jacjacek Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Witam Mam a4 avant po chipie Mam problem z trakcja, mialem felgi 15 i opony 195/65 , zmieniłem na 17 215/40 dunlop sportmax (fakt nie najnowsze) za niskie..wiem jest troszkę lepiej ale bez rewelacji. Troche deszczu start ślizgam się, potem 4tys też się ślizgam. Moc nie.duza ale opony 225x45 lub 50 pomogą ? Może coś z zawieszeniem, nie chcę zbyt dużej gleby i zbyt twardego auta, może inne sugestie ? Edytowane 4 Maja 2017 przez jacjacek zmiany
przem8 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Może lepsze opony, jaki ich bieżnik i w ogóle jaki model? Na mokrym przy mniejszej mocy są problemy z trakcją. Mocną ośką nie poszaleje w takich warunkach
jacjacek Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Dunlop sportmax ale docieram je bo były na felgach, bieżnik ok 2-3mm od ogranicznika. Kolejne opony wziąć 225? W nowszych autach z tym silnikiem to prawie standard Coś poza oponami może pomóc, zawieszenie mam standardowe w wersji komfort na przodzie z tyłu mam amorki zmienione na bilstain dwururowe odkąd stare padły. Coś innego może jeszcze pomoc? Myślałem nad wymianą pompy ABS na taką z eds-em ale tutaj nie znalazłem jasnej odpowiedzi w internecie jaka pompę zastosować, opis jest ale do B5 przed fl Edytowane 4 Maja 2017 przez jacjacek zmiany
przem8 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Mogą być 225/45. Jeśli obecne opony są już stare to guma stwardniała i nie klei jak trzeba. Tu najwięcej zależy od ogumienia. Dołóż quattro to będziesz miał problem z głowy
WYSKUN Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 też mam u siebie 195 65 r 15 Dunlopy blue response i po chipie DP i wtryskach od bexa na suchym na 2 biegu często mryga mi ESP. Czasami jak asfalt bardziej chropowaty to lepiej trzyma Na zimówkach 205 jest ciut lepiej. Myślę ze 225 będzie gicior pod trzema warunkami -Markowa opona -max 3-4 letnia -bierznik nie mniejszy niż 6mm miałem kiedyś w bmw continentale sport contact 3 i na początku super trzymały. Jak bierznik zszedł na ok 4mm to już było sporo gorzej. jak duzo jexdzisz to wal nowe 225 45 z dobrej firmy i masz po problemie
Mozgu Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 7 godzin temu, przem8 napisał: Dołóż quattro to będziesz miał problem z głowy W b5 dolozenie quattro do oski jest prawie nie mozliwe bo karoseria sie różni. To nie b6
wesz82 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 W serii aeb ma problem z trakcja na mokrym a co dopiero jak dowalisz nm. Co dooiero jakbys mial diesla i nm pow 400??? Albo nauczysz sie jezdzic umiejetnie albo i tutaj nie jestem pewny czy u Ciebie mozna tuner ustawi procedure startowa tak bys mial trakcje. Opony nie duzo dadza chodz troche pomoga.
przem8 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 8 godzin temu, Mozgu napisał: W b5 dolozenie quattro do oski jest prawie nie mozliwe bo karoseria sie różni. To nie b6 Napisałem to bardziej w stronę żartu więc się niepotrzebnie nie spinaj
Mozgu Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Nie spinam sie tylko prostuje gdyby ktos takie cos chcial zrobic bo w b6 bylo robione nie raz
jacjacek Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Jasna sprawa ze dokładanie Quattro to mozliwa sprawa, jednak w pełni nie opłacalna niestety nie znalazłem B5 1.8t z Quattro ktora mi sie podbała keidy szukalem auta, w razie czego kolejne nie będzie kaleką z napędem tylko na 2 łapki, a czasami jedną (brak eds) koło 17" 225/45 nie będzie przegieciem do tego auta ? jesli nie to takiego szukam Jeśli miałby ktoś info o wymianie pompy ze sterownikiem abs na abs+eds ew. ASR to prosiłbym o info
audicoman Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Proponuje na mokrym delikatniejsze operowanie gazem. Niestety każda ośka na mokrym wariuje, ponieważ w trakcie startu wstaje przód i przednie koła nie są dociążane. Ja mam 324 NM w swoim 1.8 T i na mokrym zawsze odpuszczam wszystkie szybkie starty bo to bez sensu mielenie kołami. Żeby w miarę kleiło trzeba by było sztywniejsze i niższe zawieszenie no i dobre szerokie oponki.
Unf Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Do B5 opony rekomendowane przez producenta to 15 calowe 195/65 lub 205/60 oraz zdaje sie 16 calowe 205/55. Wsadzanie tam wynalazkow typu 225/45... nie wiem, imo jak producent podaje jakies rozmiary kol i opon to znaczy, ze ma ku temu powod (geometria/praca zawieszenia?). Poza tym - wkladajac wieksze i przede wszystkim - duzo szersze opony dzialasz troche tez przeciw sobie. Jak powszechnie wiadomo wieksza i szersza opona = slabsze przyspieszenie + slabsze hamowanie na mokrym + wieksze spalanie. Zyskujesz przyczepnosc w zakretach i lepsze hamowanie na suchym. No i chodza legendy o tym, ze jak bedziesz mial wypadek i bedziesz mial opony inne niz zalecane przez producenta to ubezpieczyciel moze odmowic wyplaty odszkodowania ale nie wiem czy to prawda.
WYSKUN Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 "Szersza opona = slabsze hamowanie na mokrym" no nieźle, czyli wniosek z tego taki że zeby na mokrym dobrze hamowalo to trzeba wlozyc opone od roweru bo jest wąska... Rozumiem że jak pada a masz głębokość bierznika 2mm to może dojść do aquaplaningu i wtedy faktycznie jest lipa. Ale jak masz solidy bierznik to o aquaplaning ciężko. Wiec szersza opona lepiej zachamuje na mokrym niż węższa. Milego dnia
wesz82 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Wyjdzie ze tylko na 15 jezdzic bo tak podaje producent. Jedynie wzrasta lekko spalanie na szerszych i bardziej ciagnie na kaluzach reszta to same plusy. Jezdze juz 5 rok na 225/45/17 i nic samochodowi sie nie dzieje....
Marcin13 Opublikowano 30 Marca 2020 Opublikowano 30 Marca 2020 Sorry że odkopuje ale mam podobny problem z trakcją. Mam ok 225 KM oraz 325 Nm i na rocznych dunlopach 205 r16 na 2 biegu nie ma trakcji po wciśnięciu gazu w podłogę.. Myślałem nad 225 45 17 ale gdzieś pisali że też potrafi mielić... Jaki kapeć musiałby być żeby na 2 auto chciało mieć trakcje jak przed tuningiem? Oczywiście quatro nie wchodzi w grę to to passat nie a4 ;(
Unf Opublikowano 30 Marca 2020 Opublikowano 30 Marca 2020 Fizyki nie oszukasz. Albo quattro, albo elektroniczna kontrola trakcji albo obniżenie mocy... albo - nauka płynnego traktowania pedału gazu, nie zero-jedynkowo 2cm na szerokości każdej opony sprawy nie załatwi, a jak jakimś cudem upchałbyś baaardzo szerokie opony to raz, że by się tym jeździć nie dało, a dwa może i miał byś trakcję ale kosztem - znowu - mocy, bo duże ciężkie felgi i szerokie opony = znacznie większe opory toczenia.
Dev Opublikowano 30 Marca 2020 Opublikowano 30 Marca 2020 Każda oska z mocą 200kM tak ma, jedynie co to pozostaje montaż Quaifa albo Peloquina, tyle że to spore koszty
Marcin13 Opublikowano 30 Marca 2020 Opublikowano 30 Marca 2020 Dobra czyli trzeba nauczyc się z tym żyć. Dzięki i zostaje na obecnych oponach. Pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się