Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 AWX] Wibracje silnika, spadek mocy, Logi, Prośba o diagnozę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, jako że jestem na forum od niedawna, nie bardzo wiedziałem gdzie podrzucić ten wątek związany z problemem mojego A4 B6 1.9 AWX :( Zaznaczam, że jest to jeden z moich pierwszych tematów na forum. Niestety specem od diagnostyki i mechaniki nie jestem i gorąco liczę na waszą pomoc bo problem który opiszę poniżej, męczy mnie już czwarty miesiąc :(

Przejdźmy do rzeczy...

Po uruchomieniu silnika(po nocy, silnik zimny) problem jest bardzo znikomy. Auto pracuje jak traktor, na biegu jałowym przenosi trochę drgań na budę ale jest to do zniesienia. Moc auta wydaje się być w normie, jestem w stanie ruszyć ze zrywem. Problem pojawia się już po kilku kilometrach jak silnik trochę bardziej się nagrzeje.
Na biegu jałowym przenoszone są większe drgania, przy ruszaniu z 1 biegu czy też R, auto wpada w niesamowite wibracje. Odczuwam też spadek mocy. Auto przestaje być żwawe, długo zbiera się aby ruszyć z pierwszego biegu, a o zrywie nie ma już wtedy mowy. Problem powstaje również na innych biegach. Na 3 4 i 5 biegu podczas przyspieszania również pojawiają się drgania. Mniej więcej przy 100km/h gdy na 5 biegu wdepnę mocniej pedał - czuję jak fotel masuje mnie po nogach, całe auto dosłownie chodzi. Dodam jeszcze że po podniesieniu maski silnika na biegu jałowym, silnikiem dość mocno telepie, nie jest to równomierna praca.

Dwa tygodnie temu wymieniłem kpl sprzęgła wraz z dwu-masą myśląc że to może być przyczyną tych drgań. Niestety, nic się nie zmieniło. Poduszki silnika i skrzyni też zostały sprawdzone - wszystko jest, a przynajmniej było OK. Jeden z mechaników stwierdził, że usterka tkwi najprawdopodobniej w układzie paliwowym więc w dniu dzisiejszym podpiąłem auto pod Vag-Coma (robiłem to pierwszy raz, mam nadzieję że będzie OK)

ps. Zanotowałem też minimalne falowanie obrotów. Widziałem to na wskazówce obrotomierza. Na początku myślałem że tylko mi się wydaje ale dzis VAG potwierdził moje podejrzenia. Poniżej wrzucę logi statyczne (w statycznych nie będzie tego widać, zauważyłem dopiero po wciśnięciu pedału gazu do ok 1500 obrotów i w górę), gdyby było mało, proszę o info, postaram się dorzucić coś więcej. Robiłem to pierwszy raz, mam nadzieję że dobrze, proszę o wyrozumiałośc :). Jeżeli będzie potrzeba logów dynamicznych, dorzucę. Pomiary robione na 90stopniach (rozgrzany silnik)

Blok 01

http://vaglog.pl/log_243654.html
Blok 02
http://vaglog.pl/log_243652.html
Blok 03

http://vaglog.pl/log_243611.html
Blok 04
http://vaglog.pl/log_243653.html
Blok 011
http://vaglog.pl/log_243614.html
Blok 013
http://vaglog.pl/log_243613.html
Blok 018
http://vaglog.pl/log_243612.html
Blok 021
http://vaglog.pl/log_243616.html
Blok 023
http://vaglog.pl/log_243615.html

Jeżeli o czymś zapomniałem, będę dorzucał informacje na bieżąco. Jeżeli z tych logów jesteście chłopaki w stanie stwierdzić więcej usterek niż tą która powoduje mój problem to też podrzucajcie info ponieważ dość mam już mechaników którzy biorą kasę i nie rozwiązują mi problemu :(

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Tak na pierwszy rzut oka to 1 i 4 cylinder mają dziwne korekcje, możliwe, że oringi na pd do wymiany, daj logi statyczne 4 grupy.

Opublikowano

gotowe, edytowałem pierwszy post. Dorzuciłem logi bloków 01, 02 oraz 04. Chłopaki proszę o pomoc :(
Dodam jeszcze, że gdy jadę na 1,2,3,4 biegu, przy odpuszczaniu i naciskaniu pedału gazu, auto wykonuje bardzo silne szarpnięcie. Ostatnio zaczęło się to również pojawiać w momencie wciskania sprzęgła (jadę na 2 biegu, wciskam sprzęgło i czuję szarpnięcie, najprawdopodobniej silnika).

Jeżeli będzie potrzeba wykonania dynamicznych, dajcie znać, dziś po godzinie 17 postaram się ogarnąć.

Opublikowano

4 cylinder jest blisko granicznej wartości więc cos mu dolega. Sprawdź poduszki silnik i plecionkę.

Opublikowano

Pompowtryski do weryfikacji. Obstawiam, że oringi trzeba zmienic i powinno być lepiej. Przy wymianie oringów sprawdz stan wałka rozrządu i szklanek.

Opublikowano

orientujecie się może jaki byłby tego koszt ? czy wymiana oringów = regeneracji całego pompowtryskiwacza? czy to jakiś tańszy zabieg ?

Opublikowano

Nie jest to regeneracja tylko uszczelnienie miedzy głowicą a pompowtryskiem, koszt to ok 35zł na jeden cylinder czyli 140zł uszczelnienia + robota 150-300zł

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

dziś udało mi się złapać mechanika który na codzień pracuje w Aso Wajdemajera. Wymienił mi Vacuum bo moj już nie domagał no i przy okazji zajrzeliśmy pod dekiel pompek. Wałek został oblukany, jest troszeczkę przytarty ale jest w dobrym stanie. Wyjeliśmy wszystkie 4 pompki. Okazało się że jedna pompka w ogóle różniła się końcówką od pozostałych, na pewno nie pochodziła od tego auta co trzeba. Gość nie był pewien czy to nie była czasem pompka od 100konnej wersji AVB. Oczyścił pompki, na wszystkich 4 oringi kwalifikowały się do śmieci. Osobiście widziałem że były sztywne i sparciałe.
Wymieniliśmy oringi, zmontowali wszystko do kupy. Teraz auto pracuje ciszej, dużo ciszej, równiej, drgania zmalały ale nie całkowicie. Auto nabrało mocy, zbiera się lepiej ale wciąż trochę telepie i poszarpuje, brakuje mu mocy przy ruszaniu na 1 biegu. Nie jest to aż tak źle jak było wcześniej, ale dobrze też nie jest.

Usterka pojawia się po kilku kilometrach jechania. Mogę przejechać ze 30 km, zgasić auto, poczekać z 20 min i jak go odpalę to znów przez jakiś czas będzie OK a po kilku KM problem powróci. To samo tyczy się problemu z ruszaniem na 1 biegu. Po dłuższym postoju auto rwie mi się do przodu ale jak przejadę kilka KM i z 1 biegu ruszam spod świateł, to już jest muł. Po wrzuceniu 2 biegu auto wciąga i już nie zamula, ale trochę drży (tak jak na 1 biegu)

Po wymianie wszystkiego podpięliśmy auto pod VCDSa ponownie i teraz 3 pompki są w normie, jedna jest słaba, kwalifikuje się do regeneracji.

Myślicie że ta jedna pompka może być przyczyną drgań i problemów po rozgrzaniu silnika? Może jutro uda mi się zrobić ponownie statyczne logi, to wam podrzucę.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Jasne, że tak. Pompki powinny pracować tak samo (prawie) jeśli jedna widocznie nie domaga silnik będzie się dusił, drgał

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Spisałeś dokładnie oznaczenia z pompek jakie masz w silniku ? :naughty:

Takie same i odpowiednie do danego silnika pompki to podstawa poprawnej jego pracy .

Jeżeli masz tam galimatias, to musisz to doprowadzić do porządku, pompki muszą być takie same .

Co do zaników mocy to pobaw się wakuometrem i posprawdzaj podciśnienia na postoju i w czasie jazdy, zaraz za trójnikiem przy Vacum i przed zaworem N75 ( nie powinno być wyższe niż minus 0,8 bara ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Miałem uszczelniany układ podciśnienia wcześniej. Wczoraj wymieniłem tylko vacuum na BOSHa z końcówką M i po wymianie vacuum jest dalej tak samo. Po odpaleniu auta jest ok i startuje normalnie, spadkow nie ma. Problemy się zaczynają po kilku km. Wtedy jest spadek mocy na 1 biegu.

Będę u mechanika jutro to zapytam jakie tam były te pompki. Odradzał mi wstawiania używek bo to źle pracuje. Co myślicie ?

Opublikowano

Odradzał mi wstawiania używek bo to źle pracuje. Co myślicie ?

Pewnie , kup u niego najlepiej komplet nowych za 8 kPLN wtedy będą chodzić aż miło :decayed:

A tak na poważnie regeneracja pompek to większa loteria niż kupno sprawnej używki z gwarancją rozruchową :naughty:

Opublikowano

Widzę, ze jesteś z Piaseczna, a to już nie daleko do Raszyna.

Podjedź do Karola.

Sporo aut z forum tam jeździ do poprawek mechanicznych.

Zajrzy swoim fachowy okiem i może szybko wyeliminuje problem.

Opublikowano (edytowane)

Widzę, ze jesteś z Piaseczna, a to już nie daleko do Raszyna.

Podjedź do Karola.

Sporo aut z forum tam jeździ do poprawek mechanicznych.

Zajrzy swoim fachowy okiem i może szybko wyeliminuje problem.

A jak się ceni ? Szykować grubsza flotę czy raczej kilka zimnych 0.7 :D:)?

No i oczywiście, jakiś namiar mi pozostaw :)

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

A nie wiem jak się ceni ^_^ ja byłem raz na wymianie rozrządu i poduch pod silnikiem i uważam, że portfela mi mocno nie opróżnił :wink:

Karol, tel: 669 950 109

Raszyn, ul.Wysoka 7

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,
po prawie tygodniu czasu znalazłem chwilkę aby szybko zrobić logowanie po wymianie oringów na wszystkich 4 pompowtryskiwaczach. Niestety nie wiem czy pompki zostały włożone w te same gniazda w których się znajdowały, czy może zostały wymieszane. Proszę oceńcie, chyba gorzej to wygląda niż wcześniej.Mechanik który to ogarniał powiedział że jest problem na 3 cylindrze. Ja tu widzę problem na 1 2 i 4 chyba ;/. Po wymianie oringów auto zachowuje się podobnie z tym że mam wrażenie, że ma trochę więcej mocy no i pracuje zdecydowanie równiej (jest cichsze).
Ps. Dodam że logi wykonałem po podmianie pompy Vacuum. Niestety używka nie okazała się lepsza od mojej.

Logi dynamiczne:

Blok 01
http://vaglog.pl/log_244452.html
Blok 04

http://vaglog.pl/log_244453.html
Blok 11
http://vaglog.pl/log_244454.html


Logi statyczne:

Blok 13
http://vaglog.pl/log_244455.html
Blok 18
http://vaglog.pl/log_244456.html
Blok 23
http://vaglog.pl/log_244457.html

Powiedzcie jak to wygląda proszę. Auto zachowuje się cały czas tak samo. Po odpaleniu przez pierwsze 5-6 KM jest w miarę OK, następnie stopniowo zaczynają się problemy tak jak opisałem na początku. Nie ważne czy auto ma 90 na piecu czy też nie. W momencie gdy problem występuje i zgaszę silnik na ok 5-10 min, problem zanika na jakieś 5-6 KM. Jeżeli silnik zgaszę i od razu odpalę ponownie, problem nie znika, jest cały czas.

oczywiście w związku z tym iż jutro jest wigilia, życzę wszystkim zdrowych, wesołych i radosnych świąt oraz braku problemów ze swoimi autkami :)!

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

log dynamiczny 11 robiony jest w awaryjnym więc nic tam nie widać, pompowtryski mogą lać ale awaryjnego to nie spowoduje. Mowisz ze awaryjny jest praktycznie cały czas ????? podcisnienie ktos ci wogóle sprawdzał ???

Problem jest duży więc powinieneś przed podjęciem sie jakiś wymian sprawdzić kompresje, następnie jak pompki były wyjęte trzeba było oddać je na sprawdzenie, z logów nikt nie jest w stanie powiedzieć w jakim tak naprawde stanie są pompki bo na korekcje bipy itp składa sie wiele składowych.

Opublikowano (edytowane)

To wygląda tak jakby nikt do tych pompek się nie dotykał tylko wziął kasę za niewykonaną robotę :decayed:

Nie mówię że tak na pewno było , ale jest mało prawdopodobne , żeby po takiej robocie jak wymiana uszczelniaczy na pompkach, wszystkie parametry na każdej pompce były tak zbliżone do tych przed robotą :P

Widać leciutkie pogorszenie , co jest normalne bo uszkodzenia uszczelnień na pierwszym i drugim cylindrze pewnie powoli postępują :naughty:

Ja bym zmienił mechanika , bo wygląda mi na to że chce Ciebie naciągnąć na wymianę pompek :naughty::P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

A ten twój mechanik mówił coś o stopniu zużycia gniazd pompek? Wspomniał cokolwiek że wybite? Ja bym był za tezą Piotra wszystko wygląda jeszcze gorzej niż przed niby robotą, chyba że pompka 4 to ta inna.? Ale przy zmienianiu uszczelnień pd zazwyczaj przeżuca sie najlepszą pompke z najgorszą miejscami by ocenić czy to wina pompki czy szukać przyczyn w ciśnieniu albo w głowicy. Pompke jeżeli jest to prawdą i jest inna to szukaj uzywki chyba że spisz na forsie albo masz zamiar jezdzić tym autem z dwadzieścia lat jeszcze bo zainwestujesz kupujac 4 nowe pompki 50% wartości samochodu.

Edytowane przez nik23
Opublikowano

Nie wiem czy któryś z was cos kiedy kolwiek robił poważniejszego ale w mechanice jest stara zasada ze numeruje sie ważniejsze części i wsadza w tej samej kolejność jak poprzednio. Jeśli nic nie mówiłeś a mechanik sie nie zakręcił to wsadził w takiej samej kolejność dla własnego spokoju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...