Dev Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Lepszy do Twojego silnika byłby Synthoil High Tech 5W40
Away Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Panowie w moim 2.8 aktualnie zalany jest LM 10w40. nadszedl czas wymiany i chcialbym przejsc na pelen syntetyk. czy polecacie takie przejscie? powinienem obawiac się rozszczelnia silnika? domyślam się, iż płukanka będzie niezbędna.Pozdrawiam! Smiało przechodź na 5W40, ostatnio to przeriabiałem w starej polówce 1.9D o przebiegu 340000 i nic się nie dzieje, same plusy, oczysiwście płukanka niezbędna.
Dev Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 :polew: Qurwa co matoł Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata? Nie byłem, nie jestem i nie będę. Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów. i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę
POWER-KRIS Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40. Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12]
kiko79 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40. Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12] zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi. :polew: Qurwa co matoł Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata? Nie byłem, nie jestem i nie będę. Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów. i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły.
szakal222 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) lej 5W40 i nie powielaj mitu "pana Heńka" o jakichś rozszczelnieniach silnika od lepszego oleju Rabbi...Ty chyba nie za bardzo rozumiesz co to znaczy "lepszy"? Lepszy jest Motul od Castrola. A syntetyk jest RZADSZY i BARDZIEJ PŁUCZĄCY niż półsyntetyk. Wytlumacze ci pierwszy znacznik przed w to gesrnienie oleju im nizsza tym lepsza .drugi rzad cyfr oznacza odpornosc na splywanie i lepkosc oleju w wysokich temperaturach .im wyzsza tym lepsza .daje to tyle ze silnik nie zrywa filmu olejowego tak latwo i ci sie nie zaciera.a syntetyk daje to ze ma duzo dodatkow ktore chrania czyszcza twoj silniki dluzej taki olej trzyma swoje prarametry.a castrol to syf ktory sie spala osadza nagar i robi problemy ze smarowaniem Edytowane 14 Października 2014 przez szakal222
wesz82 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40. Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12] zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi. :polew: Qurwa co matoł Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata? Nie byłem, nie jestem i nie będę. Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów. i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły. Moze zmieniać co 4 tyś jeżeli robi tyle km rocznie co świadczy o tym ze dba o silnik. Ty pewnie robiać takie km rocznie zmieniałbyś olej raz na 3-4lata??? EOT Siedze tu już parę lat i kto jak kto ale Tomek nie ma syndromu pempka :doh:
stachu86 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Panowie jaki olej polecacie do 1.8T BEX?? silnik ma przebiegu 135tys. motor nie jest zaszlamiony, ładny złoty kolor w srodku. Zalałem na ten rok motul x-clean+ 8100 5W30. Czy to jest oliwa wystarczająca czy lepiej coś innego wlac?? Rocznie bede robic max 7tys.
jihaad Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Nie przesadzajcie. Przecież stronę, dwie temu też ktoś pytał o BEXa. Wysłane batonikiem Kitkat
kiko79 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40. Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12] zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi. :polew: Qurwa co matoł Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata? Nie byłem, nie jestem i nie będę. Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów. i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły. Moze zmieniać co 4 tyś jeżeli robi tyle km rocznie co świadczy o tym ze dba o silnik. Ty pewnie robiać takie km rocznie zmieniałbyś olej raz na 3-4lata??? EOT Siedze tu już parę lat i kto jak kto ale Tomek nie ma syndromu pempka :doh: jasne,zwłaszcza wszystko co ktoś inny napisze porównuje do srania i mongolenia, a swoją opinie traktuje jako jedyną słuszną wyrocznię.
Dev Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Piszę o tym o czym mam pojecie. Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena. widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ? tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu. nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko.
wesz82 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Piszę o tym o czym mam pojecie. Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena. widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ? tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu. nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko. Każdy wie ze jest tak jak piszesz. Czasem ktoś musi się wychylić. Możliwe ze jak przewertuje trochę forum to zrozumie. Tak czy siak na pewno jeszcze sie "spotkacie"
kiko79 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Piszę o tym o czym mam pojecie. Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena. widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ? tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu. nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko. no ja też nie mam 18 lat, a od dobrych kilku lat użytkuję A4. I na wszystko patrzę z punktu widzenia użytkownika, a nie mechanika. A to przecież nie jest forum dedykowane tylko i wyłącznie mechanikom. Szanuję opinie osób które zawodowo zajmują się a4-kami i sporo z ich opinii skorzystałem. Nie oznacza to jednak że nie mogę wyrazić swojego zdania. Co do oleju syntetycznego i półsyntetycznego...to jako prosty użytkownik nie znający się specjalnie na mechanice mogę śmiało stwierdzić że w silniku ALT mimo "trefnej" odmy olej półsyntetyczny (od Motula) jakoś daje radę i od 5 tyś. km poziom ten sam a syntetyk uciekał niewiadomo którędy w zastraszającym tempie. wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, ale zabawa w remonty silnika i przeróbki wszystkiego dookoła to niepotrzebne wywalanie kasy. Póki co to wyjście jest dotychczas najtańsze, a ja osobiście nie odczuwam fizycznej satysfakcji z posiadania pełnego syntetyku pod maską.
pacos Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jeszcze jedno pytanie, w a4 z silnikiem 2.4 olej normalnie zlewa się poprzez kurek spustowy na dnie miski? Tata moj w a6 c5 1.9 zawsze podczas wymiany ma olej wysysany od góry bo od dołu niby jest jakaś osłona która podczas zdejmowania jej do wymiany "nadwyręża" się i potem jest kłopot z nią. O co z tym chodzi? A to już slysze o drugim przypadku gdzie podczas wymiany wysysa się w tych a6 zamiast go spuszczać
Dev Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) mozna tak i tak z osłoną to bujda, nie chcą sie brudzic mechanicy w przypadku 1.9 tdi gdzie jest wkład filtra oleju warto wyssac olej z podstawy filtra oleju i chłodnicy jest tam jeszcze ok 0.3-0.4 litra zuzytego oleju Edytowane 14 Października 2014 przez Dev
pacos Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A w przypadku mojego auta duzo jest odkrecania zeby normalnie spucic olej?
Dev Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 u Ciebie trzeba odkrecić filtr oleju i do tego musisz zdejmowac dolną osłone (jak masz)
pacos Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 no wlasnie o ta oslone sie rozchodzi, ona jest normalnie jakos przykręcona czy na jakies wkrety plastikowe które potem mogą nie trzymac?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się