misku Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Siniki są docierane na hamowaniach w fabryce. Z tym się zgodzę, pod warunkiem, że dodamy "wstępnie". Dodałem nowy wątek, żeby nie robić off-topicu na chiptuningu - moje źródła na temat docierania silnika: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/378637-docieranie-silnika-w-nowym-samochodzie-zrodla-wiedzy/ Wszelkie inne źródła bardzo mile widziane.
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Chyba zaczynamy fantazjować .... na moc mają wpływ parametry zadane w ecu, dawka paliwa, ciśnienie, ustawienie limiterów etc. Przy takim samym osprzęcie, teoretycznie, moc powinna być identyko a nie jest i raczej docieranie nie ma tu znaczenia. Doświadczony tuner widzi jakie możliwości daje konkretne auto, gdzie może robić korektę i w jakim zakresie. Przecież sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie, oscyluje w jakiś zakres mocy ale co do 1ps tego nie jest w stanie przewidzieć. Edytowane 22 Listopada 2016 przez mystic.pl
griga-st Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 W Polkowicach robią 2.0 tdi. Fajnie jakby ktos sie odezwał z tej fabryki. O docieraniu w fabryce tez słyszałem. Aktualnie programy "uczą"sie stylu jazdy. Czy tak jest juz 2.0 tsi też nie wiadomo :/
marcin4x4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie skoro nie wie co mu wyjdzie to jak przelicza paliwo, powietrze itd ? dobry tuner w seryjnym aucie jest w stanie za pierwszym strzałem zrobić to co chce, schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych. w starszych sterownikach bez problemu można określić moc i moment Edytowane 22 Listopada 2016 przez marcin4x4
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Marcin, sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie skoro nie wie co mu wyjdzie to jak przelicza paliwo, powietrze itd ? dobry tuner w seryjnym aucie jest w stanie za pierwszym strzałem zrobić to co chce, schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych. w starszych sterownikach bez problemu można określić moc i moment Marcin, wyciąłeś fragment zdania a przecież nie to napisałem. Oczywiście, że wie w jaki przedział mocy celuje, ale co do jednego ps nie jest w stanie ci powiedzieć ile wyjdzie finalnie, zanim nie z zrobi pomiaru po strojeniu. Zresztą w czasie strojenia zdarza się, że wprowadza korekty zanim wyjdzie finalny wynik. Kwestia kondycji wtrysków, szyny CR, pompy wysokiego, geometrii turbiny, pompy paliwa. Nawet w nowym aucie mogą być małe różnice na nowych komponentach, może się zdarzyć, że np czujnik lub zawór wysokiego ciśnienia na szynie CR, choć mieszczą się w normie a będzie odbiegał zakresem jeden od drugiego to co wtedy. Podepnij vaga pod nowe auto, sprawdź korekcje wtrysków ... myślisz że na wszystkich wtryskach będziesz miał ten sam identyczny, kropka w kropkę, zakres pracy? Edytowane 22 Listopada 2016 przez mystic.pl
griga-st Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Podstawową zasadą w wielkoseryjnej produkcji jest powtarzalność całego procesu. Największe tolerancje sa w spadowaniu cylindrów. Są to najwyżej dziesiątki mikrometrow! Chciałbym sie dowiedzieć gdzie jest jeszcze potencjał to tego indywidualnego podejścia. Sam fakt ze np.ABT idzie w boxy daje wg. mnie podstawę sądzić ze ten margines jest znikomy.
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Podstawową zasadą w wielkoseryjnej produkcji jest powtarzalność całego procesu. ... i stosowanie wytycznych konkretnych norm. Norma stanowi o tolerancji i dopuszczalnym zakres/przedziale tolerancji od - do, co czyni fakt, że nie każdy komponent, który schodzi "z taśmy" musi być idealnie identyczny
griga-st Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Właśnie te normy sa bardzo restrykcyjne. To już gdzie tankujemy będzi miało większy wpływ
marcin4x4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Zresztą w czasie strojenia zdarza się, że wprowadza korekty zanim wyjdzie finalny wynik. Kwestia kondycji wtrysków, szyny CR, pompy wysokiego, geometrii turbiny, pompy paliwa. Nawet w nowym aucie mogą być małe różnice na nowych komponentach, może się zdarzyć, że np czujnik lub zawór wysokiego ciśnienia na szynie CR, choć mieszczą się w normie a będzie odbiegał zakresem jeden od drugiego to co wtedy. schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych. To nie są elementy które muszą chodzić idealnie, brak korekt jest wręcz niemożliwy. Po to jest PID lub inny algorytm by wszystko odpowiednio skorygować. ECU ma zadane parametry pracy i robi wszystko by je osiągać. Mapy są tylko drogowskazem, nie bezwzględną wytyczną. Usterki należy usunąć, nie łatać softem. Im więcej czujników im nowszy sterownik tym więcej zmiennych dlatego niektórzy potrafią super zrobić 1,9 a przy nowszych jednostkach totalnie wysiadają albo poprawiają do skutku.. (najczęściej waląc wszystko na max). Po za tym nowe ECU to nie tylko mapy, ciśnienia, cykle to różne sposoby obliczenia paliwa, interpretacji momentu, szybkości jego narastania etc. Nawet zmiana PID'u potrafi zmienić zachwianie turbosprężarki mimo że mapy doładowania pozostaną nietknięte. Edytowane 22 Listopada 2016 przez marcin4x4
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Marcin, nie znam się, ale pełna zgoda Wracając do tematu niech każdy sobie odpowie czy bezpiecznie jest ładować boxa za 3kzł z "marketu" z gotowym softem nie wiadomo jakiego pochodzenia bez jakiejkolwiek realnej gwarancji, Niestety ABT czy MTM za moduł z softem pod konkretne auto życzy sobie moim zdaniem zdecydowanie za dużo jak na tą klasę auta. Oczywiście każdy wydaje swoją kasę na co chce, ale dla mnie najrozsądniej jest poczekać do końca gwarancji fabrycznej i oddać auto w ręce sprawdzonego tunera niech działa na fabrycznym sterowniku.
misku Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Z tym podejściem jest jeden problem. Jeżeli będzie jakaś akcja przywoławcza lub chociaż raz potem właściciel pojedzie do ASO i zaktualizują mu oprogramowanie, to po tuningu. 1
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Z tym podejściem jest jeden problem. Jeżeli będzie jakaś akcja przywoławcza lub chociaż raz potem właściciel pojedzie do ASO i zaktualizują mu oprogramowanie, to po tuningu. Po upływie gwarancji zgłaszasz przy oddaniu auta na przegląd w aso, że nie życzysz sobie żadnych upgrad'ów sterownika silnika. Robiłem tak ze swoim B7 i nie było problemu.
misku Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 I tym samym, jeśli znaleziono buga w sofcie, który np. powoduje, że poduszki nie otworzą się podczas zderzenia (prawdziwy case z jednego z raportów tubo), to jest problem.
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 I tym samym, jeśli znaleziono buga w sofcie, który np. powoduje, że poduszki nie otworzą się podczas zderzenia (prawdziwy case z jednego z raportów tubo), to jest problem. Ale chyba nikt Ciebie nie zmusza do modzenia auta, możesz bezpiecznie użytkować tak jak ci fabryka dała, a jeśli jest dla Ciebie za słabe dołożyć i kupić inne satysfakcjonujące.
mystic.pl Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 A czemu nie, po upływie gwarancji możesz robić co chcesz, twoja spawa, twoje auto, twoje pieniądze :-)
marcin4x4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Przed też najwyżej gwarke trafi. Ja i kilku znajomych ASO omijam szerokim łukiem, nie wiesz co robią, nie wiesz co kupujesz. Jeździsz na wymianę oleju a po 5 latach masz oryginalne filtry i galaretę w misce. Mechanik za usługę bierze 400 zł Ci 4500 i jeszcze robią problem.. oj nie. To nie na moje nerwy.
Kodzak33 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Jeśli chodzi o boxy ABT to właśnie Pachura ma je i jest oficielem ABT w Polsce.
Kosmita Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Byłem wczoraj w Aso i nieoficjalnie podpytałem ludzi z krotoskiego jak sprawa wygląda, I z boxem nie wiedzą ale program na pewno zostanie wykryty. Ale raczej przez podłączenie komputera, a nie przez Audi Connect. Tam takie informacje nie powinny isc ale kto ich tam wie heh. Problem z rozwiazaniem jakie proponuje mystic.pl jest taki, że ja np po okresie gwarancyjnym wymieniam samochód heh.. A nowy znow ma tą "niechcianą" gwarancję Dlatego wątek czy można coś wyrzebić bezpiecznie nie tracac gwarancji.. Z dotarciem silnika, a mocą trochę moze mnie ciut ponioslo Chodzilo mi o to, że odpowiednie dotarcie silnika wplywa tez na jego charakterystykę.. Jak dziadek 70 tys zrobi w benzynie nie przekraczajac nigdy 3 tys obrotów to samochod bedzie sie inaczej zachowywał jak ktos uzywa caly czas pelnej puli obrotowej. O to mi chodzilo. Więc nawet nie chodzi o samo dotarcie co ogólnie o uzytkowanie samochodu.
mystic.pl Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Ja i kilku znajomych ASO omijam szerokim łukiem, nie wiesz co robią, nie wiesz co kupujesz. Jeździsz na wymianę oleju a po 5 latach masz oryginalne filtry i galaretę w misce. W rodzinie wszyscy jeździmy audi od ok 13 lat i choć zdarzały się różne starcia z ASO to jednak tak ekstremalnych przygód to ja nigdy nie miałem. Na asowskiej oliwie jedziłem tylko do pierwszego przeglądu. Zawsze zawożę swój olej (od kilku lat Miller'a) swoje filtry Knechta: paliwa, oleju, powietrza i p.pyłkowy i nigdy nie było z tym problemu. Widziałem ile oleju zostało zalane po podziałce na bańce przy zwrocie reszty oleju. Wszystkie części do audic biorę od Dzika z forum więc źródło sprawdzone i godne polecenia. Producentci ci sami tylko opakowania bez znaczka audi. Co do kosztów to fakt, drogo sobie liczą, a dodatkowo ostatnio, podobno wprowadzili różne stawki za roboczo godzinę w zależności od modelu audi. Im wyższy model tym stawka za serwis idzie w górę. Po gwarancji auta serwisuję u zaprzyjaźnionego sprawdzonego mechanika. Osoby z moich okolic wiedzą o kogo chodzi od wielu lat robi tylko VAGi. Edytowane 23 Listopada 2016 przez mystic.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się