Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HOLMATRO's 2.0T Stage3 [331HP/456Nm] by VAGTUNE#Pop&Bangs#S4 Look#Rotor 19x9et33#Vogtland#MILLTEK#DP 3/2,75”#v-Fiz#Hebel345-S4#HEL#Autotech#K04-0064#BOSE#Cupra#etc..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grzechu u Dev'a jest krótka piłka ? Rób jak mówi a nie zginiesz ?

Pozdrawiam ☺

Opublikowano
17 minut temu, dayd_4 napisał:

@Dev co tak nie miło w sobotni wieczór??? :wtf: Szwagier grzecznie zapytał, bo zależy mu na każdej podpowiedzi, żeby zrobić wszystko TIP TOP. Nie każdy jest inżynierem mechaniki.

Odnoszę wrażenie że czasami zachowujecie się jak dzieci we mgle.

Nawet pisanie wprost nic nie daje.

Trzeba sprawdzić ciśnienie smarowania, pomijam fakt wydajności pompy oleju ale tego tutaj nie jesteśmy w stanie zweryfikować.

Turbina jest pierwszym elementem która jest najbardziej narazona i podatna.na uszkodzenia gdy mamy zbyt niskie ciśnienie.oleju. 

Opublikowano
6 minut temu, Dev napisał:

Odnoszę wrażenie że czasami zachowujecie się jak dzieci we mgle.

Nawet pisanie wprost nic nie daje.

Trzeba sprawdzić ciśnienie smarowania, pomijam fakt wydajności pompy oleju ale tego tutaj nie jesteśmy w stanie zweryfikować.

Turbina jest pierwszym elementem która jest najbardziej narazona i podatna.na uszkodzenia gdy mamy zbyt niskie ciśnienie.oleju. 

To przestań się tak unosić, szkoda zdrowia. 

Dzieci tu nie ma.

pytalem, bo myślałem ze masz coś bardziej zawiłego na myśli, ze przy odpalaniu nowo wrzuconego turbo jest jakaś procedura, problem z olejem. Ciśnienie było i będzie kontrolowane, to wiadomy fakt i nie ma u nawet za bardzo nad czym gdybać. wrzucam niebawem Vfiza żeby mieć oko na nie w każdej potrzebnej chwili, wiec jestem świadom tego o czym mówisz. 

Pompa oleju sama w sobie była kontrolowana w maju 2018, wymieniłem jej napęd na nowy mimo braku śladów zużycia, była czyszczona, sprawdzona. 

:thumbup1:

Opublikowano
2 minuty temu, HOLMATRO napisał:

To przestań się tak unosić, szkoda zdrowia. 

Dzieci tu nie ma.

O moje zdrowie się nie martw

A tego drugiego nie jestem pewien

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał:

 

A tego drugiego nie jestem pewien

Mówię o aktywnych rozmówcach w moim temacie dzisiaj, co do reszty - ręki nie dam. 

Opublikowano
27 minut temu, Dev napisał:

Odnoszę wrażenie że czasami zachowujecie się jak dzieci we mgle.

Nawet pisanie wprost nic nie daje.

Trzeba sprawdzić ciśnienie smarowania, pomijam fakt wydajności pompy oleju ale tego tutaj nie jesteśmy w stanie zweryfikować.

Turbina jest pierwszym elementem która jest najbardziej narazona i podatna.na uszkodzenia gdy mamy zbyt niskie ciśnienie.oleju. 

Być może ktoś zachowuje się, jak dziecko we mgle, ale kim ty jesteś żeby kogoś oceniać?Już Ci pisałem, nie każdy ma inżyniera z mechaniki! Po to jest forum żeby pytać, nabywać wiedzy. Jeśli wiesz więcej i już udzielasz się w temacie to coś do niego wnieś, a nie unoś się i przy okazji obrażaj innych. @HOLMATRO nie jest inżynierem mechaniki, za to doskonale zna się na czymś innym - codziennie zawodowo ratuje ludziom życie. Więc jak pyta o radę, to jej udziel jeśli już zacząłeś. Jeżeli musisz pisać o rzeczach dla ciebie oczywistych, to pomyśl o tym, że ktoś może być ekspertem, ale w zupełnie innej dziedzinie!

Opublikowano (edytowane)

Tez nie bardzo skumalem co ma cisnienie oleju do peknietego zeliwa .... bez profesorskich wywodow ze zwieksza sie temp bo olej tez zapewnia chlodzenie .... panewki szybciej dojedzie na slabym smarowaniu niz turbo wysadzi

Edytowane przez daglas
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, daglas napisał:

Tez nie bardzo skumalem co ma cisnienie oleju do peknietego zeliwa .... bez profesorskich wywodow ze zwieksza sie temp bo olej tez zapewnia chlodzenie .... panewki szybciej dojedzie na slabym smarowaniu niz turbo wysadzi

DLatego tez Długo tego jeszcze nie skumasz nawet z profesorskim wywodem. Dobra, nie ma co dalej deliberowac w temacie turbiny.

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Dev napisał:

DLatego tez Długo tego jeszcze nie skumasz nawet z profesorskim wywodem. Dobra, nie ma co dalej deliberowac w temacie turbiny.

 

Zrzuc z krzyza, moze Ci ulzy bo widac napiecie jak przed okresem.

Poza tym jak chcesz zablysnac to lepiej sie brokatem posyp bo mocno sie wywyzszasz i nie potrafisz najwidoczniej podjac normalnej rozmowy i poprzec swoich zalecen jakims argumentem. 

Faktycznie koniec rozmowy, niema z kim ... 

Edytowane przez daglas
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

:polew::polew::polew:

masz rację, faktycznie nie ma z kim

Opublikowano

Każdy tu ma swoje racje, ale niepotrzebnie prostactwo wzięło górę. 

Z drugiej strony trzeba pamiętać, ze tylko głupek wie wszystko, a mądry uczy się całe życie. I tak jak przeglądałem różne tematy sprzed prawie 10 lat :kawa:,  to @Dev też nie błyszczałeś wiedza i snułeś dziwne, dzisiaj śmieszne teorie. Wiec gram uśmiechu i dystansu do innych, a przede wszystkim siebie. 

Ja dość dużo wiem o motoryzacji, dużo się uczę, dużo czytam, staram się ile moge spędzać czas pod i przy aucie, ale nawet jak słyszę niby banalne hasło „ sprawdź ciśnienie oleju” to nie uważam ze wiem #kura wszystko, tylko pytam, bo może jest jeszcze coś, czego nie wiem, a się przyda, pomogę sobie i komuś jeszcze w przyszłości. Chyba od tego jest cała idea FORUM ( tu kłania się etymologia łacińska, grecka, rzymska ).

Jedzcie ludzie rosoły, dzisiaj niedziela, spędzajcie czas z rodzinami, i przestańcie się spinać i obrażać. A jak ktoś musi, to nie w moim temacie, i nie na tym forum. :drinks:

  • Pomoc techniczna 4
Opublikowano (edytowane)

ja tutaj.nie snuje teorii.

Mam spora wiedzę która się dzielę i ktora nie pochodzi w prostej linii z komputera i z neta tylko z ponad 30letniej praktyki.

Problem nie jest we mnie tylko w.niektorych uczestnikach postu., jeżeli czegoś nie wiedzą lub nie rozumieją albo nie doczytali w necie od razu jest to przez nich odrzucane i traktowane jak herezje.

Poniekąd przypomina to lustrzane odbicie sytuacji w naszym kraju.

Wspominał ktoś tutaj o inżynierze, owszem jestem nim z tym ze jeszcze magistrem, specjalność: budowa silników spalinowych.

Oczywiście każdy specjalizuje się w swojej dziedzinie, nie mam najmniejszego zamiaru dyskutować z osobami które codziennie ratują czyjeś życie, bezwzględnie należy się im ogromny szacunek. szacunek należy się tez tym którzy naprawiam zawodowo samochody, jestem jednym z nich.

Jeżeli chce ktoś że mną dyskutować to proszę aby najpierw zgłębił swoją wiedzę i się wówczas nią tutaj popisuje, że mną jest zawsze dyskusja na argumenty.

Ja nie wiem wszystkiego, codziennie uczę się czegoś nowego i codziennie coś mnie zaskakuje. 

Minimum Setce osób na forum i nie tylko  uratowałem D... co pozwoliło zaoszczędzić masę kasy nie biorąc w zamian złotówki. Nikomu nigdy nie odnowilem pomocy i nikogo nie wsądziłem na minę 

Nie było by żadnej gownoburzy  gdy po mojej odpowiedzi że trzeba sprawdzić ciśnienie oleju wlasciciel auta  zadał właściwe pytanie:

Jakie powinno być przy danej temperaturze i obrotach silnika ?

Takie a takie i koniec.

Nie ma co szukac drugiego dna, jego nie ma ale jest usterka i to dosyć kosztowna.

Uszkodzenie turbiny to związek przyczynowo-skutkowy. Skutek znamy, przyczyny niestety jeszcze nie.

Są dwie.mozliwosci, pierwsza to turbo druga to jeszcze bliżej nie określona usterka w silniku i trzeba o tym pamietac przed montazem nowej aby po kilku tysiacach nie bylo powtorki z rozrywki. Trzeba sprawdzić układ dolotowy smarowania i chłodzenia oraz ich powroty.

Może być jeszcze jedna przyczyna ale o niej porozmawiamy jak przyjedzie nowe turbo.

Kolega Black4 trafnie określił moj charakter, tak faktycznie jest. Nie lubię marnować energii na zbędne gadanie., lubię działać, lubię pomagać, lubię forum na którym jestem 11 lat a ktore czasami przypomina swinski targ pseudo mechaników którym się wydaje że coś tam wiedzą.

Żeby nie było dalszej zbędnej dyskusji i żeby.ludzie.mielu czas zjesc rosół czekamy na werdykt w sprawie turbo. 

 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

Co tu się wyprawia?

Ludzie! My tu mamy sobie pomagać i się szanować a nie udowadniać wzajemnie kto jest większym łosiem i kto popęłnił większe błędy. Mam wrażenie że brak fachowej wiedzy dyskryminuje obecność na forum a chyba właśnie forum powinno służyć zgłębianiu wiedzy dzięki uprzejmości mądrzejszych kolegów :cool1:

Edytowane przez kamelus_
  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano

@Dev i masz racje w tym, a ja w żadnym wypadku nie podważam twojego autorytetu, bo masz tu na forum spory. 

Kazdemu należy się szacunek, bo każdy człowiek, jesli nie jest złodziejem, oszustem, pedofilem, politykiem... etc, należy się za coś szacunek, bo przy odrobinie ambicji każdy jest w czymś dobry i ma jakaś smykałkę. 

Twoja wiedza jest ogromna, dlatego pomimo ze powiedziałeś rzecz dość oczywista, zapytałem głębiej, bo wiem ze możesz wiedzieć coś jeszcze, coś istotnego nieoczywistego. Dlatego ze masz doświadczenie i nie raz właśnie uratowałeś komuś d*pę, z autem. 

Chodziło tylko o twoja gburowatą ripostę, której bardzo nie lubię bo inaczej postrzegam świat i staram się być kulturalny gdzie się da, i tego oczekuje od innych, tym bardziej mających poważanie tu czy tam ( ty masz tu spore.) 

tak czy siak masz kolejna trafna uwagę - nadal nie wiemy czemu rozleciało mi się tak szybko turbo, chce to zbadać, wróci turbo i bardzo proszę o każda uwagę, podpowiedz, czego dopilnować, co sprawdzić. 

Silnik mam po kapitalnym remoncie, wszystkie części górna półka, warsztat porządny i drogi, robiony przez znajomego z sercem. 

Csly regał zaległych modow czeka, ale nie wsadzę nic poki nie zamknę tematu tej usterki, bo szkoda mi lodu na wątpliwą przyszłość auta. 

Strojenie mam już tez powtórne dogadane, z kontrola tego co jest, nowego turba itp.. 

koncze tu, chmiel się chłodzi, czas na relaks ze znajomymi :drinks:

 

Opublikowano

Przed montażem nowego turbo sprawdź czy wydech nie jest za mocno napiety. Kiedys mialem podobna sytuacje w S4 B5 2.7BiTurbo, dorabiany wydech "złamał" turbine i to dwa razy z tej samej strony.

Opublikowano
7 minut temu, Dev napisał:

Przed montażem nowego turbo sprawdź czy wydech nie jest za mocno napiety. Kiedys mialem podobna sytuacje w S4 B5 2.7BiTurbo, dorabiany wydech "złamał" turbine i to dwa razy z tej samej strony.

Wrzucam w tym tyg  nowy kompletny wydech Millteka, nie pisałem ale poruszyłeś ten temat to się wysprzegle. Wiec złoże go od razu tak, żeby wykluczyć możliwość ciśnięcia na DP ——>turbo. :good:

Opublikowano

Panowie,

Pełna zgoda, nikt z nas nie jest alfą i omegą.

Przyznaję, dzięki takim osobom jak Dev wielu forumowiczy uzyskało sporą wiedzę i uniknelo popełnienia błędów. 

Dev niepotrzebna emocjonalna reakcja. Chlopaki uprzejmie pytają jak mają wątpliwości i tyle. Akurat sam Grzesiek jak i osoby udzielające się w jego wątku to wyjątkowo serdeczni, pomocni, na poziomie ludzie.

Cieszę się , że część mogłem poznać. Fajnie, że potrafimy wyjaśnić sobie pewne wątpliwości i normalnie rozmawiać na przekór wielu podziałom do okoła nas.

Jest to jedno z nielicznych moto-forów nadal trzymających poziom.

Tak trzymać ?

Pozdrawiam ☺

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 godziny temu, Dev napisał:

tylko z ponad 30letniej praktyki.

 

Nie wierzę, ogólnie wyglądasz na ~40 :D 

Opublikowano
11 minut temu, Unf napisał:

Nie wierzę, ogólnie wyglądasz na ~40 :D 

Chciałbym tyle.miec :decayed:

Ostatnio w pubie dwie laski dawały mi Max 35 ale mialy juz troche wypite :polew:

Opublikowano (edytowane)

Aktualizacja:

Auto już prawie miesiąc czasu uziemione, dzisiaj, mam nadzieje, odbiorę kluczki. Samo wsadzenie turbo trwa już 6 DNI, ale o tym za chwile..

Gwarancja oczywiście nie została uznana, były  batalie ale co ja moge, jestem tylko klientem. :whistling:

W związku z powyższym padla decyzja ze wpada nowe K04, zamiast bawić się w kupno nowej K03 i robienie jej na hybrydę. :OMG:

Tu znowu batalie cuda, tyle co alkoholu na uspokojenie wypiłem żeby temat zamknąć i rozliczyć to byłoby na kolejne K04..

Ale jest, dotarła :

75E74E3E-BEB8-4283-A1A8-BFA893689C87.jpeg

 

Muszla K04 przerobiona od razu przez Geremiego pod wyspawanego już rok temu DP, miałem do wyboru albo nowy DP którego mało kto w Polsce robił, a żeby zrobili na aucie, to zaś laweta i w Polskę, albo to.  Nadzwoniłem się, napytałem, finalnie zmolestowałem McGivera żeby przerobił. 

053D8813-775A-40D6-8915-1C14AA21814E.jpeg

2EAD5EAD-0AF4-41CF-B72F-D288B39ABE8A.jpeg

 

W między czasie wrzuciłem wydech Millteka, który kupiłem jakiś czas temu i leżał. 

Jedno zdjęcie po pierwszym wrzuceniu tłumików, wszystko krzywo i nie na miejscu, potem odłożyłem telefon a jak chciałem zrobić następne zdjęcie to już był złożony i auto zjechało na ziemie. 

87501EC6-6BB7-4F2E-B39B-5A6E9E95438D.jpeg

675911AA-2EF3-4848-AB11-ED54C4F55020.jpeg

 

Potem montaż DP, turbo..

1FF759A1-682D-45B5-BEE5-14AA64A02141.jpeg

 

Pierwsze odpalenie - pierdzi pod kolektorem.

Turbo out, obrócenie uszczelki, montaż. Działa, grzeje się. Po zagrzaniu wyjazd na szosę, jedyneczką kameralnie, 2 trochę mocniej i wydmuchało uszczelkę.. Powrot, turbo out, nowa uszczelka, odpalenie, gaz pod 2 tys, znowu wydmuchało. :shock3:

Minął weekend, turbo out i oto przyczyna :

7CD33252-893F-4CFB-A3AD-9AB16B91E2FC.jpeg

 

Cały dół nieszczelny, od razu telefon i do planowania kolektor. 

Dzisiaj odbiór i montaż, oby się udało.. 

nerwy, nerwy, jeszcze raz nerwy. :facepalm:

A nawet miałem plan skończyć w ubiegły czwartek i się przejechać na Bukowinę, just like that, żeby was zobaczyć. 

 

Stay tuned..

 

Edytowane przez HOLMATRO
  • Pomoc techniczna 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...