Glecik Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Witam , Wiem że temat wałkowany i ile ludzi tyle opinii. Przybliżę sytuację AFN w moich rękach około 90 tyś km zawsze na Motulu 10W40, od wymiany do wymiany 12 tyś km znikało około 200 ml oleju więc było super. Obecnie mieszkam poza miastem i dojazdy do pracy z poprzednich 5-6 km zwiększyły się do 25 km w jedną stronę . Olej zmieniony na Valvoline Maxlife Diesel i spalanie oleju od wymiany do wymiany około 1l . Dodatkowo dwa razy w miesiącu trasa około 400 km w jedną stronę i wtedy potrafi przez te 800 km butowania na autostradzie z prędkościami 180 km/h wypić nawet 300-400 ml na wyjazd . Od jakiegoś czasu myślałem że wejść na olej 5W40 Motul 8100, jednak po przejściu na tego Valvoline i takim spalaniu oleju zaczynam się zastanawiać co zrobić ? Wrócić do Motula 10w40 , zmienić na 5w40 Motula bez płukanki czy płukać ? Proszę o porady co dalej robić z moim AFN. PS. obecnie przebiego blisko 300 tyś km wg licznika
pioteros Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 po 1. trasy zwieszkaja zuzycie oleju tym bardziej takei predkosci jak na 1.9tdi wiec to jest normalne, nei radzilbym ci go tak palowac bo to dla niego nei zdrowepo 2. 10w40 w ogole nie powinien miec miejsca w 1.9tdi jaki przebieg by nie bylpo 3. przed wymiana plukanke chociaz raz na kilka wymian zawsze warto zrobic
Toskańczyk Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Ja przechodziłem z 10w40 na Motula 5W40 u mnie w zasadzie oleju brał może szklankę od wymiany do wymiany, mowa o AFN ale kolega jeżdził na Mobilu i było Ok a mówi że jak załał motula to zaczął mu olej znikać też w AFN Teraz do nowszej budy zalałem LM bo mimo wszystko nie byłem aż tak zadowolony z Motula jeśli chodzi o pracę silnika
Glecik Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 Przechodząc z 10w40 na 5w40 robiłeś płukankę czy po prostu zalałeś syntetykiem ? Rozważam też przejście na LM . Pytanie czy zużycie oleju około 1l na 10 -12 tyś km nie powiększy się dramatycznie ? Silnik dookoła praktycznie suchutki delikatnie poci się spod pokrywy zaworór
Toskańczyk Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Tak, przechodząc zrobiona została płukanka chyba LM, jeśli z silnikiem jest wszystko w porządku to powinno być tylko lepiej
pioteros Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 nawet jak wezme pol litra wiecej od wymiany do wymiany to cos sie stanie ? 5w zawsze lepiej ochroni silnik i w zime i w lato
Glecik Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 Robiąc płukankę spuszczam olej , zalewam świeży 5w z płukanką po kilkunastu minutach pracy znowu spuszczam i zalewam już ostatecznie olej tak ? Obserwacje wskazane co 500 - 1000 km dobrze myślę ?
pioteros Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 plukanke zalewasz do oleju starego, zostawiasz auto do zagrzania na postoju do 15 minut, wszystko zlewasz i zalewasz swiezy olej
Glecik Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 Wg Ciebie warto podjąć ryzyko i przejść na syntetyk ? Jeżeli to tak to jaki ? Liqui Moly Top Tec 4100 czy może Motul 8100 X-Cess ?
tkamicki5 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Ja przechodzilem z 10w na 5w nie robiąc płukanki,po 1,5tys km zalałem profilaktycznie cerateca. Nastepna wymiana jak bedzie to moze zrobie płukanke. Ja przechodziłem z elfa 10w40 na lm Diesel synthoil 5w40. Póki co (odpukac) nie zauwaylem zeby znikał olej. Twój Tdi powinien chodzic na 5w40 z norma 505.00 (jesli sie myle niech ktos poprawi) i mysle ze napewno nie zaszkodzi taka zmiana a raczej ulży motorowni przy rozruchu w zime.
wodz Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Wg Ciebie warto podjąć ryzyko i przejść na syntetyk ? To nie jest ryzyko,lej syntetyk i się nie zastanawiaj.
jospethe Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 (edytowane) Ja przechodziłem z 10 w na 5 w i przynajmniej silnik mi sie uszczelnił bo na 10 w to masakra. Ciekło ciągle spod uszczelek na spodzie silnika. Jażdzę na valvoline durablend ale teraz jest zastąpiany allclimate. Nie robiłem płukanki , ale jak będę zmieniał olej to może kupie płunaknę. Edytowane 18 Grudnia 2016 przez jospethe
pioteros Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 bo z 10w40 potrafi sie robic woda w wyzszych temp, traci lepkosc - jest zupelnie odwrotnie jak mit mowi ze niby jest gestrzya cerateca tez polece, od biedy moze byc tanszy mos2 do oleju, ale tylko od liqui moly
Glecik Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 To lepiej zrobić płukankę i zalać syntetyk czy po prostu zalać syntetyk i po 1 tyś - 2 tyś km dolać tego cerateca ?
pioteros Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 zalej plukanke bo nie zaszkodzi a moze tylko pomoc, tylko stosuj ja zgodnie z ulotka
piciuok Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ja też przechodziłem z 10 na 5 (motul) bez płukanek i niebawem dobiję 12k na tym i pora będzie wymienić Oleju jak brał tak bierze, ale raczej nie sam silnik przy procesie spalania, lecz gdzieś od spodu ulany lekko. Ponoć miała być to miska, bo ciekło gdzieś tam. Zrobione, a nadal gdzieś mokre i bliżej frontu. Obstawiam na uszczelnienie wału gdzieś tam przy rozrządzie, więc no na razie mikołaj
Dev Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50
karaluch8 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50 Nie siej już zamętu Bo ktoś sobie to weźmie do serca
mantix Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50Nie siej już zamętu Bo ktoś sobie to weźmie do serca Bo jest podpięty temat odnośnie oleju do tdi, a chłopaki zakładają nowe, może chcą usłyszeć coś innego[emoji1] Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się