Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lepszy do Twojego silnika byłby Synthoil High Tech 5W40

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie w moim 2.8 aktualnie zalany jest LM 10w40. nadszedl czas wymiany i chcialbym przejsc na pelen syntetyk. czy polecacie takie przejscie? powinienem obawiac się rozszczelnia silnika? domyślam się, iż płukanka będzie niezbędna.

Pozdrawiam!

Smiało przechodź na 5W40, ostatnio to przeriabiałem w starej polówce 1.9D o przebiegu 340000 i nic się nie dzieje, same plusy, oczysiwście płukanka niezbędna.

Opublikowano

:polew: :polew: :polew:

Qurwa co matoł :facepalm:

Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata?

Nie byłem, nie jestem i nie będę.

Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów.

i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę :facepalm:

Opublikowano

A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40.

Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12]

Opublikowano

A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40.

Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12]

zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi.

:polew: :polew: :polew:

Qurwa co matoł :facepalm:

Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata?

Nie byłem, nie jestem i nie będę.

Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów.

i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę :facepalm:

zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły. :hi:

Opublikowano
:facepalm:
Opublikowano (edytowane)

lej 5W40 i nie powielaj mitu "pana Heńka" o jakichś rozszczelnieniach silnika od lepszego oleju ;)

Rabbi...Ty chyba nie za bardzo rozumiesz co to znaczy "lepszy"? Lepszy jest Motul od Castrola. A syntetyk jest RZADSZY i BARDZIEJ PŁUCZĄCY niż półsyntetyk.

Wytlumacze ci pierwszy znacznik przed w to gesrnienie oleju im nizsza tym lepsza .drugi rzad cyfr oznacza odpornosc na splywanie i lepkosc oleju w wysokich temperaturach .im wyzsza tym lepsza .daje to tyle ze silnik nie zrywa filmu olejowego tak latwo i ci sie nie zaciera.a syntetyk daje to ze ma duzo dodatkow ktore chrania czyszcza twoj silniki dluzej taki olej trzyma swoje prarametry.a castrol to syf ktory sie spala osadza nagar i robi problemy ze smarowaniem

Edytowane przez szakal222
Opublikowano

A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40.

Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12]

zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi.

:polew: :polew: :polew:

Qurwa co matoł :facepalm:

Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata?

Nie byłem, nie jestem i nie będę.

Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów.

i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę :facepalm:

zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły. :hi:

Moze zmieniać co 4 tyś jeżeli robi tyle km rocznie co świadczy o tym ze dba o silnik.

Ty pewnie robiać takie km rocznie zmieniałbyś olej raz na 3-4lata???

EOT

Siedze tu już parę lat i kto jak kto ale Tomek nie ma syndromu pempka :doh: :doh:

Opublikowano

Panowie jaki olej polecacie do 1.8T BEX?? silnik ma przebiegu 135tys. motor nie jest zaszlamiony, ładny złoty kolor w srodku. Zalałem na ten rok motul x-clean+ 8100 5W30. Czy to jest oliwa wystarczająca czy lepiej coś innego wlac?? Rocznie bede robic max 7tys.

Opublikowano

Nie przesadzajcie. Przecież stronę, dwie temu też ktoś pytał o BEXa.

Wysłane batonikiem Kitkat

Opublikowano

A ogólnie proponuję wlać w szklankę 10w40 i 5w40.

Ja tam nie widzę który rzadszy. [emoji12]

zimą przy -30 różnicę może widać, tyle że nieznaczną. Na pewno nie jest tak że na mrozie 5W40 płynie a 10w40 stoi.

:polew: :polew: :polew:

Qurwa co matoł :facepalm:

Cały Dev...tylko wulgaryzmy i obrażanie ludzi dookola. Towarzyszy Ci nieodparte wrażenie że jesteś pępkiem świata?

Nie byłem, nie jestem i nie będę.

Ale w przeciwieństwie do Ciebie nie mam. zadnych kompleksów.

i skoncz z ta Twoją demagogią bo nie wiadomo czy sie śmiać, płakać czy tez walić głową w ścianę :facepalm:

zastanawia mnie tylko, czy pewną demagogią nie jest to że piszesz o jakości oleju, a zmieniasz go co 4 tyś km...a silnik rozkręcasz raz na kwartał i pokazujesz wszystkim że czysty. Kolego Dev...to nie są argumenty, to są kocopoły. :hi:

Moze zmieniać co 4 tyś jeżeli robi tyle km rocznie co świadczy o tym ze dba o silnik.

Ty pewnie robiać takie km rocznie zmieniałbyś olej raz na 3-4lata???

EOT

Siedze tu już parę lat i kto jak kto ale Tomek nie ma syndromu pempka :doh: :doh:

jasne,zwłaszcza wszystko co ktoś inny napisze porównuje do srania i mongolenia, a swoją opinie traktuje jako jedyną słuszną wyrocznię.

Opublikowano

Piszę o tym o czym mam pojecie.

Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena.

widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ?

tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu.

nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko.

Opublikowano

Piszę o tym o czym mam pojecie.

Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena.

widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ?

tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu.

nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko.

Każdy wie ze jest tak jak piszesz.

Czasem ktoś musi się wychylić.

Możliwe ze jak przewertuje trochę forum to zrozumie.

Tak czy siak na pewno jeszcze sie "spotkacie" :wink:

Opublikowano

Piszę o tym o czym mam pojecie.

Hamulce, zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze to moja domena.

widziales kiedys zebym pisal cos w dziale elektrycznym, tam gdzie radia ?

tam nie pisze bo sie na tym nie znam i nie zabieram glosu.

nie mam 18 lat i nie siedzę w kapciuszkach w cieplym domku przed kompem i pisze to co usłyszę od pana Henka lub innego taryfiarza tylko codziennie zmagam sie z mechaniką samochodową i nie tylko.

no ja też nie mam 18 lat, a od dobrych kilku lat użytkuję A4. I na wszystko patrzę z punktu widzenia użytkownika, a nie mechanika. A to przecież nie jest forum dedykowane tylko i wyłącznie mechanikom. Szanuję opinie osób które zawodowo zajmują się a4-kami i sporo z ich opinii skorzystałem. Nie oznacza to jednak że nie mogę wyrazić swojego zdania. Co do oleju syntetycznego i półsyntetycznego...to jako prosty użytkownik nie znający się specjalnie na mechanice mogę śmiało stwierdzić że w silniku ALT mimo "trefnej" odmy olej półsyntetyczny (od Motula) jakoś daje radę i od 5 tyś. km poziom ten sam a syntetyk uciekał niewiadomo którędy w zastraszającym tempie.

wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, ale zabawa w remonty silnika i przeróbki wszystkiego dookoła to niepotrzebne wywalanie kasy. Póki co to wyjście jest dotychczas najtańsze, a ja osobiście nie odczuwam fizycznej satysfakcji z posiadania pełnego syntetyku pod maską.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, w a4 z silnikiem 2.4 olej normalnie zlewa się poprzez kurek spustowy na dnie miski? Tata moj w a6 c5 1.9 zawsze podczas wymiany ma olej wysysany od góry bo od dołu niby jest jakaś osłona która podczas zdejmowania jej do wymiany "nadwyręża" się i potem jest kłopot z nią. O co z tym chodzi?

A to już slysze o drugim przypadku gdzie podczas wymiany wysysa się w tych a6 zamiast go spuszczać

Opublikowano (edytowane)

mozna tak i tak

z osłoną to bujda, nie chcą sie brudzic mechanicy

w przypadku 1.9 tdi gdzie jest wkład filtra oleju warto wyssac olej z podstawy filtra oleju i chłodnicy

jest tam jeszcze ok 0.3-0.4 litra zuzytego oleju

Edytowane przez Dev
Opublikowano

A w przypadku mojego auta duzo jest odkrecania zeby normalnie spucic olej?

Opublikowano

u Ciebie trzeba odkrecić filtr oleju i do tego musisz zdejmowac dolną osłone (jak masz)

Opublikowano

no wlasnie o ta oslone sie rozchodzi, ona jest normalnie jakos przykręcona czy na jakies wkrety plastikowe które potem mogą nie trzymac?

Opublikowano

jest zamontowana na torxy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...