medyczny.ratownik Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Witam wszystkich użytkowników Audi i nie tylko.Chciał bym się podzielić poprzez FOTO-NAPRAWĘ z osobami które mają drobny problem ze wskazaniami poziomu pływaka.Miałem kiedyś mały problem że pojazd mi zgasł a nie zapaliła się kontrolka niskiego poziomu paliwa a wskazówka pokazała jeszcze że jest olej napędowy w zbiorniku.Dlatego postanowiłem naprawić ten defekt i podzielić się z innymi.Na dzień dzisiejszy jest OK jak będzie dalej to podzielę się informacją czy moja naprawa była sprawna w 100 % . 1.WIDOK NA BAGAŻNIK AUDI A4 AVANT 1.9 TDI Z 1997 ROKU Z ZACZEPAMI KTÓRE NALEŻY ODKRĘCIĆ. 2.ZACZEP KTÓRY NALEŻY ODKRĘCIĆ ŚRUBOKRĘTEM KRZYŻAKOWYM (DWIE ŚRUBKI) .TYLKO WYSTARCZY 2 ZACZEPY BLIŻEJ SIEDZEŃ 3.PO ODKRĘCENIU ZACZEPÓW I ŚCIĄGNIĘCIU WYKŁADZINY UKAŻE NAM SIĘ TWARDA GĄBKA I WIDOCZNYM DEKIELKIEM W PRAWYM GÓRNYM ROGU BAGAŻNIKA. 4.NASTĘPNIE ŚCIĄGAMY DEKIELEK A POD NIM METALOWA PRZYKRYWKA NA 3 ŚRUBY KRZYŻAKOWE . 5.POLECAM OSOBIŚCIE ŚCIĄGNĄĆ TWARDĄ GĄBKĘ (WYCISZENIE BAGAŻNIKA) ŻEBY PODCZAS WYCIĄGANIA PŁYWAKA I RESZTY ELEMENTÓW NIE UBRUDZIĆ ROPĄ PIANKI 6.PO ŚCIĄGNIĘCIU METALOWEJ PRZYKRYWKI UKAŻE NAM SIĘ NAJPRAWDOPODOBNIEJ BRUDNU WIDOK JAK UMIESZCZONY PONIŻEJ NA RYSUNKU.DLATEGO DOBRZE JEST WYCZYŚCIĆ ,ODKURZYĆ PIASEK ŻEBY PODCZAS ŚCIĄGANIA NIE WPADŁO NAM NIĆ DO ZBIORNIKA OLEJU NAPĘDOWEGO.ZNAJDUJĄCE SIĘ 2 WĘŻE GUMOWE SĄ RÓŻNEGO ROZMIARU DLATEGO NIE POMYLIMY SIĘ PRZY KOŃCOWYM SKRĘCANIU . 7.PONIŻSZY OBRAZEK PRZEDSTAWIA WYCZYSZCZONY DEKIEL I GOTOWY DO ODŁĄCZENIA PRZEWODU ELEKTRYCZNEGO(OCZYWIŚCIE NIE NA WŁĄCZONEJ STACYJCE) KTÓRY MA 2 ZACZEPY U DOŁU WTYCZKI I 2 PRZEWODY DO POBORU PALIWA A DRUGI ODPŁYW NADMIARU .nA WĘŻACH GUMOWYCH ZNAJDUJĄ SIĘ OPASKI ORYGINALNE JEDNORAZOWE.DOBRZE JEST SIĘ ZAOPATRZYĆ W ZWYKŁE SKĘCANE OPASKI METALOWE JEDNA WIĘKSZA DRUGA TROCHĘ MNIEJSZA.PO ZABEZPIECZENIU PRZEWODU I WĘŻY(JA PRZYWIĄZAŁEM PRZEWODY DO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ OBOK MOCOWANIA ZACZEPU W BAGAŻNIKU), MOŻEMY PRZESTĄPIĆ DO DALSZYCH PRAC 8.ODKRĘCAMY W LEWĄ STRONĘ CZARNĄ OBRĘCZ KTÓRA TRZYMA PŁYWAK I KRÓĆCE Z PRZEWODAMI.PONIŻEJ ODKRĘCONA OBRĘCZ 9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA OD NIERUCHOMEGO ELEMENTY W ZBIORNIKU OLEJU NAPĘDOWYM.PONIŻSZE ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA WYCIĄGNIĘTY ELEMENT I ZAWARTOŚĆ PALIWA GUMA ,USZCZELKA ZNAJDUJĄCA SIĘ NA KRAWĘDZI OTWORU KTÓREJ NIE MA POTRZEBY ŚCIĄGAĆ. 10.ABY ODDZIELIĆ PŁYWAK OD NIERUCHOMEJ CZĘŚCI NALEŻY WYCIĄGNĄĆ PRĘT WRAZ Z PŁYWAKIEM DO GÓRY AŻ ODBLOKUJE TRZPIEŃ NA KTÓRYM JEST SAM ZAMOCOWANY I WTEDY WYSUWAMY NA BOK I MAM 2 ELEMENTY JEDEN WIDNIEJĄCY NA OBRAZKU PONIŻEJ A DRUGI STAŁU NA KTÓYM MIESZCZĄ SIĘ STAŁE STYKI NA BLASZCE . MOJA NAPRAWA POLEGAŁA NA PRZECZYSZCZENIU ZAZNACZONEGO OBSZARU WODNYM PAPIERKIEM ŚCIERNYM AŻ UKAZAŁ SIĘ KOLOR MIEDZIANY I UWIDOCZNIŁY SIĘ ŚCIEŻKI PO KTÓRYCH PORUSZAJĄ SIĘ 2 STYKI .ZDEZYNFEKOWAŁEM I WYCZYŚCIŁEM PAŁECZKAMI DO USZU SPIRYTUSEM SALICYLOWYM . 11.WIDOCZNE STYKI WRAZ ZE STAŁYM ELEMENTEM .STYKI MOŻNA PRZECZYŚCIĆ DELIKATNIE PAPIERKIEM DROBNYM . 12.ZAKOŃCZENIE PRAC.MONTUJEMY POKRYWĘ I RESZTĘ TAK SAMO JAK TO BYŁO PRZED DEMONTAŻEM.NIESTETY NIE WYSZŁO MI ZDJĘCIE PRZEDSTAWIAJĄCE WYCZYSZCZONY ELEMENT ZE ŚCIEŻKAMI MIEDZIANYMI, ALE ZWYKŁE DELIKATNE PRZETARCIE POWINNO POMÓC.JAK KTOŚ JEST ODWAŻNY TO MOŻE POD LUPĄ ZA POMOCĄ CIENKIEGO DRUCIKA WYDRAPAĆ I POPRAWIĆ EWENTUALNIE JAK U MNIE ŚCIEŻKI . POWODZENIA I POZDRAWIAM. NA EWENTUALNE PYTANIA ODPOWIEM . Już sobie jeżdżę trochę na tym zreperowanym pływaku i ostatnio pokazała mi się kontrolka paliwa .Zapaliła się równo na kresce czerwonej "R" rezerwy i wraz z nią po włączeniu stacyjki krótki dźwięk informujący o niskim stanie paliwa.Podsumowując całą moją operację UDAŁO SIE ? NAPRAWIĆ W razie jakichkolwiek pytań i problemów to zapraszam z chęcią pomogę naprawić tą i nie tylko rzecz .pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kennykk Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA możesz powiedziec dokładnie jak wyciągnąć całość ze środka...tzn ..sięgałem ręką do środka ale całość tkwiła tam jakby była do czegoś przyczepiona, nie chcę czegoś urwać dlatego pytam w jakim kierunku pociągnąć całość bym mógł ją wyciągnąć.. przecież w środku to jest do czegoś przymocowane,prawda? a o opisu wynika to tak jakby całość sobie swobodnie pływała po powierzchni paliwka:) prosze o pomoc bo od roku nie moge tego zrobić bo nie wiem jak to pociągnąć by wyciągąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyczny.ratownik Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA możesz powiedziec dokładnie jak wyciągnąć całość ze środka...tzn ..sięgałem ręką do środka ale całość tkwiła tam jakby była do czegoś przyczepiona, nie chcę czegoś urwać dlatego pytam w jakim kierunku pociągnąć całość bym mógł ją wyciągnąć.. przecież w środku to jest do czegoś przymocowane,prawda? a o opisu wynika to tak jakby całość sobie swobodnie pływała po powierzchni paliwka:) prosze o pomoc bo od roku nie moge tego zrobić bo nie wiem jak to pociągnąć by wyciągąć Siemka, słuchaj .W moim przypadku jak odkręciłem plastikowy pierścień to zaczęło mi się wszystko ryszać i wychodzić do góry, po odchyleniu i podniesieniu ujrzałem pływak na drucie i plastki trzymający smok z sitkiem który zasysa ropę .Ogólnie tak do góry pionowo od razu nie poszło ,musiałem tak przekrzywić żeby najpierw wyszedł pływak a później jak był na wierzchu to wszystko wylazło . Hmmm tak sądzę że jeżeli masz wrażenie że coś trzyma to może przyczepił się smok do dna a na dnie jakiś "syf" tobie się zgromadził . Jeżeli masz ochotę to przyjedź do mnie to postaram się pomóc .Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiczelDMS Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Witam Panowie mam taki problem że wogóle nie mam pływaka i tej ścieżki pływaka. Właśnie załatwiłem pompę paliwa i musiałem wymienić. Nie mogę tego nigdzie dostać czy może ktoś mi podać numer katalogowy tych części. Mam A4 Avant 97 rok silnik 1.8. Już dwóch mechaników tym zatrudniałem ale nie potrafią pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osator92 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 ja mam takie pytanko, jak ściągne te 2 czarne wężyki to wypłynie dużo paliwa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 praktycznie nic,jakas kropelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyczny.ratownik Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Potwierdzam , kolego osator 92 mi nie poleciało paliwo , zresztą widac na zdjęciu że przewody jak odczepilem to sa czyste i nic nie jest mokro . Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osator92 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 ok dzieki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 U mnie nam taki problem że wogule nie działa. Jak kiedyś padl mi akumulator o czym nie wiedzialem to jak przekrecilem kluczyk aby zapalic autko to wskazowka sie podniosla.czy czyszczenie tego potenciometru moze rozwiazac problem?pozd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 U mnie nam taki problem że wogule nie działa. Jak kiedyś padl mi akumulator o czym nie wiedzialem to jak przekrecilem kluczyk aby zapalic autko to wskazowka sie podniosla.czy czyszczenie tego potenciometru moze rozwiazac problem?pozd tutaj to raczej licznik moze mieszac,ale sprobowac mozesz,wyjmik smoka wlacz zaplon i ruszaj plywakiem to bedziesz widzial czy cos sie zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam. Zaraz się zabieram za to napisze co i jak dzięki.a jeszcze jedno pytanie mam taki blad zwarcie pinu A i B do masy co to moze byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ktos tu pisał że coś mu tam trzyma. Nie jestem na 100% pewny ale zauważcie jedna zalezność. Kolega opisał dla TDI. A większość osób później pytających to z benzynkami 1,8. W benzynkach jest chyba w baku jeszcze pompka której w TDI niema i może faktycznie coś tam trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osator92 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ja mam benzyne i niedawno naprawiałem pływak i nic mi nie trzymało, to może dotyczy bardziej czy cały ten sprzecior zapiekł sie do baku czy coś w tym stylu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machina Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 ktos tu pisał że coś mu tam trzyma. Nie jestem na 100% pewny ale zauważcie jedna zalezność. Kolega opisał dla TDI. A większość osób później pytających to z benzynkami 1,8. W benzynkach jest chyba w baku jeszcze pompka której w TDI niema i może faktycznie coś tam trzymać. Ja mam tdi i również mam w baku pomkę. Z tego co się orientuję to większość TDI PD takową w baku posiadają. Nie zawsze problem tkwi w pływaku, może to być również licznik - znam to z autopsji. Można zrobic test zegarów vagiem i zobaczyć jak zachowuję sie wskazówka paliwa, możemy uniknąć niepotrzebnego wyciągania pływaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 fakt przy PD jest. u mnie przy VP37 niema. choć podobno przy 2,5TDI tez jest pompka w baku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McBoss Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 plywak w sedanie w przy silniku AEB rowniez w tym miejscu mozna znalezc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIUS Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 w bagażniku pod z prawej strony pod deklem pływakl jest z czyjnikiem wpina się go w kosz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tohn Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 W moim również był problem ze wskaźnikiem paliwa,otóż przy stanie paliwa 1/3 i mniej wskazówka "szalała" raz pokazywała normalnie za sekundę rezerwę po chwili 1/4 i tak non stop, zrobiłem wszystko zgodnie z powyższą instrukcją tylko zamiast papieru wodnego użyłem zwykły papier ścierny. Przed ponownym zmontowaniem zrobiłem test ręcznie poruszając prętem obserwowałem wskaźnik paliwa,teraz jest wszystko w porządku,dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnnythebest Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 U mnie jest już wytarty kawałek dolnego paska potencjometru i czyszczenie nic mi nie dało. Czy orientruje się ktoś z Was czy idzie to jakoś naprawić? Zastanawiałem sie nad lutowaniem ale to raczej nic nie da bo to naplastiku jest W ASO za taki pływak krzykneli mi 430 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SnOOpie Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Nie na plastiku a na porcelanie. Z tego co się orientowałem to jest to do zrobienia u kogoś kto zajmuje się drukowaniem płytek, jednak koszt zaprojektowania tej płytki jest wysoki przez co się to nie opłaca. Miałem tak samo, że ścieżki się wytarły, więc kupiłem drugi pływak za 40zł bo samej płytki nikt nie chciał sprzedać. Tyle, że najpierw wziąłem pierwszy lepszy z innym numerem na płytce to po zamontowaniu wariowała wskazówka, więc wymieniłem o takim samym numerze płytki i jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się