przemo1444 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Witam Panowie, otóż mam pewien problem z swoja a4 - silnik avj 1.8t. Cieżko wchodzi mi bieg 1 oraz 2. Przy zimnym silniku jest najgorzej, jak sie rozgrzeje jest troszke lepiej ale i tak czuć opór. Zacząć od zmiany oleju w skrzyni? macie jakies inne pomysły? aa i jeszcze mam takie dziwne wibracje na biegu jałowym. Moze to wina poduszki silnika? Poradźcie cos. Pozdrawiam
wesz82 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Zaczalbym od szukania nowego sprzegla. Ostatnio jechalem kolesia autem i identyko jak u Ciebie biegi wchodzily z oporem a czasem nie chcialy w ogole zalapac pomagalo jak zgasiles silnik i wbiles bieg na nie odpalonym samochodzie.po 3tyg padlo calkowicie sprzeglo pare h w garazu i znow wsio jest ok.
buka1207 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Spraw dz najpierw skrzynię ja miesiąc temu wymienialem też biegi wchodziły oporem
wesz82 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jak bieg wchodzi bez oporu na zgaszonym to na bank sprzegło. U kolegi w tarczy już prawie ścierało nity.
przemo1444 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Na zgaszonym jest tak samo... Sprzegło wydaje sie być okej wiec dalej nie wiem.. Dodam ze na ciepłym jest lepiej. A co z tymi wibracjami? tak samo na zimnym są tak dość odczuwalne natomias jak sie nagrzeje to prawie ustaje. Dwumasa? Zadnej różnicy przy wziśnietym sprzegle, cały czas jednakowo Edytowane 14 Grudnia 2015 przez przemo1444
husajn22 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Mam takie same objawy wymieniłem olej jednak nie pomogło trzeba szukać dalej może wybierak trzeba sprawdzić
lukirks83 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 sprawdz linki od wybieraka, czasami zdarza się że dostaje sie woda i przy niskich temperaturach ciężko chodzą a jak silnik się nagrzeje to wtedy ładnie wchodzą
przemo1444 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Mam takie same objawy wymieniłem olej jednak nie pomogło trzeba szukać dalej może wybierak trzeba sprawdzić kolego też masz takie wibracje??
husajn22 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Nie wibracji nie mam ciężko wchodzi 1 i 2 bieg na zimnym i na ciepłym olej wałem motul a piszą na forum aby wlać orginal niby pomaga tylko w aso 120 zł litr
KapelanLP Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Witam! Mam ten sam problem przy zimnym silniku bieg 1,2 i wsteczny wchodzą ciężko gdy już auto jest dobrze rozgrzane jest lepiej. Chciałbym wymienić olej w skrzyni na orginalny audi tylko nie wiem o jakim numerze, ktoś wie jaki do 1.8t bex 190km? Mieszkam zagranicą i chciałbym kupić ten olej w Polsce gdzieś w necie i znalazłem parę ale nie wiem o jakim numerze. Z góry dzięki za pomoc.
dami8705 Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 U mnie to samo. Tylko na zimnym ciężko dwójka wchodzi. Olej wymieniony i nic to nie dało. Skrzynia 5
black338 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 U mnie na jedynce skychac skrzynie dwojka ciezko wchodzi i na piatce tez ja slychac gdy puszcze gaz wiec juz przy wymianie sprzęgła wyrzycam wszystko
kubabkb Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 rozwiazal ktos problem z ciezkim wrzucaniem pierwszego i drugiego biegu na zimnym silniku.
Nerus Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Cholera teraz mnie to dotknęło, może to wina synchronizatorów, ktoś rozwiązał ten problem?
Maciek1588 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 witam mam ten sam problem, przy niskiej temperaturze 2jka ciężko wchodzi muszę robić między gaz żeby ja wrzucić jak auto się rozgrzeje jest znacznie lepiej. Wymieniłem już olej ,sprzęgło (Jednomas sachs) oraz oddałem do swerwisu skrzynie do regeneracji gdzie stwierdzono brak uszkodzeń .....
kubabkb Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 wiec wychodzi ze zly olej wlales jesli wsztko inne jest ok
Maciek1588 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Wlany jest motul 75W80 lepszego już niby nie ma,
turzol Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, Maciek1588 napisał: Wlany jest motul 75W80 lepszego już niby nie ma, I tutaj jesteś w błędzie. Jedyne co daje ten olej to pogarsza sytuacje. Najważniejszy parametr oleju przekładniowego to lepkość. Niestety żaden zamiennik oryginalnego oleju przekładniowego (w tym wypadku G052911A2) nie zapewnia prawidłowego poziomu tego parametru. Nawet najdroższy Redline ma ten parametr na poziomie 10,5 przy 100st C, gdzie dla prawidłowej pracy tej skrzyni zalecana jest lepkość kinematyczna poniżej 10. Poniżej porównanie lepkości oryginalnego oleju do zamienników. Viscosity Comparison @ 100 C 10.6 = Redline MTL 70-80 13.8 = Amsoil MTG 75-90 15.2 = Motul Gear 300 75-90 15.6 = Redline MT-90 75-90 15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90 16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90 6.3 = OEM G52 Jak widać na powyższym ten Motul ma bardzo słabą lepkość. W warunkach roboczych skrzyni nie ma opcji żeby poprawić pracę synchronizatorów, wręcz będzie o wiele gorzej. Dlatego zawsze będę powtarzać - do skrzyń manualnych z grupy VAG tylko ori olej przekładniowy. Edytowane 11 Grudnia 2018 przez turzol
Maciek1588 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) A jaka jest nazwa i oznaczenie tego oleju co powinienem wlac, Zamiast motula,? I dodam że auto zostało przerobione z automatu na manual a sprzęgło pochodzi od Audi 80 2,8l Edytowane 11 Grudnia 2018 przez Maciek1588
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się