mateuszeks Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Witam, wymieniłem dziś termostat wahlera, który standardowo co zimę się psuje na nowy ori. Powiem, że mam mieszane uczucia i to bardzo. Auto 90 stopni osiągnęło po 20 minutach jazdy. Co lepsze gdy stanąłem na włączonym silniku po 40 minutowej jeździe i odpaliłem na HI klimę temp spadła w mgnieniu oka. Część kupiona w audi częstochowa + oring. Edytowane 29 Listopada 2016 przez mateuszeks
karaluch8 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Wadliwy termostat trafiłeś. Bądź czujnik temp. świruje. Częsta przypadłość w tych silnikach.
mateuszeks Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Nigdy nie wymieniałem czujnika. Najbardziej denerwuje mnie to, że pojechałem specjalnie 40km po termostat przy tym wymieniłem płyn i okazuje się, że jeszcze mi go nie wrócą bo oni go nie zakładali. Powiem szczerze, że mogłem kupić to co miałem, przynajmniej nie ma problemów z reklamacjami w normalnym sklepie. A jechać podłączyć pod kompa aby sprawdzić zapewne dobry czujnik i wydać kolejne 100zł. eh. Edytowane 29 Listopada 2016 przez mateuszeks
Fido Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 odpaliłem na HI klimę temp spadła w mgnieniu oka. I to jest przyczyną spadku temperatury. Auto to nie sauna a silnik to nie piec atomowy by na wolnych obrotach na postoju przy minusowej temperaturze wygenerować tak dużo ciepła. Zmniejsz klime na 19 stopni i nawiew na 2 kreski. Jeśli silnik będzie trzymał 90 st.c to znaczy że wszystko ok.
mateuszeks Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 Całkowicie się z tym nie zgadzam. Nie opowiedziałem całej historii ale nawet jadąc delikatnie 1500 obrotów na 22 stopniach widać było, że wskazówka się gnie w lewo. Szajs i tyle. Taki sam jak ten za 30zł.
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 nigdy ci PD na postoju i włączonym na max ogrzewaniu nie utrzyma temp 90 stopni w temperaturze ujemnej. a twój AVF ma elektryczną nagrzewnicę?
mateuszeks Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 Nie wiem, pewnie nie. Ale chętnie się dowiem na 100% jeśli ktoś tu dekoduje VIN
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) jak włączysz tryb auto słychać jak się załączy po 5 sekundach przekaźnik i po 30 sekundach następnie włączy się druga grzałka oczywiście temperatura na zewnątrz musi być około 0 stopni bądź w minusie Edytowane 29 Listopada 2016 przez wyzyk83
mateuszeks Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 Często słyszę jakieś przekaźniki. Ale potwierdzę to jutro.
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) najlepiej jakbyś sprawdził vagiem jeszcze temperatury jak masz 70 na blacie ile ci pokaże w engine i w instruments jak sam nie masz vaga to może ktoś blisko ciebie z forumowiczów mieszka i co to ogarnie Edytowane 29 Listopada 2016 przez wyzyk83
turzol Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Mam to samo. Miałem chyba z 5 różnych termostatów w tym 2 ori. Diagnoza dobrego warsztatu - głowica do roboty. Tworzy się coś w rodzaju poduszki powietrza w układzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Mam to samo. Miałem chyba z 5 różnych termostatów w tym 2 ori. Diagnoza dobrego warsztatu - głowica do roboty. Tworzy się coś w rodzaju poduszki powietrza w układzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk to ze auto na postoju w mrozy nie trzyma temperatury 90 stopni przy wlaczonym na maksa ogrzewaniu to normalne i na pewno głowica tu nie jest winna
turzol Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Mam to samo. Miałem chyba z 5 różnych termostatów w tym 2 ori. Diagnoza dobrego warsztatu - głowica do roboty. Tworzy się coś w rodzaju poduszki powietrza w układzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk to ze auto na postoju w mrozy nie trzyma temperatury 90 stopni przy wlaczonym na maksa ogrzewaniu to normalne i na pewno głowica tu nie jest winna U mnie wystarczy 19st na klimatronicu i 2 kreski i nie trzyma.Wystarczy że sie zatrzymam na chwile i temp płynu leci w dół (mowa o wskazaniach z VCDS coolant temperature). Zarówno czujnik temperatury i termostat mam 100% sprawne. Latem gdy nie używamy ogrzewania silnik osiąga temp roboczą dość szybko i temperatura stoi równo. Edytowane 29 Listopada 2016 przez turzol
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 tylko ze w PD to normalne bo nie mają sprawnośći cieplnej VP miały chociaż świece zarową podgrzewająca płyn w mrozie jak wyłaczysz ogrzewanie to temperatura tez nie spadnie
turzol Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 tylko ze w PD to normalne bo nie mają sprawnośći cieplnej VP miały chociaż świece zarową podgrzewająca płyn w mrozie jak wyłaczysz ogrzewanie to temperatura tez nie spadnie Jasne, tylko u mnie jak popuszcze na kroćcu wchodzącym do nagrzewnicy to słychać jak ulatuje powietrze sykiem. Po takim zabiegu w mrozy -15st C z ogrzewaniem na full wskazówka na blacie nawet nie drgnie. Wystarczy pojeździć kilka dni i znowu się powtarza temat.
wyzyk83 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 to może cos jest nie tak u ciebie a tu temat dotyczy ze mu na postoju spada temp
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) W pd-kach bez chłodnicy spalin albo z chłodnica ale zaślepionym EGR-em zawsze będzie problem z trzymaniem temperatury przy ogrzewaniu na hi,silnym nadmuchu powietrza i temperaturze zewnętrznej poniżej zera. Edytowane 30 Listopada 2016 przez piotrsob1
mateuszeks Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 Dzwoniłem do salonu. Mam wstawić auto na serwis i tam okaże się, czy termo jest sprawny czy usterka leży w innym miejscu. Gdy kupowałem termostat zapytałem jaki koszt wymiany w serwisie. Odpowiedź 700zł. I teraz faktycznie muszę pojawić się na vagu i zebrać odczyty z kimś kto się na tym zna przed wstawieniem do serwisu. Jest ktoś na forum z Katowic, Będzina, SIewierza kto by mi to sprawdził dziś ponieważ będę przejazdem przez te miasta.
macieek Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Dzwoniłem do salonu. Mam wstawić auto na serwis i tam okaże się, czy termo jest sprawny czy usterka leży w innym miejscu. Gdy kupowałem termostat zapytałem jaki koszt wymiany w serwisie. Odpowiedź 700zł. I teraz faktycznie muszę pojawić się na vagu i zebrać odczyty z kimś kto się na tym zna przed wstawieniem do serwisu. Jest ktoś na forum z Katowic, Będzina, SIewierza kto by mi to sprawdził dziś ponieważ będę przejazdem przez te miasta. Z calym szacunkiem Ale jesli wydasz 700zl na wymiane termo w ASO to... (dopowiedz sobie sam) kup termo wahlera za 30-40zl do tego czujnik temp. Wymien wszystko sam (dostep nie jest trudny) i bedziesz mial ogarniete za ulamek tego co zabulilbys w ASO. Sent from my iPhone using Tapatalk
mateuszeks Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2016 No jasne, że nie pojadę już do ASO. Czytałem warunki gwarancji. Tam magiczny zapis, że część musi być zamontowana zgodnie z technologią Audi. A skoro wstawiałem samemu termostat to już jest przyczyna do zwalenia winy na mnie. Wczoraj jeździłem trochę autem i problem jak był tak jest. A przypomnę, że mamy -2 stopnie a nie -10 czy -20. Jazda w jedną stronę po mieście (start z auta zaparkowanego pod chmurką): Jazda w drugą stronę ekspresówką (start z parkingu podziemnego i obroty wiadomo około 2000): Dziś kupiłem termostat Wahlera i zaraz idę go wymienić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się