Banan Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 W dniu 2.11.2018 o 14:26, Miras95 napisał: Panowie ten patent z tym kabelkiem z abs do licznika działa na 100% czy nie w każdym aucie? bo nie wiem czy warto się za to brać czy zostaje tylko zmiana wsadu lub licznika Podpinałem tak w roczniku 2003 2.4 benzyna i działało dobrze - powodem była zmiana zegara na taki z rocznika modelowego 2002
Miras95 Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 1 godzinę temu, polipropylen napisał: Kolego Miras95 co wcześniej była za skrzynia i co się zaczęło dziać? Kolega do mnie dzwonił i miał w benzynie i trzeba by było poszukać schematu ABS w który pinie jest wyjście prędkości. U niego było na innym i zaczęło chodzić. Z kabelka ze słupka brałem sygnał z hali to licznik miał 3s do setki więc podjąłem walkę z wyciągnięciem sygnału z ABS Robię swap quattro i skrzynię mam z 2006r a wcześniej miałem 2002 i odczyt prędkości ze skrzyni
Banan Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) musi działać ? Edytowane 5 Listopada 2018 przez Banan
polipropylen Opublikowano 5 Listopada 2018 Autor Opublikowano 5 Listopada 2018 Kolego miras95 weź kostkę co była podpięta do skrzyni i czytała prędkość sprawdź przejście między tą kostką a kostką która wchodzi do licznika gdzie jest wejście sygnału prędkości. Jak będzie przejście to teraz schemat pompy ABS gdzie jest wyjście prędkości w twoim modelu i połącz to razem.
kamil-vag Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 W 2002 r w ABS wychodzi, że: Impulsy ABS - pin 34 - przewód niebiesko-biały - słupek A - czarna kostka T17 - 17 pinowa - pin 13 Speed signal - pin 33 - przewód biało-niebieski - słupek A - zielona kostka T17b - 17 pinowa - pin 17 - i to było dopiero w autach od 2003r, więc to powinien być ten brakujący sygnał... Na zegary wchodzi to w zieloną wtyczkę 32pin na pin 21.
Miras95 Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 Panowie bo na dniach zabieram się w końcu za ogarnięcie tej prędkości i mam jeszcze pytanie, czy można kupić gdzieś piny do wtyczki abs żeby ten kabelek puścić do licznika ? Ewentualnie mam wiązke elektryczną z a6 c5 1.8t tylko nie ma tam już wiązki silnika z wtyczką abs i czy z jakiejś innej wtyczki można przypasywać pin ?
tomczas Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 (edytowane) Z gory przepraszam za odkop. Ale walcze z tempomatem juz 2miesiac a czasu do wyjazdu na wakacje juz coraz mniej. 2002r. 1.9 AWX skrzynia 5. Moglby ktos lopatologicznie napisac skad wziac gala i gdzie go wpiac. Chce sie umowic z kumplem na podlaczenie. Ale musze wiedziec jak sie do tego zabrac. Rozumiem ze moge go znalezc w podstopnicy, ale gdzie dalej go poprowadzic? Edytowane 6 Sierpnia 2019 przez tomczas
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Licznik wyciagniety. Brak przewodu na pinie 21 na wtyczce zielonej. Na slupku A w czarnej kostce znalazlem kabel bialy z niebieskim paskiem, najprawdopodobniej od sygnalu ABS. Ktos podpowie co dalej?
kamil-vag Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 2 godziny temu, tomczas napisał: Ktos podpowie co dalej? Już to było w sumie napisane: Speed signal wychodzi z ABSu z pinu 33. Dalej idzie na kostkę T17b - zielona kostka przy podstopnicy - na pin nr 17 Z T17b/17 leci na licznik na zieloną kostkę T32a - pin 21 To co znalazłeś w czarnej kostce to jest chyba T17 pin 13 - to jest sygnał impulsowy z czujnika ABS lewego koła... używany był do RNS-D W RNS-D na wtyczkę T26 wchodzi to na pin nr 5 - Wejście czujnika prędkości obrotowej po lewej stronie
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, kamil-vag napisał: Już to było w sumie napisane: Speed signal wychodzi z ABSu z pinu 33. Dalej idzie na kostkę T17b - zielona kostka przy podstopnicy - na pin nr 17 Z T17b/17 leci na licznik na zieloną kostkę T32a - pin 21 Czyli z zielonej kostki musze doleciec na pin 21 w liczniku? Nie moge tego ogarnac. O dziwo w zielonej kostce na pinie 5 nie mam zadnego pinu. A wg rozpiski na pinie 5 powinno byc wejscie sygnalu predkosci? Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez tomczas
kamil-vag Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 1 schemat: J104 - jednostka ABS z pinu 33 leci przewód biało-niebieski do kostki zielonej przy podstopnicy T17b na pin 17 2 schemat: J285 - licznik - tu z połączenia A27 (czyli kostka T17b pin 17) wchodzi biało-niebieski na zieloną kostkę T32a na pin 21 Skoro u Ciebie nie ma tego pinu na zielonej kostce przy podstopnicy, to musisz go pociągnąć z ABSu, do tej kostki 17b (pin17) i dalej na licznik, lub pominąć tą 17b i dać bezpośrednio z 33 ABS do zielonej wtyki licznika na pin 21. 1
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 O widzisz. O taką łopatologie mi chodzilo! Wiesz moze jakie piny trzeba dokupic aby wpiac sie w kostke licznika?
kamil-vag Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Do licznika pod przewód 0,5mm idzie 000979009E bądź EA Do ABS pod przewód 0,5mm idzie 000979019E bądź EA Tu wtyka ABS 1
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Jedno mi jeszcze nie daje spokoju. Jak podjade z kostki ABS do licznika na pin 21. To tempomat ruszy? Na pinie 21 jest: "21 - Wyjście prędkościomierza 1" To nie powinienem dojechac gdzies do ECU aby VAG widzial predkosc? Czy to juz jakas magia poprzez CAN robi cala robote? Teraz widze ze tez sie nie dogadalismy. Zielona kostka, pin 5 mialem na mysli kostke licznika: "5 - Wejście prędkościomierza" Dodam ze licznik dziala poprawnie. Zdjecia kostek przedstawiaja zielona kostke z licznika Przepraszam ze tak mecze, ale zostalo mi kilka dni do wyjazdu i chcialbym to za 1 podejsciem rozwiazac.
kamil-vag Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Powiedz mi w ogóle, co Ty robisz za kombinacje zmieniałeś licznik albo skrzynie ? Czy chodzi Ci o ten błąd ? ? ? Na pin 5 zielonej kostki licznika idzie sygnał z G22, czyli czujnika prędkości zlokalizowanego w skrzyni biegów... W nowszych rocznikach sygnał ten idzie po CAN z ABSu Rozwiązaniem jest jak kolega podał w 1 poście, dać sygnał z ABS do licznika na pin 5 T32a Trochę się to zamieszało teraz hehe Co do A27 - to jest też sygnał prędkości, on idzie na servotronic, GPS, czujniki parkowania, dachu w cabrio, kontroli głosowej, tylko on wychodzi już z licznika... Widzi Ci w ogóle w blokach pomiarowych prędkość auta ? ? ?
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Odkąd kupiłem B6 to siedzę i uruchamiam rzeczy, które wyszły po kupnie, między innymi tempomat, ktoś zrobił przekładkę z B7 i albo coś nie działa, albo działa połowicznie. Dlatego sam nie mogę dojść jak co ugryźć, 56 minut temu, kamil-vag napisał: Na pin 5 zielonej kostki licznika idzie sygnał z G22, czyli czujnika prędkości zlokalizowanego w skrzyni biegów... ten pin w zielonej kostce licznika mam pusty. Czyli jak mniemam, w tym przypadku podaje sygnał z ABS na pin 5 w kostce zielonej licznika, zamiast pinu 21 jak to wcześniej było powiedziane. Coś czytałem o podaniu sygnału do ECU pod maską i to mnie gubi, chyba że w takim przypadku po podaniu sygnału na pin 5, automatycznie pójdzie do do ECU? Nie dziwie się że pytasz co kombinuje, bo sam już nie wiem Na szczęście tempomat to ostatnia rzecz która mi została do ogarnięcia. Silnik AWX 1.9 2002r. Skrzynia 5B. Ale tak jak wspomniałem, cały środek wrzucony z B7. Okazało się po czasie. Czy był wsadzony inny licznik? pewnie tak, bo mam kolorowy fis, ale wszystko działa. Czy skrzynia była zmieniana? nie wiem. Wiem że nawet włącznik świateł jest z B7 bo mi spryskiwacze reflektorów nie działały, po przepinowaniu zaczęło wszystko chodzić... i wiele wiele innych. 56 minut temu, kamil-vag napisał: Widzi Ci w ogóle w blokach pomiarowych prędkość auta ? ? ? No właśnie o to chodzi ze nie, przez to nie mogę uruchomić tempomatu. Natomiast prędkościomierz działa poprawnie. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez tomczas
kamil-vag Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 45 minut temu, tomczas napisał: Czyli jak mniemam, w tym przypadku podaje sygnał z ABS na pin 5 w kostce zielonej licznika Tak Do ECU podawało się w B5 Podaj nr licznika z VAG-a i będzie wiadomo z którego roku modelowego jest...
tomczas Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 zrobiłem zdjęcie wlepki licznika i zdjęcie kabelka w zielonej kostce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się