Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Jaki olej do tdi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popieram Szewczenko7, tylko olej z zalecaną normą

Opublikowano

Witam

Chodzi mi o zastosowanie oleju, wiem ze jest to temat co ma 14 stron ale wiekszosc to przepychanka bo czytalem to 2 razy :(

Mam audi A4 z 98 roku silnik 1,9TDI 110KM AFN mam przejechane prawdziwe 270tys km

Mam autko od pol roku i jak zmienialem olej to na starej niemieskiej kartce bylo napisane, ze uzyty był poł syntetyk 10w50, nie wiem jak wczesniej.

I teraz pytanie... pierwsza zmianę po sciągnieciu auta zrobiłem na mobila tez 10w50.

Czy mogę smiało wlać Motul 8100 X-cess 5W-40???

Nie bedzie mial za duzych luzów przez to?

Wielkie dzieki za zrozumieni i odpowiedz.

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy mogę smiało wlać Motul 8100 X-cess 5W-40???

Nie bedzie mial za duzych luzów przez to?

Wielkie dzieki za zrozumieni i odpowiedz.

Pozdrawiam

mozesz spróbowac ... ae nikt Ci gwarancji nie da ze nic sie nie bedzie dzialo .... :wink:

Opublikowano

Czyli cała teoria "tylko syntetyk" padła?

Opublikowano

A miałes wcześniej pół syntetyk?

Przed chwila dzwoniłem do ASO w Poznaniu.

Pytałem jaki olej mi wleją po podaniu wszystkich danych samochodu.

Powiedzieli ze 5w40 castrola.

A jak powiedziełem ze wczesniej byl lany pół syntetyk to powiedział, że musze teraz lać półsyntetyk. Nie wleja pełnego syntetyku bo olej się zważy :/

To ja juz zgluplem :eek:

Opublikowano

Przestań już dramatyzować ulti. Zalej pełen syntetyk i będzie dobrze. Moje auto zrobiło grubo ponad 200kkm na Esso Ultra 10W40, a od 1,5 roku jeździ na pełnych syntetykach i nic mu nie jest. Znam wiele osób, które zrobiło podobnie jak ja i nie ma to wpływu na bajki o rozszczelnianiu silnika, tym bardziej o ważeniu się oleju...

Idź i kup porządny syntetyk z normą 505.00 (jakiś Castrol, Motul, Shell, Mobil 1,...), a będziesz zadowolony.

Oczekujesz jakichś zapewnień ? Chcesz gwarancji ? Twoje auto ma 9 lat ! Równie dobrze jutro korby mogą wyjść bokiem, skrzynia się rozlecieć czy koło odpaść... Nie rozumiem o czym tyle gadania...

Opublikowano

Rozumiem

A jakie masz odczucia odrazu po zalaniu pelnego?

Odczułeś jakiekolwiek zmiany?

podejzewam, ze po zamianie byłeś bardzo czuły na wszelkiego rodzaju objawy.

p-m

Opublikowano

cześć .jak kupiłem a4 to do afn zalałem olej castrol magnatec 10W40 , teraz jeżdże na mobilu 10W40 i właśnie przykumałem ze nie ma tej normy505,01 tylko 505,00 . na mobilu zrobiłem 5 tysięcy kilometrów i silnik chodzi normalnie . teraz jak bede zmieniał to czy moge bez obaw wrócić do castrola? lub innego dobrego oleju 10W40 ?( na mobilu z normą 50500 nie zauważyłem różnicy w jeździe i ubytku na bagnecie też nie)

Opublikowano

@ulti

Odczucia żadne, olej to olej, silnik chodzi tak samo. TDI R4 ma to do siebie, że klekocze, więc i mój też robi, kla, kla, kla...

@baron

Norma 505.00 jest odpowiednia dla twojego motoru to po pierwsze, a po drugie jest ona bardziej wymagająca niż 505.01

Opublikowano

czerwony baron, mozesz zmienic bez problemu :wink:

Opublikowano

Fajnie się to czyta :) Mam już drugiego diselka, i nie mam pojęcia co lali wcześniej do tych silników, mogę się jedynie domyślać. Powiem tyle - pierwsze auto miało najechane 160 tys. jak go kupiłem, przy sprzedaży miał 199 tys. Autko nie brało oleju, silnik chodził jak dzwon. Na lato lałem Mobila 5W50 a na zime 0W40. Po zakupie auto jechało ledwie 160km/h. Przed sprzedażą leciał 195 km/h bez kopcenia i bez brania. Drugi diselek - obecny - miał przy zakupie 188 tys. Wlałem bez kozery 5W40 teraz mam ponad 213 tys, auto nie dymi i nie bierze oleju. Filozofia jest prosta - wymieniam olej co 8000 albo 10000 tys. Zależy jak daje popalić autku, a daje. Wiadomo, że wszystko zależy od temperatury - czyt. charakterystyki jazdy, oraz warunków zewnętrznych. Ważną rzeczą jest wymiana wszystkich filtrów na nowe - poza pyłkowym oczywiście. I nie ma mowy o syfach w silniku drodzy koledzy. Jak ktoś mówi o nagarze to chyba ma na myśli oleje mineralne. Bo raczej ciężko zobaczyć nagar na silniku, który jeździł na półsyntetyku - no chyba, że olej był wymieniany co 20 tys. Tak wogóle to jeszcze jedno - silniki TDI - PD - to już wogóle nie ma o czym mówić - nawet 0W40 jest jaknajbardziej mile widziany. Niższe spalanie po drugiej wymianie będzie zauważalne. I cena oleju na bank się zwróci.

Pozdrawiam Kolegów a może i Koleżanki :a4fan:

P.S. Niektórzy przedmówcy naprawdę wiedzą co mówią a niektórzy nie. :bicz:

Polskie oleje to dopiero półprodukty dla mobila czy texaco, oni wiedzą jak się uszlachetnia oliwe.

Opublikowano

juz go kupilem ciekawe czy to nie podroba za ta kase.jeden sezon jezdzilem na castrolu gtd 10w 40 ale jakos glosno pracuje,pora zmienic na mobila i porownac.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...