wyzyk83 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 jak bedzie stawiała mocny opór to nie odkrecać bo się urwie i tyle
marjon Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 przy jakim momencie sie urwie to zalezy od swiecy. miałem kiedys przypadek z jedna swieca w swoim a4 ze dynamometrem ustawionym na 40 Nm nie chciała isc ustawiłem na 45 i krece najwyzej sie urwie no i sie odkreciła momentem 45 nie pamietam jakiej firmy swieca
Arek8888 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Tak się właśnie zastanawiam czy zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny. W sumie 15Nm to około 7-8 kg na kluczu 20 cm, nie tak trudno ręcznie określić taki nacisk.
djmesiu Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja wymieniałem świece wczoraj, w sumie aż się bałem podchodzić do tego po przeczytaniu waszych postów ale na szczęście poszło bez problemu, jedna to praktycznie nie była dokręcona nawet. Na rozgrzanym wykręcałem na zimnym wkręcałem:))
Arek8888 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 To super Mam nadzieję, że przed montażem świec nasmarowałeś je smarem, bo przy następnej wymianie będzie zonk
djmesiu Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 tak, smarowałem bez tego ani rusz:)
tkamicki5 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Opublikowano 16 Listopada 2016 A jaki smar stosuje sie na świece?bo ja nie smarowałem niczym kurde. I wytłumaczy mi któryś z kolegów dlaczego jak kontrolka od grzania świec zgasnie to świece i tak dalej sobie grzeją? Ostatnio zrobilem test.mialem na wierzchu jedną swiece działającą i podłączylem ją po czym włączyłem zapłon i kontrolka grzania swiec palila sie z 3 sekundy po czym zgasla a swieca nawet czerwona sie nie zrobila tylko ciepła bo lekki dymek moze z niej poleciał ale grzala dalej i po chwili juz było widac ze czerwona sie robi ale kontrolka dawno zgasła...hmmm ciekawe
djmesiu Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja nasmarowałem delikanie smarem Beru GKF, ale z tego co mi wiadomo dużo poducentów samochodów zabrania stosowania jakiegokolwiek smaru.
Karol Guzicki Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 do tego typu celow stosuje sie smar ceramiczny. To ze kontrolka od swiec gasnie nie oznacza ze swiece przestaja grzac. Wszystko jest w jak najwiekszym porzadku. Strategia uruchamiania swiec i ich pracy jest nieco inna jak sie powszechnie ludziom wydaje. Pozdrawiam
tkamicki5 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Opublikowano 16 Listopada 2016 Czyli jak zgasnie kontrolka to mozna chwilke poczekac jeszcze czy odrazu odpalac? A odnosnie tego smaru to lepiej odkrecic je i dac go czy zostawic jak przykrecone odpowiednim momemtem?
Karol Guzicki Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 po zgasnieciu kontrolki mozesz uruchomic silnik. Ta kontrolka to infoamcja dla kierowcy, ktory nie musi znac dokladnie wszystkich procesow jakie zawchodza w silniku.
Arek8888 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja nie zwracam uwagi na kontrolkę świec żarowych, tylko patrzę na wskazania woltomierza i dodatkowo słucham odgłosu przekaźnika, który wyłącza świece żarowe. Jak usłyszę cyknięcie to widzę, że napięcie od razu wzrasta - czyli świece przestały grzać i wówczas odpalam auto
tkamicki5 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Opublikowano 16 Listopada 2016 Dobra opcja widze, moze tez tak zaczne robic :-) Zawsze lepszy start będzie jak swiece lepiej nagrzeją komore spalania :-) bynajmiej tak mysle
Hezen Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Ja nie zwracam uwagi na kontrolkę świec żarowych, tylko patrzę na wskazania woltomierza i dodatkowo słucham odgłosu przekaźnika, który wyłącza świece żarowe. Jak usłyszę cyknięcie to widzę, że napięcie od razu wzrasta - czyli świece przestały grzać i wówczas odpalam auto Potwierdzam.Ja zawsze tak robie, silnik ma dużo łatwiej odpalić. Edytowane 19 Listopada 2016 przez Hezen
marjon Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 ale z tego co mi wiadomo dużo poducentów samochodów zabrania stosowania jakiegokolwiek smaru. zabraniają stosowania smarów bo bez smaru łatwiej urwać swiece i zawsze ktos potem przyjedzie do serwisu i zostawi kilka tysiecy...
djmesiu Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 W sumie racji troche w tym jest Wysłane z mojego LG-K500n przy użyciu Tapatalka
rikardo Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Świece należy wykręcać nie na zimnym silniku lecz na ciepłym nie mylić z rozgrzanym do temp. pracy, gdyż wówczas można uszkodzić gwint. Jak świeca ciężko się odkręca to należy ją rozruszać i można zapuścić jakimś środkiem. Materiał świecy i głowica maja różną rozszerzalność więc to wykorzystujemy podczas ich odkręcania. Przy ciepłym silniku natomiast jak motorownia jest zimna to elementy te są ściśnięte i dlatego pojawiają się problemy i urwane świece. Silnik odpalamy po zgaśnięciu kontrolki, gdyż świece nadal grzeją a dodatkowo komora spalania dogrzeje się podczas pracy silnika. Czekanie na to aż cyknie przekaźnik tak jak dwukrotne grzanie świec mija się z celem ale jak ktoś chce tak robić to jego wola z tym, że przyspiesza zużycie świec żarowych. Silniki AFN oraz AVG im niższa temperatura tym lepiej palą oczywiście jak są sprawne.
Arek8888 Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Mój AFN pali lepiej na zimnym, to prawda. W moim przypadku próba wykręcania świecy zakończyła się niepowodzeniem, mimo długotrwałego podlewania jej naftą.
Arek8888 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Na szczęście się nie urwała, ale i się nie wykręciła.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się