Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o zerknięcie na logi 1.8T BEX Q


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, proszę o zerknięcie na logi - każda wskazówka mile widziana :) 1.8T BEX Q + lpg (logi tylko na pb). Mam wrażenie jakby auto było słabsze, turbo chyba za późno wstaje ale nie jestem pewny. Również wydaje mi się że po skasowaniu błędów przez chwilę jest ok ale to może być tylko złudzenie. Ogólnie chce doprowadzić silnik i jego osprzęt do jak najlepszego stanu, gdyż założyłem lpg i gazownik tak to wystroił ze wylatuje mi check na desce. Plan: zrobić fure na igłe i jechać na strojenie lpg. Sprawdziłem już dv i zaworek odmy jest OK. Szczelność sprawdziłem i wydaje mi się że też jest ok bo bulgotało w silniku jak dmuchałem powietrze w układ. Pasek rozrządu nowy.

Błędy jakie były przed skasowaniem: 
17544 -  Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 -  Upper Limit Exceeded
17833 -  EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
        P1425 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
17525 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
        P1117 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
17843 -  Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground
        P1435 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
17829 -  Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground
        P1421 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
17697 -  Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground
        P1289 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
16683 -  Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
        P0299 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent

Logi na pb98(moje pierwsze logowanie, brakło mi drogi żeby zakręcić do 7k rpm):

002 + 033 http://vaglog.pl/log-002_033_OfqGPo.html

003 + 020 http://vaglog.pl/log-003_020_h11KB89.html

115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_d2TjU.html

Edytowane przez JeJu
Opublikowano

Z logów w zasadzie jedyny problem to turbo, późno wstaje i niedoładowuje, albo masz coś ze sterowaniem albo samo turbo juz w kiepskiej kondycji. zrób loga 118 z odpietą wtyczką od n75.

Opublikowano (edytowane)

podobno w grupie 115 i 118 widać że brakuje ciśnienia, dzisiaj bede jeszcze raz ogladał dv i wszystkie jej wężyki. czytałem że n249 raczej się nie psuje. w sumie mogłoby być bo troche turbo śwista jak sie przyspiesza. jak nic nie znajde to odepne wtyczke i zrobie jeszcze raz 118

edit:

 zajrzałem dzisiaj pod maske i sprawdziłem zawór DV jest na 100% sprawny,  ten krótki wąż który idzie z DV do intercoolera jest dobry, długi cieńki wąż też jest dobry i nie dziurawy, jedynie co zauwazyłem to ten trzeci wąż dość gruby który wychodzi od dołu DV i idzie do tipa jest troche wytarty. Wydawałoby się że zdarła się tylko pierwsza zewnętrzna warstwa ochronna, a ta właściwa wewnątrz jest cała.  Przeczysciłem wtyczki od n75 i n249 srodkiem do styków. 

https://prnt.sc/ge4qtl

https://prnt.sc/ge4qwr

Może jutro uda mi się kupić nowy wąż o takiej samej średnicy, podmienie go i zrobie nowe logi chociaż wątpie że to coś da bo to tylko dziura w warstwie wierzchniej węża ;/

Edytowane przez JeJu
Opublikowano

kolejny raz rozgrzebałem węże, powymieniałem te jednorazowe opaski zaciskowe na skręcane, zauwazyłem że weżyk od n249 do DV był przygnieciony pod kolektorem ssącym przez blaszke od n249, sam czujnik powinien być wkręcony na dwie śruby a u mnie był na jedną bo w drugą sie nei dało wkrecić bo podszedł wężyk - sprawka gazowników, jak zakładali lpg, demontowali kolektor... ;/ już myślałem ze to rozwiąże mój problem, ale zrobiłem ponowne logi   http://vaglog.pl/log-115_118_2nW95Ue.html i  nadal turbo za późno wstaje.  dlaczego przy 2tys obrotów sterownik zadaje aż ~0.9bar??? podobno w bexie turbo pompuje 0,6bara od początku do końca.

Opublikowano

W logach widoczna jest poprawa więc coś tam pomogło, moze nie jest idealnie ale turbo lepiej pompuje i wstaje koło 2,5 tys.

Opublikowano

poprawa może być bo jest 10 stopni mniej niż ostatnio. sprawdziłem dzis gruszke turbo strzykawką i działa dobrze. auto ma 260k przebiegu, turbo ori, mam katalizator i 10miesieczna instalacje lpg.  Dzisiaj po zatankowaniu samochodu,(bledy skasowane) przejechałem się na lpg, bieg 3 do odcinki i nagle auto dostało muła, 4km dalej check na desce, podczas przyspieszania słychać gwizdanie, podejrzewam ze wpadło w tryb awaryjny.  Czyli winowajcą tutaj jest zle wyregulowana instalacja, ona pieprzy i wylatują błędy lambdy, check, przeładowanie. Na pb normalnie mogłem jechać na 3 do odcinki i nic sie nie działo zresztą widać to po logach. 

a co do tego że turbo wstaje przy 2,5tys. rpm to:

a) może trochę katalizator przytkany,

B) nie czyściłem jeszcze miski, wiec może trochę sitko przytkane, ciśnienie oleju niskie na początku i nie napędza turbo? mogło by tak być? 

Opublikowano

Ale olej nie napędza turbiny tylko ją smaruje

Opublikowano

dobra troche przesadziłem :D ale to z katalizatorem już bardziej prawdopodobne :) poszperam w necie jeszcze co może być przyczyną późnego wstawania turbo

Opublikowano

Kolego wrzuc logi 002/033 na lpg 

Opublikowano

postaram sie jutro wieczorem wrzucić logi na lpg, i logi na pb z odpiętym n75. 

porównałem logi z BEXem z tego tematu: 

udało się go ogarnać żeby jeździł tak jak należy, jeden gośc pisze że przepływka powinna w BEXie pokazywać nawet 160g/s. Moja daje 130g/s, a u gościa w podlinkowanym temacie po ogarnieciu auta, pokazuje max 140g/s. 

Opublikowano

Faktycznie przeływka za malo Mierzy tyle co u mnie w serii bfb 163KM Podmien i rzuc logi co pisalem bo moze dodatkowo zle ustawione lpg Ja mialem te same problemy z checkiem co Ty jak gazowniku ustawil baaardzo ubogo

Opublikowano

na bank jest źle ustawione lpg skoro na pb jest słąbo. montaż był w grudniu, a że robiłem lpg praktycznie zaraz po zakupie auta i niezbyt te 1.8T ogarniałem to nic ku sprawdzeniu mocy nie zrobiłem. a przesiadłem się z 1.9tdi fwd na 1.8t Q wiec to zupełnie inna jazda, dopiero niedawno zacząłem grzebać w tym kierunku bo stwierdziłem że to coś słabo jedzie, a przynajmniej turbina powinna pociągnać przy 2tys, a nie 3tys :)

Opublikowano
6 minut temu, JeJu napisał:

na bank jest źle ustawione lpg skoro na pb jest słąbo. montaż był w grudniu, a że robiłem lpg praktycznie zaraz po zakupie auta i niezbyt te 1.8T ogarniałem to nic ku sprawdzeniu mocy nie zrobiłem. a przesiadłem się z 1.9tdi fwd na 1.8t Q wiec to zupełnie inna jazda, dopiero niedawno zacząłem grzebać w tym kierunku bo stwierdziłem że to coś słabo jedzie, a przynajmniej turbina powinna pociągnać przy 2tys, a nie 3tys :)

 

Opublikowano

hehehe moja zadane cisnienie ma dopiero przy 3000obr i sam z tym walcze 

Sprawdz ta przeplywke

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, JeJu napisał:

udało się go ogarnać żeby jeździł tak jak należy, jeden gośc pisze że przepływka powinna w BEXie pokazywać nawet 160g/s. Moja daje 130g/s, a u gościa w podlinkowanym temacie po ogarnieciu auta, pokazuje max 140g/s. 

Seryjnie nówka sztuka może pokaże tak ze 160g/s. 150g/s uznałbym za dobre wskazanie. Tyle że na serię.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

dzisiaj wyjałem n75, przeczyscilem benzyną ekstrakcyjna + przedmuchanie kompresorem, sprawdziłem go na 12V i cyka ładnie

nowe logi:
pb98:

002 + 033  http://vaglog.pl/log-002_033_PUh5FxK.html

003 + 020  http://vaglog.pl/log-003_020_I7JJ84.html

115 + 118  http://vaglog.pl/log-115_118_5o723.html

pb98 z odpiętą wtyczką od n75 (dziwnie sie jechało bez turbiny):
115 + 118  http://vaglog.pl/log-115_118_5dRtL.html

logi na lpg:

002 + 033  http://vaglog.pl/log-002_033_cA4Loug.html

003 + 020  http://vaglog.pl/log-003_020_uTx91ux.html

115 + 118  http://vaglog.pl/log-115_118_zl0LV.html

cholernie to dziwne, ze 2dni temu przeplywka pokazała 130g/s, a teraz już 140g/s. pewnie by doszło do tych 150 przy odcince

Edytowane przez JeJu
Opublikowano

Bez podpiętej wtyczki ładuje troche za mało, ja bym poprawił troche naciąg na sztandze i turbo zacznie lepiej wstawać.

Opublikowano

rozumiem że turbo na stół bo inaczej nie da rady, łapa silnika mi tam przeszkadza. nie jestem pewny czy można to samemu dobrze zrobić skoro przy regeneracji turbin ustawiają to za pomocą komputera. ale gdybym się tego podjał samodzielnie, to czy np. pół obrotu śrubą bedzie wystarczające? czy jeden cały obrót? nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym uszkodzić gruszki, albo rozbierać tego 10x. wystarczy mi podkrecić tylko troszke, nie musi być igła na 2tys rpm.

Opublikowano

Da sie to zrobić bez rozbierania, trzeba sprawdzić tylko czy na nakretkach nie ma zabezpieczenia takiej blaszki, bo jak jest to ciężko będzie ją zdjąć bez rozbierania, jak nie ma to długa nasadka 10 i można próbować od strony kata, wystarczy 1-2 obroty nie więcej.

Opublikowano

Witam, 

Podepne się do tematu kolegi. Parę postów wcześniej pisałeś że sprawdzales DV. Moje pytanie to jak ściągnąć ta metalową opaskę zaciskowa? Męczę się już z dobre 20 min... 

IMG_20170902_124044.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...