Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rezonans wydechu, Dziwne przerwanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto codzień jeździ i aku nie wykazuje oznak padaczki, także jest ok. Popatrzyłem w necie na logi innych bke i dawka paliwa oscyluje zazwyczaj na 4-5 mg . U mnie na "luzie" skacze 6,4-6,9 mg,na pełnym obciążeniu czym się tylko da pokazuje 8,6-8,9 mg.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, michcio1985 napisał:

a ja mam 6.5-6.9 całkiem sporo.

Zazwyczaj takie wartości są standardowo w logach... Tym bym się bardzo nie sugerował, tym bardziej, że mówiłeś, że auto po programie ? 

Optymalnie jest w połowach zakresu, czyli dawka 6 mg a czas wtrysku 5,5-6 CF... 

Zobacz z ciekawości jakie masz zużycie paliwa w grupie 15 w l/h ? No i jakie masz synchro w 004 ? 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Tak. W sumie to musiałbym odpiąć navi bo sporo ciągnie prądu póki całkowicie się nie uśpi.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

panowie a jak u was wygląda sprawa z podciśnieniem? na pracujacym silniku po trzech szybkich naciśnięciach na hamulec pedał robi się twardy, czy tak ma być? podciśnienie zmierzyłem przy samej pompie vacum to pokazalo 0,75 hg także książkowo ale  może przy turbinie (u mnie chyba tylko tym steruje vac) może wykazać jakąs nieszczelność..   po odpaleniu auta jest chyba wszystko ok, i po 4-5 sekundach pojawia narastając to buczenie, tak jakby wlaśnie podciśnienie sie kumulowało. buczenie dochodzi z okolic turbo(napewno nie jest to filtr powietrza) idąc dalej tym tokiem, może gruszka turbiny nie unosi się wystarczająco i to powoduje te buczenie z zakłóconego rytmu przepływu gazu??

z tego co pamiętam z innych silników pd to zdjęcie wężyka z gruszki powodowało takie "buuuuu" z turbo

Opublikowano (edytowane)

Zrób BS 011 i poobserwuj w międzyczasie ramię gruszki czy płynnie chodzi... 

Powoli robi się :offtopic:

Może Michał załóż swój temat i opisz co i jak... 

Bo u Marcina to ewidentnie coś nie tak po swapie na quattro... a my już o podciśnieniu i turbo zaczynamy... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Ok. Faktycznie trochę głupio.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Temat jakże mi bliski, wieczorem usiądę i napisze kilka moich wniosków. Zarowno u michcio1985 jak i u MemberA4 sa identyczne objawy jak u mnie, a ze walczę z tym juz bodajże 3 rok to myślę warto może wyciągnąć jakiś wspólny mianownik i dotrzec do sedna problemu.

Edytowane przez turzol
Opublikowano

We trzech zdeterminowanych to już sila :-)

Po odpaleniu 4-5 sekund jest ok, po czym obroty delikatnie opadają tak jakby silnik został czymś obciążony i tak jakby właśnie ciężko pracuje. Wtedy wydobywają się te furczenia i rezonanse.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No pany a może wystarczy lekko trącić Vag-iem wolne obroty w górę albo w dół , aby wyjść poza zakres częstotliwości rezonansowej ?:P

Opublikowano

Piotrze trącałem obroty góra dół. Nic to nie zmienia w moim przypadku choć najlepsze wydaje się być 860 .

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pożary byłoby to zbyt proste ;-)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ja mogę dodać coś od siebie, jako użytkownik BKE i grzebacz :decayed:.

Dawka paliwa, która pojawia się w 1 bloku pomiarowym jest w dużym stopniu zależna od synchro rozrządu.

Jeśli jedziemy synchro na plus (koło w prawo, odwrotnie do AWX\AVF)), to dawka rośnie. Maksymalnie miałem nawet 12mg/stroke przy około 6* KW. Silnik odpalił, spalanie chwilowe w bloku 15 wynosiło 1,4l/h, korekcje wtrysków ładne, bipy w normie.

Jeśli jedziemy sycnhro na minus (koło w lewo), to dawka maleje. Minimalnie miałem coś koło 5mg/stroke przy około -7.7* KW. Silnik odpalił, spalanie chwilowe w bloku 15 wynosiło około 0,4l/h, wtryski mocno na minusie, bipy również na minus

Obecnie mam ustawione chyba najbardziej optymalnie, patrząc po parametrach, czyli  +0.5*KW, dawka to 6,3 - 6,6mg/stroke, spalanie chwilowe 0,8l/h z odbiornikami typu klima, radio. Jak wyłączę klimę i radio to też jest 0.8l/h, czasem przeskoczy na 0,6l/h, z tym że mam kolorowego fisa z navi BNS w bagażniku, więc nie jestem w stanie ograniczyć zużycia tak do minimum.

Wartości kąta synchronizacji nie da się ustawić na stałe - skacze sobie +/- zależnie od zużycia paska rozrządu i napinacza. W moim przypadku na rozrządzie zrobiłem jakieś 14tyś km, więc jest świeży i skoki mam na 0.0 i czasem na 1.

http://vaglog.pl/log-013_023_004_ZYHGOCt.html

Na 0.0 silnik pracuje mi gorzej niż na +0.5.. A to +0,5 to faktycznie może być np. +0,3, bo dość często wskakuje mi 0. Być może czujnik odpowiedzialny za to ma taki zakres pomiaru (-0.5; 0; 0.5; 1.0; itd.)

Tutaj np.  tez był +0,5 i parametr trzymał taki prawie cały czas. Pomiędzy tym pomiarem wyżej, a tym poniżej miałem jeszcze -0,5. Z moich obserwacji wynika, że  0,5 =/= 0,5. Być może rolę tu odgrywa jeszcze luz na śrubach i tak naprawdę regulujemy wałkiem w dwóch osiach ;) 

http://vaglog.pl/log-023_013_004_NU4RH.html

 

Obroty 882, nic nie zmieniałem. Nie znalazłem tej opcji w adaptacjach, pewnie trzeba jakiś kod dostępu podać (security access )?

 

 

Edytowane przez MariuszKK
Opublikowano

Tak security Access 12233 i jest adaptacja obrotów. Ja mam kąt na -0.5 i spalanie również 0.8
Ciężko jest zejść z tej wartości mimo że czasem wskakuje 0.6. Również mam navi. Wiem już ze sporo prądu ciągnie nawet jak wyłączona ok.5Amp. Dopiero jak się uśpi to jest normalnie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

sprawcą buuuczenia jest turbo, a w turbo wymacałem dzis luz na wirniku :-/

Opublikowano
3 godziny temu, michcio1985 napisał:

sprawcą buuuczenia jest turbo, a w turbo wymacałem dzis luz na wirniku :-/

Na wolnych obrotach to turbina się ledwo kręci , jak ci buczy to obejrzyj wałek rozrządu i broki w wałki dźwigienek pompo wtryskiwaczy. ...

Opublikowano

No nie takie ledwo, ładuje ile może na wolnych w stosunku do obrotów. Wałek broki i w ogóle głowice mam ok. Problem leży ewidentnie w turbo, jak odłącze map lub n75 jest jeszcze gorzej

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
15 godzin temu, michcio1985 napisał:

No nie takie ledwo, ładuje ile może na wolnych w stosunku do obrotów. Wałek broki i w ogóle głowice mam ok. Problem leży ewidentnie w turbo, jak odłącze map lub n75 jest jeszcze gorzej

 

Nie wiem z kąt ta pewność,  niby czym jest ona napędzana jak silnik pracuje bez obciążenia na wolnych obrotach ?

Opublikowano

Na wolnych sztanga jest zaciągnięta na maksa i wyraźnie zwiększa obroty turbiny. Po odłączeniu map sensora turbina zwalnia a buczenie się nasila.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie mniej turbo wymaga naprawy. Gdzieś ktoś pisał że turbina może powodować buczenie, stad moje wczorajsze obadanie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeżeli turbina ma takie luzy że ociera łopatkami o muszle to na pewno jej żywot ma się ku rychłemu końcowi.

Dla weryfikacji twoich podejrzeń że to ona jest źródłem buczenia możesz zablokować jej wirnik kluczem nasadowym. 

Po odpaleniu motorówki i lekkiej przegazowce  będziesz wszystko wiedział :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...