endriuu Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Czemu lać 0W-30?: 1. Ma lepszą pompowalności i przenikalność cieplną. Silnik pracuje dłużej w optymalnej temperaturze. Od startu nagrzewa się szybciej, a po osiągnięciu wysokiej temp. lepiej odprowadza ciepło. 2. Zmniejsza tarcie i opory ruchu elementów silnika. Silnik ma większą sprawność, pracuje więc na stosunkowo niższych obrotach, co wydłuża jego żywotność i zmniejsza zużycie paliwa. 3. Ma lepsze właściwości myjące. W silniku powstają mniejsze zanieczyszczenia. 4.Zapewnia szybsze smarowanie podczas uruchamiania silnika, tym samym zapewnia mniejsze zużycie silnika. 5.Zapewnia lepsze parametry niskotemperaturowe. Silnik można użytkować w niższej temp. Zapewnia wówczas lepsze docieranie do wszystkich miejsc smarowanych. 6.Zapewnia większą stabilność lepkości w czasie. Czym bardziej lepki olej tym więcej w nim dodatków, np. polimerów, które ulegają tzw, ścinaniu, czyli niszczeniu. Zmniejsza to stabilność lepkościową oleju, ale także zmniejsza stabilność niektórych innych parametrów, np. odporność oleju, jego lepkości na ścinanie w wysokiej temp. 7.Zapewnia lepszą dyspersję zanieczyszczeń stałych tworząc z nimi bardziej trwałą i jednorodną zawiesinę. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 19:40_________________________________________________ juz zamówiłem u Marcina :decayed: :decayed: i jak odczucia?
Dev Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 jeszcze nie wlałem, nie miałem kiedy :no:
wojtaswch Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witam koledzy mam pytanie odnośnie oleju mianowicie posiadam audi z silnikiem 1.8Tprzebieg ponad 200tyś poprzednio zalałem go mobilem 10w40 i teraz moje pytanie silnik pali olej po przejechaniu 2 tyś km dolałem jakieś 300ml i teraz mam takie pytanie bo zbliża się wymianka jaki olej byście polecili do tego silniczka bo po tym co tu czytam to juz nie wiem czy moze zapodac syntetyka i nie wiem czy te przepalanie oleju ustapi czy moze to cos z silnikiem czy to jest normalne w tych silnikach ze lubia sobie troszke tego oleju połknac wczesniej miałem 1.8 bez T i od wymianki do wymianki zero dolewek prosił bym o odpowiedzi z góry dzieki i jeszcze jedno pytanko czy po tym 10w40 mogę przeskoczyć przykładowo na ten olej co tu kolega poleca 0w30 ?i czy ten olej jest dobry? zielono mi w tym temacie dlatego prosze o opinie tych co nie sa różowi;)
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 możesz przejsc na 0W-30, nie ma problemu zuzycie oleju nie jest spowodowane rodzajem oleju a nieszczelnoscią tłoki i pierscienie albo uszczelniacze na zaworach
h4cker Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem.
tomek20stencel5 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 To są stare i bzdurne mity, że po minerale wlejesz syntetyk to zacznie lecieć itp. Co do śmierci silnika, to jest zupełnie odwrotnie, właśnie oleje syntetyczne mają o wiele lepsze właściwości smarne i lejąc taki olej tylko przedłużasz życie silnika, a szczególnie turbawki, która jest smarowana od razu praktycznie, co w przypadku półsyntetyka czy minerala jest niemoźliwe. Poza tym np. nasze silniki z tak zaawansowanymi głowicami (20V) nie mogą być zalewane mineralami
endriuu Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 To są stare i bzdurne mity, że po minerale wlejesz syntetyk to zacznie lecieć itp. Co do śmierci silnika, to jest zupełnie odwrotnie, właśnie oleje syntetyczne mają o wiele lepsze właściwości smarne i lejąc taki olej tylko przedłużasz życie silnika, a szczególnie turbawki, która jest smarowana od razu praktycznie, co w przypadku półsyntetyka czy minerala jest niemoźliwe. Poza tym np. nasze silniki z tak zaawansowanymi głowicami (20V) nie mogą być zalewane mineralami
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. a gdzie tutaj masz półsyntetyk ?????
endriuu Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. a gdzie tutaj masz półsyntetyk ????? dokładnie - nawet nie spojrzalem na tego Valvo
h4cker Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. a gdzie tutaj masz półsyntetyk ????? 10W60 skoro to nie półsyntetyk to co?
tomek20stencel5 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 To i półsyntetyk i pełen syntetyk . Obecnie na stronie Valvoline jest to synthetic blend czyli ani pół ani pełny, ale swego czasu był sprzedawany w dwóch różnych wersjach, w butelce szarej był półsyntetyk a w czarnej pełny, teraz pomieszali wodę z colą i nie wiadomo co i jak
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem
h4cker Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 To i półsyntetyk i pełen syntetyk . Obecnie na stronie Valvoline jest to synthetic blend czyli ani pół ani pełny, ale swego czasu był sprzedawany w dwóch różnych wersjach, w butelce szarej był półsyntetyk a w czarnej pełny, teraz pomieszali wodę z colą i nie wiadomo co i jak Odkąd używam tego oleju jest w czarnej butelce i pisze tak jak mówisz SYNTHETIC BLEND
h4cker Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie:
endriuu Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie: raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych. to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30
lapsik Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Moj silniczek od razu po kupnie otrzymal 10W60 Valvoline, smiga az milo. Tyle ze wczesniej bylo cos co ciezko bylo nazwac olejem ... teraz polowe przed czasem standardowej wymiany chce wlac czysciku Valvoline no i zalac tym samym.
h4cker Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie: raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych. to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30 Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam chyba, że mnie przekonacie
Marecki85 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam chyba, że mnie przekonacie A lałeś może kiedyś coś z Liqui Moly? Ja póki co wlewam Castrola, ale zastanawiam się nad zmianą, bo kumpel twierdzi, że na LM mu lepiej jeździ.
bediks Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 jak wlalem castrola magnateca 10w40 i przestał sie pocic, juz mialem wymieniac uszczelke pod pokrywa bo lecialo lekko spod srób, po zmianie na ten olej a jezdzilem na jakims statoilu ustalo :> ot takie spostrzezenie
egon47 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie: raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych. to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30 Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam chyba, że mnie przekonacie Dokladnie podzielone sa zdania przejscie z półsyntetyku na pelny niektorzy pisza ze nic sie niejedzie a niektorzy twierdza ze moga zimeringi sie porozszczelniac i moga byc wycieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się