Gpdexter Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Witam. Zabieram sie do montazu OCT. Czy jedyne prawidlowe podlaczenie to na odmie z pokrywy zaworow ?
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Jeżeli Twój silnik to "padło" , co to fafluni i rzyga olejem z odmy to tak , tam właśnie możesz sobie to ustrojstwo podłączyć Jeżeli motorówka jest w dobrej kondycji to niech Cię Ręka Boska broni przed byciem nadgorliwym Edytowane 21 Grudnia 2015 przez piotrsob1
Gpdexter Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2015 Egr sie poci I troche w rurach przed interkulerem (pewnie uszczelnienia na turbo), chodzi idealnie I chcialem zobaczyc czy bedzie roznica. Dlaczego odradzasz ?
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Bo to w dobrych silnikach to niepotrzebny wynalazek, jak EGR się poci, to trzeba go wymienić , albo wywalić całkowicie Olej w dolocie jest w każdym silniku wyposażonym w turbosprężarkę i OCT tego nie zmieni , on może wyłapać tylko duże ilości oleju, a duża część mgły olejowej i tak się za niego przedostanie Jak silnik nie bierze oleju ponad miarę i nie dymi na niebiesko to jest wszystko OK i bez sensu kombinować z OCT A jak przyjdą tęgie mrozy to montażu tegoż urządzenia można gorzko pożałować , jak to co się tam zbierze zamarznie i zatka odpływ przedmuchów z silnika, przez co wywali oliwę z silnika wszystkimi możliwymi uszczelniaczami Edytowane 21 Grudnia 2015 przez piotrsob1
Gpdexter Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2015 Sensownie. Zamontowalem dzisiaj zobacze po tygodniu. Dziekuje za zetelna analize.
daros Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Jak już musisz mieć OCT, to zamontuj go w takiej pozycji, aby węzę były ułożone w taki sposób, zdeby nie wystąpiła możliwość "bajorka" w wężu co w mrozy spowoduje zamarzniecie cieczy, a efekt tego opisał Piotrek. Edytowane 21 Grudnia 2015 przez daros
lukaszooo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 montuje sie go za lewa lampą (koło filtra powietrza) najlepiej jak podłaczenie jest na ori rurki, jeśli chcesz kupić OCT z podłączeniem na przewód 10mm to odrazu ci odradze bo to wywalanie kasy.
Wasyl622 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Witam olej w IC jest w każdym doładowanym silniku to normalne nigdy nie będzie tam sucho szczególne w dolnych partiach oraz sam IC wiadomo jeśli jest zbyt dużo a olej jest więcej niż 200 ml to może być to turbo. Silnik AWX ma problemy z sama Odma a mianowicie jej umiejscowienie w podłączeniu do rury zaraz koło turbo. Sam separator ma problem w sam sobie niestety jego wymiana to tylko pokrywa. Lecz nie rozwiązuje problemu. Moim zdaniem sam Oil nic nie da i tak będzie tam olej a jak zapomnisz go poźniej wyczyścić to będzie nie ciekawie. autem trzeba jeździć a nie zaglądać do rur IC co gdzie i jak. Z własnych doświadczeni Silnik AWX motowany w Audi A6 c5 Skoda Superb itd. Praktycznie w 80% się poci jego czyszczenie pomaga na 7000km i ponownie leci. Auto nie jest nowe zapewne ma 12-14 lat swoje już przejechał i nie ma mniej niż 150 000km wiec po co montowac Oil Ja bym obserwował samo turbo. Te auta nawet nowe brały biora i będą brać olej żadna zmiana oleju nic nie pomaga Motul Castrol Wiadomo gdy zwiększysz gestość oleju spalanie sie zmniejszy i wyciek sam też. Ale ten silnik będzie pracował na 5w30. Czy 5w40 Moje zdanie i wielu innych siedzących w tym temacie że montowanie OCT to strata kasy a zaniechanie kontroli OCT prowadzi do większych Szkodów
lukaszooo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Powiedz chłopie czy miałes OCT czy tylko tak myślisz ??
Gpdexter Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2015 To jest moj czwarty 1,9 TDI i Sam zdziwiony jestem, ze faktycznie tak jak piszecie delikatnie sie poci. To ze MA swoje przejechane to akurat nie problem bo Sam mialem jeden z ponad 600tysiecy I zadbany smigal jak ta lala. Turbina byla wymieniana ale juz MA swoje przejechane I zaczyna sie pocic , ale po zakupie jak przeczyscilem wszystkie rory to bylo za duzo, nie kopci , MA moc ale Sam lubie wszystkiego dopilnowac. Co do kosztow to nie problem. Zamontowalem w niedziele OCT wydaje mi sie ze prawidlowo. Sprawdze po tygodniu, dwoch czy to cos daje. Zdaze zrobic 2/3 k. To bedzie wiadomo. Ale fakt to pierwszy ktory tak sie poci..... Zapytac nie szkodzi, a madzrych rad zawsze warto pposluchac. Dzieki.
lukaszooo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Jezdze z OCT jakies 4 lata, mam samorobke ktora jest 10 razy lepsza niz wszystkie chinole. Chwale sobie i to bardzo.
Musashi Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 serwisowalem sporo awx-ow, jezdzilem swoimi 2ma, avf i awx nigdy nie stosowalem takich wynalazkow. olej w dolocie jet zjawiskiem naturalnym. a gdy jest jego zbyt duza ilosc, pozostaje weryfikacja stanu turbiny, lub sprawności odolejacza w pokrywie głowicy.
lukaszooo Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Gdybys zobaczyl ile to cudo lapie syfu to bys zmienil zdanie. Druga sprawa moj oct kosztowal jakies 10zl jesli mial bym dac za to ponad 100zl to tez olal bym temat bo tak jak mowisz 99,9% 1.9tdi jezdzi bez tego i jest ok.
mateusz16 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Gdybys zobaczyl ile to cudo lapie syfu to bys zmienil zdanie. Druga sprawa moj oct kosztowal jakies 10zl jesli mial bym dac za to ponad 100zl to tez olal bym temat bo tak jak mowisz 99,9% 1.9tdi jezdzi bez tego i jest ok. Możesz dać zdjęcie Twojego OCT ?
lukaszooo Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Jest gdzies temat o OCT i pare osób opisywało tam budowe tego ustrojstwa (ja tez to robiłem) Chwilowo zablokowali mi serwer ale jak nacisniesz na "zdjęcie niedostepne to normalnie sie otworzy" usterka serwera ma byc usunięta w ciągu kilku dni.
piotrsob1 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Jak patrzę na te zdjęcia , to jakbym parzył na reklamę cudownych filtrów do wody Tam też obwoźni sprzedawcy potrafią zrobić breję tylko że z normalnej wody A to co widać na tych zdjęciach, to zawiesina wody i oleju (emulsja), która w normalnych warunkach ( temperatura i odpowiedni szybki przepływ gazów, w tym pary wodnej ) w standardowej odmie praktycznie nie występuje ( może z wyjątkiem jazdy na bardzo krótkich dystansach w zimę ). Normalnie trafiając do dolotu jako para wodna i drobne kropelki oleju, bierze udział wraz z zasysanym powietrzem w procesie spalania w silniku, nie powodując żadnych skutków ubocznych Jeżeli natomiast te same składniki tego co z odmy wylatuje trafią do zimnego , metalowego naczynia jak na załączonych obrazkach, para wodna się skrapla tworząc z kropekami oleju emulsję koloru kawy z mleczkiem. Kierownik auta musi o niej pamiętać żeby raz na jakiś czas coś z nią zrobić, bo sama raczej z tamtąd się nie ulotni, chyba że w letnie upały w przyszłym roku Albo jak się przepełni to i tak pójdzie w dolot tylko że w tej formie jest dużo niebezpieczniejsza dla turbiny Edytowane 23 Grudnia 2015 przez piotrsob1
lukaszooo Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Zapomniałes dodać jak to w swoim BPW ustawiałes pompowtryski i to napewno przez źle ustawione pompowtryski zbiera sie syf w bańce która powstała w ciągu 30 min.
piotrsob1 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Łukasz, jak chcesz po polemizować z tym co ja napisałem to proszę jasno i na temat, bo czytając to co Ty napisałeś , mimo uruchomienia całej swojej wyobraźni , jakoś nie mogę zrozumieć o co chodzi . Chyba że to przez otępienie starcze...... Edytowane 23 Grudnia 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się