bediks Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Ktos zapoda jakis link do poczytania albo wytłumaczy po krotce dlaczego mam olej w dolocie , jaka temu przyczyna i geneza i rozwiazanie ? Odma nowa z ASO nie zapchana ktos mi kiedys pisał ze silnik alz moze tez trapic ten sam problem co alt czyli wina złej konstrukcji odmy , nawet znalazł rozwiazanie poprzez wlozenie do odmy filterka od skutera i juz tak nie plulo w dolot
endriuu Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Nie ten dzial bendiks Wysłane z prodiża
kiko79 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ktos zapoda jakis link do poczytania albo wytłumaczy po krotce dlaczego mam olej w dolocie , jaka temu przyczyna i geneza i rozwiazanie ? Odma nowa z ASO nie zapchana ktos mi kiedys pisał ze silnik alz moze tez trapic ten sam problem co alt czyli wina złej konstrukcji odmy , nawet znalazł rozwiazanie poprzez wlozenie do odmy filterka od skutera i juz tak nie plulo w dolot większość silników benzynowych od Audi/VW ma problem konstrukcyjny z odmą. Po prostu źle to wszystko zaprojektowali. Wystarczy tylko spojrzeć w schemat na ta kombinację rurek, kolanek, czwórników i gruszek żeby dojść do wniosku, że taka konstrukcja musi wadliwie działać.
waldiosa Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 (edytowane) Znalazłem interesujący artykuł. Jak wiadomo większość naszych A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30. Oto fragment, szczególnie drugi akapit jest ciekawy: "Olej a prędkość obrotowa Choć brzmi to paradoksalnie, dla większości elementów silnika wyższa prędkość obrotowa jest korzystniejsza, ze względu na tworzenie się trwalszego tzw. klina smarnego. Okazuje się, że jednostkowe zużycie podczas jednego obrotu wału korbowego silnika jest mniejsze przy prędkości np. 6000 obr./min. niż przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) zależy nie tylko od obrotów, ale też od samego oleju. Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika." Zapraszam do wypowiedzenia opinii. Edytowane 16 Grudnia 2014 przez waldiosa
kiko79 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Znalazłem interesujący artykuł. Jak wiadomo większość naszych A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30. Oto fragment, szczególnie drugi akapit jest ciekawy: "Olej a prędkość obrotowa Choć brzmi to paradoksalnie, dla większości elementów silnika wyższa prędkość obrotowa jest korzystniejsza, ze względu na tworzenie się trwalszego tzw. klina smarnego. Okazuje się, że jednostkowe zużycie podczas jednego obrotu wału korbowego silnika jest mniejsze przy prędkości np. 6000 obr./min. niż przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) zależy nie tylko od obrotów, ale też od samego oleju. Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika." Zapraszam do wypowiedzenia opinii. po części się z tym zgodzę, ale gdzieś czytałem, że normy olejowe są ważniejsze niż klasy lepkości. Więc jeżeli 5w40 i 5w30 mieszczą się w klasie 502.00 505.00 to nie można powiedzieć że ten olej się nie nadaje. Można dyskutować o jego właściwościach zimą, latem itp. Z drugiej strony pompy olejowe ustawiane są też chyba fabrycznie na ciecz o określonych parametrach, ale to są nastawy w temp. 20oC, czyli takiej gdzie większość olejów jest podobna. Cyrki olejowe w silnikach benzynowych VW/Audi wywołały niejedną dyskusję, ale mi nasuwa się jeden wniosek...niektóre silniki z tego koncernu nie dojrzały jeszcze do prawdziwych syntetyków. świadczy o tym coraz większa liczba forumowiczów, która po "przejściach z syntetykiem" zaczyna wlewać dobrej jakości półsyntetyk i sobie chwali.
cinkers Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30 Panie kolego, naucz się używać tego słowa bo póki co to sam sobie przeczysz
kiko79 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30 Panie kolego, naucz się używać tego słowa bo póki co to sam sobie przeczysz koledze bynajmniej pomyliło się z przynajmniej ale jak to mówią: oj tam oj tam...
KubaMpakiet Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Znalazłem interesujący artykuł. polecany jest 5w30. Oto fragment "Olej a prędkość obrotowa Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C , jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika." Zgadza sie sa tacy co leja 10w60 do 1.8T
Carlos* Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika." Co to znaczy ,że producent zaprojektował układ smarowania pod konkretny olej........ ? Ekologia i coraz to surowsze normy emisji spalin , które trzeba spełniać narzucają stosowanie lekko bieżnych olei, a nie sama konstrukcja jednostki napędowej. Ekologów interesuje tylko jak najmniejsza ilość toksycznych spalin, a nie ochrona silnika. Silnik przystosowany jest do tłoczenia bardzo gęstego oleju, wyobraź sobie poranny rozruch np. przy -25°C i jaka jest konsystencja oleju. Tak więc przy optymalnej temp. oleju w granicach 100 °C różnica między SAE 5W30 a 5W40 jest znikoma a co do lepszej ochrony silnika większy wpływ ma lepszy jakościowo olej i jego baza oraz składniki a nie jego lepkość.
nimok Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam,może ktoś mi doradzić:kupiłem olej Motula 0W40będzie on się nadawal do mojego auta?Mam przejechane 90000 km.
waldiosa Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Witam, może ktoś mi doradzić: kupiłem olej Motula 0W40 będzie on się nadawal do mojego auta? Mam przejechane 90000 km. Jestem świeżo po wymianie na Motul X-max 0w40, wcześniej Valvoline Synpower 5w40. Odczucia. Silnik chodzi ciszej, bardziej miękko, gładko. Przy niskiej temperaturze na zimnym silniku odpala równie łatwo jak na rozgrzanym. Dużym plusem jest niska lepkość zimowa, która teoretycznie będzie minimalizować efekt zimnego rozuchu co jest szczególnie ważne przy turbo.
nimok Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Super, dziekuje za informacje. Bardzo mi się przydaly i na pewno mnie uspokoily.Pozdrawiam
r7adek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Muszę wyminic olej po zakupie audi. Mam przejechane około 210 000. Co byście polecili ? Nie wiem co było zalane poprzednio.
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 A co mi tam.. wszyscy w domu juz śpią, łącznie z kotem na mojej poduszcze a ja leżę chory w łóżku i piszę głupoty
r7adek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Liqui moly 5W40 Synthoil High Tech Dzięki.
szymon100s Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 witam aktualnie jezdze na Motulu x clean 8100 5w30 c3 co polecicie innego do Audi a4b7 2.0 tfsi po wirusie olej zmieniam co 10 tys km??.Po okresie 10 tys miarka zbliza sie do minimum bez dolewania!!.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się