Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony wielosezonowe - jakie polecacie?


jacek 3773

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Dev napisał:

Wielosezonowe opony są tyle samo warte to wielosezonowe sandały czy inne kalosze

Jak ktoś jeździ głównie po mieście to takie opony zdają egzamin. Poza tym nie ma co wrzucać do wora wszystkich opon wielosezonowych,bo są lepsze i gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pila24 napisał:

Jak ktoś jeździ głównie po mieście to takie opony zdają egzamin. Poza tym nie ma co wrzucać do wora wszystkich opon wielosezonowych,bo są lepsze i gorsze.

Jak najbardziej, pod warunkiem że nie jest to 200zł za sztukę przy 17" :grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w 70% głównie po mieście. Te opon y akurat są na jakiejś promocji chyba bo i na oponeo były po 320 za sztukę a teraz juz po 375 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Dev napisał:

Wielosezonowe opony są tyle samo warte to wielosezonowe sandały czy inne kalosze

Myślę, że w tym przypadku wszystko zależy od wielu czynników, nawet od stylu jazdy. Do spokojnego pyrkania po mieście, nie w terenie górzystym, całkiem dobrze mogą się sprawdzić. Zwłaszcza jeśli chodzi o te lepsze marki. Niedawno Pirelli fajną wielosezonówkę wypuściło. Cinturato all season SF2. Nawet sam się zacząłem zastanawiać, czy to ma sens ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, black70 napisał:

Myślę, że w tym przypadku wszystko zależy od wielu czynników, nawet od stylu jazdy. Do spokojnego pyrkania po mieście, nie w terenie górzystym, całkiem dobrze mogą się sprawdzić. Zwłaszcza jeśli chodzi o te lepsze marki. Niedawno Pirelli fajną wielosezonówkę wypuściło. Cinturato all season SF2. Nawet sam się zacząłem zastanawiać, czy to ma sens ; )

No np. Michelin ma CrossClimate i bardzo cenione opony. Do tego dodałbym jeszcze aspekt niewielkiej ilości kilometrów, takie mniej lub około 10 tysięcy kilometrów to jak najbardziej. Sam z takiego rozwiązania korzystałem, tak naprawdę koła raz na rok do zdjęcia - zrotowania oraz piasty przeczyścić i nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś oponę Dębica Navigator 3? Muszę zakupić całoroczne i przymierzam się do zakupu owych Navigatorów 205/55/16.Wcześniej myślałem o CC2 lub Goodyear 3,ale cena wygórowana. Jazda po stolicy, czasem jakaś trasa 50 km, auto jak w profilu Q. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bialy986 napisał:

Posiada ktoś oponę Dębica Navigator 3? Muszę zakupić całoroczne i przymierzam się do zakupu owych Navigatorów 205/55/16.Wcześniej myślałem o CC2 lub Goodyear 3,ale cena wygórowana. Jazda po stolicy, czasem jakaś trasa 50 km, auto jak w profilu Q. 

Mam założone 195/65/15 w passacie B5. Założone jakiś miesiąc temu do jazdy w koło  komina. Póki co na suchym i mokrym są w porządku, na hałas też nie narzekam, bo jeżdżą w 25 letnim aucie więc cicho nie jest już z definicji. Mieszanka jest dość miękka pod palcem więc sądzę, że zimą powinno być ok. Jak tylko spadnie śnieg to dam znać jak się sprawują. Jak szukasz jakiś w niewysokiej cenie to za około 950 kupisz firestone multiseason 2, mam je założone na drugim samochodzie 205/55/16, zrobiłem na nich z 20k i w śniegu i w bałkańskich upałach po 40°C i jestem zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pioterpioter napisał:

Mam założone 195/65/15 w passacie B5. Założone jakiś miesiąc temu do jazdy w koło  komina. Póki co na suchym i mokrym są w porządku, na hałas też nie narzekam, bo jeżdżą w 25 letnim aucie więc cicho nie jest już z definicji. Mieszanka jest dość miękka pod palcem więc sądzę, że zimą powinno być ok. Jak tylko spadnie śnieg to dam znać jak się sprawują. Jak szukasz jakiś w niewysokiej cenie to za około 950 kupisz firestone multiseason 2, mam je założone na drugim samochodzie 205/55/16, zrobiłem na nich z 20k i w śniegu i w bałkańskich upałach po 40°C i jestem zadowolony. 

Moje A4 też w podobnym wieku. Muszę coś wybrać zanim śnieg spadnie i to w rozmiarze 205.W służbowych kiedyś miałem Frigo 2 i bardzo dobrze się prowadziła na śniegu(ale to typowo zimową opona). Firestone widzę że podobnie parametrami wygląda jak Dębica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bialy986mam dokładnie w takim rozmiarze jak Ty szukasz tylko w B7 w quattro opony całoroczne Kleber Quadraxer 2. Przejechałem na nich w ciągu roku około 40 k km. Jak dla mnie :thumbup1: Cena porównywalna do wspomnianego przez Ciebie Navigatora. W drugim Audi też w quattro mam Vredestein Quatrac 5. Obydwa komplety zachowują się podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pelonek1 napisał:

@bialy986mam dokładnie w takim rozmiarze jak Ty szukasz tylko w B7 w quattro opony całoroczne Kleber Quadraxer 2. Przejechałem na nich w ciągu roku około 40 k km. Jak dla mnie :thumbup1: Cena porównywalna do wspomnianego przez Ciebie Navigatora. W drugim Audi też w quattro mam Vredestein Quatrac 5. Obydwa komplety zachowują się podobnie.

No i już mam dylemat co brać. Dębica ze stajni Goodyear a Kléber z Michelina. Noty mają zbliżone, tylko podobno są głośne powyżej 100km/h i mniejszy bieznik. Vredestein drożej wychodzą, ale mam letnie i nie narzekam, a jeżdżę już ok 6 lat. Te Kleberki mnie zainteresowały... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bialy986 napisał:

Kléber z Michelina

I to jeszcze u mnie w mieście produkowane. "Made in Poland" będziesz miał. Głośne nie są, tylko w deszczu szumią ale mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się jednak na Dębice. Właśnie dojechały. Made in Poland, Dot 4521,wiec jeszcze ciepłe ?. Teraz tylko montaż i oceniać jak się będą sprawować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2021 o 12:33, bialy986 napisał:

Zdecydowałem się jednak na Dębice. Właśnie dojechały. Made in Poland, Dot 4521,wiec jeszcze ciepłe ?. Teraz tylko montaż i oceniać jak się będą sprawować. 

Możesz powiedzieć jak spisują się po roku mniej więcej? Planuję kupić Navigator 3 do Avanta na 225/40/R18. Robię jakieś 300km tygodniowo na autostradzie reszta teren zabudowany. Nie mam zapędów rajdowych, na autostradzie prędkości raczej nie przekraczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2022 o 11:03, Answerreck napisał:

Możesz powiedzieć jak spisują się po roku mniej więcej? Planuję kupić Navigator 3 do Avanta na 225/40/R18. Robię jakieś 300km tygodniowo na autostradzie reszta teren zabudowany. Nie mam zapędów rajdowych, na autostradzie prędkości raczej nie przekraczam.

Jestem zadowolony i nie żałuję, że kupiłem. W zimie się sprawdziły, zarówno w mieście jak i w trasie. Przy obecnych temperaturach również nie mam zastrzeżeń. Ciśnienie trzymają, nie są głośne, w zakrętach dobrze trzymają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taki aspekt, że mając wielosezon to te opony przy każdych warunkach zachowują przyzwoite właściwości (mówię o dobrej klasy oponach np. marki Vredestein), a nierzadko się zdarza że przez chwilę jest śnieg, a potem nagłe ocieplenie i mnóstwo deszczu. A wtedy typowe zimówki na deszczu wypadają blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić Michelin CrossClimate 2 205/55 R16 do swojego A4 B6 1.9tdi quattro. 

W sklepach jest dziwna sytuacja bo te same opony w indeksie prędkości wyższej W są dużo tańsze niż V czy H. 

Czy mogę śmiało założyć 91W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamc napisał(a):

Mam zamiar kupić Michelin CrossClimate 2 205/55 R16 do swojego A4 B6 1.9tdi quattro. 

W sklepach jest dziwna sytuacja bo te same opony w indeksie prędkości wyższej W są dużo tańsze niż V czy H. 

Czy mogę śmiało założyć 91W?

Wyższy indeks prędkości to sztywniejsza opona więc i komfort może ucierpieć.

Nie zaleca się stosowania opon o niższym indeksie prędkości ni z ten homologowany do konkretnego pojazdu, co można wyczytać z tabliczki.

Poza tym raczej nie jeździsz takimi prędkościami, które dopuszcza nawet indeks H więc tak naprawdę nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamc napisał(a):

W sklepach jest dziwna sytuacja bo te same opony w indeksie prędkości wyższej W są dużo tańsze niż V czy H. 

I to nie jest dziwna sytuacja, trzymają cenę najbardziej popularne i chodliwe modele opon, a te, które rzadziej klienci kupują są nieco tańsze, by zwyczajnie zeszły ze stanu i się sprzedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, afroo. napisał(a):

Wyższy indeks prędkości to sztywniejsza opona więc i komfort może ucierpieć.

Nie zaleca się stosowania opon o niższym indeksie prędkości ni z ten homologowany do konkretnego pojazdu, co można wyczytać z tabliczki.

Poza tym raczej nie jeździsz takimi prędkościami, które dopuszcza nawet indeks H więc tak naprawdę nie ma to znaczenia.

Czyli co mi radzisz? Brać tańsze i teoretycznie lepsze czy dołożyć do "gorszych" z niższym indeksem prędkości ale zalecanych do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...