Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trakcja w a4 B5 1.8t+


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam a4 avant po chipie

Mam problem z trakcja, mialem felgi 15 i opony 195/65 , zmieniłem na 17 215/40 dunlop sportmax (fakt nie najnowsze) za niskie..wiem jest troszkę lepiej ale bez rewelacji. Troche deszczu  start ślizgam się, potem 4tys też się ślizgam. Moc nie.duza ale opony 225x45 lub 50 pomogą ?

Może coś z zawieszeniem, nie chcę zbyt dużej gleby i zbyt twardego auta, może inne sugestie ?

received_1255006751198082.jpeg

Edytowane przez jacjacek
zmiany
Opublikowano

Może lepsze opony, jaki ich bieżnik i w ogóle jaki model? Na mokrym przy mniejszej mocy są problemy z trakcją. Mocną ośką nie poszaleje w takich warunkach :P

Opublikowano (edytowane)

Dunlop sportmax ale docieram je bo były na felgach, bieżnik ok 2-3mm od ogranicznika.

Kolejne opony wziąć 225? W nowszych autach z tym silnikiem to prawie standard

Coś poza oponami może pomóc, zawieszenie mam standardowe w wersji komfort na przodzie z tyłu mam amorki zmienione na bilstain dwururowe odkąd stare padły.

Coś innego może jeszcze pomoc? Myślałem nad wymianą pompy ABS na taką z eds-em ale tutaj nie znalazłem jasnej odpowiedzi w internecie jaka pompę zastosować, opis jest ale do B5 przed fl

Edytowane przez jacjacek
zmiany
Opublikowano

Mogą być 225/45. Jeśli obecne opony są już stare to guma stwardniała i nie klei jak trzeba. Tu najwięcej zależy od ogumienia. Dołóż quattro to będziesz miał problem z głowy :P 

Opublikowano

też mam u siebie 195 65 r 15 Dunlopy blue response i po chipie DP i wtryskach od bexa na suchym na 2 biegu często mryga mi ESP.  Czasami jak asfalt bardziej chropowaty to lepiej trzyma

Na zimówkach 205 jest ciut lepiej.

Myślę ze 225 będzie gicior pod trzema warunkami

-Markowa opona

-max 3-4 letnia

-bierznik nie mniejszy niż 6mm

miałem kiedyś w bmw continentale sport contact 3 i na początku super trzymały. Jak bierznik zszedł na ok 4mm to już było sporo gorzej.

jak duzo jexdzisz to wal nowe 225 45 z dobrej firmy i masz po problemie

Opublikowano
7 godzin temu, przem8 napisał:

 Dołóż quattro to będziesz miał problem z głowy :P 

W b5 dolozenie quattro do oski jest prawie nie mozliwe bo karoseria sie różni. To nie b6

Opublikowano

W serii aeb ma problem z trakcja na mokrym a co dopiero jak dowalisz nm.

Co dooiero jakbys mial diesla i nm pow 400???

Albo nauczysz sie jezdzic umiejetnie albo i tutaj nie jestem pewny czy u Ciebie mozna tuner ustawi procedure startowa tak bys mial trakcje.

Opony nie duzo dadza chodz troche pomoga.

 

Opublikowano
8 godzin temu, Mozgu napisał:

W b5 dolozenie quattro do oski jest prawie nie mozliwe bo karoseria sie różni. To nie b6

Napisałem to bardziej w stronę żartu więc się niepotrzebnie nie spinaj

Opublikowano

Nie spinam sie tylko prostuje gdyby ktos takie cos chcial zrobic bo w b6 bylo robione nie raz

Opublikowano

Jasna sprawa ze dokładanie Quattro to mozliwa sprawa, jednak w pełni nie opłacalna

niestety nie znalazłem B5 1.8t z Quattro ktora mi sie podbała keidy szukalem auta, w razie czego kolejne nie będzie kaleką z napędem tylko na 2 łapki, a czasami jedną (brak eds)

koło 17" 225/45 nie będzie przegieciem do tego auta ? jesli nie to takiego szukam ;)

Jeśli miałby ktoś info o wymianie pompy ze sterownikiem abs na abs+eds ew. ASR to prosiłbym o info :)

Opublikowano

Proponuje na mokrym delikatniejsze operowanie gazem. Niestety każda ośka na mokrym wariuje, ponieważ w trakcie startu wstaje przód i przednie koła nie są dociążane. Ja mam 324 NM w swoim 1.8 T i na mokrym zawsze odpuszczam wszystkie szybkie starty bo to bez sensu mielenie kołami. Żeby w miarę kleiło trzeba by było sztywniejsze i niższe zawieszenie no i dobre szerokie oponki.

Opublikowano

Do B5 opony rekomendowane przez producenta to 15 calowe 195/65 lub 205/60 oraz zdaje sie 16 calowe 205/55. Wsadzanie tam wynalazkow typu 225/45... nie wiem, imo jak producent podaje jakies rozmiary kol i opon to znaczy, ze ma ku temu powod (geometria/praca zawieszenia?). 

Poza tym - wkladajac wieksze i przede wszystkim - duzo szersze opony dzialasz troche tez przeciw sobie. Jak powszechnie wiadomo wieksza i szersza opona = slabsze przyspieszenie + slabsze hamowanie na mokrym + wieksze spalanie. Zyskujesz przyczepnosc w zakretach i lepsze hamowanie na suchym.

No i chodza legendy o tym, ze jak bedziesz mial wypadek i bedziesz mial opony inne niz zalecane przez producenta to ubezpieczyciel moze odmowic wyplaty odszkodowania ale nie wiem czy to prawda.

Opublikowano

"Szersza opona = slabsze hamowanie na mokrym"

no nieźle:decayed:, czyli wniosek z tego taki że zeby na mokrym dobrze hamowalo to trzeba wlozyc opone od roweru bo jest wąska...

Rozumiem że jak pada a masz głębokość bierznika 2mm to  może dojść do  aquaplaningu i wtedy faktycznie jest lipa.

Ale jak masz solidy bierznik to o aquaplaning ciężko. Wiec szersza opona lepiej zachamuje na mokrym niż węższa.

Milego dnia

 

Opublikowano

Wyjdzie ze tylko na 15 jezdzic bo tak podaje producent.

Jedynie wzrasta lekko spalanie na szerszych i bardziej ciagnie na kaluzach reszta to same plusy.

Jezdze juz 5 rok na 225/45/17 i nic samochodowi sie nie dzieje....

Opublikowano

Sorry że odkopuje ale mam podobny problem z trakcją. Mam ok 225 KM oraz 325 Nm i na rocznych dunlopach 205 r16 na 2 biegu nie ma trakcji po wciśnięciu gazu w podłogę.. Myślałem nad 225 45 17 ale gdzieś pisali że też potrafi mielić... Jaki kapeć musiałby być żeby na 2 auto chciało mieć trakcje  jak przed tuningiem? Oczywiście quatro nie wchodzi w grę to to passat nie a4 ;(

Opublikowano

Fizyki nie oszukasz. Albo quattro, albo elektroniczna kontrola trakcji albo obniżenie mocy... albo - nauka płynnego traktowania pedału gazu, nie zero-jedynkowo ;)

2cm na szerokości każdej opony sprawy nie załatwi, a jak jakimś cudem upchałbyś baaardzo szerokie opony to raz, że by się tym jeździć nie dało, a dwa może i miał byś trakcję ale kosztem - znowu - mocy, bo duże ciężkie felgi i szerokie opony  = znacznie większe opory toczenia.

Opublikowano

Każda oska z mocą 200kM tak ma, jedynie co to pozostaje montaż Quaifa albo Peloquina, tyle że to spore koszty 

Opublikowano

Dobra czyli trzeba nauczyc się z tym żyć. Dzięki i zostaje na obecnych oponach. Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...