rafalx11 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Witam mam problem ze swoją a4 a więc ubywa mi płyn chłodniczy i to czasem dość dużo . Wycieków na zewnątrz raczej niema bo sprawdzałem w garażu a i do oleju też raczej nie idzie bo żadnych "farfocli" niema tylko jednakowej konsystencji czarny olej . Więc nie wiem co jest i mam problem czy to uszczelka ? , słyszałem opinie żeby doleć doktora do układu co myślicie o tym ? . Dodam jeszcze że też olej mi bierze ale to troche wycieka pod miską . Proszę o porady dziękuje z góry
spetsnaz Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku (kolor i zapach, czy nie czuć go spalinami). Często trudno jest dostrzec wycieki płynu chłodzącego z powodu jego wysokiej temperatury (b.szybko wyparowywuje)
NYNA Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 U mnie tez nie było od dołu widać wycieku ale jak zdjąłem od góry obudowę z silnika to na plastikowym króćcu przy głowicy było trochę różowych kropelek płynu.Króciec kosztował 46 zł w ASO i po problemie.Jeden jest przy głowicy a drugi chyba z tyłu silnika i po paru latach lubią puszczać więc warto sprawdzić zanim Ci wpadnie taki głupi pomysł z dolewaniem jakiś doktorów to jest dobre na krótką metę np: dla handlarzy a jak chcesz samochodem pojeździć to znajdź wyciek.
Daimos Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Sprawdź też korek od zbiorniczka wyrównawczego czy trzyma ciśnienie. Jeżeli nie trzyma to też będzie ubywać płynu z powodu odparowania.
Sqarek Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 A doktorka nie lej bo możesz większego bałaganu narobić, bo nie wiadomo gdzie gubisz płyn i jak coś dolejesz to może negatywnie podziałać na części w miejscu ubytku płynu.
Tom_s Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Sprawdź też zabarwienie oleju czy nie miesza się płyn z olejem. U mnie tak było w AFNie. Pękła tuleja cylindra i płyn przedostawał się do oleju (w drugą stronę nie). Ale to widać było po konsystencji oleju i koloru kawy z mlekiem. Poza tym silnik trzymał swoje parametry i nic nie wskazywało na uszkodzenie.
Musashi Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 żadnych dokotrów. jedż do dobrego warsztatu, zapytaj czy maja przyrzad do badania szczelnosci pod cisnieniem niech pomierza szczelnosc ukladu na zimno, wtedy odnajda sie wszystkie pkty nieszczelnosci
rookie Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ubywa Ci płynu.. a zobacz czy nie masz mokrej wykładziny z prawej strony pasażera? Skoro olej masz czarny to Może uciekać Ci przez nieszczelną nagrzewnicę, a dokładniej przez wymiennik ciepła, który wyglądem przypomina intercooler. Cały płyn leci wtedy do kabiny na wykładzinę. Pozdro
_Solar_ Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 A doktorka nie lej bo możesz większego bałaganu narobić, bo nie wiadomo gdzie gubisz płyn i jak coś dolejesz to może negatywnie podziałać na części w miejscu ubytku płynu. Sqarek ma racje jednemu pomoze a drugiemu moze zaszkodzic.Posprawdzaj te węze które wchodzą do chłodnicy
Konradgiee Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ja ci doradze jeszcze jeden sposob na sprawdzenie tego: Pod zbiorniczkiem wyr. jest rurka od przelewu podwies do niej jakas buteleczke i przewiez sie autkiem tylko tak mu pocisnij troszke. Jak bedziesz mial plyn w tej buteleczce tzn ze robi cisnienie w obiegu ( uszczelka do wymiany) ....ja tak mialem. Dodam ze jak jezdzilem spokojnie tak nieszybciej niz 110-120km/h to bylo dobrze, ale przy cisnieciu ubywalo mi plynu. Robilem test na zawartosc dwutlenku wegla w zbiorniczku i nic niewykazalo, ale po wymianie uszczelki -przeszlo. Mechanik powiedzial ze bylo micropekniecie uszczelki na jakims kanale wodno-powietrznym. Odpukac ale jesli to uszczelka to przy wymianie koniecznie sprawdz tez glowice w jakims dobrym warsztacie(cisnieniowo) bo tez moze miec pekniecie i bedzie to samo.
Kowi87 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 ja sie własnie z tym problemem borykam ale juz znalazłem miejsce wyceku z tyłu za silnikiem wąz od nagrzewnicy przepuszczał tyle ze u mnie to plamy samochód potrafił zostawić pod sobą na postoju tylko ciekło tak że widoczne było ale juz lezy w domu nowy wąż z kolankiem z ASO - koszt 94zł
boseron Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 mi tez ubywa płynu ale nie potrafie narazie zdiagnozowac czego to powód, jest to niewieki wyciek na zbiorniczku około 1 cm na 2 miesiące czy to dużo?
zbychzz Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 uszczelka pod głowicą to na prawdę ostateczność - do tego co zostało napisane jeszcze dodaj pompę (u mnie miałem wyciek i właśnie na pompie)
Sqarek Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 mi tez ubywa płynu ale nie potrafie narazie zdiagnozowac czego to powód, jest to niewieki wyciek na zbiorniczku około 1 cm na 2 miesiące czy to dużo? Płynu w zasadzie nie powinno ubywać
boseron Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 w sasadzie nie powinno a parowanie?
rafalx11 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 Sprawdzałem dywaniki i są suche i na pierwszy rzut oka wycieków niema al spróbuje jeszcze z tą butelka
rookie Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 to dobrze że masz suche inaczej cały kokpit byś musiał wypierdzielić + siedzenia pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się