tom5151 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Jak uda ci się dojść do tego co daje taki dziwięk to daj znać bo u mnie jest dokładnie tak samo czyli po porannym rozruchu jak działa pompa SAI i w momencie ostrego dodawania gazu na każdym biegu. Próbowałem to sprawdzić i wydaje mi się że to kat lub coś w środku ale pewności niemam a dziwięk doprowadza mnie do szału po mału.A tak nawiasem mówiąc to też mam plan na zmiany w motorynce BFB tzn wtryski od bex i fmic , mam już wirusa i turbo pompuje 1,3 bar więc auto sprawuje sie godnie ale chcę jeszcze poprawić temp doładowania czyli większy cooler i tu pytanie do kolegów , czy warto nabyć z FMIC.pl czy inne rozwiązanie?Troche pozno odpisuje ale rozwiazalem tą sprawę i opisalem w innym moim temacie. Winowajca to uszczelka kolektora wydechowego i odpowiednie jego dokrecenie kluczem dynamometrycznym.Pozdrawiam Odnośnie zmiany programu, czy ktos moze mi przybilizyc tą sprawę tak od kuchni? Bo wszedzie same ogólniki. Jadac na przyslowiowy program do jakiejs firmy co oni robia ze sterownikiem, wymieniaja jakies podzespoly elektroniczne czy to jest tylko zmiana parametrow silnika komputerem przez zlacze OBD? Jesli tak to jakie parametry sie zmienia? Edytowane 21 Listopada 2016 przez tom5151
XsiX Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Zmiana map przez obd. Głównie chodzi o zwiększenie doładowania turbo. Do tego dostrojenie mapy paliwa, zapłonu. Tak bardzo ogólnie.
tom5151 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 Zmiana map przez obd. Głównie chodzi o zwiększenie doładowania turbo. Do tego dostrojenie mapy paliwa, zapłonu. Tak bardzo ogólnie. A tak bardziej szczegółowo ? domyslam sie ze zmiana mapy paliwa to po prostu wzbogacenie w paliwo mieszanki, a doladowanie turbo w jaki sposob sie odbywa bo nie moge sobie jakos tego wyobrazic :/ chodzi o wiecej paliwa= wiecej spalin= wieksze doładowanie?
XsiX Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) wiecej paliwa= wiecej spalin= wieksze doładowanie Po części masz racje jeśli chodzi więcej spalin=większe doładowanie. A to ile spalin napędzi turbo głównie reguluje wastegate który jest przy turbo, nie na zasadzie więcej paliwa-większe doładowanie. Wastegate jest regulowany selenoidem N75, natomiast ten zawór jest sterowany odpowiednimi mapkami w komputerze. Popatrz w internetach zasadę działania turbosprężarki, wszystko fajnie jest wyjaśnione co i jak. Edytowane 21 Listopada 2016 przez XsiX
tom5151 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 Trochę odświeżę temat. Od września 2017 jeżdżę z większą mocą robioną u Gregora. Wieksze wtryski i drugi smic. Gregor po zrzobieniu programu zmierzył na LPG 191km i 286 Nm - taki wynik chciałem osiągnąć. Miałem potem problemy z gazem bo reduktor okazał się być nieszczelny ale to już inna historia. Dzisiaj miałem na uczelni zajęcia na hamowni, hamowaliśmy moje auto na 4 biegu i jako, że nie miałem wykresu na PB od Gregora, to robiliśmy test na pb98. Wynik to 181km i 276Nm, co mnie zdziwiło zwłaszcza, że moim zdaniem lepiej jedzie na benzynie Jakich kanałów zrobić logi, żeby móc coś wywnioskować? Nigdy tego nie robiłem więc będę wdzięczny za wskazówki ! p.s. Może też być że ta hamowania przekłamuje.
patryk195 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 u mnie z BFB + dsmic + 380cc + DP wyszło 205/340NM na seryjnym k03 więc od początku coś u ciebie nie halo , zrób logi kanał 115 i 118
grubcio1980 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 A ja raczej obstawiam, że źle mierzyli ?. Jeden parametr zły i wynik na +lub-. Zależy jak kto chce ?
tom5151 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 W dniu 28.05.2018 o 11:31, patryk195 napisał: u mnie z BFB + dsmic + 380cc + DP wyszło 205/340NM na seryjnym k03 więc od początku coś u ciebie nie halo , zrób logi kanał 115 i 118 Akurat ja DP nie robiłem i prosiłem gregora że chce 190-195 koni i nie więcej - dla bezpieczeństwa Załączam zdjęcie wykresu z hamowni tej co była niedawno. Przed chwilą zrobiłem logi, już wrzucam: LPG:http://vaglogi.pl/log-002_033_118_CF379.htmlhttp://vaglogi.pl/log-003_020_115_1Qn0P2Q.html PB98: http://vaglogi.pl/log-003_020_115_ZEbxo8.htmlhttp://vaglogi.pl/log-003_033_118_w7813.html
Lukassio Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 Ja mam pytanie, co to są te logi? Jakieś sprawdzenie kondycji silnika? A druga sprawa to planuje zrobić to samo tylko z AVJ 150KM na LPG. Tylko z niego wycisne 180-190 km max na seryjnym turbo, chcę tylko dp + wtryski bex lub s3 + program oczywiście ale obawiam się drugiego ic (koszt oraz robota). Gdyby Gregor10 mieszkał w mazowieckim to chętnie bym mu oddał ;)
przem8 Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 25 minut temu, Lukassio napisał: Ja mam pytanie, co to są te logi? Jakieś sprawdzenie kondycji silnika? Wyszukiwarka nie działa? A tak na poważnie to za pomocą programu vag/vcds logując odpowiednie grupy w blokach pomiarowych można sprawdzić wiele parametrów i wywnioskować co jest nie tak (przepływomierz, turbo itp...) Jest wiele bardzo ogarniętych osób w tej dziedzinie, nie tylko owiany sławą gregor ?
Lukassio Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Ok dzięki za odpowiedź, może źle podszedłem do tematu Miałem jechać na hamownię, ale już chyba wiem, że lepiej zrobić logi. EDIT: Jest ktoś z mazowieckiego, kto dobrze ogarnia wykonanie logów w 1.8t i chętnie mi pomoże? Edytowane 6 Lipca 2018 przez Lukassio Muszę coś dodać a nie chcę robić spamu
DivaynEays Opublikowano 7 Lipca 2018 Opublikowano 7 Lipca 2018 15 godzin temu, Lukassio napisał: Ok dzięki za odpowiedź, może źle podszedłem do tematu Miałem jechać na hamownię, ale już chyba wiem, że lepiej zrobić logi. EDIT: Jest ktoś z mazowieckiego, kto dobrze ogarnia wykonanie logów w 1.8t i chętnie mi pomoże? Logi ja moge ogarnac, tyle, ze jestem z Ostrołęki. Poza tym kup sobie wtryski z saaba 2.3T (dostac idzie juz za 100 zl), a wydajnosc maja praktycznie taka sama jak te z bam (369cc zamiast 380cc). Poza tym kolego masz pod nosem bardzo dobry zaklad tuningowy (WWE Tuning). I co do IC to naprawde warto bo z tej mocy duzo nie zostanie szczegolnie w takie temperatury jakie mamy teraz. Poza tym drugi smic z bexa to nie jedyne rozwiazanie, mozna zalozyc z 2.5 tdi lub 2.0 tfsi, ktore sa znacznie tansze, a wydajnosc ta sama (lub lekko lepsza, a montaz to naprawde nic trudnego(szczegolnie tego z bexa bo w zasadzie tylko wkladasz go i podpinasz bez zabawy zadnej). A co do turbo to jak zdrowe to da rade nawet 210-215 wydmuchac
Lukassio Opublikowano 9 Lipca 2018 Opublikowano 9 Lipca 2018 W dniu 7.07.2018 o 14:30, DivaynEays napisał: Logi ja moge ogarnac, tyle, ze jestem z Ostrołęki. Poza tym kup sobie wtryski z saaba 2.3T (dostac idzie juz za 100 zl), a wydajnosc maja praktycznie taka sama jak te z bam (369cc zamiast 380cc). Poza tym kolego masz pod nosem bardzo dobry zaklad tuningowy (WWE Tuning). I co do IC to naprawde warto bo z tej mocy duzo nie zostanie szczegolnie w takie temperatury jakie mamy teraz. Poza tym drugi smic z bexa to nie jedyne rozwiazanie, mozna zalozyc z 2.5 tdi lub 2.0 tfsi, ktore sa znacznie tansze, a wydajnosc ta sama (lub lekko lepsza, a montaz to naprawde nic trudnego(szczegolnie tego z bexa bo w zasadzie tylko wkladasz go i podpinasz bez zabawy zadnej). A co do turbo to jak zdrowe to da rade nawet 210-215 wydmuchac Dzięki wielkie za odpowiedź. Wtryski z Saaba sobie sprawie tylko z każdego 2.3T będą ok? Do WWE Tuning pewnie bym się skusił tylko najpierw chce logi ogarnąć a jak nje to na hamownie się wybiorę bo mam blisko. Także będę działał jak będę pewny, że silnik w dobrej kondycji
bartez90 Opublikowano 9 Lipca 2018 Opublikowano 9 Lipca 2018 3 minuty temu, Lukassio napisał: Wtryski z Saaba sobie sprawie tylko z każdego 2.3T będą ok? Szukaj brazowe z boscha o nr 0280156023.
DivaynEays Opublikowano 9 Lipca 2018 Opublikowano 9 Lipca 2018 023 lub 012 koncowka No i zdecydowanie logi, bo hamownia to tylko kreski
Lukassio Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 Okej to już wiadomo jakie wtryski. Jeszcze mój kumel ma Volvo S80 to starsze 2.4 turbo na części ale silnik sprawny to ciekawe jak tam z wtryskami czy by pasowały bo na pewno są wydajne. Co do logów to może ktoś przeczyta kto ogarnia a jest z okolic Warszawy, Mińska Maz. Ja nie mam kabla do OBD ani programu i nie wiem czy bym to ogarnął
DivaynEays Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 z ktoregos volvo tez pasowaly ale aktualnie nie pamietam z ktorego silnika, gdzies tu na forum na pewno bylo to opisane
Gość Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 Dzień dobry, podepnę się pod temat, bo chyba nie warto zakładać nowego, a może na przyszłość się to komuś przyda. Panowie jak wygląda sprawa w przypadku zmiany turbiny + powyższe mody(wtryski z saaba, drugi ic, nowa mapa) ile można na tym zrobić km/nm i jaki moze być koszt takiej zabawy? Jak ze spalaniem po takich modach w przypadku samych wtrysków i mapy, a jak po zmianie turbo? Wiem że są to dane ciężko do przewidzenia, bo zależy to od wielu czynników, ale tak +/-?
bartez90 Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 Na seryjnym k03 z bfb + dp, drugi ic, wtryski bex zrobisz 210km jesli turbo w dobrym stanie. Zmieniajac turbo na k03s z bexa + wtryski saab 230km realne. Dp 400-500 zl Wtryski 200-300 Drugi ic do 500 Program zalezy gdzie zrobisz bo za 500zl moze byc porzadny, a czasami za 1500 dupny. Trzeba pytac i czytac opinie.
DivaynEays Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 Wtryski z saaba dorwac idzie juz za 100 zl + wysylka, downpipe (mam namiar) za 350 zl + wysylka, prawy IC z bexa to 500 + montaz(duzo taniej idzie kupic z 2.5 TDI lub 2.0 TFSI, tylko lekko kolanka trzeba przerobic ). No i seria turbo max 210-215 przy zdrowym turbo i motorze, ale to absolutny max jaki mozesz z niej wykrzesac, z k03s 230-240. Cos wiecej to juz hybryde trzeba ladowac i pare innych rzeczy A program tak jak Bartez zauwazyl 500-1500, cena nie znaczy jakosc i trzeba po prostu opinie czytac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się