Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 rafcisz - problem w tym, że NIE MA silników 2.0 TDI którę są w 100% pozbawione wad. Chyba, że samemu się je przerobi... BPW jest nieco poprawiony w stosunku do BLB ale dalej jest zabierak który jest "najsłabszym ogniwem". a co jest niby poprawione w BPW skoro to starsza konstrukcja więc juz z definicji błędna? BPW jest konstrukcja o wiele więcej problemów przysparzająca niż BLB, który mało co dzieli od BRE. tłumaczyłem to już nie raz. [br]Dopisany: 01 Grudzień 2010, 12:22_________________________________________________ BPW są poprawione jedynie pod względem napędu wałków wyrównoważających ale za to mają problemy z zaworami. Osobiście widziałem wyrwane prowadnice zaworów w głowicy. Tak jak Piero pisze "NIE MA silników 2.0 TDI którę są w 100% pozbawione wad." jedne mogą się mocniej zepsuć inne znowu mniej a niektóre w ogóle. Wszystko zależy od szczęścia BPW nie są w zakresie wałków w żadnym punkcie lepsze od BLB. zarówno BPW jak i BLB do 10.2005 posiadały napęd łancuchem od 11.2005 wprowadzono zarówno w BPW jak i BLB napęd zębatkowy. [br]Dopisany: 01 Grudzień 2010, 12:26_________________________________________________ W BPW są zarówno zębatki jak i imbusik to znaczy że są zębatki albo imbusik? to w jakich modelach to zostało już poprawione? bo z tego co wyczytałem na forum to BPW od BLB są lepsze,poprawione czyli już bardzej dopracowane. imbus - a poprawnie - zabierak występuje zarówno w silnikach z napędem wałków łańcuchem jak zębatkami. zabierak przenosi napęd z wałka wyrównoważającego na pompe olejową.
rafcisz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Masz zębatkowy napęd wałków wyrównoważających, które napędzają pompę przy pomocy imbusika - więc wszystko jeszcze przed Toba a co to znaczy że wszystko przedemną? chodzi o zbierak?to wiem że jest wadliwy ale nie zawsze. BPW są poprawione jedynie pod względem napędu wałków wyrównoważających ale za to mają problemy z zaworami. Osobiście widziałem wyrwane prowadnice zaworów w głowicy. Tak jak Piero pisze "NIE MA silników 2.0 TDI którę są w 100% pozbawione wad." jedne mogą się mocniej zepsuć inne znowu mniej a niektóre w ogóle. Wszystko zależy od szczęścia Kolego a widziałeś nawet silnik 1,9 TDI 110 KM czy 130 KM który do końca chodził bez wad? bo ja nie.Sam miałem Passata 1.9 nTDI 110 KM i rewelacją nie był. Z Audi 2.0 TDI jestem bardziej zadowolony i jak na razie nie mogę narzekać.
ted25 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 a co to znaczy że wszystko przedemną? chodzi o zbierak?to wiem że jest wadliwy ale nie zawsze To znaczy, ze - tak jak tu wszyscy pisza - predzej czy pozniej spotka Cie awaria zabieraka, a co za tym idzie problemow ze smarowaniem. Ja tez mam BPW 200kKm i chodzi idealnie i duzo lepiej od poprzedniego AVF. Co do porownania BPW i BLB to zawsze myslalem, ze BPW jest jednak w jakims stopniu poprawiony ale z tego co piszecie wyglada, ze jednak nie
H4mm3R Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 BPW są poprawione jedynie pod względem napędu wałków wyrównoważających ale za to mają problemy z zaworami. Osobiście widziałem wyrwane prowadnice zaworów w głowicy. Tak jak Piero pisze "NIE MA silników 2.0 TDI którę są w 100% pozbawione wad." jedne mogą się mocniej zepsuć inne znowu mniej a niektóre w ogóle. Wszystko zależy od szczęścia Kolego a widziałeś nawet silnik 1,9 TDI 110 KM czy 130 KM który do końca chodził bez wad? bo ja nie.Sam miałem Passata 1.9 nTDI 110 KM i rewelacją nie był. Z Audi 2.0 TDI jestem bardziej zadowolony i jak na razie nie mogę narzekać. Ja nie mówię że 2.0TDI jest zły, bo sam mam BLB z którym miałem trochę przygód ale póki co nie narzekam. Mówię tylko że BPW nie jest lepszy od BLB i ten kto to pisał na forum, chyba nie miał pojęcia o czym pisze. Poczytaj co pisze Musashi a nie pseudo znawcy co gdzieś, coś słyszeli...
yesfan Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 BPW to chyba odpowiedź Audi na masowo pękające głowice i ogólne nieopracowanie pierwszych TDI 16V. Nie sądzę żeby był bardziej problematyczny od BLB - tylko jest zdecydowanie popularniejszy, bo był produkowany przez kilka lat, stąd wydaje się że stwarza masę problemów.
rafcisz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 ............ predzej czy pozniej spotka Cie awaria zabieraka, a co za tym idzie problemow ze smarowaniem. Ja tez mam BPW 200kKm i chodzi idealnie i duzo lepiej od poprzedniego AVF. ........... I dla tego będę próbował oszukać przeznaczenie. Kiedy sprowadziłem autko z DE. to miało przejechane 134 tyś.km a rozrząd był wymienione przy 120 tyś.km i teraz kiedy będę miał zrobione 170 tyś.km to wymieniam rozrząd i odrazu ten słynny zbierak oleju i powinno być GIT
yesfan Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 GIT nie będzie, bo prawdziwy problem to gniazdo w wałku wyrownowazajacym. Ono się wyrabia i wymiana zabieraka niewiele pomoże. Ja po 170 tys miałem luz na ok 2-3 mm (po wlozeniu nowego zabieraka).
rafcisz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 GIT nie będzie, bo prawdziwy problem to gniazdo w wałku wyrownowazajacym. Ono się wyrabia i wymiana zabieraka niewiele pomoże. Ja po 170 tys miałem luz na ok 2-3 mm (po wlozeniu nowego zabieraka). i jak to kolego u ciebie dalej wyglądała ta sytuacja?wymieniłeś całe gniazdo?i ile cię to kosztowało?
Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 BPW to chyba odpowiedź Audi na masowo pękające głowice i ogólne nieopracowanie pierwszych TDI 16V. Nie sądzę żeby był bardziej problematyczny od BLB - tylko jest zdecydowanie popularniejszy, bo był produkowany przez kilka lat, stąd wydaje się że stwarza masę problemów. to nie jest zadna odpowiedz. glowice w poczatkowym okresie produkcji pekaly przez niezachowanie technologi ich produkcji. pisalem przeciez ze w BPW właśnie glowice sa porażką. silniki BPW sa kontynuacja konstrukcji z passata sa mala modyfikacja AVF-a polegajaca na zwiekszeniu pojemnosci skokowej. podejrzewam ze wiekszosc BPW to auta polisingowe, zwyczajnie tansza konstrukcja silnika wiec i prawdopodobnie auta byly rowniez tansze wiec i atrkacyjniejsze w zakupach firmowych. silniki BLB sa nowoczesnymi zaawansowanymi, silnikami 16V, rozwojowymi, ktorych produkcji pod tym kodem nie kontynuowano, poniewaz zmieniono kod na BRE.
Piero Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 rafcisz - problem w tym, że NIE MA silników 2.0 TDI którę są w 100% pozbawione wad. Chyba, że samemu się je przerobi... BPW jest nieco poprawiony w stosunku do BLB ale dalej jest zabierak który jest "najsłabszym ogniwem". a co jest niby poprawione w BPW skoro to starsza konstrukcja więc juz z definicji błędna? BPW jest konstrukcja o wiele więcej problemów przysparzająca niż BLB, który mało co dzieli od BRE. tłumaczyłem to już nie raz. Musashi - oczywiście masz 100% racji - dałem ciała w moim poście bo napisałem, że BPW jest nieco poprawiony, a miałem na myśli BRE :wallbash: Przepraszam za wprowadzenie w błąd!
Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 napisałem, że BPW jest nieco poprawiony, a miałem na myśli BRE tak, zgadza sie.
gucioslaw Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Kurde panowie, z tego co piszecie to strach jeździć tymi samochodami. Ja teraz za każdym razem kiedy wsiadam do swojego BPW z przebiegiem 208kkm mam duszę na ramieniu. Jestem świeżo po zakupie, czy ktoś może w jednym poście napisać na co powinno się zwrócić szczególną uwagę przy wymianie rozrządu w przypadku tego konkretnego silnika?
ERW0 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 rosyjska ruletka z tymi silnikami. dlatego rodzicom poleciłem 1.9tdi 116KM w b7 2006r. pozdr.
Piero Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Rozebrać lub odsunąć przód, zdjąć miskę oleju, dalej w pierwszej kolejności sprawdzić czy napinasz łańcucha napędu pompy oleju jest cały, sprawdzić stan łańcucha, stan koła zębatego na wale korbowym, po którym porusza się w/w łańcuch. Po za tym musisz wymontować zespół wałków wyrównoważających, rozebrać, skontrolować stan zabieraka oraz gniazda w które zabierak wchodzi. Jeśli nikt wcześniej tego przed Tobą nie zrobił to może być już kiszka przy tym przebiegu, ale może masz szczęście
yesfan Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 rafcisz - wymieniłem wałek na taki w którym gniazdo było jak nowe i po kłopocie (na jakieś 100 tys.). Nie regenerowałem gniazda. Przejrzałem tematy dt BLB i BPW i jednak wydaje mi się że BLB jest bardziej kłopotliwy w eksploatacji (wyszukiwarka wypluła 5 stron mimo że silnik był oferowany tylko w 2005 roku kontra 4 strony BPW - w B7 przez cały okres produkcji).
mrqq Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Może i ja podzielę się swoimi doświadczeniami. Niedawno kupiłem B7 z Bwp, przelotu niby 160kkm bo choć książka oryginalna papier z tifu się zgadza.To równie dobrze może mieć i dwa razy tyle.Wiec zaraz po zakupie wytargałem silnik coby zerknąć do miski. Zabierak miał minimalne ślady zużycia ale wymieniłem i tak, gniazdo w wałku dobre ( na nowym zabieraku ma ok 0.6 mm luzu obwodowego).Wiec drugie tyle pewnie przejedzie
rafcisz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Kurde panowie, z tego co piszecie to strach jeździć tymi samochodami. Ja teraz za każdym razem kiedy wsiadam do swojego BPW z przebiegiem 208kkm mam duszę na ramieniu. Jestem świeżo po zakupie, czy ktoś może w jednym poście napisać na co powinno się zwrócić szczególną uwagę przy wymianie rozrządu w przypadku tego konkretnego silnika? Kolego nic się nie bój,śmigaj i o niczym nie myśl.Jak by ludzie mieli patrzeć na to bo w B7 imbus jest słaby a w B8 jest to samo tylko że chyba jest mocniejszy i to nie wiadomo to ludzie by dalej śmigali starymi kopciuchami a nowych by nikt nie kupował. RADA:WSIADAJ I ŚMIGAJ I O NICZYM NIE MYŚL,BO NIE WARTO. rafcisz - wymieniłem wałek na taki w którym gniazdo było jak nowe i po kłopocie (na jakieś 100 tys.). Nie regenerowałem gniazda. Przejrzałem tematy dt BLB i BPW i jednak wydaje mi się że BLB jest bardziej kłopotliwy w eksploatacji (wyszukiwarka wypluła 5 stron mimo że silnik był oferowany tylko w 2005 roku kontra 4 strony BPW - w B7 przez cały okres produkcji). Oczywiście że BPW jest mniej awaryjne jak BLB o BLB na forum jest pełno problemów i nie ma co się oszukiwać.
jaro4444 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dziś zrobiłem rozeznanie i mam fajną wiadomość. Jeśli komuś wyrobi się gniazdo w wałku wyrównoważającym i chciałby go zregenerować to namierzyłem coś fajnego. Elektroerozyjnie wypalone gniazdo sześciokątne w walcu z materiału 42CrMo4 (380 do 430 HB) z chropowatością Ra w przedziale 0,63-0,32 (szlifowanie dokładne do wykańczającego), tolerancją wymiarową rzędu 0.01 mm kosztowałoby dla walca długości 25 mm ok. 150 zł za sztukę. Powierzchnia zewnętrzna walca wykończona byłaby z podobną dokładnością. Wystarczy dać wałek z wyrobionym gniazdem kumatemu tokarzowi, by roztoczył wyrobioną dziurę po gnieździe na średnicę o 0,05 mm mniejszą jak dorobiony walec i odpowiedniej głębokości. Następnie podgrzać końcówkę wałka wyrównoważającego np. palnikiem do zgrzewania papy (tak by go nie odpuścić) i prasą do łożysk wprasować walec z gniazdem do wałka. Po ostygnięciu mamy trwałe połączenie wciskowe. Koszt całkowity takiej regeneracji zamknąłby się kwotą ok 200-250 zł + nowy zabierak ok. 13-15 zł. Można też tą metodą przygotować gniazda pod nowego typu zabieraki długości 10 cm. Tylko nie tak jak jest to robione w ofertach z Allegro. W nowych oryginalnych gniazdach (np. silnikach 2.0 TDI CR) zabierak współpracuje z wałkiem na praktycznie identycznej długości jak w starym rozwiązaniu. Zmiana polega na tym, że na odcinku od krawędzi wałka do początku gniazda jest on nie podparty. Dzięki większej długości zabieraka, ma on mniejsze odchylenia kątowe przy braku idealnej osiowości gniazda w wałku i pompy oleju. Tak naprawdę jestem w stanie zamówić każdą dowolną ilość gniazd do regeneracji wałków i jeśli znajdą się chętni zrobię seryjną produkcję na pożytek tego forum.
rafcisz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dziś zrobiłem rozeznanie i mam fajną wiadomość. Jeśli komuś wyrobi się gniazdo w wałku wyrównoważającym i chciałby go zregenerować to namierzyłem coś fajnego. Elektroerozyjnie wypalone gniazdo sześciokątne w walcu z materiału 42CrMo4 (380 do 430 HB) z chropowatością Ra w przedziale 0,63-0,32 (szlifowanie dokładne do wykańczającego), tolerancją wymiarową rzędu 0.01 mm kosztowałoby dla walca długości 25 mm ok. 150 zł za sztukę. Powierzchnia zewnętrzna walca wykończona byłaby z podobną dokładnością. Wystarczy dać wałek kumatemu tokarzowi, by roztoczył wyrobioną dziurę po gnieździe na średnicę o 0,05 mm mniejszą jak dorobiony walec i odpowiedniej głębokości. Następnie podgrzać końcówkę wałka wyrównoważającego np. palnikiem do zgrzewania papy (tak by go nie odpuścić) i prasą do łożysk wprasować walec z gniazdem do wałka. Po ostygnięciu mamy trwałe połączenie wciskowe. Koszt całkowity takiej regeneracji zamknąłby się kwotą ok 200-250 zł + nowy zabierak ok. 13-15 zł. Można też tą metodą przygotować gniazda pod nowego typu zabieraki długości 10 cm. Tylko nie tak jak jest to robione w ofertach z Allegro. W nowych oryginalnych gniazdach (np. silnikach 2.0 TDI CR) zabierak współpracuje z wałkiem na praktycznie identycznej długości jak w starym rozwiązaniu. Zmiana polega na tym, że na odcinku od krawędzi wałka do początku gniazda jest on nie podparty. Dzięki większej długości zabieraka, ma on mniejsze odchylenia kątowe przy braku idealnej osiowości gniazda w wałku i pompy oleju. Tak naprawdę jestem w stanie zamówić każdą dowolną ilość gniazd do regeneracji wałków i jeśli znajdą się chętni zrobię seryjną produkcję na pożytek tego forum. Dobry pomysł kolego
Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 rosyjska ruletka z tymi silnikami. dlatego rodzicom poleciłem 1.9tdi 116KM w b7 2006r. pozdr. no to ciebie wyprowadze z bledu.... nie tylko dotyczy 2.0 tdi w 1,9 tdi 116KM pojawia sie problem z DPF-em i ECU lejacym paliwem w celu dopalania sadzy, powodujacym rozcienczenie oleju skutkujace zatarciem walka rozrzadu, i ten sam problem co w BPW z wyrabiajacymi sie gniazdami pompowtryskow w glowicy.... jedyny plus jest taki, ze rzadziej trafialy do korporacyjnego taboru, wiec z reguly maja mniejsze - prawdziwe przebiegi.[br]Dopisany: 01 Grudzień 2010, 23:17_________________________________________________ Kurde panowie, z tego co piszecie to strach jeździć tymi samochodami. Ja teraz za każdym razem kiedy wsiadam do swojego BPW z przebiegiem 208kkm mam duszę na ramieniu. Jestem świeżo po zakupie, czy ktoś może w jednym poście napisać na co powinno się zwrócić szczególną uwagę przy wymianie rozrządu w przypadku tego konkretnego silnika? Kolego nic się nie bój,śmigaj i o niczym nie myśl.Jak by ludzie mieli patrzeć na to bo w B7 imbus jest słaby a w B8 jest to samo tylko że chyba jest mocniejszy i to nie wiadomo to ludzie by dalej śmigali starymi kopciuchami a nowych by nikt nie kupował. RADA:WSIADAJ I ŚMIGAJ I O NICZYM NIE MYŚL,BO NIE WARTO. rafcisz - wymieniłem wałek na taki w którym gniazdo było jak nowe i po kłopocie (na jakieś 100 tys.). Nie regenerowałem gniazda. Przejrzałem tematy dt BLB i BPW i jednak wydaje mi się że BLB jest bardziej kłopotliwy w eksploatacji (wyszukiwarka wypluła 5 stron mimo że silnik był oferowany tylko w 2005 roku kontra 4 strony BPW - w B7 przez cały okres produkcji). Oczywiście że BPW jest mniej awaryjne jak BLB o BLB na forum jest pełno problemów i nie ma co się oszukiwać. jezeli regule wyprowadzasz na takiej podstawie, gratuluje szukajac a4 z 2.0 tdi, z gory zalozylem ze kategorycznie nie chce BPW. decyzja na podstawie lektury dokumentacji technicznej, watkow na forach nie tylko krajowych, i obejrzeniu na zywo gniazd PD w kilku glowicach.... reasumujac wole wiec jezdzic bardziej (w twojej opinii) awaryjnym samochodem, ale nie miec jednopunktowego mocowania pompowtryskiwaczy i lejacego sie do oleju nadmiaru paliwa majacego dopalac sadze w DPF-ie... [br]Dopisany: 01 Grudzień 2010, 23:50_________________________________________________ ciekawa opcja. ciekawe czy zespol walkow z CR pasowalby do PD?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się