Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina zassała olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam audi a4 b6 1.9 awx 130 km. Stanąłem na czerwonym świetle i nagle auto wpadło na maxymalne obroty i zauważyłem czarny dym z wydechu. Udało mi sie zgasić silnik kluczykiem. Zepchnąłem samochód i już nie próbowałem ponownie odpalić. Auto na lawecie trafiło do mechanika, który dopiero w środę zacznie coś z nim robić diagnozować itp. Moje pytanie czy miał ktoś podobny przypadek, jakie mogą być dodatkowe skutki tej awarii??? pozdrawiam

Opublikowano

jeśli szybko udało ci się zgasić to skutków nie będzie żadnych zmień turbo wyczyść rury dolotu intercooler i po sprawie.Miałem kiedyś fajny przypadek podjeżdzam do skrzyżowania z vw dymi jak z lokomotywy otwieram okno i mówi do kobiety jak pani nie zgasi zaraz tego silnika to będzie do remontu a ona do mnie a mogę jeszcze dojechać parę kilometrów :facepalm:

Opublikowano

to się nazywa rozbieganie silnika. olej przez słabe uszczelnienia turbo wpada do cylindrów i podlega samoczynnemu zapłonowi, silnik osiąga max obrotów, po minucie się zaciera na amen.

turbo koniecznie do regeneracji.

https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys

swego czasu straszylem tym filmem kumpli z klekotami :D

Opublikowano (edytowane)

U mnie dosłownie po paru sekundach udało się zgasić silnik normalnie przekraczając kluczykiem w stacje i dymu nie było tyle co na filmie. Jednak na obroty tak samo wszedł i przykopcił tylko ja go zgasiłem odrazu. Ciekawe dlaczego tego peugeota też nie zgasił kluczykiem

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez szczepan24
Opublikowano

U mnie dosłownie po paru sekundach udało się zgasić silnik normalnie przekraczając kluczykiem w stacje i dymu nie było tyle co na filmie. Jednak na obroty tak samo wszedł i przykopcił tylko ja go zgasiłem odrazu. Ciekawe dlaczego tego peugeota też nie zgasił kluczykiem

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Mógł nie mieć klapy gaszącej, silnik i tak przy rozbieganiu spala olej silnikowy a nie ON.

Opublikowano

I w takich momentach dobrze mieć działającą klapę gaszącą. Można jeszcze próbować gasić silnik dużym biegiem jak sprzęgło wytrzyma.

Opublikowano

Dzisiaj odbieram auto od mechanika. Turbine sam zawiozłem do regeneracji, dostałem na 12 miesięcy bez limitu kilometrów gwarancje. Szczęście w nieszczęściu, że zadziałała klapa gasząca.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

auto z jakim przebegem? ile km? i co robimy zeby uniknąć takie wypadki? jakie przed tym sa obiawy?

Opublikowano (edytowane)

A jakie mogą być objawy? Olej żre w dolot ładuje, dymi na siwo. Przebiegi różne wszystko zależne od warunków i stylu eksploatacji. Według moich przypadków to 200-300k. W audi quattro avf mam 160k i wymieniona turbine jeszcze w niemczech przebieg raczej pewny bo sam ją z niemiec przywiozłem w skodzie superb miałem 241k i już ładowała dość znacznie olej w dolot i walnie dymiła a była orginał

Turbinka. A w borze asz 270k i orginał turbawka i ani kropli dolot czysty lepszy jak w avf obecnym, bora po programie na 170 ps i ciągnie jak głupia. Soft i fmic robiony w starym saczu w kingsoft ale niepolecam ich. Takie reczne rezanie spieprzyli zderzak zabrali co wyciągneli nic nie oddali, ani semica ani nowego egr co zdjeli. Ale soft chyba dobry bo ciągnie fajnie. A co do tego co robić zeby sie tak nie stało to jak zaczyna walnie ładowač w dolot oliwe to turbo regeneracja albo inne wsadzić. Zawsze jednak może sie to nagle stać bez oznak jakichkolwiek bez względu na przebieg wiek niema żadnych reguł

Edytowane przez nik23
Opublikowano

Więc tak mechanik poskładał wszystko do ''kupy'' czyli turbinę po regeneracji, dolot, olej, filtry ale autko nie nadaje się do jazdy. Po odpaleniu strasznie trzęsie budą a sam silnik pracuje jak stary traktor. Mechanik zasugerował żeby wymienić silnik. Nagrałem filmiki jak to wygląda

Teraz moje pytanie czy szukać silnika?

Poprosiłem mechanika żeby podłączył komputer i taki oto film:

2 i 4 cylinder stoi.

Opublikowano

Drugi cylinder jest w najlepszym stanie bo ma znaczna korekcje na minus. Problemu bym szukał w cylindrach z korekcja,i na plus. Do zmierzenia ciśnienie spręzania. Moze sie pompowtryski skończyły a moze poprostu pierścienie poszly. Zrób logi statyczne 13 18 23 grupy. I jedz gdzies na pomiar ciśnienia. Odpala dobrze nawet zimny? Dymi? Znacznie? Kolor dymu?zapal samochód zagrzej i odkręć korek wlewu oleju i nagraj filmik tylko nie sciagaj korka tylko zostaw odkrecony na miejscu tak by sie kiwał na wlewie oleju. Diesel raczej niepowinien zgasnąć po odkreceniu korka nawet z bardzo slaba kompresją.

Opublikowano

Samochód jest u mechanika i dopiero po świętach będzie przy nim grzebał. Mechanik zacznie od pomiaru ciśnienia. Odpala idealnie i przez parę sekund chodzi równo po czym zaczyna mocno telepać. Dymi dość znacznie jak trochę pochodzi czuć przy tym woń oleju. Myślę że jak będzie coś nie tak z ciśnieniem sprężania to będę szukać silnika na wymianę.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dziwna sprawa z tym silnikiem. Możliwe, że się gdzieś przytarł, czy coś. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź wałek, popychacze, może tu jest problem?

Opublikowano

Ja to obstawiam że korby pokrzywiło.

Opublikowano

Prosiłbym autora wątku by pisał na bieżąco co mu mechanik powie, jestem ciekaw rozwoju sprawy, chociaż wiąże się ona z dość znacznymi kosztami. Wesołych Świąt

Opublikowano

Odpala idealnie i przez parę sekund chodzi równo po czym zaczyna mocno telepać. Dymi dość znacznie jak trochę pochodzi czuć przy tym woń oleju. Myślę że jak będzie coś nie tak z ciśnieniem sprężania to będę szukać silnika na wymianę.

Zmierz ciśnienie na garkach, jak ten czwarty nie będzie mocno odbiegał od pozostałych , to jest szansa że może dmuchnęło dolny uszczelniacz na czwartej pompce , albo sama pompka się z lekka uszkodziła :)

Jest taka szansa, bo piszesz że chwilę po dopaleniu chodzi normalnie , trzeba wszystko dokładnie posprawdzać i nie podejmować pochopnych decyzji :hi:

Znajomy ma AWX-a w A6, miał niesprawną klapę gaszącą chodził po awarii turbiny kilka minut , za nim go zgasił , w międzyczasie wypijając prawie całą oliwę z miski olejowej :naughty:

Wymienił turbo i jeździ dalej, czyli nie tak łatwo go zabić :naughty:

Opublikowano

Jednak szukam silnika. Nie ma sprężania na 4 cylindrze tak właśnie powiedział mi mechanik. Teraz moje pytanie jaka jest różnica między awx a avf? W aucie mam awx, czy podszedłby avf?? Ciężko w okolicach Bydgoszczy poszukać awx

Opublikowano

Jednak szukam silnika. Nie ma sprężania na 4 cylindrze tak właśnie powiedział mi mechanik. Teraz moje pytanie jaka jest różnica między awx a avf? W aucie mam awx, czy podszedłby avf?? Ciężko w okolicach Bydgoszczy poszukać awx

Różni się sprzęgłem avf ma wieksze.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info. Jakieś 15 tyś km temu wymieniałem dwumas i sprzęgło nic szukam awx.

Zastanawiam się jeszcze nad osłonami srebrnymi i czarnymi. Przeglądając np allegro można spotkać silnik awx ze srebrną jak i czarną osłoną. Czy to ma jakieś znaczenie? Jutro jadę po silnik gosciu mówi że awx ale ma czarną oslonę.U mnie jest srebrna Hmmm...

Edytowane przez szczepan24
Opublikowano

Skoro silnik i tak jest do wymiany to ja pokusił bym sie o zdjęcie głowicy, miski i wyciągnął tłoki, wiele roboty nie ma a moze strzelił tylko tłok. Znam przypadek w którym wyszczerbiło tłok a po wymianie tłoka na nowy udało sie uratować silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...