Pawci_o Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, mam taką sytuację, około miesiąc temu wymieniałem silnik AWX na AWX od skody superb z 2003 roku - skoda to Angol z przebiegiem 50 tyś mil, silnik wygląda super, nie był myty z całym osprzętem, wałek w super stanie, turbo i sprzęgło oryginalne - przekładka poszła pięknie- zapalił z pierwszego - 0 błędów w sterowniku, ale co się teraz dzieje, jak się już zagrzeje (90 stopni na liczniku) i np, na 3 przy 1200 obrotów wcisnę gaz w podłogę to przerywa - przyspiesza ale szarpie całym silnikiem, na 4-tym biegu jest podobnie tylko to szarpanie jest większe - myślałem że to może być dwumasa lub sprzęgło więc zostało wymienione na moje stare ( LUK, przejechałem na nim 20 tyś - jeszcze się nie wytarły rowki na dwumasie i na docisku), niestety ale nadal szarpanie nie ustąpiło - zacząłem szukać przyczyny w zabrudzonym smoku w baku, lub w uszkodzonej pompce - okazało się że smok jest czysty i pompka działa, dalej wymieniłem EGR na mój ze starego silnika ( na wiosne kupowałem nowy Walhera) przy okazji odkręciłem kolektor dolotowy miał trochę nagaru - mechanik stwierdził że taki nagar świadczy o tym że ma mało przejechane... przy wymianie silnika wymieniłem na nowe wszystkie wężyki podciśnienia, N75 jest nowy, filtr paliwa wymieniony na nowy filtr zalałem środkiem MOTUL do czyszczenia pompowtrysków - pochodził na nim z 30 min z przegazówkami, filtr powietrza też wymieniony na nowy - efekt szarpania cały czas występuje. w vacum pompie ten kruciec ma trochę luzu ale nie wydaje mi się żeby tam uciekało podciśnienie ( mam pompę ze starego silnika BOSH - wymieniałem ją 1,5 roku temu) mogę jeszcze ją zmienić. objaw ten nie występuje jak jednostajnie wciskam gaz( delikatnie) przyspiesza ładnie i szarpania nie ma tylko jak wcisnę mocno pedał lub do końca... nie mam pojęcia co może być przyczyną tego problemu, wczoraj robiłem logi statyczne może one coś powiedzą - proszę o zerknięcie i o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu: http://vaglog.pl/log-000_cYS7V5.html http://vaglog.pl/log-001_96UhkbH.html http://vaglog.pl/log-003_8W83SdX.html http://vaglog.pl/log-004_VY5l5r8.html http://vaglog.pl/log-007_a3yZ2vr.html http://vaglog.pl/log-013_i5ok90W.html http://vaglog.pl/log-018_W3yu1c3.html http://vaglog.pl/log-023_3p4a17o.html BS: http://vaglog.pl/log-000_YW01U.html http://vaglog.pl/log-003_Vhz10.html http://vaglog.pl/log-011_2dT2Lop.html dodam jeszcze że to szarpanie jest do 3 tyś - powyżej już nie ma no i silnik nie wkęca się na większe niż 4 tyś.. na 2-gim biegu pedał w podłogę i dochodzi do czerwonego i tyle- dalej nie idzie, no i powyżej 3 tyś juz nie czuć że ciągnie - jak by nie miał mocy,,, Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Pawci_o
giemar Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Kolego stawiam na sterownik silnika... A jak wygląda sprawa z filtrami i przepływomierzem?
Pawci_o Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 w starym silniku robiłem logi i byłem tez u naszego kolegi klubowego na diagnostyce to mówił że przepływomierz bardzo dobrze mierzy, filtry jak pisałem wymienione paliwa i powietrza. co może być z tym sterownikiem silnika ? pada - na tamtym silniku nie było problemów a wlozony silnik to też AWX tyle że od skody... - czy to ma znaczenie sterownik, mapa jest inna ? ok zrobię logi dynamiczne nie wiem może jutro mi się uda - zależy wszystko od pogody
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Kolego miałem podobnie, mieciąc temu zakupiłem AWXa i zaopserwowałem, że przy ostrym przyspieszaaniu na trzecim, czwartym i piątym biegu auto tak jakby przerywało i co zrobiłem po zaczerpnięciu informacji o problemie wyczyściełem kontakt sprayem i po podginałem piny we wtyczkach do pompowtrysków i jak ręką odjoł, auto teraz płynnie przyspiesza.
Pawci_o Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Kolego miałem podobnie, mieciąc temu zakupiłem AWXa i zaopserwowałem, że przy ostrym przyspieszaaniu na trzecim, czwartym i piątym biegu auto tak jakby przerywało i co zrobiłem po zaczerpnięciu informacji o problemie wyczyściełem kontakt sprayem i po podginałem piny we wtyczkach do pompowtrysków i jak ręką odjoł, auto teraz płynnie przyspiesza. Właśnie ja też o tym czytałem że ten zabieg pomaga - mam zamiar go wykonać - pewnie w poniedziałek to zrobię bo trochę czasu na tą operację potrzeba i oby to było to... a powiedz mi w jaki sposób wypina się te wtyczki i jak je rozbierałeś - są jakieś zatrzaski ?
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 czas takiej operacji to max godzinka, wtyczki z czuciem wyciągasz do góry, a piny podginasz bez wyjmowania ich z wtyczek, poprostu jakimś szpikulcem ładnie to idzie zrobić
Pawci_o Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 czas takiej operacji to max godzinka, wtyczki z czuciem wyciągasz do góry, a piny podginasz bez wyjmowania ich z wtyczek, poprostu jakimś szpikulcem ładnie to idzie zrobić ok, dzięki za informację - w poniedziałek wezmę się za ten zabieg i dam znać czy pomógł.
Maraas Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Tez stawiam na piny na pompowtryskach mialem to samo w avb Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Pawci_o Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 Tez stawiam na piny na pompowtryskach mialem to samo w avb Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Oby to było to - jutro kupuję spray i działam, no i modlę się żeby to było to... i żeby ten zabieg pomógł.
karaluch8 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Tez stawiam na piny na pompowtryskach mialem to samo w avb Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Oby to było to - jutro kupuję spray i działam, no i modlę się żeby to było to... i żeby ten zabieg pomógł. Tu nie chodzi o to że nalot powstaje. Tylko o to że piny już słabo sprężynują i nie dociskają się dobrze do wtrysku. Wystarczy je dogiać.
Maraas Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 W moim przypadku piny na jednej z pompek byly zielone od nalotu. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 W moim przypadku piny na jednej z pompek byly zielone od nalotu. Przecież tam podczas pracy silnika wszystko powinno być pokryte warstwą oleju , jak tam wlazła korozja ? To od drgań z czasem konektorki kabelków i piny w pompkach się wycierają i tracą kontakt ze sobą , najlepiej rozebrać wtyczki i kombinerkami po doginać wsuwki , tylko ostrożnie , żeby ich całkiem nie spłaszczyć
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 najlepiej rozebrać wtyczki i kombinerkami po doginać wsuwki , tylko ostrożnie , żeby ich całkiem nie spłaszczyć a co ja napisalem w pierwszym poscie?
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 najlepiej rozebrać wtyczki i kombinerkami po doginać wsuwki , tylko ostrożnie , żeby ich całkiem nie spłaszczyć a co ja napisalem w pierwszym poscie? Ano pisałeś od doginaniu konektorów tylko bez rozbierania wtyczek,takie majstrowanie szpikulcem zapewni prawidłowy kontakt co nawyżej na krótko.A kontakt -spray to w warunkach w których te połączenia pracują to jakieś nieporozumienie
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 nie zaszkodzi, a moze pomódz przynajmniej oczysci pin z zabrudzen, ktore blokuja przewodnosc
Pawci_o Opublikowano 5 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2016 jestem po czyszczeniu i doginaniu konektorków - wtyczki rozbierałem, niestety nie ma poprawy- zrobiłem komplet logów: http://vaglog.pl/log-001_3AgY32N.html http://vaglog.pl/log-000_C3pO68G.html http://vaglog.pl/log-023_9D0Ryj.html http://vaglog.pl/log-018_Ig8K2.html http://vaglog.pl/log-013_1JxTsq.html http://vaglog.pl/log-007_A96i4.html http://vaglog.pl/log-004_iOR8T.html http://vaglog.pl/log-003_2Ic765q.html BS: http://vaglog.pl/log-000_359lQ.html http://vaglog.pl/log-011_785mM3h.html http://vaglog.pl/log-003_mOpRX4B.html Dynamiczne: http://vaglog.pl/log-000_0NQa32l.html http://vaglog.pl/log-011_Yox2y.html http://vaglog.pl/log-010_IvtH0T.html http://vaglog.pl/log-008_flD7Z.html http://vaglog.pl/log-004_G2f9u.html http://vaglog.pl/log-003_wiI60.html http://vaglog.pl/log-001_P93k2BD.html Nie wkręca się więcej niz 3800, na jałowym dochodzi do 4 tyś i tyle, moze z raz przy takich przegazówkach wkręcił się do 5 tys...
Ralen Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 wygląda mi to na problem z zaopatrzeniem w paliwo. Vacuum masz dobre ? zmierzyłbym ciśnienie paliwa.Gr 23 - mas ujemne bipyGr 01 - Spec. Inj. duration - Tutaj pokazuje że masz dawkę paliwa w normie, ale ta dawka jest niska. u mnie jest wartość ok 4-5
Pawci_o Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 w jaki sposób zmierzyć to cisnienie paliwa? a czy to nie będzie problem z pompką w baku? mam pompę BOSH ma około 2 lata - kupowalem nową ale na poprzednim silniku też było podejrzenie że ciśnienia paliwa... Mierzyłem ciśnienie paliwa jakie dochodzi do filtra paliwa i tak, po przekręceniu zapłonu jest około 1,5 bar, po zapaleniu wzrasta - silnik wkręca się ładnie do 5 tyś, po czym ciśnienie spada praktycznie do zera a silnik nie chce się wkręcać na obroty - sprawdziłem obudowę ECU - przeczyściłem wszystkie przekaźniki - nic to nie dało więc dziś będę wymieniał pompę paliwa w baku - diagnoza została postawiona że to właśnie ona.. dam znać jak będę po wymianie pompy i czy pomogło.
Gregorski3 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 A vacum pompa nie cieknie. U mnie ciekla z niej ropa i auto tez przerywało z gazem w podłogę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się