Kosmita Opublikowano 21 Marca 2018 Opublikowano 21 Marca 2018 3 godziny temu, skulcz napisał: Ogrzewają temat. Full led z przodu ma jakieś 2 diody w miejscu gdzie matrix ma długie . Co to są za diody??? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Zwykłe Ledy nie mają nic w miejscu gdzie matrixy mają moduły drogowe. Są poniżej świateł mijania trzy diody w jednych i drugich światłach i są to światła na złe warunki pogodowe oraz doświetlanie zakrętów.
skulcz Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 A to nie będzie doświetlenie zakrętów.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
skulcz Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 Zwykłe Ledy nie mają nic w miejscu gdzie matrixy mają moduły drogowe. Są poniżej świateł mijania trzy diody w jednych i drugich światłach i są to światła na złe warunki pogodowe oraz doświetlanie zakrętów. tam są 3 diody w miejscu gdzie matrix ma długie.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Kosmita Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 11 godzin temu, skulcz napisał: tam są 3 diody w miejscu gdzie matrix ma długie. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka No to moze tez drogowe ale bez wycinania.. az sprawdze..
proarnes Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 (edytowane) Konfiguruję A4 do zamówienia i mam trochę zagwozdkę ze światłami. Z tego co poczytałem to ksenony i full led maja max. 25 W bo nie mają w standardzie spryskiwaczy (które i tak chciałem zamówić). Dopiero matrix led są prawdopodobnie mocniejsze. Miałem na jazdach próbnych auto z ksenonami i szału nie robią, nawet nie zauważyłem żeby miały doświetlanie zakrętów - czy mam tutaj rację? Ale skoro full led też nie mają powyżej 25 W to czy warto dopłacać 5700 PLN? O różnicach wizualnych jestem świadomy . Czy ma ktoś może bezpośrednie porówanie jak wypadaja ksenony vs. full led vs matrix w nocy? Jeśli wziąłbym full led ze spryskiwaczmi to praktycznie za niewiele więcej mam matrixy, które maja je w standardzie. Edytowane 24 Marca 2018 przez proarnes
Pietka Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 Ja miałem podobny dylemat - nie, nie odpowiem ci na pytanie Auto będzie za 3 tygodnie.. więc nie wiem na ile to co wybrałem jest dobrym wyborem... Według mnie NIE ma różnicy w mocy miedzy LEDami - według Amerykanów zasięg jest taki sam: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan/2017 Ale...Wziąłem Matrixy - ze względu na logikę systemu - matrixy teoretycznie częściej będą próbować "świecić długimi" lub robić wycinankę i część drogi oświetlać mocniej. Tego w zwykłych ledach i xenonach nie ma. Co ciekawe Xenony choć prawdopodobnie 25W mają lepszy zasięg w światłach mijania niż LED..... (to samo źródło wykres na samym dole - low beams)
Kosmita Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 W dniu 21.03.2018 o 18:53, skulcz napisał: Ogrzewają temat. Full led z przodu ma jakieś 2 diody w miejscu gdzie matrix ma długie . Co to są za diody??? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Sprawdzałem. To są światła drogowe.
skulcz Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 W dniu 27.03.2018 o 23:37, Kosmita napisał: Sprawdzałem. To są światła drogowe. Wielkie dzięki też tak myślałem.
fio Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 W dniu 24.03.2018 o 16:44, proarnes napisał: Czy ma ktoś może bezpośrednie porówanie jak wypadaja ksenony vs. full led vs matrix w nocy? Może niedokładne porównanie, ale może się przydać. Porównywałem z kolegą, który ma ksenony w Q5 (nowe z września 2017). Ja mam w A5 LED bez matrixa. Byliśmy zgodni, że LED świeci lepiej. Zasięg i jasność podobna, ale przy oświetleniu LED wszystko widoczne jest bardziej wyraźnie. LED ma też dodatkowe zalety: automatyczno-dynamiczna regulacja zasięgu świateł, światła statycznie doświetlające zakręty (predykcyjne, jeżeli jest MMI) etc. 1
mskrzypo Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Wg. mnie krótkie światła w zwykłych LED święcą bardzo mocno ale bardzo krótko. Długie są ok.
Pietka Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Ja juz mogę powiedzieć z własnego doświadczenia - audi odebrane miesiąc temu - matrix ledy. Poprzedni samochód (Touareg z xenonami i dynamicznym doświetlaniem zakrętów - skrętne ). Powiem tak - Ledy pupy nie urywają.... zgodzę się z przedmówcą - na mijania zasięg krotki - wg. mnie krótszy niż xenony, jednak jest jedno ale - w trybie auto (matrix) - w wielu sytuacjach jedzie sie w pewnym sensie na długich z wyciętymi fragmentami na samochody z przodu i z naprzeciwka - a to już robi fajne wrażenie i zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo. Mając to na uwadze myślę iż warto dorzucić do Matrixów - które potrafią dopasowywać wiązkę. Zasięg mijania chyba słabszy niż xenonow, długie według mnie lepsze niż xenony.
RALF76 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) Wizualnie światła Xenon do jazdy dziennej mają te 4 "poziome" diody Światła LED przypominają przewrócone dwie literki "L".... mniejsza i większa... Tak można szybko odróżnić światła xenon od śwateł led w ciągu dnia b9??? Edytowane 15 Września 2018 przez RALF76
Pietka Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 (edytowane) Tak - ale ledy maja dwie wersje - podstawowa oraz full led ( tzw matrixy ) i tak naprawde albo brac xenony albo full led - wersja posrednia chyba srendio oplacalana - mily plus w podstawowych ledach plywajace kierunki z tylu - dopiero od pelnych ledow sa rowniez z przodu ( przynzaje wygladaja bardzo zacnie ) Edytowane 17 Września 2018 przez Pietka
Kosmita Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 6 godzin temu, Pietka napisał: Tak - ale ledy maja dwie wersje - podstawowa oraz full led ( tzw matrixy ) i tak naprawde albo brac xenony albo full led - wersja posrednia chyba srendio oplacalana - mily plus w podstawowych ledach plywajace kierunki z tylu - dopiero od pelnych ledow sa rowniez z przodu ( przynzaje wygladaja bardzo zacnie ) Po pierwsze światła full led to są te pośrednie. A matrix beam to te najwyższe (Nazwa Full led była przez Audi używana zanim mieli w ofercie Matrixy, nie można matrixy nazywać światłami Full LED bo wprowadza to w błąd). Uważam, że zostawienie ksenonów to tragedia tragiczna i w samochodzie za tyle kasy trzeba tą piątkę do ledów dopłacić (po pierwsze fajne wzory świateł do jazdy dziennej, po drugie ledowe lampy z tyłu - zupełne inne niż w przypadku ksenonów - i dynamiczne kierunki z tyłu). Nie wiem na jakiej podstawie sugerujesz, że matrixy albo ksenony. Ksenon to bieda i to widać z daleka. Jak ktoś bardzo rzadko jeździ w nocy i nie chce dopłacać to wystarczy mieć LED-owe światła i wtedy i ładnie wygląda i świeci. Pozostawienie ksenonów ma tylko jedną korzyść - zaoszczędzenie kasy. Wygląda biednie i jak ktoś swojego wyboru tłumaczyć nie będzie to i tak wiadomo, że chciał przyoszczędzić. Z tym, że ja zalecam oszczędności robić gdzie indziej. 1
Pietka Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Ksenony teoretycznie lepiej świecą (większy zasięg ) jako światła mijania (drogowe z tego co pamiętam matrixy lepiej niż ksenon) - wrzucałem testy tutaj już kiedyś - tego nie zaprzeczymy. Co do ledów - dwie wersje full i matrix - jeśli brać to Martix bez dwóch zdań. Dopłata niemal 9,5K jest dość potężna - fakt w cenie jest kamera do rozpoznawania znaków + spryskiwacze lamp + pływające kierunki przód i tył ... Wszystko zależy od potrzeb. Ja wziąłem bo założyłem że chcę mieć pewien look ( inny wygląd lamp i z przodu i z tyłu ) - czy warte 9,5K ? Nie wiem
Kosmita Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 (edytowane) 47 minut temu, Pietka napisał: Ksenony teoretycznie lepiej świecą (większy zasięg ) jako światła mijania (drogowe z tego co pamiętam matrixy lepiej niż ksenon) - wrzucałem testy tutaj już kiedyś - tego nie zaprzeczymy. Co do ledów - dwie wersje full i matrix - jeśli brać to Martix bez dwóch zdań. Dopłata niemal 9,5K jest dość potężna - fakt w cenie jest kamera do rozpoznawania znaków + spryskiwacze lamp + pływające kierunki przód i tył ... Wszystko zależy od potrzeb. Ja wziąłem bo założyłem że chcę mieć pewien look ( inny wygląd lamp i z przodu i z tyłu ) - czy warte 9,5K ? Nie wiem Ja bym polemizował aczkolwiek mówię tu o moich subiektywnych odczuciach. Jeździłem jednym i drugim i ksenon mega blado (subiektywnie) wypada przy ledach. Niestety nie porównywałem ich w jednym czasie, w jednym miejscu. Ale jeździłem w nocy jednym i drugim i nie widziałem nic co by było na korzyść ksenonu. Matrix od Ledów różni się tym, że ma dodatkowe moduły świateł drogowych. Same światła mijania IMO są takie same w matrixach jak w zwykłych LED-ach. Edytowane 18 Września 2018 przez Kosmita
JawoR36 Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 Xenon do ledów nie ma polotu.
syngress Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Jesteście mi w stanie powiedzieć, jakie to światła ? To ma chyba 4 punkty LED + Xenon ?
proarnes Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Dokladnie, to podstawowe światła ksenonowe
syngress Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Godzinę temu, proarnes napisał: Dokladnie, to podstawowe światła ksenonowe Dzięki, a ten pas 4 ledów jest wymienny, czy skurczybyki na stałe wbudowali w lampę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się