kamil-vag Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Dziś nareszcie zebrałem się z kolegą na wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów. Operacja do bardzo trudnych nie należy, jednak trzeba się nagimnastykować. Najtrudniej było z przednim odbojnikiem. Wrażenie po wymianie jak najbardziej na duży plus. Na światłach zastanawiałem się czy auto odpalone heh, zero drgań na budzie, kierownicy... W czasie jazdy lewarek już nie lata jak głupi przy dodawaniu gazu. 1000 zł ale warto było i nie żaluje, że wziąłem poduchy ORI. A tak wyglądają pozostałości po starych: Poducha bez czujnika, ta pod turbo była dobra i niewylana - kolega zgarnął do Passata - a ja założyłem nową tak czy siak. Skrzynia już u mnie i cały osprzęt również skompletowany Mała Sesyjka Wiosenna (sorry za jakość, ale coś źle ustawiłem w aparacie i zdjęcia są mało wyostrzone) I kilka fotek z wnętrza Edytowane 2 Marca 2020 przez kamil-vag
kamil-vag Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Łapa będzie ORI, poducha będzie Lema, ta co już założyłem, czyli 31106 01.Oglądając nową i starą to potwierdza tylko, że ORI też był Lemforder. Więc po co przepłacać za znaczek ? Może się komuś przyda, zrobiłem takie małe zestawienie informacji do swapu skrzyni. Do przekładki skrzyni (z GBA) na taką z modelu B7 (HCF,JEM,HCK), potrzebujemy: 8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów 31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów 01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM 8E0 711 271H - Drążek podnoszący 8E0 711 151L - Drążek przełączania Wyprzęgnik zostaje ten sam co był w GBA - pasuje. Można przy okazji wymienić łożysko oporowe, ORI ma numer: 01E 141 165D - Łożysko wyciskowe (nabite znaki INA), pasuje tu zamiennik LUK'a 500 1050 10 Trzeba dokupić jedną śrubę dłuższą. Inne pozamieniać miejscami. Tu macie zestawienie śrub ze skrzyni z B6 i B7 (dokupić tą czerwoną M12x95) A tu jak regulować drążki: JEM - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRjFhUmxaTk5FYVk GBA - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjNDQwMHk2NzFHWFk Jak ktoś potrzebowałby nową poduszkę z łapą (bo tylko taki komplet sprzedają) z ASO to ma symbol: 8E0399105HM lub 8E0399105HN Momenty dokręcania podzespołów: Wyprzęgnik sprzęgła do skrzyni biegów - 23Nm Dźwignia przełączania biegów do skrzyni biegów - 20Nm Łącznik przesuwny do skrzyni biegów - 40Nm Drążek łączący drążka widełek zmiany biegów do skrzyni biegów - 20Nm Zawieszenie skrzyni biegów (łapa) do skrzyni biegów - 23Nm Poprzeczny wspornik tunelu do zawieszenia skrzyni biegów - 23Nm Osłony termiczne nad półosiami napędowymi przy skrzyni biegów - 23Nm Zawieszenie silnika do wspornika zawieszenia silnika - 23Nm Uchwyt osłony tłumiącej hałas do wspornika zespołu napędowego - 10Nm Opis elementów zmiany biegów: 1 - Drążek widełek zmiany biegów 2 - Łącznik przesuwny 3 - Drążek łączący 4 - Dźwignia przełączania biegów Edytowane 17 Grudnia 2017 przez kamil-vag
SerniczeQ Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Na dzień dobry znalazłem 3 usterki:- Błąd żarówki tylnej lampy - Błąd poduszki silnika - Niesprawna tylna wycieraczka Fajny opis, ogólnie mogę się wzorować na wymianie rzeczy które już zrobiłeś bo sam jestem posiadaczem od około 2 tygodni takiego samego modelu, z tym samym silnikiem Niestety dopadły mnie podobne usterki, 1 to problem z tylną wycieraczką. Dziś doszła awaria przednich wycieraczek, zatrzymanie ich pracy kończy się na pozostawieniu w pionie Czy masz gdzieś opis lub fotki jak zabrać się za rozebranie tylniej wycieraczki?
kielbu Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Napisz koszta na PW związane ze zmianą skrzyni tzn co ile kosztowało i gdzie brałeś. Dzięki
Złomiarzu Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Ile Cie kosztowała skrzynia JEM? PWI czy trzeba zmieniać poduchę pod nową łapę skrzyni? (jest inna?)A śruby pasują ze skrzyni GBA do JEM? Na rysunku z przekrojem skrzyni GBA jest 3x nr 1, o którą śrubę chodzi (którą dokupić jedną dłuższą)? Edytowane 20 Czerwca 2016 przez Złomiarzu
kamil-vag Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Opublikowano 20 Lipca 2016 Śruba do zmiany to ta centralna - w JEM/HCK/HCF ma być o 2cm dłuższa czyli zamiast 12x75mm ma być 12x95mm. Na rysunku nr 1 w GBA i nr 5 w JEM. Poduszka zostać może ta sama, należy wymienić jedynie łapę skrzyni. Ale przy takim zabiegu lepiej wydać te kilka zł na nową poduchę z Lemfordera (ok 150 zł). Co do kosztów u mnie klasowało się tak, żadna tajemnica: 8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów - 215 zł31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów - 150 zł01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM - 350 zł8E0 711 271H - Drążek podnoszący8E0 711 151L - Drążek przełączania - drążki oba wyrwałem od seata exeo - 40 zł 500 1050 10 LUK - Łożysko wyciskowe/oporowe - okazja na allegro, bo ktoś źle kupił dla siebie - 20 zł Olej Fuchs Titan Sintofluid 3l - ze sklepu http://olejefuchs.pl/- 144 zł Dajmy na to, że części 1000 zł Trzeba być cierpliwym i dużo szukać, a można znaleźć coś tanio. Najgorzej jest z łapą skrzyni - towar deficytowy i cena kosmos :/ Robocizna we własnym zakresie. Czy było warto ? Zdecydowanie tak ! Wreszcie cisza w aucie a nie szum...
Gość foreplay69 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 A na jaki wosk sie zdecydowales?
kamil-vag Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Wosk na sezon letni zakupiłem FINISH KARE 2685 Pink Wax, a na zimę FINISH KARE 1000P Hi-Temp Paste Wax z czego ten pierwszy daje niezłe efekty ale krótko się trzyma A tu powód zmiany skrzyni GBA na JEM, oraz powód drgania gałki zmiany biegów i ruchu przód-tył podczas jazdy - 2 Filmiki (klikać na odnośnik) : Szum skrzyni GBA Luz na przegubie cięgna zmiany biegów Szumi mocno przy kręceniu ręką, także nietrudno wyobrazić sobie co się dzieje przy wyższych prędkościach. Co do drgań lewarka polecam wymianę tych elementów: 8E0798151/8E0798151B oraz 8D0711279. PS. dotyczy to skrzyń 6B bo w 5B jest inne rozwiązanie. Jak na razie biegi wchodzą elegancko i autko śmiga super. Teraz czeka mnie wakacyjny wyjazd 1500km w jedną stronę, więc mały sprawdzian dla czwóreczki Małe zakupy i przygotowania przed trasą: Wycieraczki przednie OXIMO WEZ450450 Wycieraczka tylna BOSCH H722 Żarówki H7 Tungsram Sportlight BLUish (w światła mijania) Żarówki W5W Philips White Vision (w postojówki) Nareszcie reflektory dostały trochę białego swiatła a nie brzydkiego, zółtego. Przy okazji wymiany żarówek ustawiłem sobie ładnie lampy do zderzaka i potem pojechałem na regulację wysokości na OSKP Olej + Filtry + Dodatki - Podziękowania dla kolegi dzik za ten zestawik Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5W40 5L - Olej silnikowy Knecht OX143D - Filtr oleju Knecht KL147D - Filtr paliwa Mann C27192/1 - Filtr powietrza Millers Engine Flush - Płukanka do silnika Millers Diesel Injector Cleaner - Dodatek do paliwa czyszczący wtryskiwacze N 90813202 - Śruba miski olejowej Po powrocie z wakacji zbieram się za wymianę uszczelniaczy pompowtrysków Edytowane 2 Marca 2020 przez kamil-vag
m1chal_p Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Daj znać, jak się wycieraczki Oximo sprawują
kamil-vag Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak dla mnie OXIMO to dobry stosunek jakości do ceny Miałem już w A3 i bylem zadowolony. Przyszło trochę ORI gratów: 8E0853888A + 8E0853887A - Spojlery koła przednie P + L 8E0868243 - Spinki tapicerki drzwi, kilka brakuje 8E9863905MRE - Zaślepka śruby mocowania tylnej lampy, po zakupie brakowało i mnie drażnił ten pusty otwór Denerwowały mnie strasznie trzaski i stuki z klapek klimatyzacji. Lektura na forum i przeszedłem do działania z użyciem Kontakt PR, z efektu jestem zadowolony, w aucie nareszcie cisza i brak błędów klapek w sterowniku. Na zdj tylko jeden siłownik, ale demontowałem i czyściłem wszystkie + smarowanie klapek i siłowniczków smarem syntetycznym. Edytowane 2 Marca 2020 przez kamil-vag
ClNEK Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Myslalem zeby zalozyc swoj temat opisujacy moje audi ale po przeczytaniu Twojego chyba odpuszcze bo bylby prawie taki sam te same problemiki od zakupu we wrzesniu 2015r. Za wyjatkiem skrzyni biegow i klapek klimy Dzieki za numer tych zaslepek od boczkow w bagazniku
kamil-vag Opublikowano 4 Września 2016 Autor Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) ClNEK, to, że są te same problemy świadczy tylko o tym, że są to wady konstrukcyjne naszych czwóreczek, ale i tak sadzę, że większość problemów bierze się z niedbalstwa poprzednich właścicieli... W końcu zebrałem się do wymiany elementów pompo-wtryskiwaczy, podzielę się z Wami, bo mam kilka uwag, które mogą was skłonić do częstszego zaglądania pod pokrywę. Najpierw ORI części: WHT000530 x 4szt - Śruba regulacyjna skoku pompo-wtryskiwacza z łbem kulistym. 038103385A x 4szt - Śruba mocująca (kostkę dociskową) pompo-wtryskiwacza. 038103714A x 8szt - Śruba mocująca dźwigienek 1 417 010 997 x 4 szt - Zestaw uszczelnień pompo-wtryskiwacza BOSCH Dokupiłem jeszcze do kompletu czujnik zegarowy ze statywem i kątomierz. Sama operacja wymiany uszczelnień pompo-wtryskiwaczy choć straszna z opisu, nie jest wcale taka trudna i robiąc to powoli i dokładnie można samemu zrobić to lepiej niż niejeden mechanik na czuja Podstawa to odpowiednie narzędzia i zachowanie ostrożności i czystości w komorze silnika. Z moich pomiarów wynikło, że nie ma sensu kupować śrub trzymających dźwigienki, czyli 038103714A x 8szt, ponieważ nie wydłużyły się ani trochę, natomiast obowiązkowo do wymiany śruby regulacyjne i mocujące PD ! Robiłem pomiary suwmiarką i: - śruby regulacyjne z łbem kulistym, ścierają się i są krótsze w porównaniu z nowymi, to samo ze sworzniem na sprężynie, też jest krótszy i ma większe wgłębienie. - śruby mocujące wydłużają się (rozciągają) co sprawia, że kostka nie dociska już właściwie samego wtrysku. Myślę, że zdjęcia oddają sedno problemu. Ameryki nie odkryłem, bo pewnie wielu z Was o tym już wie. Ale teraz łatwo wywnioskować, dlaczego po czasie wyrabiają się gniazda pompo-wtrysków i dlaczego praca pompo-wtrysku odbiega parametrami od tej z nowymi elementami. W samych PD najbardziej zużyte były dolne uszczelnienia, te górne wyglądały bardzo dobrze i myślę, że jeszcze by posłużyły. Na jednym odwróconym wtrysku (zdjęcie już z założonymi nowymi uszczelnieniami) widać ślady wypracowania w gnieździe. Tak samo wyglądał każdy PD, a gniazda wyrobione były wszystkie. Nie ukrywam, że przydałoby się kiedyś zrobić tulejowanie, ale na razie auto śmiga bardzo dobrze Regulacja na 180 stopni i wrażenia pozytywne, lepiej zbiera się od dołu, lepsza praca silnika, korekcje na 3 wtryskiwaczach bardzo dobre, jedynie na 4 poszły do góry. Ale to prawdopodobnie będę sprawdzał jeszcze raz czy coś się nie stało z uszczelnieniem po montażu. Jak się okaże, że będzie OK prawdopodobnie będę szukał jakiejś używki na podmiankę... Ogólnie nie żałuje, że wydałem trochę grosza, bo jak widać po zdjęciach na niektóre elementy była już pora. Gdyby tak co 50 tys, zaglądać i wymieniać uszczelnienia i śruby myślę, że można by znacznie ograniczyć zużywanie się samych PD jak i gniazd. Zakupiłem jeszcze dodatkowo rurkę bagnetu, miałem zamiennik febi i bagnet wpadał w nią lekko, a podczas pracy rozgrzanego motoru, walił mi dym z bagnetu. 038103663 - rurka bagnetu Teraz bagnet siedzi sztywno i pewnie i nic nie kopci, sprawdzałem dla pewności czy nie jest przytkana odma, ale po zdjęciu wężyka zapierdziela mgiełka aż miło, czyli jest OK. Na koniec chciałbym podziękować w szczególności dwóm forumowym kolegom: nik23 i piotrsob1 za cenne wskazówki, cierpliwość do moich pytań i ogólnie za pomoc merytoryczną w wymianie uszczelnień PD. Edytowane 2 Marca 2020 przez kamil-vag
kufel26 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Poza wylaniem i błędem jakie były u Ciebie wyczuwalne objawy poduszki silnika?
kamil-vag Opublikowano 4 Października 2016 Autor Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Prawdę mówiąc, to trochę mocniej czuć było drgania silnika, ale nie w kabinie a kładąc na niego rękę, druga sprawa przy cofaniu i zjazdu z niewysokiego chodnika, było słychać metaliczny stuk, czasami podczas jazdy czuć było takie dziwne szarpnięcie - po wymianie, żaden z opisanych problemów nie wrócił. A tak przy okazji, demontowałem jeszcze raz pompki i wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej.Nadal nie podobały mi się korekcje na nich. Użyłem 2l wody + 100ml Tickopur R33 + Trochę IPA - efekt przerósł moje oczekiwania, tym bardziej, że robiłem to sam Martwi mnie jedno - skoro myjka robi taką robotę to oznacza, że paliwo w PL pozostawia wiele do życzenia :/ http://vaglog.pl/log_280566.html Wpadły też 4 nowe oponki na zimę: Nexen WINGUARD SNOW`G 205/55 R16 Edytowane 2 Marca 2020 przez kamil-vag
Lukasz_N Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 Też będę musiał się zabrać za wymianę uszczelnień na PD. Jakiej myjki używałeś?
jarek920 Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 Ciekawe to wszystko ja mam w pasku 380 tys przebiegu ostatnie 100 po programie skrzynia nie szumi wtryski jeszcze dobre poduszki nie ruszalem a kupiłem go z przebiegiem 280 tys w niemczech co ciekawe zawieszenie tez orginalne .Ostatni dobry silnik w vag. Będzie służył.
kamil-vag Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 (edytowane) Skrzynia GBA szumiała nie tylko mi... Oringi na pompowtryskach zmieniłem w sumie na własne widzi mi się, bo korekcja na jednym wtrysku dochodziła do 0,8 mg - gdzie większość uważa to jeszcze za dobrą korekcję, a że lubie mieć wszystko na tip top... - górne oringi paliwowe jeszcze by długo służyły, dolne wymagały już wymiany. Ostatni wpis z ASO jest na 2009-12-02 i 142868 km, czyli 6 lat dodajmy drugie 6 lat i ok 285 tys... Więc jeśli ktoś cofał przebieg to nie wiele... Poza tym te rzeczy które robię to są bolączki AVF i niestety nie tylko mojej sztuki ale zapewne i z połowa forum miało taki problem... Niestety serwis LL nie służył tym silnikom i teraz to wszystko powoli zaczyna wychodzić... jedyna rzecz która mnie ucieszyła to to, że wałek rozrządu ma się dobrze i każda krzywka trzyma wymiar 61,7 mm Edytowane 5 Października 2016 przez kamil-vag
kkam Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 Wzorowe podejściee do dbania o auto Jakie miałeś korekcje przed myciem pompek?
rrrudy25 Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 A nie ma być 61,9? Czy chodzi ci ze wszystkie równo starte ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się