Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z reanimacji silnika - A4 B6 2.0 ALT


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dawno się nie odzywałem, bo robię  remont pokoju.

Teraz w ten piątek co był, podczas powrotu z pracy do domu, pojawił się mi komunikat na FIS'ie "Oil Min".

Ponieważ byłem bardzo zajęty pracą w domu (remontem ), to sprawdzenie poziomu oleju zrealizowałem dopiero dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy. Od piątku, po przyjeździe z pracy do domu, samochodem nie jeździłem. 

Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju zarówno VCDS'em jak i bagnetem. Zrobiłem pomiar również oryginalnym bagnetem, który posiadałem w tym samochodzie od zakupu.

Najpierw podłączyłem jednak VCDS'a i odczytałem informacje.

01.jpg

Stan licznika , to: 241061km

Od zalania oleju 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km, przejechałem do dzisiaj dystans -2983km.

Za ten czas dolałem 300ml o czym pisałem w linku poniżej : 

Ale dalej......

02.jpg

Odnotowany poziom oleju, to: -1mm (stąd Oil Min na Fisie)

03.jpg

W blokach gotowości (readiness) czysto: wszystko na zielono

04.jpg

Błędy silnika: brak (ostatnia wymiana katalizatora i sondy lambda wyeliminowała dotychczasowe mankamenty)

05.jpg

Parametry sondy lambda w grupie 032: -0.8%, -1.6%

06.jpg

Parametry katalizatora w grupie 046: 0.15 (chyba dobrze skoro nie ma błędu na VCDS'ie)

 

Tyle z VCDS'a. Teraz pomiary oleju bagnetem(mi)

Na zimnym silniku, który nie był włączany od piątku.

07. Na zimnym silniku i po nocy_opis.png

Na czarnym bagnecie, z którym jeżdżę, poziom był na 4 prążku od dołu, zatem poziom oleju był w połowie obszaru z prążkami.

Na pomarańczowym bagnecie (tym ori), wskazanie oleju było w polu zakreskowanym, tuż pod górną kreską (pełny stan).

Pomiary na zimnym silniku zakończyłem.

Wsadziłem do silnika czarny bagnet, z którym jeżdżę na co dzień. Oleju nie dolewałem do silnika. Maskę zamknąłem. Silnik uruchomiłem i pojechałem do pracy. Przejechałem 10km.

Po przyjeździe do pracy dokonałem ponownego pomiaru oleju, w tym przypadku na gorącym silniku. Silnik 90st uzyskał już po ok. 5km jazdy.

Wyłączyłem silnik. Odbezpieczyłem maskę dźwignią. Wysiadłem z samochodu. Podniosłem maskę. Wyciągnąłem następnie z bagażnika szmatkę i drugi bagnet. Odczekałem chwilę (czas na wypalenie papierosa). Wyciągnąłem czarny bagnet, wytarłem go szmatką i ponownie włożyłem i wyciągnąłem.

Tą procedurę zrealizowałem dla bagnetu z pomarańczowym polem pomiarowym. Pomiary poziomu oleju porównałem dla obu bagnetów.

08. Na gorącym silniku _opis.png

 Pomiar poziomu oleju na gorącym silniku (oba bagnety). Na czarnym bagnecie, z którym jeżdżę, poziom był na 2 prążku od dołu. Na pomarańczowym bagnecie (tym ori), wskazanie oleju było w polu zakreskowanym i przyjmowało stan 3/4.

09. Bagnety.png

Przedstawia początek obu bagnetów (ich rękojeść) aby mieć porównanie dla pól pomiarowych obu bagnetów

10. Bagnety na silniku.jpg

Widok z większej perspektywy

Pomiary zrealizowane. W silniku umieściłem dotychczasowy bagnet (z czarnym polem pomiarowym). Olej mam w bagażniku ale jeszcze nie uzupełniłem. Maskę zamknąłem. Po wyjściu z pracy jeszcze raz sprawdzę stan oleju na bagnecie na zimnym silniku.

Rozmawiałem z Jurkiem. Mówił, żeby nie dolewać oleju bo wg wskazania na bagnetach oleju jest pod dostatkiem i żeby jeszcze przejechać kolejny dystans 100km i zobaczyć co się będzie działo. 

 

Zawartość dodana 8 minutes later

Cześć. Dawno się nie odzywałem, bo robię  remont pokoju.

Teraz w ten piątek co był, podczas powrotu z pracy do domu, pojawił się mi komunikat na FIS'ie "Oil Min".

Ponieważ byłem bardzo zajęty pracą w domu (remontem ), to sprawdzenie poziomu oleju zrealizowałem dopiero dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy. Od piątku, po przyjeździe z pracy do domu, samochodem nie jeździłem. 

Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju zarówno VCDS'em jak i bagnetem. Zrobiłem pomiar również oryginalnym bagnetem, który posiadałem w tym samochodzie od zakupu.

Najpierw podłączyłem jednak VCDS'a i odczytałem informacje.

01.jpg

Stan licznika , to: 241061km

Od zalania oleju 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km, przejechałem do dzisiaj dystans -2983km.

Za ten czas dolałem 300ml 

02.jpg

Odnotowany poziom oleju, to: -1mm (stąd Oil Min na Fisie)

03.jpg

W blokach gotowości (readiness) czysto: wszystko na zielono

04.jpg

Błędy silnika: brak (ostatnia wymiana katalizatora i sondy lambda wyeliminowała dotychczasowe mankamenty)

05.jpg

Parametry sondy lambda w grupie 032: -0.8%, -1.6%

06.jpg

Parametry katalizatora w grupie 046: 0.15 (chyba dobrze skoro nie ma błędu na VCDS'ie)

 

Tyle z VCDS'a. Teraz pomiary oleju bagnetem(mi)

Na zimnym silniku, który nie był włączany od piątku.

07. Na zimnym silniku i po nocy_opis.png

Na czarnym bagnecie, z którym jeżdżę, poziom był na 4 prążku od dołu, zatem poziom oleju był w połowie obszaru z prążkami.

Na pomarańczowym bagnecie (tym ori), wskazanie oleju było w polu zakreskowanym, tuż pod górną kreską (pełny stan).

Pomiary na zimnym silniku zakończyłem.

Wsadziłem do silnika czarny bagnet, z którym jeżdżę na co dzień. Oleju nie dolewałem do silnika. Maskę zamknąłem. Silnik uruchomiłem i pojechałem do pracy. Przejechałem 10km.

Po przyjeździe do pracy dokonałem ponownego pomiaru oleju, w tym przypadku na gorącym silniku. Silnik 90st uzyskał już po ok. 5km jazdy.

Wyłączyłem silnik. Odbezpieczyłem maskę dźwignią. Wysiadłem z samochodu. Podniosłem maskę. Wyciągnąłem następnie z bagażnika szmatkę i drugi bagnet. Odczekałem chwilę (czas na wypalenie papierosa). Wyciągnąłem czarny bagnet, wytarłem go szmatką i ponownie włożyłem i wyciągnąłem.

Tą procedurę zrealizowałem dla bagnetu z pomarańczowym polem pomiarowym. Pomiary poziomu oleju porównałem dla obu bagnetów.

08. Na gorącym silniku _opis.png

 Pomiar poziomu oleju na gorącym silniku (oba bagnety). Na czarnym bagnecie, z którym jeżdżę, poziom był na 2 prążku od dołu. Na pomarańczowym bagnecie (tym ori), wskazanie oleju było w polu zakreskowanym i przyjmowało stan 3/4.

09. Bagnety.png

Przedstawia początek obu bagnetów (ich rękojeść) aby mieć porównanie dla pól pomiarowych obu bagnetów

10. Bagnety na silniku.jpg

Widok z większej perspektywy

Pomiary zrealizowane. W silniku umieściłem dotychczasowy bagnet (z czarnym polem pomiarowym). Olej mam w bagażniku ale jeszcze nie uzupełniłem. Maskę zamknąłem. Po wyjściu z pracy jeszcze raz sprawdzę stan oleju na bagnecie na zimnym silniku.  

 

Zagadkę z tym olejem teraz mam. Może jeszcze kompa (ECU silnika) muszę podmienić ? Albo samochód  zmienić !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłeś remont to już nie sprzedawaj tego auta. chcesz mieć 7k czy ile wydałeś w plecy ?

nie podmieniaj już nic, oleju masz pod dostatkiem. komputerowi bym nie ufał. bagnet pokazuje Ci prawdę. Przynajmniej ja tak uważam.

prawidłowe wskazanie oleju to te po trasie (rozgrzany silnik)  sprawdzane 15 min po zgaszeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dajmon

Nie wiem czy to coś pomoże, ale ja miałem podobnie na LM. Tzn., zapalała się kontrolka OIL MIN pomimo tego, że olej na bagnecie był.

Po zmianie na MOTUL, OIL MIN zapala się wtedy kiedy tego oleju naprawdę jest mało.

Testowałem już różne oleje (poza Valvoline) i MOTUL jest zdecydowanie najlepszym olejem dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi dziwnie ale czy czasem autem gdzieś nie zabujało na jakimś rondzie lub czy nie stało bokiem/pod skosem gdzieś pod domem?

Miałem kiedyś przypadek że wyskoczyła mi kontrolka stanu minimalnego jak zjeżdzałem z ronda z większą prędkością. Później nie chciał się błąd skasować a olej był pod dostatkiem. Dopiero jak odłączyłem akumulator to kontrolka znikła na dobre. Mechanik już mi chciał czujnik wymieniać.

Spróbuj aku odłączyć i daj znać czy zółta cholera znikła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już przywykłem do takiej sytuacji. Mi na fisie tez wyskakuje konewka a potem okazuje się, że na bagnecie jest połowa stanu. Mój mechanik mówił że w tym silniku to normalka i żeby trzymać stan na 3/4     ( chodzi mi o czarny bagnet). Tłumaczył to tym, że podczas jazdy hydraulika pochłania olej w takiej ilości że czujnik w misce "myśli" że jest go za mało. Gdy pojawia mi się jeb...a konewka to dolewam 250 ml i jade dalej. Następnego dnia sprawdzam i zawsze jest wtedy max ( na zimnym silniku). Wydałeś kupę kasy na autko, które jest teraz w super stanie. Nic nie wymieniaj tylko cież się autkiem i jeździj. Elektryka zawsze może się pomylić. Też się tym zadręczałem ale teraz mam to w d*p.e. Ma pragnienie to mu dolewam i jade dalej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, osator92 napisał:

cież się

ciesz się

@Dajmon - dla Ciebie szacunek za szczerość ;) Zapewne nie jeden by po takim remoncie się nie pochwalił, że wyskakuje oil min... nawet jeśli na bagnecie jest OK.  Tak myślę, że może ten czujnik nie działa jak należy lub jest zły algorytm przeliczania poziomu w zegarach... co najlepsze przeliczanie poziomu jest realizowane przez pomiar temperatury, dokładniej czas schładzania czujnika przez olej.  Im więcej oleju znajduje się w misce olejowej, tym szybciej czujnik ostygnie. 

Długi czas chłodzenia = niski poziom oleju
Krótki czas chłodzenia = normalny

Może rzeczywiście mają tu coś na rzeczy parametry i lepkość oleju... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu ten olej Liqui Moly jest za dobry do tego silnika.. Z olejami jest bardzo różnie.. Następnym razem zalej sobie Valvoline 5W40 Synpower, sprawdzony. Każdy coś podpowiada, wszystko trzeba brać pod uwagę :)

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil-vag  :  ale to na ten czujnik miała by wpływ przecież temperatura z zewnątrz przy -20 olej chyba szybciej się schłodzi niż przy +30 i gdzie sens działania czujnika oil min po temperaturze oleju ?

Może gęstość albo zanieczyszczenia .. ?

Mi mechanik podpowiadał że w momencie dolania oleju coś może się pier**lić , tylko ja wymieniłem olej i po 100km dalej się zapalało , raz mi pomogło odłączenie akumulatora i reset wszystkiego .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam autor wątku kiedyś wrzucał:

do_pdfa.jpg

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Bylem u Jurka w zeszłym tygodniu na przeglądzie LPG. Sprawdzaliśmy przy okazji poziom oleju obydwoma bagnetami i wskazania były takie jak podawałem. Według Jurka i również mnie, olej w silniku jest i jest go w zupełności. Nie ma więc problemu z pobieraniem na chwilę obecną tylko z odczytami przez ECU. Nie mniej jednak dolaliśmy mu ok. 0.5l po to by mnie nie nękał fis. Na bagnecie pojawił się mi po tej dolewce stan maksimum.

Co do czujnika poziomu oleju w misie, to wymieniałem go na nowy i ori z serwisu (ok. 384zł. z helli). Myślę, że albo jest problem z ECU silnika albo z ty olejem. Porównywaliśmy z Jurkiem opakowania olejów LM (5 litrów 5W/40) czy nie są jakieś podrabiane. Opakowania różniły się etykietami. Trudno powiedzieć, czy coś z tymi olejami jest nie tak.

Jak sami widzieliście, na bagnecie olej był i nie minimum tylko stan 3/4.

Dziś właśnie przyjechałem z gór i wszystko jak należy. Na autostradzie zasuwałem z prędkością 180km i maszyna szła bez problemu. Wszystko dobrze. Zrobiłem kolejne 400km. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota Dajmon, u mnie na 10w40 szklanki grają po odpaleniu. W poniedziałek zrobiłem trasę 1050 km i dolałem 2 litry [emoji16]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba, po remoncie 2 litry? u mnie też szklanki po odpaleniu grają marsz pogrzebowy.
ostatnio zrobiłem trasę 1650km (300km miasta), głownie tempomat i 110km/h, zostało 3/4 na skali. teraz katuje miasto małymi odcinkami i pobór wrócił do normy (czyli 0.5l na 1200-1400km). z uszczelniaczy wałka rozrządu mi poci, w dolot wali olejem (cały jest zapocony).  i podkreślam że przebieg mogę mieć na poziomie 450kkm!

 

wychodzi na to że po remoncie można sobie zrobić jeszcze gorzej xD

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, xsebo1 napisał:

Dobra robota Dajmon, u mnie na 10w40 szklanki grają po odpaleniu. W poniedziałek zrobiłem trasę 1050 km i dolałem 2 litry emoji16.png

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Seba, masz nerwy jeszcze do tego auta? Ja jak bym musiał wydać 1500 zł na remont i brał by olej to bym na złom oddał a Ty dalej w to pakujesz a wydałeś pewnie 4x więcej :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duża różnica, jest moc [emoji123]
przed remontem pod górkę zdychał [emoji27]
Nic nie mierzył i jest efekt, lub olejowy uciekł i trzeba było nowe wpakowac jak Dajmon. Spalanie oleju przy prędkościach 140-200, tak już jeżdżę od 100 tkm - przebieg 280 tkm

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po podliczeniu wyszło ponad 7 tyś, ( rozrzad, rolki, sprzęgło alternatora, wariator, nastawnik, odma w komplecie, śruby i spinki, gumy stabilizatorow, kolektor dolotu, i dwa razy uszczelki) Jeszcze na warsztacie po przegazowaniu pod czerwone zrobiło się czarno to normalnie miałem świeczki w oczach z nerw

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  Zrobiłem od ostatniego wpisu dystans 900km. Jest spokój. Nic się nie dzieje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziala ci czujnik otwarcia maski? bo on tez ma wplyw na ten komunikat,przynajmniej w passacie ma,np jak pojawi sie komunikat to aby go wylaczyc wystarczy otworzyc i zamknac maske,ecu wtedy wie ze olej zostal sprawdzony lub dolany i komunikat wygasi ale jak sie polapie ze jednak nie dolales to zapali znowu.chodzi mi o to ze jak czujnik maski jest nie sprawny to ecu nie widzi otwarcia i cos mu sie miesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, lisekexeter napisał:

A dziala ci czujnik otwarcia maski? bo on tez ma wplyw na ten komunikat,przynajmniej w passacie ma,np jak pojawi sie komunikat to aby go wylaczyc wystarczy otworzyc i zamknac maske,ecu wtedy wie ze olej zostal sprawdzony lub dolany i komunikat wygasi ale jak sie polapie ze jednak nie dolales to zapali znowu.chodzi mi o to ze jak czujnik maski jest nie sprawny to ecu nie widzi otwarcia i cos mu sie miesza.

Kolego piszesz akurat do Gościa ktory ten silnik rozpracował lepiej niż inżynierowie Audi/VW ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...