lac Febi 6161 syntetyk, skoro bez problemu mozna dostac Febi 6162 mineralny ktory jest do tego znacznie tanszy. Jesli juz ma byc mineralny to niech bedzie mineralny. To po pierwsze.

A po drugie. Jaki to ma byc ori syntetyk...?

Gdybys mogl mi to wyjasnic bede wdzieczna.

Otóż Audi zastąpiło olej mineralny G002000 - syntetykiem G004000M2. Tazke jesli pojedziesz do serwisu swoim AFN z napisem na zbiorniku "nur mineral oil" - zaleja ci syntetyk. Febi robi zamienniki i minerala - 6162 i syntetyka - 6161.

Płyn G004000M2 jest następcą płynu G002000. Nie należy zastanawiać się czy G004 jest syntetyczny, a G002 mineralny- nie o to tu w tym wszystkim chodzi.

G002000 jest płynem o starszej "konstrukcji" więc Audi zastąpiła go nowszym G004000M2 o lepszych parametrach i właściwościach.

Obydwa płyny są ze sobą mieszalne (po zmieszaniu nie występuje krystalizacja).

To tak jakbyś w silniku miała olej półsyntetyczny i ubytki uzupełniał tym samym olejem, ale w pełni syntetycznym- zalecanym przez producenta do twojego silnika. W takim przypadku własnej motorowni możesz zrobić tylko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż Audi zastąpiło olej mineralny G002000 - syntetykiem G004000M2. Tak ze jesli pojedziesz do serwisu swoim AFN z napisem na zbiorniku "nur mineral oil" - zaleja ci syntetyk.

endriuu... skad wiesz ze G 004 to syntetyk...?

cytat; "Nie wiem skąd informacja, iż nowy olej z ASO to syntetyk..." tak napisal rikardo w tym temacie. Link ponizej.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81090.0

endriuu... i nie bede sie zastanawiala czy G 004 to syntetyk.

Ale chcialabym wiedziec skad o tym wiesz. Jesli mozna oczywiscie.

Pozdrawiam serdecznie Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...