Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Leszek, Goodyerów rzeczywiście nie ma, Pirelli tylko RunFlat, Potenza S001 też tylko RunFlat, byłem załamany, ale chyba wezmę Dunlopy Sport Maxx RT. To trochę lepszy (ponoć) model od TT, a z tego co widzę to te TT by mi odpowiadały. Znalazłem jedną opinię, że do Passata Variant (a takowego mam) mają za słabe ścianki boczne. Istotnie na moich obecnych RE050A auto jest wręcz nie do ruszenia jak się go pcha na bok - teraz na zimowych buja go strasznie.

W każdym razie te Maxx RT są w moim rozmiarze, nie są runflaty. Przejrzę jeszcze opinie zagraniczne, ale nie ma ich wiele bo to dość nowe opony niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

majkel20 cena bardzo dobra jeżeli z przesyłką , sprawdź dot bo podejrzewam 2010 .. , ale jak dużo jeździsz to niema to żadnego znaczenia.. . cena z montażem 430zł jakby co...

tomek_n .i na nowościach niech sobie jeżdżą innni..jak tak doradzam.. , bo czasami są niezłe miny , szczególnie z grupy gy.. a Ty masz wielowahacz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majkel20 cena bardzo dobra jeżeli z przesyłką , sprawdź dot bo podejrzewam 2010 .. , ale jak dużo jeździsz to niema to żadnego znaczenia.. . cena z montażem 430zł jakby co...

tomek_n .i na nowościach niech sobie jeżdżą innni..jak tak doradzam.. , bo czasami są niezłe miny , szczególnie z grupy gy.. a Ty masz wielowahacz..

Przesyłka 3 dyszki za 4 sztuki dot 2011 napisane mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek_n .i na nowościach niech sobie jeżdżą innni..jak tak doradzam.. , bo czasami są niezłe miny , szczególnie z grupy gy.. a Ty masz wielowahacz..

Pytam szczerze (bo nie wiem): jakie znaczenie ma tutaj to, że mam zawieszenie wielowahaczowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek_n po prostu jest pewna grupa opon która lubi sie powybijać/poząbkować na zawieszeniu w.wahaczowym , szczególnie na tylnej osi.

paski i audi są dość odporne na to , ale nie do końca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie...

Wraz z nadejściem okresu letniego jestem zmuszony wymienić dwie tylne opony (Jakieś Goodyery z 2006 roku)

Na przodzie mam takie :

Dunlop SP Sport Fastresponse 205/60 R15 91 H. Opony Dunlop . Oponeo.pl

Czy kupić takie same i nowe założyć na przód a stare przełożyć na tył ?

Czy podejdzie rozmiar 195/65/R15 na oryginalne alufelgi Audi ?

Driver Audi A3 8L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cabanmat jeżeli te dunlopy sa w dobrym stanie , tak na 2 sezony , to proponował bym Ci kupić takie same jeżeli jesteś z nich zadowolony.

co do rozmiaru to nie kombinuj , może Ci nie przejść przeglądu czy jakaś inna lipa może wyjść w jakiś nieprzyjemnych sytuacjach . ja wiem ze 25 ma cenę spora wyższa ale kupujesz tylko 2szt , jakoś to przeżyjesz może:wink: . oczywiście 195 można założyć na felgę z a3 bez problemu.

co do zakładania opon na oś.. , teoria mówi ze lepsze opony zawsze na tylna oś powinny iść bez względu na rodzaj napędu , ale w praktyce wiadomo , zazwyczaj daje sie lepsze na przód bo tam w większości aut jest napęd. choć jest już coraz więcej klientów którzy robią prawidłowo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlopy które mam aktualnie na przodzie są z 2009r. więc są dosłownie dwu-sezonowe.

Więc proponuje kolega żeby nowe opony założyć na tył a używane zostawić na przodzie ?

Wiem wiem... wszędzie ma być rozmiar 205, tak tylko się pytałem czy te felgi łykną rozmiar 195.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cabanmat tak proponuję , ale jeśli jeździsz w miare pokojnie itd. to decyzja należy do Ciebie.. . wiadomo że na przedniej osi opony zużyją sie szybciej . w Twoim przypadku jeżeli założył byś nowe na przód to pojeździsz na nich /ma całym komplecie/ około 5 sezonów. przyznam że czasami sam nie stosuję sie do tych zaleceń , ale ja jestem troszkę w innej sytuacji..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rozmiar opon - 205/55 R16.

Ja ze swojej strony mogę polecić Bridgestone Turanza. Fajnie się oponki zachowują, są odpowiednio szytywne i nie ścierają się szybko. Mieszanka nie jest za twarda, więc nie chałasują. Nie polecam Fuldy CARAT PROGRESSO. Opona trwała, ale mieszanka bardzo twarda i przez to chałas jest nie do zniesienia. Chciałem w tym autku wymienić na Bridgestone Turanza, ale z powodów finansowych zakupiłem Pirelli Cinturato P7 i żałuję. Od początku szum opon jest nie do zniesienia. Chałas jak przy tanich gumach. Może i są trwałe, ale ich mieszanka się ślizga na mokrej nawierzchni. Wjazd w kałużę wymaga wzmożonej koncentacji, bo stabilność pojazdu jest zagrożona. Żałuję tego zakupu, ale mam nauczkę. Warto kupić dobre opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chominik turanza300 jest dość przyzwoita ale te 150 podobno już nie są tak udane..

a co do kasy to zauważyłem że niektórzy jakoś bezsensownie na oponach oszczędzają , czasami wybierając opony które są raptem tańsze o 2 stówy na komplecie..jak było pewnie również i w Twoim przypadku..

a oponę kupuje się na parę lat więc warto czasami dołożyć parę groszy..

co do p7 - pierwsze były dość udane i całkiem ładnie się spisywały , były nawet zakładane do grupy vw na pierwszy montaż.. , te cinturato nowe wyglądają niby ładnie , pewnie coś z mieszanką nie tak zrobili , ciężko mi się odnieść bo nie jeździłem na nich a i nie mam info ze źródeł innych .

poza tym nasze asfalty są dość specyficzne i niektóre opony przodujące w testach u nas się nie sprawdzają..

starczy bo znów sie rozgadam..:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszekmw masz rację z tym oszczędzaniem. Jednak o tym fakcie dowiadujemy się za późno. Drugą rzeczą jest to, że człowiek nigdy nie wie przed zakupem, czy warto trochę dołożyć pieniążków i kupić produkt z wyższej półki, czy jeden z droższych z niższej półki. Najlepszym zatem sposobem zostaje wymiana wiedzy pomiędzy doświadczonymu użytkownikami. W moim przypadku nie sprawdziły się ani pirelli ani fuldy. Z fuldy miałem od nowości diadem linego - fatalne, ecocotnrol - nie mogłem narzekać i zakupione wraz z autem carat progresso. Te ostatnie mnie nie zachwyciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja szczerze odradzam Sunny SN3800. kupiłem, z myślą że muszę przejść badanie techniczne i po naprawie auto sprzedaję... ale niestety muszę się bujać na nich:kwasny:

opony strasznie głośne a najważniejsze to to...że w czasie deszczu nie mają w ogóle przyczepności!!

każde rondo biorę jak w drifcie...gdyby nie ESP to barierki moje!!!!!

mam na przodzie Vredestein Sesanta i jestem bardzo zadowolony ale się kończą, więc muszę szukać kompletu...stąd pytanie, co polecacie zamiast holendra w rozmiarze 225/40/18

najważniejszy dla mnie warunek mają być ciche jak Vrede...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś zadowolony z Vredestein Sesanta to dlaczego nie chcesz kupić takich samych? Ja się właśnie nad nimi zastanawiam. Właśnie w rozmiarze 225/40/18. Druga opcja to TOYO Proxes T1-R. Nie mogę się zdecydować. Chyba kupię te, które będą w lepszej cenie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę, ale mam je już je 2 lata...

technologia idzie naprzód więc może jest coś lepszego, dlatego pytam

jak na razie w nie widzę innych opon, które mają taki piękny wzór a do tego są praktyczne w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy jest sens inwestować w indeks ładowności 95 ? (690kg) w oponach 15" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeździłem do tej pory na dunlopach sp sport 9000 w rozmiarze 235/45R17, jak kupiłem auto były prawie nowe, bardzo dobrze trzymały i mimo kierunkowego bieżnika też były ciche, jednak niecałe 2 sezony letnie i opony przedniej osi wydarły się do zera tył natomiast jakieś 4 mm. Na ten sezon wybór padł na nowe Contisportcontact 5 w rozmiarze 225/45R17 z racji na koleiny na naszych drogach słyszałem, że dobra i komfortowa opona znajomy będzie jeździł 3 sezon w Octavii RS na CSC3 i sobie chwali a z racji, że CSC5 to jej następczyni podobno jest bardziej trwała, ma polepszone parametry i udało mi się je wyrwać w dobrej cenie to się skusiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cabanmat jeżeli nie obciążasz stale auta to raczej niema sensu . opony XL mają sztywniejsze boki a co za tym idzie zmniejsza sie komfort.

stefan1986 csc5 to zupełna nowość , zobaczymy jak z nia będzie , tak jak już chyba pisałem cpc5 jest bardzo miękka i jakby trochę za mało sztywna , klientowi w a6 2,0tdi nie podeszły.., a sporo jeździ . pomyśl jeszcze o michelinie ps3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do kupienia nowe ale zlezane z 09 roku kpl.za dobra kase opinie czy warto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...