Arek8888 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Zdarza się, że w spalinach jest olej. Jak przyłożysz rękę do rury wydechowej i przygazujesz to ręka może się zrobić lekko tłusta od oleju. Może Ci się przyda, to na temat czyszczenia EGR i dolotu: http://blog.chris-it.pl/czyszczenie-egr-i-dolotu-vw-passat-b5-afn/
Gastovski Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Dzięki Jeszcze tylko dla pewności .... u mnie jest odwrotnie w silniku. Zaślepiam 2 miejsca ze zdjęciu poniżej (na czerwono) i tą rurkę (żółte) wywalam ? http://www68.zippyshare.com/v/ODhs7vlT/file.html Edytowane 19 Listopada 2016 przez Gastovski
Arek8888 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Dokładnie. Tym miejscem u dołu spaliny wychodzą z kolektora wydechowego, a tym u góry wchodzą do dolotu. Co z ewentualnym błędem w komputerze to Ci nie powiem, ale możliwe, że wystarczy zatkać przewód podciśnieniowy śrubką, tak jak wcześniej kolega pisał. Tylko nie pourywaj szpilek w kolektorze wydechowym podczas wykręcania, proponuję je wcześniej potraktować jakimś penetrantem, bo jest więcej niż prawdopodobne, że będą zapieczone.
Hezen Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 A skąd ten olej w EGR. To są spaliny które tam się osadzają ? Przecież tam nie ma żadnego przewodu z olejem... Jeśli membrana EGRu jest uszkodzona to olej z dolotu będzie się przez nią wydostawał. Jeśli piszemy o autku z Twojego profilu, to tylko zaślepiasz EGR oraz doprowadzony wężyk do niego i nic więcej nie trzeba robić.
Mozgu Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Caly czas sie zastanawiam dlaczego kazdy ta srubke wklada zamiast pokombinowac w wezykach z podcisnieniem, wywalic trojnik i caly ten wezyk wywalic zamist zeby dyndac ze srubka
Gastovski Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 Jest możliwość odkręcić kolektor bez zwalnia turbiny i smarowania?
mirek31071977 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Polecacie zaślepić egr.I te teorie,że lepiej bez.Wiecie lepiej od inżynierów.Jest coś w samochodzie to ma być i działać.Zaślepka kosztuje 28 zeta.Używkę dostaniesz do 100.Poniżej jeszcze taniej.Skończecie z tym druciarstwem i dziadowaniem. http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b5-1-9-tdi-90-km-i6610756307.html
Hezen Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Gdyby twoje auto miało tylko otwieraną klape bagażnika i przez nią musiałbyś wchodzić do środka to też byś powiedział że tak ma być i nie ma się do czego przyczepić lub poprawić, bo tak zostało skonstruowane przez inżynierów? Poczytaj po co został w ogóle wymyślony egr. Oraz o jego negatywnym zapychaniu smalcem kolektora dolotowego i kanałów w głowicy. Edytowane 22 Listopada 2016 przez Hezen
Gastovski Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Kolektor ssący dokładnie. Ten co jest do niego EGR domocowany. Jeszcze pytanie: Jak zaślepia się EGR to musi być zamknięty i wtedy się wkłada śrube lub kulke w wężyk podciśnienia. Czy z zewnątrz widać że on jest zamknięty lub otwarty ? Ktory kolektor? Edytowane 22 Listopada 2016 przez Gastovski
mirek31071977 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank.
Arek8888 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Ja się bardzo chętnie dowiem, z jakiego powodu EGR jest w silniku potrzebny Sam popieram jego zaślepienie, ale jeśli kolega zna powody, dla których nie powinno się tego robić to jestem w stanie zmienić zdanie.
samekgsx550 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Tymczasowo możesz zdjąć wężyk z gruszki EGR. Nie zapomnij zaślepić wężyka Wyciek powinien ustać.
sebidi Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank. poczytaj trochę o srubowaniu norm euro i negatywnym wpływie tych instalacji na silnik i jego trwałość ostatnio do kumpla mechanika (przyjechało a4 b6) diagnoza czop z dolotu się oderwał i podgial zawór czapka do ściągania przykład co się tam zbiera ten ze zdjęcia jest piękny bo widziałem takie które miały prześwit na 4 palce tylko
Hezen Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Sebidi, zdrowy okaz jak na egr Najwidoczniej użytkownik autka nie zamulał, to i przelot jest. Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank. Dałem tylko taki sam głupi przykład jaki Ty podałeś.Zarzuć nam kilka powodów żeby zostawić egr, sam z chęcią poczytam Co do dpf'a, jakby odmówił posłuszeństwa to przyznam że rozważałbym jedno rozwiązanie - wycięcie. Nie dość że mało nie kosztuje to jeszcze ropą rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego własciwości smarne. Tyle się płaci za wache to z tych pieniędzy powinni chronić środowisko a nie napełniać sobie koryta, ale to jest polska... tego nikt nie potrafi ogarnąć. Edytowane 23 Listopada 2016 przez Hezen
Majkeltaker Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Polecacie zaślepić egr.I te teorie,że lepiej bez.Wiecie lepiej od inżynierów.Jest coś w samochodzie to ma być i działać.Zaślepka kosztuje 28 zeta.Używkę dostaniesz do 100.Poniżej jeszcze taniej.Skończecie z tym druciarstwem i dziadowaniem. http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b5-1-9-tdi-90-km-i6610756307.html Inżynierowie w Fordzie wymyśl=ili, by w Transicie wymieniać olej co 50 tys, w VW też mieli taki pomysł ale stanęli na 30 tys. Czy uważasz, że w tych wypadkach inżynierowie mają rację. A jaki olej lejesz do swojego auta z salonu? Ten co jest na podkładce po tablicy rejestracyjnej? Castrol bo inżynierowie tak napisali na podkładce?
Gastovski Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 Czy przy czyszczeniu kolektora ssącego oprócz nowej uszczelki (rainz) muszę coś jeszcze mieć ? Dokupić ?
maciucha512 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Zawsze możesz nowe śrubki dać
Gastovski Opublikowano 25 Listopada 2016 Autor Opublikowano 25 Listopada 2016 (edytowane) Czy żeby zwalić kolektor ssący konieczne jest wyjecie turbiny i jej elementów ? Silnik mam identyczny jak tu - Edytowane 25 Listopada 2016 przez Gastovski
Hezen Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Jak miałem przedmuch z uszczelki kolektora wydechowego to najpierw zrzuciłem turbo, następnie kolektor wydechowy a na końcu kolektor ssący. Ogólnie prawie wszystkie śruby kolektora ssącego są do odkręcenia, z tego co pamiętam z jedną jest problem, bo osłona gruszki zasłania jedną śrube. Po wyciągnięciu turbiny, jest bezproblemowy dostęp do śrub kolektora ssącego. Przy okazji jak turbo wyciągniesz to możesz wyczyscić geometrie - zaznacz tylko ułożenie muszli wględem siebie np. punktakiem, oraz ułożenie pierścienia geometrii. Należy ostrożnie rozpaławiać turbine żeby nie skrzywić wirnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się