Marian00017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Witam . Mam problem z wypadaniem zapłonu na 2 cylindrze na biegu jałowym Sprawdziłem już wszystko chyba i już sam nie wiem w czym może być problem . Samochód po remoncie silnika a dokładnie góry głowica wałki itp i od tamtej pory mam problem z wypadanie zapłonu . Ciśnienie na każdym cylindrze jest dobre wtryski są dobre cewki także świece Nowe . I już nie wiem w czym może być problem może ktoś pomoże czytałem już kilka podobnych tematów ale nikt nie dostał tam sensownej odpowiedzi ? pomocy !!
jacek70 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Cały czas wypada na tym samym cylindrze ? Obojętnie czy podmienić cewkę lub świecę ?? Jeśli tak to winie bym albo ciśnienie na cylindrze albo głowicę. Wiem pisałeś remoncie ale nigdy nic nie wiadomo.
Repik Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Ja słyszałem o przypadku gdy komuś wtrysk mocno lał i pojawiał się błąd z wypadaniem zapłonu.
Marian00017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Tak były zamieniane cewki i wtryski na bieżąco był podpięty pod komputer i cały czas na drugim cylindrze wywala zapłon ? ciśnienie jest bardzo dobre 14 na innych podobne . Czy może zawór ? Głowica była planowana po wymianie 4 zaworów z tego co mi wiadomo były planowane gniazda zaworowe wymieniane uszczelniacze . Nie wiem co może być nie tak
Marian00017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2017 Świece są praktycznie nowe 2 miesiące temu wymieniane były A nawet ostatnio były zamienione miejscami i dalej to sam . Sprawdzane były mapy paliwowe testerem bo podobno 1.8 choruje na to ale u mnie wszystko dobrze. Nie mam już pojęcia co jest nie tak ? może gdzieś lewe powietrze łapie ? Albo ten czujnik od temperatury płynu chłodniczego ?
przem8 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 To wypadanie jest tylko na jałowych czy w czasie jazdy również? Odma w porządku? Chyba będziesz musiał jeszcze raz głowicę zrzucać. Skoro robiłeś remont to chyba jakąś gwarancję na to dostałeś? Czy to firma krzak była?
Klawisz-84 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Ja bym jeszcze sprawdził kable do cewek czy jak rozbierali nie zagieli go i przerwało włókna Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Marian00017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2017 Tak tylko na jałowym . Sprawdzałem czy lewego powietrza gdzieś nie łapie ale nic nie było widać . Sprawdzę jeszcze przewody . Nie wiem co może być nie tak on ma swoje fazy raz pracuje normalnie na zimy raz faluje raz pracuje na ciepłym normalnie a raz nie. Myślałem jeszcze że może jeden z zwarów jesz jakiś wadliwy i nie doszczelnia może gniazdo no sam nie wiem . Ale jeśli trzyma ciśnienie to chyba raczej z głowicą wszystko ok. Mam w tym tygodniu podjechać do salonu WW i może oni zobaczą co i jak .
countryFan Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 W dniu 17.12.2017 o 14:57, Marian00017 napisał: Tak tylko na jałowym . Sprawdzałem czy lewego powietrza gdzieś nie łapie ale nic nie było widać . Sprawdzę jeszcze przewody . Nie wiem co może być nie tak on ma swoje fazy raz pracuje normalnie na zimy raz faluje raz pracuje na ciepłym normalnie a raz nie. Myślałem jeszcze że może jeden z zwarów jesz jakiś wadliwy i nie doszczelnia może gniazdo no sam nie wiem . Ale jeśli trzyma ciśnienie to chyba raczej z głowicą wszystko ok. Mam w tym tygodniu podjechać do salonu WW i może oni zobaczą co i jak . O! Widzę następną osobę na forum walczącą z tym samym problemem. Chyba dzień bez tematu o wypadających zapłonach jest dniem straconym... A zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej sprawdzony? Ten zielony? Ja walczę z tym samym z tym, że u mnie wypadają zapłony na zimnym, a jak się zagrzeje to jest OK. Ciśnienie sprężania sprawdzone na zimno i na ciepło wskazuje, że głowica raczej jest OK. Z VCDSa wychodzi mi wypadanie zapłonu, natomiast nie wychodzą inne błędy. Oddałem auto do warsztatu i stwierdzili, że zapłony wypadają z uwagi na to, że ECU widzi zwarcie w obwodzie wtryskiwacza do masy i odcina ten wtrysk (nie wiem czym sprawdzali). Więc albo uwalona jest wiązka - jest bardzo zgrzana - albo ECU. No chyba, że jest jeszcze inna cholera ale nie wiadomo jak to znaleźć. 1
otis89 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Sprawdzi wiązki w 1.8t często izolacja pęka na cewkach i wtryskach, znam 2 przypadki że ecu było walnięte i wypadał zapłon. Piotrek wypada zawsze jak ostygnie czy bardziej np po nocy?
countryFan Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 11 minut temu, otis89 napisał: Sprawdzi wiązki w 1.8t często izolacja pęka na cewkach i wtryskach, znam 2 przypadki że ecu było walnięte i wypadał zapłon. Piotrek wypada zawsze jak ostygnie czy bardziej np po nocy? Na pewno mam przegrzane wiązki od wtrysków i cewek - twarde jak plastik. Też słyszałem od mechanika który diagnozował o padniętych ECU i wypadały zapłony... kurrr.. czy w tym aucie jest coś co się nie psuje? Znacznie gorzej jest po nocy - rano się rozgrzewa i wypadają zapłony prawie do osiągnięcia 90st C. W ciągu dnia po kilku godzinach jak odpalam to wypadają ale tak jakby się uspokajało dużo szybciej niż po całej nocy postoju. Te ECU się naprawia czy lepiej używkę kupić i zaprogramować? Kiedyś miałem namiar na porządną firmę gdzieś pod Wawą naprawiającą elektronikę ale już mi gdzieś zniknął do nich kontakt.
otis89 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) Ecu używkę ale jak będziesz miał pewność,że kable są ok, jest też opcja z mikro pęknięciami głowicy, ale objaw wypadania ustępuję zanim uzyskamy 90 stopni no i płynu zaczyna brakować,a z lpg masz wszystko ok ? Edytowane 18 Grudnia 2017 przez otis89
countryFan Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) Godzinę temu, otis89 napisał: Ecu używkę ale jak będziesz miał pewność,że kable są ok, jest też opcja z mikro pęknięciami głowicy, ale objaw wypadania ustępuję zanim uzyskamy 90 stopni no i płynu zaczyna brakować,a z lpg masz wszystko ok ? Kable muszę sprawdzać bo kiepsko to wygląda. Z ubytkami płynu - były z uwagi na rozlatujący się króciec wodny z tyłu silnika ale teraz przy dużym serwisie zostało to zmienione więc jak zrobię parę tys. km to będę wiedział czy ubywa czy nie. Raczej nie. LPG bez problemu, nie wiem kiedy się przełącza, nie odczuwam różnicy, nic się nie dzieje. Zresztą instalka założona bez druciarstwa w jednym z najlepszych zakładów w Małopolsce - wszyscy ich polecają na forach (autonagaz.net) Edytowane 18 Grudnia 2017 przez countryFan
gsekulski Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 (edytowane) heh a pomyślałeś o sterowniku od LPG? Zauważ, że nawet jak jedzieś na benzynie to sygnał do wtrysków benzynowych i cewek idzie przez ECU gazu. Tzn komputer silnika podaje do sterownika gazu. Może w tym problem. Walniety sterownik gazu= głupiejące obroty, problemy z zapłonem itp. Możesz sobie to sprawdzić, tzn odepnij wtyczkę od sterownika gazu i zobaczysz, że na benzynie Ci nie odpali bo nie będzie miał sygnału. Pozdrowionka Edytowane 26 Grudnia 2017 przez gsekulski
countryFan Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 26.12.2017 o 15:15, gsekulski napisał: heh a pomyślałeś o sterowniku od LPG? Zauważ, że nawet jak jedzieś na benzynie to sygnał do wtrysków benzynowych i cewek idzie przez ECU gazu. Tzn komputer silnika podaje do sterownika gazu. Może w tym problem. Walniety sterownik gazu= głupiejące obroty, problemy z zapłonem itp. Możesz sobie to sprawdzić, tzn odepnij wtyczkę od sterownika gazu i zobaczysz, że na benzynie Ci nie odpali bo nie będzie miał sygnału. Pozdrowionka Zastanawiałem się nad tym tylko, że nie do końca mi pasują objawy. Na 100% na wypadanie zapłonów wpływ ma temperatura. Tylko nie wiem czy silnika czy ECU? Bo jak się zagrzewa to przestaje świrować. Można by raczej podejrzewać ECU silnika bo można gaz całkiem wyłączyć i też będzie wypadało aż się zagrzeje. Wydaje się, że gdyby to była kwestia kompa gazu to musiałoby pochodzić trochę na gazie i wówczas by przestało wypadać to by była kwestia kompa gazowego. Może się mylę, może nie. W każdym razie też tej opcji nie odrzucam. Edytowane 27 Grudnia 2017 przez countryFan
gsekulski Opublikowano 1 Stycznia 2018 Opublikowano 1 Stycznia 2018 to dziwne, że tylko na biegu jałowym i po remoncie silnika. Jeśli masz możliwość podmieni i sprawdź ECU silnika. Ewentualnie wypnij wtyczkę od EKU gazu i zmostkuj piny drutem aby sprawdzic jak zachowa się bez LPG.
zwonko Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 (edytowane) W dniu 27.12.2017 o 22:26, countryFan napisał: Wydaje się, że gdyby to była kwestia kompa gazu to musiałoby pochodzić trochę na gazie i Masz rację, wydaje ci się. Kolega wina obarcza nie sam gaz czy ustawienie ECU LPG ale odczyt i podawanie czasu wtrysku przez ECU lpg W dniu 27.12.2017 o 22:26, countryFan napisał: Na 100% na wypadanie zapłonów wpływ ma temperatura. Tylko nie wiem czy silnika czy ECU? No fajnie że ma tylko nic ci to nie daje... Bo dalej nie wiesz co się dzieje i nie ma jak tego sprawdzić. Temperatura może wpływać na szereg rzeczy może być jakoś kiepski lut który się uwidacznia przy temperaturze lub np zmiana wilgotności coś robi. Po prostu zmień ECU LPG i pb jak koledzy radzą. Jedź do gaziarza, dobry będzie miał jakoś zastepczy ECU do podpięcia i o ile jest gdzieś w miarę umiejscowiony to wymieni i sprawdzi to dość szybko i tanio Edytowane 3 Stycznia 2018 przez zwonko
Marian00017 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 W dniu 1.01.2018 o 03:04, gsekulski napisał: to dziwne, że tylko na biegu jałowym i po remoncie silnika. Jeśli masz możliwość podmieni i sprawdź ECU silnika. Ewentualnie wypnij wtyczkę od EKU gazu i zmostkuj piny drutem aby sprawdzic jak zachowa się bez LPG. Wracając do tematu ostatnim czasem nie miałem głowy do samochodu . Został przeczyszczony układ odmy I wymieniony jeden element (kolanko które wchodzi w podstawę filtra olejowego ) zaworek odpowietrzenia jest dobry przynajmniej mi się tak zdaje przepuszcza w jedną stronę ale w środku ta membrana lata swobodnie nie wiem czy ma tak być ? druga rzecz to katalizator jest już chyba do wycięcia bo wyskakuje błąd ze jest już zapchany . Ostatnim czasem co raz gorzej odpala ledwo co i to na benzynie tak jak bym na początku na kilka cylindrów nie na wszystkie . I zostało mi do sprawdzenia tylko ecu nic więcej już nie mam siły do tego auta .
countryFan Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) 18 godzin temu, Marian00017 napisał: Wracając do tematu ostatnim czasem nie miałem głowy do samochodu . Został przeczyszczony układ odmy I wymieniony jeden element (kolanko które wchodzi w podstawę filtra olejowego ) zaworek odpowietrzenia jest dobry przynajmniej mi się tak zdaje przepuszcza w jedną stronę ale w środku ta membrana lata swobodnie nie wiem czy ma tak być ? druga rzecz to katalizator jest już chyba do wycięcia bo wyskakuje błąd ze jest już zapchany . Ostatnim czasem co raz gorzej odpala ledwo co i to na benzynie tak jak bym na początku na kilka cylindrów nie na wszystkie . I zostało mi do sprawdzenia tylko ecu nic więcej już nie mam siły do tego auta . Współczuje i łączę się w bólu. Moje A4 kwitnie na parkingu bo jeżdżę służbowym. W końcu muszę go odstawić do elektronika ale z tego co piszesz wyremontowałeś wszystko i dalej jest problem to pewnie to będzie ECU. W końcu ludzie piszą, że te ECU lubią padać. Tylko do nich jest zdaje się dostęp masakryczny. Tzn. śruby zrywalne itp. Brr. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez countryFan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się