Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzić przegub wewnętrzny w A4 B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sprawdzić czy przegub wewnętrzny jest dobry lub jednak nadaje się do wymiany?

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To sie sprawdza luz gora dol.

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej to wyciągnąć półoś jedną ręką złapać za półoś a drugą ręką złapać za przegub wewnętrzny i obracać na przemian, jakbyś chciał butelkę odkręcić. Na pewno wyczujesz luz , po latach zawsze jakiś minimalny jest.

Edytowane przez Adrian1727
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sprawdzałem też góra dół i nie wyczułem, ale mogłem za słabo szarpać :)
Zaciekawił mnie ten luz, bo wcześniej sprawdziłem w passacie i z jednej strony podobnie było a druga strona była bez takiego luzu.

Mam taką przypadłość, że na fotelu pasażera widać wibracje, cały drży podczas jazdy, co bywa wkurzające jak się nie patrzy na drogę :decayed:

Opublikowano

jak sie uporasz z przegubami daj znac.

Opublikowano

Kolego sprawdzalem u siebie ośki taka sama metoda jak Ty i tez mam ten delikatny luz, ok 1mm.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wydaje mi się, że taki luz wzdłużny powinien być, i nie jest to usterka, bo jakbyśmy inaczej skręcali, pokonywali nierówności, jak by nie było tego luzu ?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, cysiek18 napisał:

Wydaje mi się, że taki luz wzdłużny powinien być, i nie jest to usterka, bo jakbyśmy inaczej skręcali, pokonywali nierówności, jak by nie było tego luzu ?

Luzu wzdłużnego nie powinno być[na pewno nie pod oporem ręki],ja wymieniłem u siebie przeguby wewnętrzne i luz już nie występował, a miałem o wiele większy niż ten z filmu.Mimo to objawy drgania przy przyspieszaniu i zwalnianiu są dalej...
Skrzynia automat

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Ja szukam używek z pewnego auta w odległości takiej by podjechać i samemu sprawdzić towar. Może uda się trafić i to będzie to :)

Opublikowano

Mariusz, tylko to nie jest luz na przegubie wewn... Jakbyś wszedł pod auto, to byś zobaczył, że to jest luz na flanszy względem skrzyni. Miałem tak w skrzyni GBA jak i zarówno teraz po swapie w JEM z B7. Co najlepsze sprawdzałem też w kolegi passacie AVB ale skrzynia 5B i tam nic nie idzie... Jak chcesz sprawdzić dobrze przeguby wewnętrzne to trzeba by wyjąć półoś... Najlepiej wejdź pod auto i zobacz czy nie ma luzów góra - dół a nie prawo - lewo... i jak kolega Ci wyżej napisał - złap za flanszę i za półoś i tak jakbyś chciał odkręcać butelkę... 

Opublikowano

Ale sprawdzacie to na podniesionym aucie czy opuszczonym?

Opublikowano
Dnia 21.03.2017 o 18:02, kamil-vag napisał:

Mariusz, tylko to nie jest luz na przegubie wewn... Jakbyś wszedł pod auto, to byś zobaczył, że to jest luz na flanszy względem skrzyni. Miałem tak w skrzyni GBA jak i zarówno teraz po swapie w JEM z B7. Co najlepsze sprawdzałem też w kolegi passacie AVB ale skrzynia 5B i tam nic nie idzie... Jak chcesz sprawdzić dobrze przeguby wewnętrzne to trzeba by wyjąć półoś... Najlepiej wejdź pod auto i zobacz czy nie ma luzów góra - dół a nie prawo - lewo... i jak kolega Ci wyżej napisał - złap za flanszę i za półoś i tak jakbyś chciał odkręcać butelkę... 

Dzięki za uwagę, następna okazja na kanale i posprawdzam tym sposobem.
RicS3 ja sprawdzam na kołach.

Opublikowano

Panowie czy ktoś z was wie jak rozmontować przegub wewnętrzny? :) W starszych autach zdejmowało się jednego segera i wszystko sie ładnie rozkładało a tutaj nie widze jak sie zabrać za wymiane, wygląda to tak jak by był zgrzany dekiel z tyłu na stałe 

Opublikowano
12 godzin temu, misiek95 napisał:

Panowie czy ktoś z was wie jak rozmontować przegub wewnętrzny? :) W starszych autach zdejmowało się jednego segera i wszystko sie ładnie rozkładało a tutaj nie widze jak sie zabrać za wymiane, wygląda to tak jak by był zgrzany dekiel z tyłu na stałe 

W czym chcesz rozmontować ten przegub? jak w AWX to ściągasz cały kielich z rolek, czyli ściągasz opaskę ta duzą, pózniej osłonę i zbijasz młotkiem gumowym ten kielich z rolek. Przy montażu tez musisz wbić młotkiem gumowym ten kielich na te trzy rolki

Opublikowano

Dzięki, poszło. Z tym że młotkiem gumowym to można sobie pukać i pukać :P

Opublikowano
18 godzin temu, misiek95 napisał:

Dzięki, poszło. Z tym że młotkiem gumowym to można sobie pukać i pukać :P

No ja mam dwa rodzaje miękki i twardy i tym twardym rozbijalem oba przeguby bez problemów ?

Opublikowano

Panowie a czy ktoś wymieniał przegub wewnętrzny? Ciężko dostać tę część a muszę wymienić u siebie. Może ktoś coś poleci. Znalazłem taki lecz nie wiem czy pasuje Skrzynia GBA 6 BIEGÓW
http://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/3244833-zestaw-przegubu-poloz-napedowa-skf-vkja8509/

Przy okazji tani fajny sklep podrzucam.

Opublikowano (edytowane)

pasować napewno bedzie u mnie za niego chcą 150zł więc nie tak strasznie drogo

jest jeszcze z GSP nr 661044 trochę tańszy

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Ok dzięki wielkie. SKF jakościowo będzie lepszy pewnie. Z lewej strony rozerwalo mi gumę to przy okazji wymienię całość.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, luki19862121 napisał:

SKF jakościowo będzie lepszy pewnie.

Jak możesz wrzuć dla potomnych filmik / zdaj relację, czy nowe przeguby mają jakikolwiek wyczuwalny luz po włożeniu na półoś... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...