speed22 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 Panowie zbliża mi się wymiana oleju w moim 1.8T. Jeżdżę na Castrol EDGE SPORT 10W60 syntetyk. Auto ma przejechane 190tyś. Jaki polecacie teraz olej?? Dalej jeździć na pełnym syntetyku?? Myślałem nad Motulem ale nie wiem jaki wybrać ;/ Proszę o rady
speed22 Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 mylisz się to jest pełen syntetyk tu jest zdjecie http://motokosmetyka.pl/product_picture/full_size/80ceb0641c8d417a40bc043949ca06db.jpg
slawek72 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 mylisz się to jest pełen syntetyktu jest zdjecie http://motokosmetyka.pl/product_picture/full_size/80ceb0641c8d417a40bc043949ca06db.jpg Speed22 10W60, upss do tego silniczka nie sadzisz ze za geste to cos,ponizej mam dla ciebie fajny artykulik : http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil.pdf Ja osobiscie polecal bym 5W40 i cos oferty z motula,millersa,moze amsoila badz tez fuchsa(DE)..
speed22 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 to jaki olej teraz wybrać?? Tak jak piszę kolega 5w40 czy może 10w40??
slawek72 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Tak jak kolega Fr0styyy wspomnial 5W40 bylby chyba najlepsza opcja i w Twoim wypadku zastanowil bym na jakas plukanka(pod warunkiem ze ten wczesniejszy byl syntetykiem,nie jestem jej wielkim zwolennikiem,ale uwazam ze raz na kilka wymian trzeba),najlepiej i najtaniej wypada najprawdopodobniej ta od Millersa( chyba najlepsza dostępna u nas płukanka na detergentach nie rozpuszczalnikach). Dlaczego płukać? Ano dlatego, że nie tyle wypłuczesz jakieś szlamy czy zawiesiny (choc różnie może być- zależy jakie oleje bazowe oprocz tego W60 były lane) ale dlatego, że zneutralizujesz powstałe w silniku substancje kwaśne które po zalaniu świeżego oleju weszłyby w reakcję z nim i od razu ten olej straciłby część jednostek TBN na ich właśnie neutralizację.Decyzja nalezy do Ciebie, ale ja bym plukal, pozdr
dotus Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Ok, czyli nie ma jakiegoś ryzyka w zalewaniu pełnym syntetykiem silnika, który mógł chodzić na półsyntetyku 220tys.km a teraz będzie zagazowany? ...ja z podobnym pytaniem. W poniedziałek wstawiają mi silnik do audi 1,8 T 150 KM - 96 rok -model silnika AEB Silnik ma najechane 220.000 km (ściągnięty został z zaufanego źródła) nie wiem na jakim oleju śmigał i mam dylemat co wlać ? aby nie mieć scen z silnikiem Robić jakąś płukankę? jak tak to jaką ? w jaki sposób się płucze itp ? Wstawiam też turbinę po regeneracji Brać olej na allegro czy macie zaufane źródła, z którego można skorzystać ?
mar_92 Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Brać olej na allegro czy macie zaufane źródła, z którego można skorzystać ? Kolego na forum jest dzik i TOM77,u nich kup sobie będziesz miał oryginalni
dotus Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Kolego na forum jest dzik i TOM77,u nich kup sobie będziesz miał oryginalni Pozostał problem jaki olej wlać
mar_92 Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Pozostał problem jaki olej wlać 5w40 moze byc Motul
Fr0styyy. Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Czym się różni 0w30/5w30/0w40/5w40/10w40/0w50? Ta druga wartość to w jakiej temperaturze olej ma właściwości smarujące, a pierwsza?
sołtys85 Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Jak zaufane źródło to raczej lali syntetyk lub ewentualnie pół wiec ja bym zalał motula i nie dudował z niczym. Po 10 klockach zlać i zalać nowy. To tani ale dobry olej i ma dobre właściwości myjące nie zostawia nagaru. Polecam jeszcze firmę oil land na forum kolega duras tym handluje więłem już od niego 35l oleju i wszystko gra.
dotus Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Jak zaufane źródło to raczej lali syntetyk lub ewentualnie pół wiec ja bym zalał motula i nie dudował z niczym. Po 10 klockach zlać i zalać nowy. To tani ale dobry olej i ma dobre właściwości myjące nie zostawia nagaru.Polecam jeszcze firmę oil land na forum kolega duras tym handluje więłem już od niego 35l oleju i wszystko gra. dokładnie jaki motul? (symbol) i analogicznie jaki oil land ? no i ostatnie (pytanie tendencyjne, ale je zadam) który z w/w jest lepszy ?
sołtys85 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Tu masz namiar na oila land, ja ostatnio kupiłem od nich 20l motula 5w/40 i zrobili mi cenę 115zł za bankę 5l i dobrą cenę na filtry. http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?138727-www-OIL-LAND-pl-TANIE-oleje-filtry-cz%EA%B6ci-Motul-Millers-Mann-Febi-itp&highlight=oil-land Polecam olej motul 5w/40 x-ces 8100 za te pieniądze do tak starych samochodów rewelka. Ja osobiście nie widzę nic nadzwyczajnego w tym oleju, sprawuje sie tak samo dobrze jak wczęsniej zalewany mobil 0w/40 a nie dość, że jest tańszy to jeszcze w 5l bańkach wiec co 4 wymianę masz gratis. Czysty zysk.
slawek72 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Czym się różni 0w30/5w30/0w40/5w40/10w40/0w50?Ta druga wartość to w jakiej temperaturze olej ma właściwości smarujące, a pierwsza? Wszystko zalezy od kazdego oleju z osobna, a numerki przez i po "W" sa oznaczeniem przyblizonej temp otoczenia w jakich moze on pracowac. Generalnie literka W wskazuje ze jest to oliwka do uzywania w warunkach zimowych, kiedy ludzie zmieniali(teraz coraz mniej), oleje na zime i lato stosowali odpowiednio oleje ;zima- 0W, 5W ... lub oleje letnie 20,30,40(SAE20..)....Wyparly/ja je oleje uniwersalne/caloroczne np.5W30,5W40 itd,itd.Dla przykladu 5W40 w niskich temperaturach ten olej zachowuje się jak SAE 5W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40(tu moge jeszcze tak na chlopski rozum dodac ze im wyzszy numer po W tym z reguly gestsza oliwa).Co do pytania o lepkosc to w naszej strefie klimatycznej trzeba wziasc pod uwage rozne parametry lepkosci, choc nie ukrywam ze glowny wskaznik lepkosci jest najwazniejszy, ale muszisz tez wziasc pod uwage: -lepkość w 100`' C - odpowiadająca warunkom pracy oleju w silniku i związana z warunkami klimatycznymi, w jakich jest eksploatowany olej. Im wyższe temperatury zewnętrzne, tym zalecana jest wyższa lepkość. -wskaźnik lepkości - podstawowe kryterium mówiące o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury pracy. Im wskaźnik ten jest wyższy, tym zmiany są mniejsze; - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika A poza tym istotnymi parametrami wlasnosci oleju sa tez: - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju Ogolnie jest to temat rzeka, kazdy olej(marke i rodzaj) trzeba rozpatrywac z osobna, biorac oczywiscie pod uwage zalecane normy producenta, sklad chemiczny, rodzaj silnika,styl jazdy, jest tego duzo.... O markach nie bede sie wypowiadal z osobna bo co czlowiek to opinia, kazdy ma inne preferencje, jak i u kazdego ten sam olej moze zachowywac sie inaczej. Ja osobiscie preferuje oleje 0W30,0W40,ale tez 5W40-nizsza wartosc "zimowa" pozawla na szybsze docieranie oleju do wszystkich elementow smarowniczych, co za tym idzie szybsze osiagniecie temp roboczej i wynikajacy z tego zespol czynnikow(szybsze nagrzewanie wnetrza itd),a co najwazniejsze wplywa na mniejsze zuzycie silnika.Powszechnie wiadomo ze najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu(Twoj przyklad W60), oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania.Generalnie ciezko jest znalezc dobry olej ktory bylby idealnym lekiem na zime i lato, jest wiele dobrych marek i oleji syntetycznych i takich ktorych sa nimi tylko "z nazwy", sa oleje estrowe na bazie hc,dlugo bylo by tlumaczyc.W Twoim silniku uzyl bym 5W40 i zrobil plukanke, tak jak kolega Soltys85 pisze motul jest dobry,kwestia jest natomiast doboru wlasciwego, tylko ze z tego co pokazuja "kwity" przepracowanego motula, trzyma on dobrze parametry do ok 10Kkm,potem drastycznie one spadaja. Ja osobiscie preferuje millersa,obecnie mam zalany 0W40, dobrymi olejami sa tez Fuchs(DE),Amsoil,Statoil,Liqui Moly,Valvoline, wszystko zalezy od preferencji stylu jazdy i zasobnosci kieszeni, nie bede wskazywal Ci faworyta bo o takiego ciezko, choc osobiscie mysle ze Amsoil lub Red Line sa jednymi z najlepszych.To tak po krotce bylo by na tyle,reszte musisz sobie na necie poszukac, w celu glebszej edukacji olejowej polecal bym fora subaru lub octavii, tam znajdziesz wiele odpowiedzi natury technicznej wielu oliwek,pozdr
BREATH1 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Wszystko zalezy od kazdego oleju z osobna, a numerki przez i po "W" sa oznaczeniem przyblizonej temp otoczenia w jakich moze on pracowac. Generalnie literka W wskazuje ze jest to oliwka do uzywania w warunkach zimowych, kiedy ludzie zmieniali(teraz coraz mniej), oleje na zime i lato stosowali odpowiednio oleje ;zima- 0W, 5W ... lub oleje letnie 20,30,40(SAE20..)....Wyparly/ja je oleje uniwersalne/caloroczne np.5W30,5W40 itd,itd.Dla przykladu 5W40 w niskich temperaturach ten olej zachowuje się jak SAE 5W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40(tu moge jeszcze tak na chlopski rozum dodac ze im wyzszy numer po W tym z reguly gestsza oliwa).Co do pytania o lepkosc to w naszej strefie klimatycznej trzeba wziasc pod uwage rozne parametry lepkosci, choc nie ukrywam ze glowny wskaznik lepkosci jest najwazniejszy, ale muszisz tez wziasc pod uwage: -lepkość w 100`' C - odpowiadająca warunkom pracy oleju w silniku i związana z warunkami klimatycznymi, w jakich jest eksploatowany olej. Im wyższe temperatury zewnętrzne, tym zalecana jest wyższa lepkość. -wskaźnik lepkości - podstawowe kryterium mówiące o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury pracy. Im wskaźnik ten jest wyższy, tym zmiany są mniejsze; - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika A poza tym istotnymi parametrami wlasnosci oleju sa tez: - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju Ogolnie jest to temat rzeka, kazdy olej(marke i rodzaj) trzeba rozpatrywac z osobna, biorac oczywiscie pod uwage zalecane normy producenta, sklad chemiczny, rodzaj silnika,styl jazdy, jest tego duzo.... O markach nie bede sie wypowiadal z osobna bo co czlowiek to opinia, kazdy ma inne preferencje, jak i u kazdego ten sam olej moze zachowywac sie inaczej. Ja osobiscie preferuje oleje 0W30,0W40,ale tez 5W40-nizsza wartosc "zimowa" pozawla na szybsze docieranie oleju do wszystkich elementow smarowniczych, co za tym idzie szybsze osiagniecie temp roboczej i wynikajacy z tego zespol czynnikow(szybsze nagrzewanie wnetrza itd),a co najwazniejsze wplywa na mniejsze zuzycie silnika.Powszechnie wiadomo ze najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu(Twoj przyklad W60), oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania.Generalnie ciezko jest znalezc dobry olej ktory bylby idealnym lekiem na zime i lato, jest wiele dobrych marek i oleji syntetycznych i takich ktorych sa nimi tylko "z nazwy", sa oleje estrowe na bazie hc,dlugo bylo by tlumaczyc.W Twoim silniku uzyl bym 5W40 i zrobil plukanke, tak jak kolega Soltys85 pisze motul jest dobry,kwestia jest natomiast doboru wlasciwego, tylko ze z tego co pokazuja "kwity" przepracowanego motula, trzyma on dobrze parametry do ok 10Kkm,potem drastycznie one spadaja. Ja osobiscie preferuje millersa,obecnie mam zalany 0W40, dobrymi olejami sa tez Fuchs(DE),Amsoil,Statoil,Liqui Moly,Valvoline, wszystko zalezy od preferencji stylu jazdy i zasobnosci kieszeni, nie bede wskazywal Ci faworyta bo o takiego ciezko, choc osobiscie mysle ze Amsoil lub Red Line sa jednymi z najlepszych.To tak po krotce bylo by na tyle,reszte musisz sobie na necie poszukac, w celu glebszej edukacji olejowej polecal bym fora subaru lub octavii, tam znajdziesz wiele odpowiedzi natury technicznej wielu oliwek,pozdr zgadzam się w 100% z wypowiedzią Sławka!
wojci Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 ja do tej pory lałem Mobila 1 5W40 i mam 230 000km i nie było problemów. Teraz będę zalewał 10W40, jakby ktoś kupował oleje w Marketach to właśnie w Tesco jest Mobil po 65zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się