Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co dzieje się w układzie chłodzenia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega Cristoforo zagadał mnie o układ chłodzenia. Sprawdzałem u siebie i mam w zasadzie takie same objawy ale on zrobił wycieczkę po warsztatach (w tym 2 ASO Audi w 3-mieście) i stwierdzili że tak nie powinno być, ale o tym na końcu.

Co się dzieje w obu naszych autach (dokładnie na moim przykładzie). Auto rozgrzewa się do 87-90 st.C na obwodnicy 90 w mieście 88 i ani drgnie (nastawa na klimatroniku Auto i 22st.C). Podjechałem pod garaż, chwilę wcześniej (40sek) zapodanym HI temp. spadła o 1 stopień zanim się zatrzymałem na 87st.C. Auto stało jakieś 5 minut i temp. spadła do 75 czy 76 st. (?)

Podniosłem maskę, góry wąż gorący, dolny zimny tzn. ogrzany od ciepła z silnika - dokładnie nie sprawdzałem bo dalego sięgać a nie chciałem by się nie uwalić. Zbiorniczek - dotykam również letni nagrzany od ciepła silnika ale napewno nie tak gorący jak górny wąż.

W zasadzie wydaje się to normalne ale te wychadzanie auta na postoju - czyżby nastawa HI aż tyle ciepła odbierała z układu? Czy może po części to wina umiejscowienia pomiaru temp.?

A co na to mechanicy wg Cristoforo:

"padnieta pompa wody tzn. poluzowany wirnik na pompie lub jest nie wydajna żadko to sie zdarza ale wystepuje"

Moim zdaniem jest wszystko OK. A co wy na to? Głównie zwracam się do właścicieli AJMów o zrobienie podobnego testu.

Opublikowano

W zasadzie wydaje się to normalne ale te wychadzanie auta na postoju - czyżby nastawa HI aż tyle ciepła odbierała z układu? Czy może po części to wina umiejscowienia pomiaru temp.?

Ten typ tak ma :naughty:

Diesel produkuje bardzo mało ciepła do układu chłodzenia. Włączając nawiew na HI odbierasz więcej ciepła jak on daje. Zamyka się więc termostat, ale i tak go dalej wychładzasz. Wyłącz nawiew na OFF i zobacz wówczas, najlepiej na postoju utrzymując przez 2-3 min ok 2000 obr :wink4:

Mojego brata AJM podłubany na 200 KM jak jedzie długo z góry hamując silnikiem, bez gazu i przy mocnym nawiewie to też traci temperaturę (oczywiście zimą). Temostat nowy, wszystko w 100% sprawne.

Opublikowano

bez przesady, przy nawiewie na Hi ? :cool1:

przciez wydajnosc ukladu ogrzewania jest naprawde duza, oddaje chyba coś 3 kW mocy cieplnej, jak ustawiacie na Hi to tak naprawdę sprowadza się do tego samego co włączenie wentylatora chłodnicy - temperatura musi spaść.

termostat jest po to żeby regulować przepływ w takim zakresie aby chłodnica odprowdzała ciepło w stopniu pozwalajacym na utrzymanie 90C. a radiator nagrzewnicy jest poza tym (dużym) układem wiec włączajac ogrzewanie na Hi, tworzycie dokładnie analogie uszkodzonego termostatu. z tym że gdy termostat jest uszkodzony w jakimś stopniu regulacja działa jest tylko ograniczona - usterka zwykle sprowadza sie do ograniczenia regulacji a nie całkowitego zatrzymania. a układ z ogrzewaniem na HI, działa tak, jakby termostatu wogóle nie było.

z całym szacunkiem ale perpetum mobile zrobić nie tak łatwo :cool1:

płyn w zbiorniczku wyrównawczym niemusi być gorący czy tam letni.

tutaj, akurat sobie przeczycie, z jednej strony narzekacie na niedogrzanie układu, a z drugiej na zbyt mała jego wydajność. przecież jeżeli czujniki temperatury macie sprawne, to jeżeli temperatura silnika nie przekracza 90C, problemu nie ma. czujnik mierzy temperature płynu, w najbardziej newralgicznym i narażonym na zmiany temperatury płynu miejscu silnika.

pompa wody do wymiany? :cool1: lećcie do ASO

panowie - szukacie dziury w doopie :cool1:

Opublikowano

panowie - szukacie dziury w doopie

zgadzam sie z samurajem :gwizdanie: :cool1:

Opublikowano

u mnie jest tak samo na postoju jesli nawiew jest na 1 jest ok wlacze na 2 i temperatura spada do 70stopni jakos i u znajomych widzialem tak samo czyli to normalne jak to mowia ten typ tak ma :wink4:

Opublikowano

Witam

Podłącze sie u mnie też tak jest jak jade jest 90 a tak tylko postoje w koreczku temp spada, wina pompy raczej nie bo mam na niej zrobione dopiero 20 tys kupiona w serwisie ori pewnie po regenracji bo starą oddałem ale na pewno by nie padła po 20tys. Widocznie ten typ tak ma.

Opublikowano

nie mam może AJM ale powiem że wymieniłem 2 tyg temu termostat (Wahler), płyn Febi G12+, pompa wody, czujnika nie ruszałem bo sądzę że jest sprawny. I tak zależy jak go troszkę pociągnę na obroty na zimnym tak na 4 biegu nie przekraczając 2500 obrotów to zagrzeje się po około 12 km jeżeli na 5 biegu to około 24 km ma już z 89 stopni. Ale też mnie zastanowiło to 2 razy wypad na Kraków w ostatnich dniach to troszkę się zdziwiłem bo dojeżdżam do Krakowa temp na blacie 90 stopni zjeżdżam pod Tomex aby sobie zapalić fajkę żona z tyłu siedzi z dzieckiem włączam nawiew na jedną kreskę na ciepło ( nie mam klimatyzacji ;( ) wychodzę z samochodu zapalam fajkę wchodzę po 5 minutach i co na zegarach temperatura spadła wskazówka położyła się na 60 stopniach. Więc nie wiem czy to norma w Audi na dodatek ciężko było podnieść temperaturę jak jeździłem po Krakowie tu światła tam światła ale się w końcu podniosła na te 80 stopni

Opublikowano

witam

widze że zrobiłem burze mózgów ale chyba z uzasadnieniem :decayed:

na mechaników w aso biorę poprawkę. diagnoza w aso nic mnie nie kosztowała robili mi to za darmo jedynie stracony czas z mojej strony...

temp. rozumie i jestem w stanie to pojąć z uzasadnieniem

ale jest mi ciężko tylko zrozumień dlaczego po otwarciu sie termostatu płyn w zbiorniczku jest zimny, zimna jest chłodnica i dolny wąż od chłodnicy-----ale po wytłumaczeniu przez kolegów jestem w stanie to zrozumieć ale nie do końca

w innych TDI np, w AFN jest zupełnie inaczej

w innych AJM tez jest inaczej

wiem, że są ważniejsze problemy w życiu niz pieprzona ciepła woda w zbiorniczku

np. jak wytłumaczyć mojej kobiecie, ze za długo siedzę na forum :wink4:

ale przez moja dokładność w życiu wyląduje chyba w wariatkowie :kox: :kox:

w aso mówili ze to pompa i będą pewni na 100% jak sie zrobi ciepło to przegrzeje mi sie cały układ...dziwne ale nie podważam tego

z drugiej strony gdyby było zimno w układzie tzn. na dolnym wężu gdzie jest czujnik temperatury wskazywałby niska temp.itd a u mnie jest normalnie..

poukładam sobie to w głowie i zajmę sie czymś innym

np. wyprowadzę kobietę na spacer :)

Opublikowano

np. jak wytłumaczyć mojej kobiecie, ze za długo siedzę na forum :wink4

u mnie jest to samo za dużo czasu przesiadujesz na forum i czemu ciągle grzebe przy samochodzie staram się wszystko pogodzić a mam dwoje dzieciaczków

Opublikowano

np. jak wytłumaczyć mojej kobiecie, ze za długo siedzę na forum :wink4

u mnie jest to samo za dużo czasu przesiadujesz na forum i czemu ciągle grzebe przy samochodzie staram się wszystko pogodzić a mam dwoje dzieciaczków

facet musi cos majstrowac bo zgłupieje :kox: :kox:

kobieta wiecej czasu poswieca przed lustrem ja ten czas poswiecam w :a4fan:[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 11:04_________________________________________________panowie

wielkie szacun dla ludzi takich jak ;

adadur

jaro4444

Musashi

Wihajster

i nnych którzy mi pomogli

maja racje tak jest w przypadku AJM

zadzwoniłem do firmy VASS SERWIS w gdynii

oni byli opisywani juz na forum ludzie którzy poprawiaja po ASO

zyczliwy pan powiedział mi to samo co koledzy na forum w tym wątku

AJM to jest dziwny silnik ale ma prawidowe zachowanie

jest zupełnie inna róznica niz w przypadku AFN czy innych silników VW

W TEN SPOSÓB ZAOSZCZEDZIŁEM SPORO KASY I CZASU NA NIE POTRZEBNE REMONTY

koledzy jestem wam wdzieczny i dłużny

wasza znajomosc i wiedza została potwierdzona i sprawdzona

Opublikowano

no to jeszcze ja sie dolacze, w moim AFNie dzieje sie to samo, jak byly wieksze mrozy i ogrzewanie hulalo na maksa to temperatura momentalnie spadala podczas np stania na swiatlach. w trasie bylo ok. jeszcze raz: ten typ tak ma i koniec..

Opublikowano

nie mam może AJM ale powiem że wymieniłem 2 tyg temu termostat (Wahler), płyn Febi G12+, pompa wody

a bylo kupic termostat w ASO :cool1:

Opublikowano

to ja też dodam coś od siebie

u mnie jest to samo, jak na ustawie na HI na postoju, temperatura spada do około 70 stopni,

a raz zauważyłem, że nawet w czasie jazdy, gdy załączę wszystkie nawiewy i nadmuch na HI też przez chwilę temp spadła, oczywiście sytuacja dotyczy zimy

więc wychodzi na to, że ten typ tak ma :wink4:

Opublikowano

w moim 1.9 AHU jest tak samo koledzy i nie uwarzam tego za usterke.Chcial bym jeszcze zauważyc ze wiele diesli tak ma gdyz przy sprawnym ukladzie chłodzenia diesla jest trudniej dogrzać niż bęzune.

Opublikowano

na to wygląda :th:

Opublikowano

a bylo kupic termostat w ASO :cool1

To jest bardzo mało prawdopodobne by był walnięty widocznie ten typ tak ma w lecie będzie ładnie chodził

Opublikowano

Przy temperaturach z ostatnich dni czyli około 0 stopni nie powinno już być specjalnych problemów. No może jak ktoś da na HI to drgnie.

Opublikowano

a bylo kupic termostat w ASO :cool1

To jest bardzo mało prawdopodobne by był walnięty widocznie ten typ tak ma w lecie będzie ładnie chodził

z wylaczonym ogrzewanie musi lapac temperature wczesniej niz 24 km

Opublikowano

witam .ja miałem to samo i wymieniałem wszystko: pompe,termostat,wymieniłem wiskoze wtedy dało się dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia . w moim przypadku wiskoza chodziła na pełnych obrotach mozecie to sprawdzić przywiązując wiatrak zeby się nie kręcił .moze komuś pomoge w tym .mnie tez to dreczyło tez jestem dokładny. pozdrawiam

Opublikowano

Cristoforo mogę się założyć :cool1: o 0,7 Wyborowej że latem ci sie auto nie zagrzeje :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...