Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BB tu wojna nie jest o nosnosci, tylko o szerokość opony bo większość osób wkleja link na którym jest 225/45/17 a to nie rozmiar audi :facepalm:

Co do nośności to też byłem sceptycznie nastawiony do 88Yxl po rozmowie z konsultantem z oponeo jechałem do swojego wulkanizatora który mi walczy z oponami już 20lat i też powiedział że będą ok


A w szukajcie jest tylko 16cali :grin:

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ucho.77 nie wiem kim są ludzie z Oponeo i czy są czy nie są debilami, ale wiedz, że po kilku latach moje opony Pirelli PZERO (więc nie żaden tandetny chinol) z indeksem 88Y zaczęły po prostu skrzypieć!

wg ASO,wiek opony nie może przekraczać 6 lat, wg mnie opona powyżej 3 lat nadaje się do wymiany ( widać/czuć znaczące różnice w parametrach opony dotyczące przyspiszeszania/hamowania/ przyczepności w warunkach użytkowania. Dodam iż zawsze kupuje opony nowe :wink:

Nie wiem ile jeździłeś na tych oponach, ale może po prostu taki był ich pierwszy obraz zużycia.

BTW

Skrzypieć ?

Opublikowano

Po przykrych doświadczeniach z 88Y postanowiłem, że nie będę mądrzejszy niż fabryka. Dlatego moje zimówki (Continental TS850P) mają indeks 97V (extra load) a letnie (Pirelli PZERO Rosso) tyle, ile fabryczne, czyli 94Y :hi:

88Y XL <====== a co to za wynalazek?? ExtraLoad przy tej nośności??


A w szukajcie jest tylko 16cali

W szukajce jest zaznaczone szukanie wg. opony wzorcowej, dla Twojego auta najwidoczniej jest to ten właśnie rozmiar :hi:

Opcjonalne to 225/45R17, proszę:

http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/r=1/225-45-r17

większość z nich ma indeks 94...



Nie wiem ile jeździłeś na tych oponach, ale może po prostu taki był ich pierwszy obraz zużycia.
BTW
Skrzypieć ?

Bieżnik miał jeszcze ok. 5-5,5mm wysokości, więc jeśli przyjąć 3-4mm za bezpieczną granicę (1,6mm wg. przepisów, ale praktyka mówi co innego), to tak naprawdę miały dopiero za sobą pół życia.

Tak, skrzypiały. Tak jakby piasek gdzieś się dostał.


wg ASO,wiek opony nie może przekraczać 6 lat

Rozumiem, że chodzi o oponę założoną na samochodzie i normalnie eksploatowaną... bo np. wg. oficjalnego stanowiska Michelina opona prawidłowo składowana w magazynie starzeje się - uwaga - 17 razy wolniej od opony poddanej codziennej jeździe. Z tego powodu kilkuletni leżak magazynowy jest lepszy niż lekko tylko przytarta kilkumiesięczna używka :hi:

http://www.novax.pl/pdf/ATM-Proces-starzenia-opon.pdf

http://autogum.com/uploads/pliki/starzenie-sie-opon-pismo-z-michelin.pdf

"Porównanie szybkości postępowania zmian starzeniowych opon będących w magazynowaniu i w eksploatacji zostało opisane w czasopiśmie branżowym „Tire Science and Technology”. Biorąc pod uwagę procesy starzeniowe występujące pod wpływem temperatury określono, że dla opon użytkowanych standardowo przez rok przy przebiegu 19000km powstałe procesy starzeniowe odpowiadają takim samym procesom starzeniowym powstałym podczas ich magazynowania dopiero po 17 latach! Inaczej obrazując, opona będąca 3 tygodnie w eksploatacji posiada zmiany starzeniowe odpowiadające jej magazynowaniu przez 1 rok! Ze względu na różne warunki użytkowania opon: obciążenie, prędkość, zmiany ciśnienia, stan dróg, uderzenia i inne uszkodzenia Michelin zaleca coroczną kontrolę stanu opon przez specjalistę z dziedziny ogumienia oraz zaleca wycofanie opon z eksploatacji po przekroczeniu 10 lat od daty produkcji bez względu na wysokość bieżnika."


macie rozmiary kół z 1.9tdi ,trochę słabe foto MfvhSf7.jpg?1


195/65R15

634,5 mm 0 mm 0 %

225/45R17

634,3 mm -0,2 mm 0 %

205/55R16

631,9 mm -2,6 mm -0,4 %

225/40R18

637,2 mm 2,7 mm 0,4 %

235/45R17

643,3 mm 8,8 mm 1,4 %

215/55R16

642,9 mm 8,4 mm 1,3 %

U mnie na wlepce są tylko 215/55R16 93H, 235/45R17 93H i 93Y oraz zimówki (M+S) 205/55R16 91H

Dwie pierwsze mają praktycznie taką samą średnicę a ta ostatnia z kolei jest niższa aż o 11mm. Uważam, że ona nie jest wzorcowa dla mojego modelu A4, ponieważ przekłamania licznika (wzgl. prędkości zmierzonej przez GPS) byłyby na niej dużo większe niż mam obecnie.

Opublikowano (edytowane)

BB pokaż mi gdzie na wlepce masz nośność/prędkość :eusathink:

20160214_151311_2.jpg

Edytowane przez ucho.77
Opublikowano

No i na wlepce nie ma 18''

Opublikowano (edytowane)

BB pokaż mi gdzie na wlepce masz nośność/prędkość :eusathink:

20160214_151311_2.jpg

Mówisz-masz:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing

:hi:

Ta zimowa 205/55R16 to jakaś opcja awaryjna i wg. mnie jest nieporozumieniem.

Jak już pisałem wcześniej - na 215/55R16 lub 235/45R17 (ew. 235/40R18) mam przekłamania licznika na poziomie zaledwie kilku km/h to na 205/55R16 i (niemal) idealnym zamienniku dla niej czyli 225/45/R17 miałbym bankowo dużo większy rozrzut pomiędzy odczytem licznikowym a realnym, bo koło jest wtedy niższe aż o 11mm.

A potem się ludziska chwalą jakie to oni wykręcają swoimi gablotami przyspieszenie (licznikowe) do "setki" ... a de facto osiągają ledwie 92-93km/h realne (wg. GPS) :decayed:

Zresztą, nie muszę teoretyzować, bo miałem przez kilka lat 225/40R18 i przekłamania prędkości miałem jeszcze większe niż na obecnym, zalecanym kole (235/45R17). Teraz różnica odczytu mieści się w dopuszczalnych widełkach określonych przez normę.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Nie wiem co bierzesz ale chyba nie działa,pomyśl nad zmianą lekarza

235-50km/h-100/h-150km/h

225-49,29km/h-98,58ķm/h-147,87km/h

Qurwa to jest całe 2,13km/h przy 150km/h to jest naprawdę mega różnica :doh: według kalkulatora

Dla jasności nigdy licznik ci nie pokaże tyle co na gps,jeżdżę autem które co dwa lata musi przechodzić legalizację i po legalizacji 90km/h a gps 88ķm/h. Legalizacja jest robiona przez uprawnione do tagiem czegoś osoby a nie Pan Mietek na garażach

Wiec skończ d.pić ze na tych 235/25/17 masz tą samą prędkość licznik/gps

Miłego weekendu :hi:

Opublikowano

Qurwa to jest całe 2,13km/h przy 150km/h to jest naprawdę mega różnica według kalkulatora

Weż coś chłopie na uspokojenie, jakieś Realnium czy coś... pisałem o CAŁKOWITEJ różnicy w odczycie prędkości pomiędzy tym co pokazuje licznik a tym co GPS.

Wiadomo, że producenci samochodów specjalnie zawyżają odczyty licznikowe, by potem nie mieli problemów z pozwami za mandaty o przekroczeniu prędkości.

Ty zaś dodajesz kolejne 2km/h niestandardową oponą do tego co w fabryce zmajstrowali... :exclamation::hi:

Opublikowano

:facepalm: Polecam przeczytać jeszcze raz mój post,albo lepiej niech ci ktoś przeczyta bo widzę że czytać ze zrozumieniem kolega nie umie :grin:

Opublikowano

BeyerBrown, niektórych nie uszczęśliwisz na siłe.

Niech sobie Ucho jezdzi na czym chce, tylko niech nie pisze gdzie sie da, ze on wie lepiej niz fabryka i wprowadza nieświadomych użytkowników w błąd.

Opublikowano (edytowane)

Wiec skończ d.pić ze na tych 235/25/17 masz tą samą prędkość licznik/gps

Ucho, Ty też proszę przeczytaj co ja napisałem wcześniej...

Albo wiesz co, wkleję Ci to, byś nie musiał się specjalnie wysilać:

Jak już pisałem wcześniej - na 215/55R16 lub 235/45R17 (ew. 235/40R18) mam przekłamania licznika na poziomie zaledwie kilku km/h

Zresztą, nie muszę teoretyzować, bo miałem przez kilka lat 225/40R18 i przekłamania prędkości miałem jeszcze większe niż na obecnym, zalecanym kole (235/45R17)

W KTÓRYM MOMENCIE NAPISAŁEM, ŻE NA FABRYCZNIE ZALECANYM OGUMIENIU LICZNIK POKAZUJE TO SAMO CO GPS? WSKAŻ MI TO PALCEM!

Wiesz co... bo widzę, że sobie pozwalasz (pierwszy zacząłeś...) na jakieś osobiste uwagi pod moim adresem... też sobie na to pozwolę, ok? A więc wyczuwam, że jesteś strasznie podkur...iony wcześniejszymi pociskami innych nt. Twojego zakupu niestandardowych opon. Nie chciało się mieć 215/50R17 bo za wąskie i nie było by szału na powiecie a na 235/45R17 nie starczyło hajsu, co? :grin:

Więc padło na 225...

I jeszcze twierdzenie, że specjalista z oponeo polecił Ci gumy z indeksem 88... że niby to wersje XL (nie wiem jakim cudem). Zaintrygowałeś mnie - w poniedziałek zadzwonię do nich, podam, że mam trumnowoza z klekotem pod maską dokładnie takiego jak masz w opisie i poproszę ich o dobranie do niego opon na lato pod fele 17" - jestem ogromnie ciekawy co mi zasugerują... oczywiście nie omieszkam się zapytać o indeks niższy niż 91 :P

A potem zadzwonię do ASO z tym samym zapytaniem :hi:

Wampir, ja jestem cierpliwy... :) ale ogólnie dziwi mnie, że nie odesłał tych swoich opon od razu po tym jak na forum inni mu zaczęli pisać, że to nie jest zalecana opona. A pochwalił się nimi na swoim wątku (o jego aucie) tuż po zakupie, jeszcze zafoliowane były.

A miał na to teoretycznie aż 28dni (14 dni na powiadomienie o chęci odstąpienia od umowy kupna i kolejne 14 dni na ich odesłanie).

No cóż... niektórzy po prostu rodzą się z poczuciem nieomylności :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Ja dzisiaj zmieniłem letnie oponki, a właściwie kupiłem nowe letnie.

Poprzednie Pirelli P7 Cinturato po 6 latach użytkowania (wg daty produkcji 3 tydzien 2010) zaczęły podejrzanie zachowywać się na mokrej nawierzchni, a czasem i na suchej... bieżnik pokazuje około 2mm do znacznika. Natomiast stan gumy patrząc ogólnie na oponę nie był już rewelacyjny ;)

Miałem kupić Hankook Kinergy Eco K425, a że nie było na stanie to poszedłem w Uniroyala Rainsport 3.

Pierwsze odczucia rewelacyjne, szczególnie porównując do starych kapci... ;) Niby to klasa średnia opon ale jak czytam komentarze i wątki to wychodzi na to, że obojętnie jaka klasa - opona oponie nierówna i ilu kierowców tyle opinii :P

Oczywiście mówię o seryjnym ogumieniu 205/55/R16 91V gdyż albowiem nie lansuje się po bulwarach i 17" czy 18" nie jest mi potrzebne :)

Edytowane przez kanu
Opublikowano

:wink: zalecam doczytać wątek bo na lato nie mam 17 cali , a 215 to nośność 85 to żeś doradził :facepalm:

PS. Nie każdy w tygodniu ma czas na pierdoły,wiec wszystko leży i czeka na swoją kolej

Wampir na Divisionie pojechali ci po plecach w temacie opon to teraz tu madrujesz :facepalm:

Opublikowano

Ucho, zmieniasz obiekt swoich westchnien z BeyerBrown na mnie ? :)

Zajmij sie lepiej tą Panią od czerwonych szpilek z Twojego avatara :P

Na Devisionie to Tobie pojechali, ze bzdury opowiadasz. Przeczytaj sobie kto i co pisał o 235/45/17.

Opublikowano (edytowane)

205/55/R16 91V

zaraz znawcy się wypowiedzą że powinno być 94 a nie 91 a 205/55/16 to jest rozmiar m+s :grin:

Wampir Poczytaj dobrze B6D to będziesz wiedział że 17 cali to się na zimę zakłada i też nie wszystkim wchodzi :grin:

Edytowane przez ucho.77
Opublikowano

jakby człowiek słuchał waszych wypowiedzi to nikt by tu nie kupił większego koła niż 17,bo go nie ma we wlepce ,nie ma czegoś takiego jak wzorcowa opona we wlepce ,to co tam jest pasuje i tyle oraz rozmiary zamienne

Dopuszczalne zamienniki
To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

osobiście mam 225/40/18 92Y i nie dlatego, że tańsze lecz lepiej wybierają koleiny ,wcześniej miałem 235 i mocno trzeba było kierę trzymać

Opublikowano (edytowane)

zalecam doczytać wątek bo na lato nie mam 17 cali , a 215 to nośność 85 to żeś doradził

Teraz doczytałem, że masz Uniroyale na feldze 19"... :hi: Dziwi mnie jednak, że nie dopłaciłeś 350zł i nie wziąłeś kompletu tych samych opon ale w rozmiarze 235/35R19 91Y. Acz uczciwie przyznam, że różnica średnic pomiędzy rozmiarem fabrycznym (215/55R16) a Twoją 19-tką jest marginalna, niecałe 3mm i mniejsza niż przy 235 przeznaczona na tak dużą felgę.

Jednak ta nośność... też kiedyś wydawało mi się, że 560kg/oponę styknie z zapasem... obyś nie przekonał się o tym w najmniej odpowiednim momencie :kwasny:

Niższy komfort na koleinach?

Ja nie odczułem różnicy po przesiadce z 225 na 235. A miałem do porównania zarówno zimówki jak i opony na lato, wszystko z półki premium i nowe, żeby nie było. Teraz się nad tym głowię po co brałem swego czasu węższy rozmiar... aaaa, tłumaczyłem to sobie tym, że będzie to lepsze rozwiązanie na nasze polskie drogi :decayed:

Inna sprawa, że rozmawianie o komforcie jazdy przy 19-sto calowym naleśniku jest dość kontrowersyjne :grin:

BTW. Przy szerokim kapciu docenia się zalety wspomagania 1N3 czyli Servotronic - mam wrażenie, że dla tego wspomagania szerokość opon nie robi większej różnicy :naughty:

Dopuszczalne zamienniki

To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

Spotkałem się kiedyś z zaleceniem by trzymać się tolerancji +/-1%... :whistling:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

jakby człowiek słuchał waszych wypowiedzi to nikt by tu nie kupił większego koła niż 17,bo go nie ma we wlepce ,nie ma czegoś takiego jak wzorcowa opona we wlepce ,to co tam jest pasuje i tyle oraz rozmiary zamienne

Dopuszczalne zamienniki

To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

osobiście mam 225/40/18 92Y i nie dlatego, że tańsze lecz lepiej wybierają koleiny ,wcześniej miałem 235 i mocno trzeba było kierę trzymać

Ja mam na wlepce 18" ale jezdze na 16" bo mnie nie stać i nie dorabiam do tego jakiś teorii :)

Jak chcesz 19 i wiecej to moze czas zmienic auto na RS6 ?

audi-rs6-avant-c7_zpsxar9cxjo.jpg

285/30R21 100Y

tylko czekaj ... jak oni taki auto mogli wypuscic na rynek polski jak przeciez sie nie da nim jezdzic w koleinach :D

Opublikowano

Witam wszystkich. Kupiłem auto na bardzo słabych oponach. Tył do wymiany, przód jeszcze względny.

Wszystkie opony to Continental conti sport contact 3.

Nie mam teraz kasy na nowe gumy, więc może kupię używki. Pytanie tylko czy kupić takie jak są , czy rozejrzeć się za innymi firmami / modelami?

Rozmiar 235/45 R17

Opublikowano

A ile masz kasy? Tanio dorwiesz nowe Barum Bravuris 3. Wiele osób, nawet tutaj, je poleca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...