Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czemu lać 0W-30?:

1. Ma lepszą pompowalności i przenikalność cieplną.

Silnik pracuje dłużej w optymalnej temperaturze. Od startu nagrzewa się szybciej, a po osiągnięciu wysokiej temp. lepiej odprowadza ciepło.

2. Zmniejsza tarcie i opory ruchu elementów silnika.

Silnik ma większą sprawność, pracuje więc na stosunkowo niższych obrotach, co wydłuża jego żywotność i zmniejsza zużycie paliwa.

3. Ma lepsze właściwości myjące.

W silniku powstają mniejsze zanieczyszczenia.

4.Zapewnia szybsze smarowanie podczas uruchamiania silnika, tym samym zapewnia mniejsze zużycie silnika.

5.Zapewnia lepsze parametry niskotemperaturowe.

Silnik można użytkować w niższej temp.

Zapewnia wówczas lepsze docieranie do wszystkich miejsc smarowanych.

6.Zapewnia większą stabilność lepkości w czasie.

Czym bardziej lepki olej tym więcej w nim dodatków, np. polimerów, które ulegają tzw, ścinaniu, czyli niszczeniu. Zmniejsza to stabilność lepkościową oleju, ale także zmniejsza stabilność niektórych innych parametrów, np. odporność oleju, jego lepkości na ścinanie w wysokiej temp.

7.Zapewnia lepszą dyspersję zanieczyszczeń stałych tworząc z nimi bardziej trwałą i jednorodną zawiesinę.

[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 19:40_________________________________________________

juz zamówiłem u Marcina :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

i jak odczucia?

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jeszcze nie wlałem, nie miałem kiedy :no: :no: :no:

Opublikowano

Witam :hi: koledzy mam pytanie odnośnie oleju mianowicie posiadam audi z silnikiem 1.8Tprzebieg ponad 200tyś poprzednio zalałem go mobilem 10w40 i teraz moje pytanie silnik pali olej po przejechaniu 2 tyś km dolałem jakieś 300ml i teraz mam takie pytanie bo zbliża się wymianka jaki olej byście polecili do tego silniczka bo po tym co tu czytam to juz nie wiem czy moze zapodac syntetyka i nie wiem czy te przepalanie oleju ustapi czy moze to cos z silnikiem czy to jest normalne w tych silnikach ze lubia sobie troszke tego oleju połknac wczesniej miałem 1.8 bez T i od wymianki do wymianki zero dolewek prosił bym o odpowiedzi z góry dzieki :hi: i jeszcze jedno pytanko czy po tym 10w40 mogę przeskoczyć przykładowo na ten olej co tu kolega poleca 0w30 ?i czy ten olej jest dobry?:) zielono mi w tym temacie dlatego prosze o opinie tych co nie sa różowi;)

Opublikowano

możesz przejsc na 0W-30, nie ma problemu

zuzycie oleju nie jest spowodowane rodzajem oleju a nieszczelnoscią

tłoki i pierscienie albo uszczelniacze na zaworach

Opublikowano

Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... :confused4: z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. :mysli:

Opublikowano

To są stare i bzdurne mity, że po minerale wlejesz syntetyk to zacznie lecieć itp. Co do śmierci silnika, to jest zupełnie odwrotnie, właśnie oleje syntetyczne mają o wiele lepsze właściwości smarne i lejąc taki olej tylko przedłużasz życie silnika, a szczególnie turbawki, która jest smarowana od razu praktycznie, co w przypadku półsyntetyka czy minerala jest niemoźliwe. Poza tym np. nasze silniki z tak zaawansowanymi głowicami (20V) nie mogą być zalewane mineralami :tongue4:

Opublikowano

To są stare i bzdurne mity, że po minerale wlejesz syntetyk to zacznie lecieć itp. Co do śmierci silnika, to jest zupełnie odwrotnie, właśnie oleje syntetyczne mają o wiele lepsze właściwości smarne i lejąc taki olej tylko przedłużasz życie silnika, a szczególnie turbawki, która jest smarowana od razu praktycznie, co w przypadku półsyntetyka czy minerala jest niemoźliwe. Poza tym np. nasze silniki z tak zaawansowanymi głowicami (20V) nie mogą być zalewane mineralami :tongue4:

:good:

Opublikowano

Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... :confused4: z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. :mysli:

a gdzie tutaj masz półsyntetyk ?????

Opublikowano

Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... :confused4: z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. :mysli:

a gdzie tutaj masz półsyntetyk ?????

dokładnie - nawet nie spojrzalem na tego Valvo :cool1:

Opublikowano

Osobiście jeżdżę na Valvoline Vr1 Racing 10W60 i zbliża mi się wymiana. Moje pytanie jest takie: Na jakim jeździliście wcześniej oleju i ile km pokonaliście na Motulu X-Lite 0W30? Bo wydaje mi się, że to powolna śmierć dla silnika... :confused4: z tego co wiem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełny syntetyk zwłaszcza o takiej klasie lepkości i temperaturze pracy w aucie z dużym przebiegiem. :mysli:

a gdzie tutaj masz półsyntetyk ?????

10W60 skoro to nie półsyntetyk to co?
Opublikowano

To i półsyntetyk i pełen syntetyk :decayed:. Obecnie na stronie Valvoline jest to synthetic blend czyli ani pół ani pełny, ale swego czasu był sprzedawany w dwóch różnych wersjach, w butelce szarej był półsyntetyk a w czarnej pełny, teraz pomieszali wodę z colą i nie wiadomo co i jak :wink4:

Opublikowano

10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem

Opublikowano

To i półsyntetyk i pełen syntetyk :decayed:. Obecnie na stronie Valvoline jest to synthetic blend czyli ani pół ani pełny, ale swego czasu był sprzedawany w dwóch różnych wersjach, w butelce szarej był półsyntetyk a w czarnej pełny, teraz pomieszali wodę z colą i nie wiadomo co i jak :wink4:

Odkąd używam tego oleju jest w czarnej butelce i pisze tak jak mówisz SYNTHETIC BLEND :)
Opublikowano

10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem

czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie:
Opublikowano

10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem

czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie:

raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych.

to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30

Opublikowano

Moj silniczek od razu po kupnie otrzymal 10W60 Valvoline, smiga az milo.

Tyle ze wczesniej bylo cos co ciezko bylo nazwac olejem ... teraz polowe przed czasem standardowej wymiany chce wlac czysciku Valvoline no i zalac tym samym.

Opublikowano

10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem

czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie:

raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych.

to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30

Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam :good: chyba, że mnie przekonacie :kox:
Opublikowano

Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam :good: chyba, że mnie przekonacie :kox:

A lałeś może kiedyś coś z Liqui Moly? Ja póki co wlewam Castrola, ale zastanawiam się nad zmianą, bo kumpel twierdzi, że na LM mu lepiej jeździ.

Opublikowano

jak wlalem castrola magnateca 10w40

i przestał sie pocic, juz mialem wymieniac uszczelke pod pokrywa bo lecialo lekko spod srób, po zmianie na ten olej a jezdzilem na jakims statoilu ustalo :> ot takie spostrzezenie

Opublikowano

10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem

czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie:

raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych.

to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30

Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam :good: chyba, że mnie przekonacie :kox:

Dokladnie podzielone sa zdania przejscie z półsyntetyku na pelny niektorzy pisza ze nic sie niejedzie a niektorzy twierdza ze moga zimeringi sie porozszczelniac i moga byc wycieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...