Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 3.0 TDI


st4yKool

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Anon napisał:

@Ivanekzmieniam co 10kkm i zdecydować też ciężko stąd szukam tutaj jakiś rad choć jak widać z miernym skutkiem.

Tak też zrobię jak sam stwierdziłeś kupię każdego po kolei i będę miał jakąś jasność po analizach przepracowanego. 
Jedyne obawy mam do tego Arala choć ma C3 nie posiada 507/509 tylko 505.

Od 10. lat zawsze byłem #teammotul ale stwierdziłem 2 tygodnie temu, że skoro zmieniam olej co 10 tysięcy to czy ja zaleję motula czy ravenola czy olej z aliexpress to jeden pies. Padło na valvoline, cały zestaw filtrów i oleju kupiłem za 200zł gdzie wcześniej za samego motula płaciłem blisko 170.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 2 tyg bak zalewam za 300pln ropą Dynamic lub Ultimate zatem czy na 7 litrów oleju wydam 400pln Ravenol z filtrem MANN czy 250pln w przypadku Valvoline raz na pół roku, nie ma to większego znaczenia, zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika.

za jakiś czas spróbuje również Valvoline XL III zaraz po Mobil 1 ESP 5W30 ?

Edytowane przez Anon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Anon napisał:

Co 2 tyg bak zalewam za 300pln ropą Dynamic lub Ultimate zatem czy na 7 litrów oleju wydam 400pln Ravenol z filtrem MANN czy 250pln w przypadku Valvoline raz na pół roku, nie ma to większego znaczenia, zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika.

za jakiś czas spróbuje również Valvoline XL III

Wygląda to na mega pedantyczne podejście, rozumiem poszanowanie do swojego samochodu ale :whistling:
Mam niespełna pół miliona na liczniku a korekty wtrysków lepsze niż ci co mają magiczne 200 tys. 

Nie używam żadnych dodatków, płukanek, nie sikam do baku. Po prostu tankuję ropę, zmieniam filtry i olej. W mieście pełny zakres obrotowy silnika po uprzednim rozgrzaniu - prosta recepta na długowieczność TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rady.

U mnie tylko 78 kkm w obecnej A4, gwarancja ASO już minęła zatem staram się dbać lepiej niż ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta wymiana olejów na inne różne to nie dbanie a pogarszanie warunków pracy silnika. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze z dużym zaciekawieniem przeglądam tematy związane z olejami... tyle emocji przy tym i podziwiam, że ktoś jest w stanie wychwycić, że np na oleju "x" napinacz hałasował 0,03sek krócej, na oleju "y" silnik pracował 0,045decybela ciszej a na oleju "z" przy prędkości 312km/h temperatura oleju była 0,4stopnia niższa.

Ciekawe co w tym przypadku znaczy "brak zastrzeżeń"? Że wszsytko jest tak jak na każdym innym bo silnik się nie zatarł? XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, luk330 napisał:

Zawsze z dużym zaciekawieniem przeglądam tematy związane z olejami... tyle emocji przy tym i podziwiam, że ktoś jest w stanie wychwycić, że np na oleju "x" napinacz hałasował 0,03sek krócej, na oleju "y" silnik pracował 0,045decybela ciszej a na oleju "z" przy prędkości 312km/h temperatura oleju była 0,4stopnia niższa.

Ciekawe co w tym przypadku znaczy "brak zastrzeżeń"? Że wszsytko jest tak jak na każdym innym bo silnik się nie zatarł? XD

Dokładnie:facepalm: !  Szczególnie gdy mowa o olejach spełniających jednakowe normy. Jestem zawsze pełen "podziwu" i zastanawiam się jak oni wyłapują te różnice, jak to wyłapać, chyba trzeba by wozić laboratorium w bagażniku :eusathink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Użytkownik007 napisał:

chyba trzeba by wozić laboratorium w bagażniku

To nie ma czegoś takiego jak badanie oleju w laboratorium? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Częsta wymiana olejów na inne różne to nie dbanie a pogarszanie warunków pracy silnika. 

Nie wydaje mi się kolego, silnik to nie żywy organizm że np konfit z dorsza mu smakuje a z kaczki już nie, bardziej istotne jest aby olej spełniał swoje zadanie i parametry jak jest zimny i rozgrzany oraz nie był rozcieńczony paliwem, a to czy ma 5W30 czy 0w30 jeden pies tylko w innym opakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, ale te w których się poruszam można mieszać, VMP/VSW

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2021 o 14:42, pelonek1 napisał:

To nie ma czegoś takiego jak badanie oleju w laboratorium? :whistling:

Oczywiscie, ze jest. Ale czy ktokolwiek tu piszacy i wypowiadajacy sie o wyzszosci jednego oleju nad drugim robil badanie laboratoryjne jednego i drugiego? Smiem watpic :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luk330 napisał:

Oczywiscie, ze jest. Ale czy ktokolwiek tu piszacy i wypowiadajacy sie o wyzszosci jednego oleju nad drugim robil badanie laboratoryjne jednego i drugiego? Smiem watpic :-)

Kilku na pewno zrobiło ;) Dla osób tzw. 'siedzących w temacie' te drobne różnice są ważne, bo pokazują dokładnie za co płacą i czy dany olej jest wart swojej ceny oferując to, co oferuje. Każdy dba o swój samochód w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2021 o 15:44, Muskel1 napisał:

Niektórych olejów nie miesza się ze sobą bo może to prowadzić do zerwania filmu.

W takim razie po co używa się płukanek skoro tak dbamy o film?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby rozrzedzić olej i możliwie najbardziej wyczyścić silnik z nagaru. Płukanka bardzo rozrzedza olej, dlatego też zabrania sie jeżdżenia takim autem a jedynie zostawienie na biegu jałowym przez 10-15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

 Płukanka bardzo rozrzedza olej, dlatego też zabrania sie jeżdżenia takim autem a jedynie zostawienie na biegu jałowym przez 10-15 minut.

Rzeczywiście większość płukanek tak działa, że rozrzedza olej i ich czas stosowania jest ograniczony.

Są również "płukanki " a raczej "czyszczące" wzmacniacze olejów, które można stosować przez 1000 km lub cały interwał wymiany olejowej.

Większość mechaników jest oporna co do stosowania płukanek ponieważ cenią swój czas i wolą wymianę oleju na zimno.

Zalanie płukanki, odczekanie 15 minut podczas pracy silnika to dla wielu za duży kłopot.

Płukanka nie zaszkodzi silnikowi a raczej przedłuży jego okres eksploatacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Dziękuje licz wiem do czego służą płukanki, głównie chodziło mi o płukankę i zerwanie filmu olejowej, bo z tego co się orientuje to do tego głównie prowadzą aby silnik wypłukać z pozostałości oleju. 

a pro po płukanek, stosował ktoś może Oilem, jak wpływa na łańcuch rozrządu i napinacze?

Edytowane przez Anon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...