MaTeo85 Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Opublikowano 1 Lipca 2019 No niestety tył jest dosyć pracochłonny ale jak już się weźmiesz za niego to na 100% zrobisz szybciej niż ja
MaTeo85 Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Opublikowano 1 Lipca 2019 (edytowane) Jak będę robił takie babole jak dzisiaj to chyba nigdy nie skończę tej zawiechy... Bawiłem się trochę i wcisnąłem tuleje tylnych sanek, samo wciskanie to pikuś, chwila moment i tuleje siedzą na miejscu. Jest jedno ale nie pomylcie się która tuleja jest przednia, a która tylna Ja niestety chciałem zrobić wszystko za szybko i pierwszą tuleję wcisnąłem ale nie tam gdzie trzeba. I tu zaczęły się schody... wyciśnięcie w warunkach domowych w moim przypadku polegało na wypchnięciu środka tulei i przecięciu gumy... trzeba uważać bo w środku jest olej (najlepiej mieć okulary na nosie żeby nic nam w oczy nie chlapnęło) później po prostu powoli wycinałem nożem w koło tak żeby środkowa część wyszła. Jak już było miejsce wstawiłem do środka piłkę do metalu i rozcinałem obudowę tulei, wyszła bez problemu.Niestety ze 2 godziny poszły na walkę z tą jedną tulejką, na samo wciśnięcie nowej potrzeba jakieś 5 minut. Roztargnienie przy wciskaniu skutkuje tym że muszę zamówić nową tuleję, na szczęście to tylko 60zł za lema. Także pamiętajcie błędy się zdarzają, a zwłaszcza pierdołom ? Edit: Belka już zmontowana i czeka na warsztat żeby ją wsadzić bo bez kanału nie mam weny z tym walczyć... Tym bardziej że dochodzą kolejne koszty, odma posypała się już zupełnie... mam na szczęście nową czekającą na montaż ale do tego trzeba wywalić kolektor itp. przy okazji rozbierania silnika uwidoczniło się partactwo gazownika... tu niestety pojawiają się kolejne koszty ale bez sensu jest tego nie ruszyć jak już będę miał kolektor wyjęty, więc wpadną od razu nowe wtryski od gazu bo te są za słabe (przy butowaniu wtryski pętlą co mnie irytuje bo błędy trzeba kasować, a i niezbyt zdrowo to dla silnika) do tego wszystkie nowe węże i obejmy zaciskowe do nich bo gazownik ewidentnie oszczędzał i robił byle szybciej i taniej, dało się to zauważyć jak lekkim pociągnięciem wyjąłem wkrętkę z kolektora, do tego każdy wężyk od wtryskiwacza innej długości. Trójniki na wężach wodnych wyglądają jak by miały ze 100lat, a instalacja jest ledwo 3letnia, trzeba zrobić to raz a dobrze żeby później nie zemściło się gdzieś w drodze. Edytowane 4 Lipca 2019 przez MaTeo85 1
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Prace przy aucie postępują. Warsztat ogarnia zawieszenie zarówno przód jak i tył. Z przodem było dużo walki bo wszystko jeszcze pamiętało fabrykę i wyjęcie śrub spinających górne wahacze było sporym wyzwaniem dla warsztatu ale podołali wczoraj też wsadzili nowy magiel z servotronikiem a do kompletu żeby nic się już nie posypało dołożyłem nową ori pompę wspomagania (KYBa) z aso. Dzisiaj panowie wezmą się za tył. Tutaj najwiekszym problemem bedzie odkręcenie ramy bo reszta i tak idzie nowa do tego kupiłem 4 nowe opony żeby na geometrii było wszystko na tip top. Przy okazji zabawy z odmą zalałem układ chłodzenia czystą wodą w celu przepłukania i teraz na warsztacie zleją ją i napełnią wszystko od nowa G13. Przy okazji kupiłem wczoraj żonie drugie auto. Przez zupełny przypadek trafił się ładny seat altea xl, co prawda z kopciuchem 2.0tdi ale o oznaczeniu BMM więc mało awaryjny. Dzięki @kamil-vag coś tam posprawdzałem w vagu co w trawie piszczy i myślę że będzie fajne autko A i na deser... stałem się posiadaczem ori vcds'a bo już mnie te wszystkie klony doprowadzają do szału. Zawsze jak coś trzeba było zrobić na szybko to coś się z nimi działo i z 5minut pracy robiła się godzina żeby ogarnąć sterowniki itp. teraz problemu już nie będzie ? 1
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Podejście do prac, jak zawsze pełna profeska ! Wszystko nowe, żeby było dosłownie jak z fabryki Pokaż jakieś fotki tej Seaciny ^^ W razie problemów pytaj, ale masz tam dość proste jeszcze TDI, także większość sam się nauczysz i ogarniesz Interfejs ori piękna sprawa... ja do B6 używam głównie vcds lite... czasami tylko potrzebuje klona... w tym seacie potrzebujesz cana ? bo np w mojej Polo z 07r i tak idzie wszystko po K-Line
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Postaram sie zrobic jakies foty. Ta do seata juz wszystko po can leci. Ale już sam dla siebie dla swietego spokoju kupilem kabel co by w przyszłości się nie irytować...
lewiatan1989 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 No poszalałeś ? dobrze wiedzieć do kogo uderzyć jak mi kabel siądzie ? Też jestem ciekaw tego Seata
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 a to foty Seaciny Autko fabrycznie fajnie wyposażone jak na dobry początek - PDC tył - Servotronic - Lustro fotochrom z czujnikiem deszczu i diodami (jak Ambiente w lampce w audi) - lustra zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane - od słupka B w tył wszystkie szyby przyciemniane (ori) - klima automatyczna dwie strefy - 4 szyby w prądzie - tempomat - kierownica obszyta skórą z multifunkcją - mfa (mały wyświetlacz - czerwony) - wyłącznik poduchy na fotelu pasażera - czujnik temp zewnętrznej (to w seatach niestety nie jest standard) - wejście AUX (jack 3,5mm) - Comming/Leaving Home - schowki pod fotelami kierowcy i pasażera - dzielona kanapa z tyłu - isofix na tylnej kanapie - słoneczniki z podświetlanymi lusterkami - radio cd z obsługą mp3 i 8 głośników (niestety nie ma żadnego systemu audio) to tak na teraz co mi przyszło do głowy Na pewno pierwsze co zrobię do dołożę moduł BT żeby żona mogła swobodnie gadać przez telefon w drodze, a później się okaże co dalej Trochę będzie bajzel w temacie przez tego seata, ale trudno się mówi 1
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 W środku taki trochę "plastik" ale widać, że buda ogólnie ładna i wyposażenie też niczego sobie jakaś historia ? z Polski ? z zagranicy ? od handlarza ? prywatnie ? A jak wrażenia z jazdy kopciuchem ? żonie się spodobał moment z dołu ? ? ?
lewiatan1989 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Seacina ma lepsze wyposażenie na start niż moje Audi Sądzę, że żona będzie zadowolona zauważyłem, że kobietom zdecydowanie łatwiej się jeździ klekotami tylko weź od czasu do czasu siądź Ty i przegoń go porządnie
lewiatan1989 Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 1 minutę temu, kamil-vag napisał: W środku taki trochę "plastik" Jak u większości Seatów wczoraj diagnozowałem nowy nabytek mojego kolegi: Alhambre i takie same odczucie miałem
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 no niestety drzwi obite plastikiem, już nawet sprawdzałem w etce czy nie ma czegoś lepszego, ale niestety nie, chyba że coś po lifcie się zmieniło ale nie wiem czy podejdzie w razie co. Kopciuch spoko na razie coś nowego to to że mega elastyczny na jednym biegu można całe miasto zrobić zbiera się nawet fajnie jedyne co to słychać świst turbiny jak dodaje gazu ale to chyba tak ma być? A auto od handlarza, co ciekawe normalnie handluje busami, a osobowe ma gdzieś max 2, 3 sztuki jako dodatek. Znaleziony przez przypadek podczas oglądania auta w innym komisie. Ogólnie z gadki itp. handlarz wydaje się OK, załatwił wszystkie papiery, przegląd, auto przywiózł lawetą pod dom. (oczywiście podczas przeglądu byłem obecny), w aucie siedzą nowe tarcze, klocki, zaciski tył zregenerowane, zrobiony rozrząd z pompą wody i nowy wałek rozrządu, auto ma ori lampy przednie jak i tylne z tego samego rocznika co samochód, jedynie szyba przednia i w drzwiach kierowcy inne, ta u kierowcy ori seata tyle że 8 lata młodsza, auto nie jest zajechane ani zardzewiałe. W niemcowni jeździł nim jeden właściciel od nowości aż do końca. No i najważniejsze to spoko cena, taniej niż a4 więc zostało coś kasy extra na zabawki
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 10 minut temu, lewiatan1989 napisał: Seacina ma lepsze wyposażenie na start niż moje Audi Sądzę, że żona będzie zadowolona zauważyłem, że kobietom zdecydowanie łatwiej się jeździ klekotami tylko weź od czasu do czasu siądź Ty i przegoń go porządnie Spoko spoko żona ma cieższą nogę niż ja ? do tego codziennie jeździ do pracy do Gdyni więc obwodnicą trochę ognia auto dostanie
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 (edytowane) 8 minut temu, MaTeo85 napisał: i nowy wałek rozrządu no i tu ciekawe czy nowy typu febi, ruville itd... jeśli tak to długo na tym się nie pojeździ niestety... czemu mnie o to nie pytałeś ? ? ? Jeśli chcesz to odsunąć w czasie dodaj od razu coś do oleju typu LM Ceratec albo ARCHOIL 9200... Coś więcej wiesz ? czy chociaż nowe szklanki zostały do tego wałka założone ? ? ? Edytowane 17 Lipca 2019 przez kamil-vag
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 chyba febiego jeśli dobrze pamiętam, a co wycierają się czy coś innego się z nimi dzieje? Na razie chyba pojeździ jak jest a jak będzie trzeba wstanie ori wałek i tyle. Myślę że i tak ten silnik będzie najmniej obciążał budżet. Oczywiście porównując do V6stek, 2.0tfsi czy nowszych 2.0tdi. tu jak czytałem to największy problem może być przy wybitych gniazdach pompek, a tak w razie co nowe turbo to 2300zł, rozrząd też nie jest specjalnie drogi, ok. ori wałek w ASO jakieś 2,5k ale to w sumie tyle co za zrobienie nieszczęsnej pompy oleju w nowszych wersjach tdi. Zobaczymy co będzie w przyszłości, na dzień dzisiejszy jeździ wielki plus tego auta to zadbana buda i wnętrze. 1
MaTeo85 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Wracając do audi... Byłem podejrzeć co się dzieje przy aucie zawzawieszenie z przodu siedzi już na aucie, przekładnia kierownicza też, zawieszenie z tyłu też już siedzi w aucie. Zostało do zrobienia opowiedzenie silnika oraz geometria. To już będzie robione jutro. Przed południem powinienem już mieć auto u siebie 1
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 No i pięknie a ja dodam od siebie po pewnym czasie jeżdżenia, że wymiana odboi i tych gum pod mocowaniem amora (P+T) daje bardzo dużo do komfortu, całkiem inaczej wybiera nierownosci... Zresztą zobaczysz sam
MaTeo85 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Opublikowano 18 Lipca 2019 (edytowane) no dobra auto już odebrane dorobiłem elektrykę do Servotronica więc już wszystko działa jak trzeba, chwila nieuwagi i można kierownicę wyrwać tak lekko chodzi :), za to jak z warsztatu wracałem to było ciężko na szczęście mam jakiś kilometr może 1,5. Tak jak wcześniej wspominałem wszystko dosłownie 100% elementów pamięta jeszcze rączki Helmuta jak montował zawieszenie w fabryce, zarówno z tyłu jak i z przodu. Po 15 latach i 220 tyś km wypadało wymienić Co ciekawe przód auta stoi teraz na ok. 66cm od ziemi do nadkola, a tył 64,5cm od ziemi do nadkola pomimo włożenia podkładek dystansowych, ciekawe jak by wyglądało bez nich hehe Co do przodu to pewnie się ułoży i trochę siądzie mam nadzieję co by w miarę równo auto stało. Z innych ciekawostek to zrobili mi geometrię jak dla zawieszenia 1 BD czyli S4, różni się w sumie tylko pochyleniem kół z przodu i tak się zastanawiam czy wrócić i zmieniać na 1BE czy zostawić jak jest? Może ktoś z Was może coś podpowiedzieć w temacie? Kilka fotej starych gestów. Jedna jaj wracałem z warsztatu i ostatnia jak teraz auto siedzi. Edytowane 18 Lipca 2019 przez MaTeo85 1
kamil-vag Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Srutututu... A nie napisałeś najważniejszego. Jak odczucia po wymianie tego wszystkiego? Nie pojechałeś specjalnie na jakieś nierówności itd ? Trzeba było dać talerzyki z B5 i byś miał ładnie zrownany przód z tyłem...
lewiatan1989 Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 No właśnie jak odczucia po zabiegu ?? d*pa ładnie siadła no widzę, że ząb czasu już je ładnie nadgryzał
MaTeo85 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Opublikowano 18 Lipca 2019 Bez podłączonego sterownika od servotronica nie da się jechać, jak bym polonezem jechał tak ciężko kręcić. Ale teraz jak już wszystko podłączone i działa to ruszę się na myjnie i coś protestować auto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się