mario1234321 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Kilka dni temu zalozylem gaz do mojej audi Stag , butla 72 litry, mam pytanie , tankowalem na fula i weszlo tylko 54 litry a powinno kolo 60 z tego co wychodzi z 80% napelnienia butli, moglo cos byc w butli jeszcze bo gazownik mi zalal za 30zl ale wyjezdzilem troche i potem przy kazdym przyspieszeniu mi wywalalo na benzyne i teraz pytanie drugie czy zawsze tak bedzie ze jak zostanie kilka litrow gazu bezie przy przyspieszaniu wywalac na benzyne? Brat ma leona 1,4 ale jemu jak wywali na benzyne to juz w butli nie ma wgl gazu , unormuje sie to? Edytowane 4 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Ori napełnić można butlę tylko w 80% i to pod warunkiem jak wyjeździe wszystko do zera. Można przestawić pływak i wejdzie więcej. Ja mam 55 litrów i wchodziło 42. Po odpowiednim ustawieniu pływaka wchodzi 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) czyli tylko plywak zwiekszy ilosc gazu? tylko jak zjechac butle do zera jak przy kazdym delikatnym nie mowiac o deptaniu do dechy przyspieszeniu przelacza na benzyne... jesli jest malo w butli juz gazu Edytowane 4 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 do twojej butli powinno wejść 57-58 litrów gazu, często bywa,że za pierwszym razem wchodzi mniej gazu niż powinno wejść, wyjezdzilem troche i potem przy kazdym przyspieszeniu mi wywalalo na benzyne trochę tzn. ile zostało wyjeżdżone gazu, jeśli zostało tylko kilka litrów gazu a wielozawór masz zamontowany bliżej tylnych siedzeń to tak będzie się działo, do wyjechania całego gazu pozostaje delikatne operowanie pedałem gazu,można go wtedy wyjechać do końca a jeśli jest to niemożliwe,to może źle dobrany jest wielozawór i rurka pobierająca ciekły gaz nie sięga do dna zbiornika ,przez co nigdy nie da się wyjechać wszystkiego do zera tylko podgięcie pływaka zwiększa możliwość zatankowania większej ilości gazu, można też wyciągnąć tzw. zabezpieczenie i wtedy tankujemy 100% zbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 czyli tylko plywak zwiekszy ilosc gazu? tylko jak zjechac butle do zera jak przy kazdym delikatnym nie mowiac o deptaniu do dechy przyspieszeniu przelacza na benzyne... jesli jest malo w butli juz gazu Masz kilka możliwości: 1. Podpiąć się do programu i obniżyć ustawienie ciśnienia roboczego gazu, wtedy będzie się przełączał później, ale będzie szarpał. 2. Odpalić, przestawić na gaz i niech pracuje na jałowych obrotach, no ale w zależności od ilości gazu może to potrwać parę godzin. 3. Rozpiąć przewód gazowy od reduktora przy wtryskach i wyciągnąć z komory na zewnątrz (tutaj zależy czy masz filtr odstojnikowy, itp., ewentualnie dorobić przewodzik dłuższy),dorobić przewód do cewki, podpiąć cewkę na wielozaworze bezpośrednio do akumulatora żeby się otworzyła i gaz wyleci za reduktorem przez przewód, dużo szybsze rozwiązanie. Uwaga z papierosami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) a jaki to jestv prpgram do tego? bo hyba nie vag com czy vcdsZobacze ile mi wejdzie gazu jak 2 raz zatankuje ale jak zacznie mi przelaczac to wtedy jade i wtedy pewnie jest jeszcze kilka litrow lpg a wy tez wtedy tankujecie jak przy delikatnym gazie wywala na PB? Edytowane 5 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeczek76 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Instalację masz na gwarancji więc jedź do gazownika i opisz mu sprawę zanim sam coś zaczniesz modzić.Druga sprawa to centralka z diodami która wskazuje przybliżoną ilość gazu w butli co ułatwia tankowanie.Mam taką samą butlę (72 l bormtech) i więcej jak 58 nigdy mi nie weszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Mimo wszystko jedź do gazownika i niech się on zajmie tematem bo wziął za to kasę . Jeśli auta przy depnięciu przełącza się na Pb to znaczy że lpg jest za ubogie. Niech sprawdzi mapy gazu i jeszcze raz wystroi. Jak to ogarniesz to wtedy możesz zająć się pływakiem w butli gazowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiator Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Ja miałem tak samo przy montażu nowej instalacji, że przełączało a w butli było jeszcze trochę gazu. Winny był czujnik ciśnienia gazu. Po wizycie u gaziarza wymieniono wadliwy czujnik i jak ręką odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Byłem u niego niby coś robił stroil ale teraz to nawet jak mam ful bak to przy gwałtownym ruszaniu przelacza na pb a pojechałem bo check wyskoczył....A to się stroi na postoju? Wydaje mi się że powinno w czasie jazdy się to robić a nie na niskich obrotach w miejscu.... Edytowane 10 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Byłem u niego niby coś robił stroil ale teraz to nawet jak mam ful bak to przy gwałtownym ruszaniu przelacza na pb a pojechałem bo check wyskoczył.... Na moje oko masz uszkodzony mapsensor albo złe ustawienia sterownika, ewentualnie membrana się ułożyła i trzeba wyregulować reduktor. A to się stroi na postoju? Wydaje mi się że powinno w czasie jazdy się to robić a nie na niskich obrotach w miejscu.... Zależy co się stroi. Map benzynowych i gazowych w żadnym wypadku nie powinno się zbierać na postoju, chociaż niestety da się. Generalnie to powinieneś jechać do gościa, wsadzić go do auta i niech robi aż będzie dobrze, przed odbiorem przejechać się razem z nim. Inaczej nie odjeżdżać. Instalacja nie ma prawa nie działać nieprawidłowo po montażu. Nie ma że coś się "unormuje", instalator, który tak mówi to cymbał i robi cię w ch... Gaz może wymagać regulacji po jakimś czasie od montażu ale to standard i od tego są przeglądy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) ..A to się stroi na postoju? Wydaje mi się że powinno w czasie jazdy się to robić Bo tak powinien stroić dobry fachowiec. Po mojemu nadal jest źle wystrojone ( za ubogo) i dlatego jak depniesz to gazu brakuje. Tylko podczas jazdy sprawdzi się czy jest dobrze wystrojone. Bez tego to chybił trafił. Edytowane 10 Grudnia 2015 przez jacek70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 ..A to się stroi na postoju? Wydaje mi się że powinno w czasie jazdy się to robić Bo tak powinien stroić dobry fachowiec. Po mojemu nadal jest źle wystrojone ( za ubogo) i dlatego jak depniesz to gazu brakuje. Tylko podczas jazdy sprawdzi się czy jest dobrze wystrojone. Bez tego to chybił trafił. Tak, źle zebrane mapy, a w rezultacie zła mieszanka, może być przyczyną checka. Natomiast przestawianie się na benzynę to inny problem, związany najpewniej z nieprawidłowym ciśnieniem gazu, z powodu złego wystrojenia auto nie będzie ci się przestawiało na benzynę, a najwyżej szarpało i nie miało mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Czyli mało kumaty gazownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) borsukh czyli przelaczanie na pb po mocnym przyspieszaniu to nie wina zlego zestrojenia? czy tylko np. w zlym miejscu wkretka podcisnienia reduktora? dodam fotki mojej instalacji, duzo nie widac ale wgrywam filmik i tez go dodam Edytowane 11 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 wkrętka ok pewnie ciśnienie pada jak ci pisałem i przełącza na pb. Bez jazdy z laptopem nic nie ustawi, jeszcze jakby podłączył vaga i wystroił na korekty to było by super. Masz vaga zrób logi na pb 02,33,115,20 i to samo na gazie, będzie zaraz wiadomo bez podłączania do staga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 a sam nie wstroje na korekty vagiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Owszem, ale pisałeś że gazownik cię uprzedzał że stag rejestruje podłączenie innego kompa. Może potem nie uznać gwarancji Aby tak ustawić gaz trzeba mieć dwa programy na raz vag i ac acgassynchro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsukh Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Czujniki ciśnienia, czy jak tam kto zwie mapsensor, mierzący podciśnienie w kolektorze dolotowym oraz ciśnienie gazu w części między reduktorem a wtryskiwaczami jest elementem generalnie ciężkim w produkcji i jako takim podatnym na nieprawidłowe działanie w wyniku wady produkcyjnej lub jego późniejszego uszkodzenia. Na podstawie odczytów z mapsensora regulowanych jest co najmniej kilka parametrów pracy sterownika gazu, między innymi korekty dawki gazu po ciśnieniu, ale także na podstawie tego odczytu następuje decyzja o przełączeniu na benzynę w wypadku braku gazu, czyli kiedy jego ciśnienie jest zbyt małe (a nie jak niektórzy sądzą po czujniku poziomu gazu na butli - ten element jest czysto dekoracyjny i mierzy poziom gazu z ogromnym błędem). Jeżeli taki problem u ciebie występuje, a uważasz że gaz w butli jeszcze jest, to wskazuje na co najmniej jedną (lub kombinację) z trzech poniższych rzeczy: 1. Uszkodzenie mapsensora 2. Nieprawidłowo wyregulowany / niewydolny reduktor. 3. Nieprawidłowe ustawienia w sterowniku gazowym AD 1. Jeżeli uszkodzony jest mapsensor, to jego wymiana od razu usterkę usunie i po kłopocie. Jeżeli gazownik "cośtam" majstruje w programie to często jest tak, że próbuje tę usterkę zamaskować, żeby nie narażać się na dodatkowe koszty związane z wymianą ww. AD 2. Nowy reduktor, po jakimś 1000 km warto podregulować. Elementy robocze wewnątrz ulegają pewnym zmianom kształtu (układanie się membrany), co powoduje zmianę charakterystyki ciśnienia wyjściowego. Ważne jest ustawienie właściwego ciśnienia roboczego na biegu jałowym (tutaj zdania są podzielone ale w granicach 1,1 - 1,3 bara), gdyż nieprawidłowe może powodować kompletne rozjechanie się czasów wtrysków, a w rezultacie spadek mocy. W skrajnych przypadkach, przy dużym obciążeniu silnika (kiedy pobór gazu jest duży i spadki ciśnienia gazu za reduktorem róznież) reduktor nie będzie w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu i nastąpi spadek ciśnienia poniżej minimalnego i przełączenie na benzynę. Warto też rozważyć czy reduktor nie jest uszkodzony. Widzę, ze masz zamontowany czerwony AC, niby polecany i do tej mocy wystarczający, ale swego czasu była ich wadliwa partia, może i teraz się taki trafił. AD 3. Jeżeli przyczyna nie jest mechaniczna, być może same ustawienia są złe. Nie znam się na stagach, ale na pewno znajdziesz taką opcję jak "minimalne ciśnienie gazu" - jeżeli jest ustawione zbyt wysoko, to przy dużych spadkach ciśnienia może przełączać się na benzynę. Drugą opcją, której bym poszukiwał jest coś takiego jak "czas błędu ciśnienia", który określa przez jaki czas ciśnienie może spaść poniżej minimalnego bez przełączenia na benzynę. Żadne strojenie vagiem nic nie da dopóki nie wyeliminujesz opisanego problemu. Instalacja jest na gwarancji, więc tak jak ci pisałem, wsiadasz razem z gazownikiem i jeździcie aż wszystko będzie dobrze, dopiero potem odblokowujesz rygiel i wypuszczasz delikwenta z samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario1234321 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) jutro do niego jade wieczorem, ale on nie ustawia w czasie jazdy gazu..... tylko pod domem )) a drogi jest mapsensor?Dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz Jakie reduktory sa lepsze od tego co mam do Staga Edytowane 13 Grudnia 2015 przez mario1234321 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się