Kosmita Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Na taki artykuł się natknąłem (poniżej link). U mnie jest jeszcze prawdziwe Quattro ze stałym napędem rozłożonym 40:60 (60 na tył). Jestem z niego mega zadowolony i dla mnie, dzięki niemu Audi ma przewagę nad konkurencją. Ale czyżby ekologia zepsuła znowu coś co jest perfekcyjne i w Audi nie będzie można zamówić już normalnego napędu Quattro? Wyobrażacie sobie RS6 albo RS7 z napędem na przód i tylko dołączanymi tylnymi kołami? Poniżej link do artykułu. Zachęcam do dyskusji. krótki opis: http://www.v10.pl/Audi,prezentuje,nowy,system,Ultra,Quattro,133796.html bardziej szczegółowy: http://antyweb.pl/quattro-z-technologia-ultra/
komoornik Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 B9 Allroad jest pierwszym modelem, w którym to zastosowali.
Kosmita Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2016 Dokładnie. Ciekawe czy będzie to dotyczyło wersji Ultra czy wszystkich wersji.
Kosmita Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2016 Wszystkich. No to ciekawe jak tak będzie. Z artykułu, który dodałem na samej górze wynika, że ze względu na duży moment obrotowy w dieslach go nie będzie.. ale może się mylę..
grom Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Szajse, to ja mam własnie to cudo u siebie.. Powiem Wam że zima już mnie w tym sezonie mocno dopadła i auto daje rade lepiej od nowego q7 w tym samym warunie śniegowym. Bokiem też połatane, także nie takie to chyba straszne.
Kosmita Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia..
grom Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia.. Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza. Edytowane 14 Grudnia 2016 przez grom
Dev Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 przecież to rozwiniecie Haldexa, nic nowego w Allroadzie mogli zrobic tak jak w RS6/7, czyli dwa Haldexy na tylnej osi i to jest najlepsaze rozwiazanie cos takiego jest w Hondzie Legend SH-AWD
Sedrak Dan Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów
azure Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Wszystkich. mylisz się, kolego. Napisz wyjątki.
Kosmita Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia.. Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza. W tym drugim dodanym artykule jest wyjaśnienie, że ultra wchodzi na razie tylko do silnika 2.0 tfsi 252km. Dlatego uważam, że w Twoim jest cały czas stały napęd. Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów Wie co robi, ale to nie znaczy, że nowe rozwiązanie jest lepsze.. Jest ono wymyślone przez ekologie i cyferki. Widocznie zwykły Kowalski woli wybrać BMW 3 niż Audi A4 przez mniejsze spalanie o 0,3 l/100km.. Dlatego rynek wymusza na producentach wymyślania nowych technologii, które nie zawsze są równoznaczne z lepszą jakością. Jest to na pewno coś lepszego niż sprzęgło Haldex, które dołącza koła tylne tylko w razie potrzeby.. Ale nie wierze, że będzie działało równie dobrze jak napęd stały. BMW w xDrive ma takie rozwiązanie z tym, że oczywiście odłącza przednie koła, a nie tylne. Zacznie być to lepsze rozwiązanie od Quattro.. Jeżeli faktycznie napęd Ultra będzie rozwiązaniem stosowanym obligatoryjnie w każdym nowym modelu Audi, dla mnie to spory minus dla marki. Jeszcze w zeszłym roku byłem zaproszony na teren Stadionu Narodowego w programie Audi Quattro Experience gdzie chwalili się, że tylko Audi ma stały napęd na 4 koła i jest to ogromna przewaga nad konkurencją. Kilka miesięcy później.... Edytowane 14 Grudnia 2016 przez Kosmita
Sedrak Dan Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia.. Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza. W tym drugim dodanym artykule jest wyjaśnienie, że ultra wchodzi na razie tylko do silnika 2.0 tfsi 252km. Dlatego uważam, że w Twoim jest cały czas stały napęd. Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów Wie co robi, ale to nie znaczy, że nowe rozwiązanie jest lepsze.. Jest ono wymyślone przez ekologie i cyferki. Widocznie zwykły Kowalski woli wybrać BMW 3 niż Audi A4 przez mniejsze spalanie o 0,3 l/100km.. Dlatego rynek wymusza na producentach wymyślania nowych technologii, które nie zawsze są równoznaczne z lepszą jakością. Jest to na pewno coś lepszego niż sprzęgło Haldex, które dołącza koła tylne tylko w razie potrzeby.. Ale nie wierze, że będzie działało równie dobrze jak napęd stały. BMW w xDrive ma takie rozwiązanie z tym, że oczywiście odłącza przednie koła, a nie tylne. Zacznie być to lepsze rozwiązanie od Quattro.. Jeżeli faktycznie napęd Ultra będzie rozwiązaniem stosowanym obligatoryjnie w każdym nowym modelu Audi, dla mnie to spory minus dla marki. Jeszcze w zeszłym roku byłem zaproszony na teren Stadionu Narodowego w programie Audi Quattro Experience gdzie chwalili się, że tylko Audi ma stały napęd na 4 koła i jest to ogromna przewaga nad konkurencją. Kilka miesięcy później.... ehhh takie czasy. Ja w ogóle nie rozumiem ludzi kupujących BMW z 4x4 .... nigdy tego nie zrozumiem .... Teraz tylko czekać aż Subaru zacznie
Sedrak Dan Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Co zacznie ? Montować elektronicznie sterowane 4X4, ale w sumie jak teraz to napisałeś to bodajże w nowej Imrezie jest pokrętło i można ustawiać sposób działania napędu.
jospethe Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Widocznie księgowi z audi stwierdzili, że poprzedni napęd quattro za mało się psuł więc pod przykrywką ekologii unowocześnili to. Wszystko ładnie jak auto ma max 10 lat a póżniej tylko awarie czujników i innych pierdółek.
Kosmita Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 No, zobaczymy. Ale faktycznie tutaj sterowanie jest w pełni elektroniczne.
Sedrak Dan Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Ostatnio widziałem filmik jak wszelkiego rodzaju "dołączane" napędu 4x4 radzą w śniegu , a jak Audi .... nie ma w ogóle tematu . Oby w OOOO to tak nie wyglądało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się