Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rozrząd wymiana - opis wymiany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukam opisu wymiany paska rozrządu w B6 1.9 TDI AVF.

chodzi mi o opis jak to się robi? - jeśli gdzieś widzieliście taki to proszę o link.

pozdrawiam

Wiktor

Opublikowano

obawiam sie ze jesli sie nie znasz na mechanice to sam tego nie zrobisz, to nie takie proste, wymienaiłem razem z mechanikiem w poprzedniej b5 i poza wyjechaniem z całym przodem jest troche zabawy

Opublikowano

Całkowicie się z Tobą zgadzam - jeśli się ktos nie zna na mechanice to lepiej niech tego nie robi !!!!!

A co do mnie to myśle że tak nie jest - dlatego szukam opisu wymiany.

Pozdrawiam

Wiktor

Opublikowano

jakbys sie znał to bys nie pytał :gwizdanie:

Opublikowano

dokładnie, popieram przedmówce w 100%

Opublikowano

Koszt wymiany rozrządu,pasków klinowych,napinaczy,rolek,filtrów no i oczywiście oleju u mechanika to koszt rzędu 1.300zł. Wymieniałem go tydzień temu za robotę mechanik skasował mnie 300zł,więc chyba nie warto pchać palce w to.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Kolego nie pchaj się w to!

Rozumiem ze lubisz grzebać przy aucie, jak pewnie większość na tym forum ale w rozrząd to nie wymiana klocków czy wymiana oleju, do tego trzeba mieć jakieś rozeznanie a widze ze raczej go nie masz skoro pytasz jak to zrobić.

Chyba ze lubisz ryzykować i masz duzo pieniędzy boi jak zle poskładasz to czeka cię wymiana motorowni jak coś zle zrobisz :naughty:

Opublikowano

Kolega lechwik pisze ze chce info o wymianie a nie porady czy robic samemu, czy nie :wallbash: Tak wiec dajcie spokój z moralizatorstwem i wrzucajcie tylko konkretne informacje. Ja niestety nie mam zadnych materiałów, dlatego chętnie poczekam na materialy od marewel. Choc passat to poprzeczny i nie trzeba sciagac przodu tak jak w AVF/AWX. A od tego trzeba zaczynac w A4 :hi:

Opublikowano

bo my jesteśmy niczym Anioł Stróż :> :> :>

Opublikowano

Choc passat to poprzeczny i nie trzeba sciagac przodu tak jak w AVF/AWX. A od tego trzeba zaczynac w A4 :hi:

Nie wprowadzajmy w blad - Passat z AWX/AVF ma dokladnie to samo ulozenie silnika co A4 B6 wiec tez nalezy sciagnac caly przod przy wymianie rozrzadu. Tym bardziej info mile widziane :)

Opublikowano

Nie wprowadzajmy w blad - Passat z AWX/AVF ma dokladnie to samo ulozenie silnika co A4 B6 wiec tez nalezy sciagnac caly przod przy wymianie rozrzadu. Tym bardziej info mile widziane

Przepraszam :embarrassed:, TDI w Passacie jest montowany jak w A4 czyli wzdłużnie.

Opublikowano

marewel dobra robota - na twoich zdjęciach widać już prawie wszystko :)

Czpieniem blokujesz koło wałka rozrządu a specjalną kształtką blokujesz wał korbowy

Zdejmujesz stary pasek wymianiasz napinacz rolke i pompe, zakładasz nowy pasek

Mam jeszcze parę pytań?

Jak napinasz napinacz (czy musisz mić do tego specjalny klucz?)

Czy znasz wartości momętów jakimi należy dokręcać śruby?

PS: jeszcze jedno - Widzieliście może gdzieś opis zdjęcia przodu? Co i w jakiej kolejności odpinać?

Pozdrawiam

Wiktor

Opublikowano

witam wszystkich, moge sie podczepic pod temat :) a konkretniej to bym prosil kolege arczi900819 o opis do 1z , bo niedlugo bedzie mnie czekala wymiana tloka. z gory dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

Bez blokad ?:shocked: Też tak robię i jest :good: blokady to chyba dla całkowicie zielonych powymyślali :mysli: chociaż jak bym je miał to bym pewnie stosował. Dopasowałem sobie tylko trzpień odpowiedniej średnicy do wałka i to wystarczy.Zawsze to bardziej profesjonalnie wygląda :naughty:

Opublikowano

fotki rewelacja :notworthy:

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety. po dokreceniu rolki odpowiednim momentem 20Nm nalezy dociagnac srube mocujaca jeszcze o 1/8 obrotu, wskazowka napinacza powinna byc przesunieta kilka mm (max 5) w prawo poza aktualna pozycje. po ulozeniu sie paska po kilku minutach pracy silnika napinacz ustawi sie we wlasciwym polozeniu.

przy aktualnym ustawieniu, napinacz sie odrobine cofnie. zmniejszajac snapiecie paska

nalezy rowniez zwrocic uwage ze pozycja napinacza na powyzszych fotografiach dotyczy tylko silnikow z ciernym tlumikiem rolki napinajacej paska.

silniki z tlumikiem hydraulicznym rolki napinajacej maja inne jej ustawienie.

Opublikowano

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety.

Nie wybiegaj za daleko,zdjęcie jest po bodajże 4 obrocie walu,blokady włożone w celu zrobienia zdjęcia.

Strzałka napinacza jest dokładnie tam gdzie być powinna.

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown:

Opublikowano

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown

marewel :foch::polew:
Opublikowano

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety.

Nie wybiegaj za daleko,zdjęcie jest po bodajże 4 obrocie walu,blokady włożone w celu zrobienia zdjęcia.

Strzałka napinacza jest dokładnie tam gdzie być powinna.

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown:

jesli ja jestem teoretyk to ty jasnowidz. :tongue4::cool1:

chyba forum jest po to zeby sie wymieniac doswiadczeniami i wiedza?

o regulacji napinacza przydaloby sie pare slow, a ty sie burzysz niepotrzebnie :cool1:

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2009, 22:54_________________________________________________

PS: jeszcze jedno - Widzieliście może gdzieś opis zdjęcia przodu? Co i w jakiej kolejności odpinać?

przodu calego nie zdejmujesz. demontujesz zderzak. odkrecasz pas przedni i odsuwasz go o jakies 5-6 cm chlodnica, skraplacz, reflektory wszystko zostaje zamontowane do pasa przedniego

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...