Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Trudne uruchamianie silnika, ciężkie odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam ogromny problem z moim samochodem tzn. Audi a4 b6 z silnikiem 1.9tdi AWX . problem jest taki że na zimnym silniku nawet teraz w mrozach -16 stał na dworze i odpala jak to się mówi od strzała jednorazowe podgrzanie świec i pali nawet nadwozie za bardzo nie strzęsie i chodzi równo . Samochód ma od półtora roku i nigdy nie było problemu z paleniem czy ciepły czy zimny. Aż nagle jadę do sklepu na zakupy przychodzę po pół godziny i nie idzie odpalić samochodu. Dodam że mam dobry rozrusznik i akumulator 85ah kręci jak szalony . Po czasie np.do minuty od zgaszenia ciepłego silnika silnik odpali ale trzeba z pół minuty kręcić jak odpali nic nie kopci ani nie szarpie silnikiem ale już jak zostanie na 5-10 min to już nie odpali. Lecz sprawdzałem jak nie idzie go odpalić to na pycha wystarczy dwa metry popchnąć w dwóch i na drugim biegu odpala bez problemu i też zero kopcenia ani szarpania a wcześniej przez 5 min kręcone rozrusznikiem.Robi to zawsze gdy zgasze ciepły silnik i za dwie minuty chce go odpalić.

Teraz najważniejsze co już sprawdziłem i wymieniłem podmieniłem z innego identycznego samochodu.

-czujnik przepływomierza

-czujnik doładowania turbiny

-czujnik temperatury silnika

-czujnik położenia wału

-czujnik wału rozrządu

-Włożona inna pompa Vacum wszystko dobrze uszczelnione nowe oringi

-włożony inny Komputer Silnika

-nowy filtr paliwa

-wyczyszczony zbiornik paliwa

-nowy zaworek zwrotny na filtrze

-pompa w zbiorniku paliwa zrobiona na przekaźniku na krótko tzn. po przekręceniu zapłonu podaje cały czas paliwo a nie tylko przez 2 sek i podaje ciśnieniem 0.8bar czyli norma

Sprawdzane pod komputerem zero błędów wtryski podają dobre dawki paliwa na ciepłym czy na zimnym silniku

dobrze ustawiony rozrząd po wymianie w październik wszystko dobrze napięte .

Moje pytanie takie czy może wy mieliście podobnie albo to samo że nie odpalał na ciepłym silniku. Ogólnie to trudny przypadek. proszę o wasze porady co dalej robić .

Dodam jeszcze że półtora roku temu jak kupiłem no to zmieniłem mape silnika na 173km i 402nm ale to chyba nie ma nic do tego bo miałem innego kompa już podpięte z orginalna mapą 131km no i odpalał jeździł na zimnym silniku jednak po zgaszeniu samochodu na ciepłym silniku też to samo po 5min nie odpalił dopiero na pycha .

Z góry dzięki czekam na odpowiedzi !!!

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Może trzeba mapę rozruchową przerobić, lub wstawić starter diesel.

Montowałem znajomemu w 2.5tdi, nie chciał palić na ciepłym.

Teraz pali od strzała zimny ciepły

Na ciepłym spróbuj odpiąć czujnik temp. i potem zapal

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Czujnik temperatury odpinałem i to samo nie odpala

Zmienialiśmy dawkę rozruchową i to samo

Wkładałem koma od audi 1.9 awx i od passata 1.9awx i to samo jak zostawisz na ciepłym to już nie odpali dopiero po dwóch godzinach jak ostygnie to normalnie

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzana kompresja?

Błedów nie ma?

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Zero błędów to jest ta zagadka bo tak by było odrazu wiadomo

Kompresja dobra bo jak go na pych odpalisz i zgasisz to potem normalnie juz pali

No i zimny zero kręcenia rano od strzała pali

Opublikowano (edytowane)

Może logi trzeba zrobić w czasie odpalania

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Ja bym podłączył manometr do pompy paliwa i sprawdził jakie ciśnienie jest podawane na wtryskiwacze i jak się ono zmienia ze zmianami temperatury.

Opublikowano

jutro sprawdzę to ciśnienie i dam znać :)

ale na ciepłym silniku schładzałem pompe paliwa i to też nic nie dało :P

Jutro też wymienię jeszcze uszczelniacze pompo wtrysków bo może być tak że cofa się paliwo przez wtryski

Opublikowano

spróbuj uruchomic z włączonymi światłami mijania.

Opublikowano

spróbuj uruchomic z włączonymi światłami mijania.

już próbowałem nic nie daje kręci i kręci i nic gdzieś o tym szybciej czytałem

Opublikowano

do sprawdzenia jak kolega napisal cisnienie paliwa z tandem pompy.

Opublikowano

Koledzy problem rozwiazany winowajcą ciężkiego albo żadnego odpalania na ciepłym silniku okazały się. USZCZELNIACZE POMPO WTRYSKOW !!!

Pare dni szukania i wiedza starszych kolegów pomogla.

Opublikowano

u kolegi było to samo - wymiana uszczelniaczy rozwiązała problem

Opublikowano

Wczoraj byłem u mechanika i niestety czasu nie miał, dużo samochodów itp... Umówiłem się z nim na poniedziałek, zobaczymy co powie, oczywiście wszystko opiszę na forum. Oby dużych mrozów nie było.

pozdrawiam


Witam. Problem został rozwiązany, uszczelniacze lub oringi pod wtryskami były skończone. Zostały wymienione i Audi pali :) Zobaczymy jeszcze co będzie się działo na najbliższym weekendzie, bo ma być duży mróz. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

kamil-vag napisał:

Złe odpalenie w TDI to niestety nie łatwy orzech do zgryzienia... Jest wiele czynników, które mogą to powodować i trzeba porobić trochę testów:

- Akumulator - sprawdzić napięcie przed odpaleniem,powinno być ok 12,5 - 12,7 V i do ilu spada przy odpalaniu - nie powinno być poniżej 9-10 V

- Rozrusznik - można samemu wyciągnąć, wyczyścić i przesmarować elementy mechaniczne i wyczyścić styki elektryczne, zapewnić dobry kontakt z masą...pozostałe punkty masowe pod maską też można sprawdzić...

- Dostarczenie paliwa z baku - posłuchać czy przy przekręcaniu kluczyka słychać pompkę w baku

- Pompa paliwa i podciśnienia (tandempompa/vacumpompa) - jest na niej zaślepka na manometr - można wkręcić i zobaczyć czy jest prawidłowe ciśnienie tłoczenia - 1500 obr/min ma być min 3,5 bar, przy 4000/min 7,5 bar - jeśli nie osiąga takiego stanu, można zacisnąć wąż powrotny pomiędzy filtrem a pompą i wykonać pomiar jeszcze raz. Jak osiągnie to znaczy, że paliwo ucieka na przelew na o-ringach pompo-wtryskiwaczy lub leci w olej - ale wtedy dodatkowo rósł by poziom oleju w silniku...

- Świece żarowe - rezystancja max. do 1 ohma - sprawdzić też multimetrem czy dochodzi napięcie na świece... nie robić testów z iskrzeniem, bo świece na 5V mogą się uszkodzić przy podaniu napięcia 12V.

- Kąt synchronizacji - w minusie zazwyczaj lepiej odpala, ale oby się mieścił w tych -1...1 stopniach CF.

- Kompresja - warto wykonać pomiar ciśnienia sprężania, nawet dla samego siebie, by sprawdzić stan silnika ;)

- Czujnik temperatury płynu chłodzącego - może zaniżać lub zawyżać wskazania - co powoduje nieodpowiednie dawkowanie paliwa względem temperatury silnika...

- Zawór EGR - zdarza się, że jest nieszczelny przez nagar, bądź przywiesza się w pozycji otwarcia...

- Pompo-wtryskiwacze / listwa zasilająca pompo-wtryskiwaczy - można przeprowadzić wstępną diagnozę, za pomocą interfejsu VAG/VCDS

- Filtr paliwa - wymiana najlepiej z olejem co 10-15 tys, szczególnie jesień - zima i  sprawdzenie podgrzewacza/zaworka na filtrze - stan oringów i czy nie przecieka paliwo...

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Filtr paliwa kiedy zmieniany?

Logi pompek zrób.

Opublikowano

Filtr nie wiem. Dwa miesiące temu byl sprowadzony. Na VAG nie ma błędów. Dodam ze skrzynia tip

Opublikowano

To zmień filtr paliwa. Samo zczytanie błędów nic nie da, trzeba porobić logi pompowtryskiwaczy czyli grupa 13, 18 i 23, warto sprawdzić też kąt synchronizacji grupa 04.

Opublikowano

Chyba znam rozwiązanie. Najprawdopodobniej dwumasa ?

Opublikowano

Chyba znam rozwiązanie. Najprawdopodobniej dwumasa

kolego dwumas nie ma nic wspólnego z paleniem auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...