Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie żebym się spinał.

Za dużo postów przeczytałem i za dużo widziałem głupich odzywek i komentarzy których ja sobie nie życzę bo są tu zbędne

Zapytany miałeś-jeździłeś:nie (więc nie komentuje)

A dosłownie kilka chwil temu czytałem artykuł o niepełnosprawnych chłopcu który szedł o własnych siłach nad morskie oko......temat oczywiście chodzi o konie (popieram)

Sedno takie ze czytając komentarze można zauważyć przychodzi moment i "nie chcesz nie wjeżdża ale nie zabraniaj innym- wolny kraj " na tym warto skończyć czytać......bo nie ma to sensu to samo tu....bez komentarzy bez znaczenia

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To prawda, nie miałem do czynienia. Chińczyki omijam z daleka i patrzę na nie jak na chińskie części zamienne. A wiesz dlaczego? Ano dlatego, że w drugim aucie mam Barumki, które nawet niezłe opinie zbierają, a jak dla mnie te opony są średnie, a na deszczu słabe, spod świateł jest notoryczna walka o trakcję. A niby myśl techniczna Goodyeara u pepiczków jest... :whistling:

Pozytywnie za to zaskoczyły mnie francuskie zimówki Platin, z grupy Continentala.

Opublikowano (edytowane)

Pozytywnie za to zaskoczyły mnie francuskie zimówki Platin, z grupy Continentala.

jeździłem przez ok 2 tyg na nowych,letnich Platinach - całkiem ok :wink:

Edytowane przez stanley
Opublikowano

Panowie 235/40/18 163bfb 1.8t nokian zline 122e sztuka czy uniroyal rainsport 3 109e, które polecacie

Opublikowano

Mam imperiale w mercedesie 225/45/17 i spisuja sie świetnie cichutkie i kleją jak złe. To samo mowil kolega Al@n, ktory za moją namową kupil 4 sztuki :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pytanie do osób chwalących produkty Made in PRC- a próbowaliście kiedyś hamowania na mokrym asfalcie? Miałem wątpliwą przyjemność kupienia samochodu na chinolach, mało co nie rozwaliłem się 2x przy mocniejszych hamowaniach, bo te opony na deszczu nie trzymały WCALE. Jechały jak na lodzie. Na tą chwilę w firmie nawet nie proponujemy nikomu chińczyków, żeby uniknąć oskarżeń że sprzedajemy szajs, a takie były... Oczywiście nie zabronię nikomu ich zakupu ;) Jak to mówią, cena czyni cuda, ale jak widzę jakość wykonania niektórych i słyszę opinie, to nóż się w kieszeni otwiera. Continental ma przyzwoite tańsze opony- Generala, Vikinga, zdecydowanie lepiej kupić takie.

Opublikowano

Panowie musze kupic 4 szt. opon, dobrych opon :)
co plecacie?

felga 8j 18"

myslałem nad Continetal ContiSportContact 5 tylko nie wiem co oznaczają znaki XL, FR, MO itd.

Pomozecie coś dobrać odpowiedniego?

Pozdrawiam

Opublikowano

Każde auto ma wlepke (np. na slupku w drzwiach) za rozmiarami opon i ich parametrami oraz zalecanym ciśnieniem.

Np. dla B6 jest to

235/40/18 93Y

Dla B8 to zapewne:

245/45/18 94Y

Sprawdź sobie dokładnie na swojej.

Serwisy oponiarski przeważnie w swoich katalogach polecają zamienniki oryginalnych rozmiarów. Chodzi o to aby całkowitą średnicę koła taką jak zaleca producent.

To opony, których całkowita średnica mieści nie jest większa od 1.5% oraz nie jest mniejsza o 2% względem oryginału.

Nie są to wartości wzięte z sufity tylko poparte wyliczeniami.

Indeksy nośności czyli w tym wypadku 93 lub 94 ewentualnie jeszcze wyższy u Ciebie NIE POWINIEN być zmniejszany.

np. dla 88 jest to 560kg na oponę, a dla 94 jest to 670kg na oponę.

Przy 4 oponach można pozwolić sobie na teoretyczne założenie, że auto powinno być odchudzone o prawie pół tony aby zachować margines bezpieczeństwa wyliczony przez producenta.

Myślenie, że jak się jeździ pustym autem to nic się nie stanie jest błędem bo na oponę działają większe siły i tym samym masa w sytuacjach ekstremalnych takich jak hamowanie, zakręt, wpadnięcie w dziurę itp.

Oznaczenie Xl mówi, że jest to opona wzmocniona względem standardowej. Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL. Miałem kiedyś takie w Contisport 3. Twarde ścianki, niski komfort ale czucie auta rewelacyjne. Obecnie mam Contisport 5 w rozmiarze 235/45/17 94 i mają miększe ścianki. Minimalnie, ale jednak ja to wyczuwam jak jadę w pewnych 2 zakrętach. Pewnie jakbym dopompował oponę to nie byłoby tego efektu. Generalnie CS5 to bardziej miekka mieszanka. Lepiej klei jak jest chłodniej.

Możesz rzucić też okiem Michelin Pilot sport 3. Twardsze i stabilniejsze od CS5 na suchym, ale słabiej na mokrym.

Opublikowano

Jeśli chodzi o dobre opony, nie patrząc bardzo na cenę to Sport Maxx RT/RT2, ContiSport 5, Pilot Sport 3, PZero (zwykłe, nie Nero!)- teraz wszystkie topowe gumy mają podobną charakterystykę, dobrze kleją, są dosyć ciche, ale trzeba pamiętać że każda tego typu opona dosyć szybko się zużywa.

Opublikowano (edytowane)

PZero (zwykłe, nie Nero!)

Możesz rozwinąć myśl...? Co z PZERO Rosso? :mysli:

Indeksy nośności czyli w tym wypadku 93 lub 94 ewentualnie jeszcze wyższy u Ciebie NIE POWINIEN być zmniejszany.

Myślenie, że jak się jeździ pustym autem to nic się nie stanie jest błędem bo na oponę działają większe siły i tym samym masa w sytuacjach ekstremalnych takich jak hamowanie, zakręt, wpadnięcie w dziurę itp.

Eeee tam, nie znasz się - jeśli opony nie strzelają podczas robienia audiczce sweet-foci na skręconych kołach to znaczy, że nośność jest OK :decayed:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Możesz rozwinąć myśl...? Co z PZERO Rosso?

Zapomniałem, że Rosso jeszcze są w produkcji... ;) Generalnie żadne PZero nie są złe, ale Rosso to stary model, Nero GT to powiedzmy dobra "zwykła" opona, a jeśli ma być a'la sportowa, to PZero bez żadnych dopisków.

Opublikowano

Każde auto ma wlepke (np. na slupku w drzwiach) za rozmiarami opon i ich parametrami oraz zalecanym ciśnieniem.

Np. dla B6 jest to

235/40/18 93Y

Dla B8 to zapewne:

245/45/18 94Y

Sprawdź sobie dokładnie na swojej.

Serwisy oponiarski przeważnie w swoich katalogach polecają zamienniki oryginalnych rozmiarów. Chodzi o to aby całkowitą średnicę koła taką jak zaleca producent.

To opony, których całkowita średnica mieści nie jest większa od 1.5% oraz nie jest mniejsza o 2% względem oryginału.

Nie są to wartości wzięte z sufity tylko poparte wyliczeniami.

Indeksy nośności czyli w tym wypadku 93 lub 94 ewentualnie jeszcze wyższy u Ciebie NIE POWINIEN być zmniejszany.

np. dla 88 jest to 560kg na oponę, a dla 94 jest to 670kg na oponę.

Przy 4 oponach można pozwolić sobie na teoretyczne założenie, że auto powinno być odchudzone o prawie pół tony aby zachować margines bezpieczeństwa wyliczony przez producenta.

Myślenie, że jak się jeździ pustym autem to nic się nie stanie jest błędem bo na oponę działają większe siły i tym samym masa w sytuacjach ekstremalnych takich jak hamowanie, zakręt, wpadnięcie w dziurę itp.

Oznaczenie Xl mówi, że jest to opona wzmocniona względem standardowej. Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL. Miałem kiedyś takie w Contisport 3. Twarde ścianki, niski komfort ale czucie auta rewelacyjne. Obecnie mam Contisport 5 w rozmiarze 235/45/17 94 i mają miększe ścianki. Minimalnie, ale jednak ja to wyczuwam jak jadę w pewnych 2 zakrętach. Pewnie jakbym dopompował oponę to nie byłoby tego efektu. Generalnie CS5 to bardziej miekka mieszanka. Lepiej klei jak jest chłodniej.

Możesz rzucić też okiem Michelin Pilot sport 3. Twardsze i stabilniejsze od CS5 na suchym, ale słabiej na mokrym.

Powoli sam tracisz się w zeznaniach :facepalm:

Mi jechałeś po plecach za 88xl/y a tu sam mówisz ze 93xl to 97, wiec idąc tym tokiem 88xl to 92 i tu już jest 630kg a nie 560kg

:hi:

Opublikowano

Panowie a ten Conti 5 bedzie ładnie leżał na feldze 18" 8J? Chodzi mi o ogólny wygląd koła :)

Chyba ze sa inne gumy które sa dobre i ladnie wyglądają na 18"

Opublikowano

Panowie a ten Conti 5 bedzie ładnie leżał na feldze 18" 8J? Chodzi mi o ogólny wygląd koła :)

Chyba ze sa inne gumy które sa dobre i ladnie wyglądają na 18"

??????

A jaki efekt chcesz osiągnąć?

Na 8j żeby mieć naciąg to musisz dać 205, 225 jest równo względem felgi

Opublikowano

Nie chce naciagu.

Chce żeby koło ładnie wyglądało po prostu wizualnie i żeby fega miała ochronny rant

Opublikowano

Conti ma ładny rant :wink:

Opublikowano

Na felgę 8J 18" zaproponowali mi 245/40 r18 to dobry wybór?

A czym sie różni Conti 5 a Conti 3?

Która lepsza ?

Opublikowano

Na przykłądzie felgi 17" która ma oryginalnie 7,5" i wg wlepki ma byc opona 235/45/17 to nie wiem dlaczego 235 ma wyglądać zle na 8"?

Zresztą co to znaczy źle wygląda?

W Szkocji faceci chodzą w spodnicach w krate.

W Japonii modne są negatywy, na których auto wygląda jakby sie uginało pod ciężarem (lub jak sr***cy pies z rozkraczonymi łapami).


Conti 3 to starsza opona, nie wiem czy znajdziesz ją nową. Twardsza guma, wolniej sie zużywa i lepsza na suchym. Sztywniejsze ścianki.

Conti 5 to miekka guma, można powiedzieć że deszczowa. Lepiej klei jak jest mokra i zimno. Zobacz sobie jakie ma parametry przyczepności jedna i druga.


Do B8 sa faktycznie takie wymiary jak napisałeś. Całkowita średnica koła jest większa. Jak nie 245 to moze jakis zamiennik w 225/5018?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...