Cristoforo Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 To ja też się podzielę moim doświadczeniem z niskimi temperaturami i "niedogrzaniem" - przy okazji - powiedzcie co sprawdzać... Ostatnia sobota - temperatura zewnętrza minus 16-17 stopni - trasa około 160km (mniej więcej BB-Katowice-Kraków) - wyjechałem z Bielska, po około 10km w kabinie zrobiło się ciepło (na klimatroniku "Auto" ustawione na 22), a na wskaźniku ledwo co nad 60 wychodzi. Przy większej prędkości zdołało podejść pod 80 przy szybszej jeździe, przy normalnej, spokojnej utrzymywało się w granicach 72-75. I tak przejechałem całą trasę - ani raz wskazówka nie dotarła do 90stopni. W piątek, przy okazji wymiany oleju i filtrów został wymieniony czujnik G62 (który wywalał błąd w vagu, którego się nie dało usunąć), więc sądzę, że sam czujnik teraz jest sprawny. Czy zatem teraz kolej na termostat? Przy "normalnych" temperaturach (a nie takich ekstremalnych mrozach) wskazówka dociera do 90, fakt, że w zimie trwa to dłużej, jesienią było raczej bezproblemowo. Czy to może faktycznie wina tych niskich temperatur, że silnik nie może osiągnąć 90stopni? Co jeszcze zauważyłem - na klimatroniku, podczas jazdy sprawdziłem temperatury...i wyszło: kanał51=90 (stoi, ani drgnie), kanał49= około 72-75 (przy czym wystarczy na chwile odpuścić gaz, a temperatura od razu spada w okolice 70) Zatem czekam na pomysły i wasze doświadczenia - powiedzcie, czy przy takich niskich temperaturach wasze audinki się dogrzewają do 90st. czyjniki kupiłeś ori z ASO termostat do wymiany
FuThe Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 czyjniki kupiłeś ori z ASO termostat do wymiany Tak, oryginał. Termostat - to samo powiedział mi przed chwilą mechanik, gdy mu opisałem to co wam przed chwilą. Trudno...
kubaa88 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 U mnie znów jest tak ze silnik łapie 90 stopni nie mierzyłem po ilu kilometrach przy tych mrozach ale łapie pełne 90 oczywiscie odczyt z baltu, nie patrzyłem jeszcze na klimatroniku na kanale 51 .Ale chodzi o to ze jak złapie to 90 to powietrze które wydobywa sie z kratek jest letnie i nie jest ciepło w srodku i nawet jak jade w dłuższą trase klimatronik ustawiony na HI temp 90 a powietrze letnie czemu tak jest ??
Dev Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 U mnie znów jest tak ze silnik łapie 90 stopni nie mierzyłem po ilu kilometrach przy tych mrozach ale łapie pełne 90 oczywiscie odczyt z baltu, nie patrzyłem jeszcze na klimatroniku na kanale 51 .Ale chodzi o to ze jak złapie to 90 to powietrze które wydobywa sie z kratek jest letnie i nie jest ciepło w srodku i nawet jak jade w dłuższą trase klimatronik ustawiony na HI temp 90 a powietrze letnie czemu tak jest ?? zapowietrzony układ albo klapa od nagrzewnicy nie otwiera sie całkowicie na Vag-u na pewno bedzie błąd
maicke82 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 ...nawet w takie mrozy temperatura musi dochodzic do 90 stopni inaczej cos jest nie tak z ukladem chlodzeniem silnika.trwa to dluzej oczywiscie i moze chwilami lekko spadac ponizej 90 na niskich obrotach ale 90 musi osiagac i juz.
FuThe Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 I taką odpowiedź chciałem uzyskać Dzięki!! W końcu niecodzienne temperatury w okolicach minus 15-18 stopni sprawiają, że nie wiem jak się auto powinno zachowywać. Skoro mówicie, że do 90 dobić ma, to znaczy że termostat pójdzie do wymiany. I zobaczymy co będzie dalej. Trza oddać w mechanika łapy po nowym roku - mam nadzieję, że to będzie "to" Ostatnio na przykład okazało się, że wszystkie świece mam spalone, nie grzały, a auto skubane przy minus 12 stopniach zapalało...męczyło się, ale zapalało :> Więc już w tym aucie nic mnie nie zdziwi
Filemon75 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ja zauważyłem że na tych mrozach też jest problem z dobiciem do 90*C . Wolniejsza jazda i mniejsze obroty a nagrzewanie na maksa . Gdy ogrzewanie włączyłem na połowe to silniczek się nagrzał dość szybko ale gdy włączyłem na maksa to temperatura spadała do 70- 80*C . Termostat nie dawno wymieniałem , myślę że nagrzewnica jest bardzo wydajna i dlatego mamy takie spadki temperatury na silniku . W taki mróz potrzeba dużo ciepła a silnik się buja na wolnych obrotach i dodatkowo podczas jazdy się chłodzi . Może kartonik na chłodnicę ? Jak w starych poldkach ?
heniooo Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Ja dzisiaj w swojej audi wymienilem termostat, objawy byly podobne jak u wszystkich, czyli trzeba bylo sporo przejchac zeby temperatura skoczyla do 70-80 stopni nigdy nie moglem osiagnac 90 stopni. kupilem termostat ori + uszczelka(119zł), i jak reka odiol przejechałem 6 km i 90 stopni sie wbilo i ani w ta ani w ta:
FuThe Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 I tego właśnie oczekuję. Wymiana termostatu na dniach...albo po nowym roku...jak mechanik mnie nie wciśnie nigdzie. Bo samemu to chyba mi się nie uda - nie mam warunków żeby to zrobić...
heniooo Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 No ja tez własnie do mechanika pojechalem, 50 zł wziol to jeszcze tragedi nie ma, a jak pojechalem do bosch serwis to powiedziali od 150 zł do 400 to ich wysmiałem
bluesmen Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 prosze nie mieszac. 1. przy sprawnym termostacie, do osiagniecia temperatury 90C plyn krazy w malym obiegu i nawet gdyby 10 wentylatorow dmuchalo to i tak nie maja wplywu na rozgrzewanie silnika. 2. wiele osob funduje chlodzenie plynu przed nagrzaniem silnika poprzez wlaczanie ogrzewania. 3. wentylator chlodnicy jest napedzany paskiem wieloklinowym poprzez sprzeglo lepkosciowe -wisko. 4. ponizej ok 95C wentylator obraca sie na biegu jalowym. 5. po przekroczeniu 95C wisko zalacza wentylator i zaczyna sie wydajniejsze chlodzenie plynu w chlodnicy, a nie w bloku. Przeczytajcie jeszcze co napisał Cristoforo I moje 5 groszy - temp. będzie spadać mimo że pojawi się na blacie 90* jeśli włączymy ogrzewanie a silnik będzie pracował na małym obwodzie. Może także spraść przy staniu na światłach (termo otwiera duży obieg). Dogrzewanie płynu odbywa się przy 70* na blacie ale musi być -5* na dworze (gdzieś na forum to jest) - to dla tych którzy mówią że w "innych" TDI mają 90* po przejechaniu 6-7km. Sumując wypowiedzi wszystkich szanownych kolegów na podstawie ich oraz swoich doświadczeń mogę wydać opinie że silnik AFN, TDI 110KM nagrzewa się w przedziale od około 6 do 12 km. Dziękuję za uwagę, życzę bezpiecznej i ciepłej jazdy.
wiktorsam Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Ok ja dołożę swoje dwa grosze . Więc przy temperaturze takiej jak teraz (-3) mój ahu łapie 90 stopni po przejechaniu dokładnie 5,5 km po mieście z włączonym nawiewem na 1 lub 2 bieg, ogrzewanie na szyby, bez butowania, obroty do około 2800. Jak już taką temp załapie to nie ma bata żeby spadła, chyba że wyłączę silnik . Dlatego jak jest inaczej to wydaje mi się że termostat mimo wszystko nie domaga.
Dev Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Ok ja dołożę swoje dwa grosze . Więc przy temperaturze takiej jak teraz (-3) mój ahu łapie 90 stopni po przejechaniu dokładnie 5,5 km po mieście z włączonym nawiewem na 1 lub 2 bieg, ogrzewanie na szyby, bez butowania, obroty do około 2800. Jak już taką temp załapie to nie ma bata żeby spadła, chyba że wyłączę silnik . Dlatego jak jest inaczej to wydaje mi się że termostat mimo wszystko nie domaga. sprawdz Vag-iem jak faktycznie sie nagrzewa bo to ze temp. na wskazniku stoi na 90 wcale nie oznacza że tyle jest na Vag-u
arek182 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 witam mam problem z tem silnika tzn ze po przejechaniu 30 km na zegarze nie pokazalo mi 90C tylko 70C 75C i mam pytanie od jakich krokow mam podjac sie szukania przyczyny.Audi a 4 B6 2.5 tdi 180Ps.prosze o porady.
michu93 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 nie wiem czy w b6 jest tak samo jak w b5 ale chyba jakoś też tak, sprawdz klimatronikiem (o ile można) a jeśli nie to podepnij VAG'a i sprawdz, czy to czujnik czy termostat.
Buszek Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 mialem ten sam problem, okazalo sie ze to czujnik zle podaje. komputer nic nie pokazywal, wiec jak u ciebie tez tak bedzie to zacznij od czujnika moim zdaniem bo tanszy
michu93 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 albo przełóż czujnik od kogoś i sprawdź, żeby nie wywalać kasy na marne
djkuna Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ja też miałem 70-75 st. wrzuciłem nowy termostat wahlera(30zł) i zaraz był efekt 87-90st po 10-12km
mamci Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 już bez zaśmiecania forum i zakładania nowego tematu podepnę się tu... jak już kiedyś wspominałem drugie auto u mnie w rodzinie to Passat b5 19.tdi AFN - miałem z nim podobny problem jak autor wątku i dziś wymieniem termostat, po przejechaniu kilku kilometrów okazało się że jest ok i wskazówka 90o a właściwie trochę ponad tak w okolicach 92o 93o i ani mniej ani więcej posprawdzałem visko... czujniki temp itp... na vagu nie ma błędów
malyma Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ja stawiam na termostat skoro długo sie grzeje ,a nie czujnik bo czujnik pokazuje tylko temperaturę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się