seegi Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 głupoty piszesz: Na każdej stacji diesel występuje z dodatkiem biopaliw (estrów) rzędu 5%, 10%, dotyczy to także paliw typu verva, vpower itp, z tym że do nich akurat dozowany jest dodatkowo uszlachetniacz. Diesel w czystej postaci to już rzadkość i na stacji to jak loteria. Tak więc nasze biedne autka skazane są na paliwa delikatnie mówiąc niepewne (pominę już fakt jakości zbiorników na stacjach). zwykły ON jak również wszystkie Vervy, Ultimejty itp - mają w swoim składzie równo 5% BIO, bo taki obowiązek na producentów paliw nakłada polskie prawo. -można kupić ewentualnie paliwo B20 - czyli ON z 20% zawartością BIO, -lub BIO100 - czyli 100%Bio. jest jeszcze: ONM - czyli OLEJ NAPĘDOWY MIEJSKI (nie zawiera w ogóle BIO, dodatkowo jest odsiarczony, ma niższą temp blokady filtra) - ale nie jest sprzedawany na stacjach - kupią go klienci hurtowi - Miejskie Zakłady Komunikacji , kopalnie i inne duże zakłady przemysłowe zlokalizowane w aglomeracji miejskiej.
Sleepknot Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Czyli nic tylko oszczędności od lokalnego kierowcy z PKSu kupowac... ;-)
kubardf Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 W instrukcji obsługi wyraźnie jest napisane, że silnik 1,9 tdi taki jak AFN jest w 100% przystosowany do BIO.
Chuck Norris Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Moim zdaniem BIO też jest do d*py, zatankowałem firmowego passata na PD i jest odczuwalna różnica chociażby w przyśpieszaniu, także również nie polecam. Zaciekawił mnie temat V powera o którym zaczęliście rozmawiać, słyszałem że od tego komputer wariuję nie wiem ile w tym prawdy, ale nigdy jeszcze tego nie lałem (przezorny zawsze ubezpieczony). Tankuję zawsze na Shellu od pierwszego mojego auta i nigdy się nie zawiodłem, specyfiki typu BIO radziłbym zostawić dla posiadaczy traktorów, starych mietków i dla firm, które chcą oszczędzać na swoich autach przez może 20k km.
mentryb Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Ja już 3 bak robię na Bio. Skusiła mnie cena 3,58zl Jakoś nie czuje różnicy w jeździe poza zapachem.
Si?a Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Bio można lać do starszych motorów. Niektórzy i parę lat na tym śmigają i nic się nie dzieje. Tylko trzeba się przyzwyczaić, że jak stanie się za samochodem to "pachnie/śmierdzi" obiadem, lub jak kto woli frytami. Tak jak była już mowa, NIE WOLNO LAĆ do nowszych motorów z PD!
cingular Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Czytam czytam i tak się zastanawiam nad tym bio, mam AFN z 96 roku i nalatane ponad 200 tysi, testowałem różne paliwa prócz ruskiej gnojówki no i tego nieszczęsnego bio, z tego co się dowiadywałem to bio obecnie jest sporo tańsze i nie mówię tu o 20 ani 30 gr. Czy ma ktoś może AFN i jeździ na bio ???? Kilka osób twierdzi że w instrukcji twierdzą że do tego silnika spokojnie można lać bio. Czy to prawda ?????
vudi Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 powiem ci tak, tankowałem ze 2 razy bio tak w celu sprawdzenia i akurat w stanie posiadania mniejszej gotówki z tym, ze zawsze jakieś krople zwykłego ON były więc nigdy na czysto. Ale co do wniosków, to wszystko ok i ładnie, żadnej różnicy nie ma, no oczywiście poza cena i tym, że jak stanę za autem jak chodzi to czuć inny zapach. Ale nie jest to jakieś szaleństwo i nie ma czego takiego, że czuć jak w kuchni ale zaznaczam, że to a4 b5 97r AFN, nie B6
Pawlo 2004 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Do B5 możesz lać bio, opał itp. ten silnik przepali wszystko ale broń Boże do B6 albo B7 bo po jakimś czasie szczęka odbije ci sie o ziemie jak bedziesz miał do wymiany pompki i bedziesz musiał wyłożyć jakieś 2-3 tys zł
BRUNO Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam Podłącze sie do tematu. Wczesniej mial A4 B5 LIFT silnik AHU i na BIO śmigał az milo, zero różnicy no może odrobine wieksze spalanie ale odrobine. Niunia latała po trasie z przyczepką i bylo OK i tanio zrobiłem jakieś 25 tys km z czego połowa na BIO . Teraz mam niunie B6 z 2002 roku z komarem 96KW i troche się boje tego lać zwłaszcza w chłodne dni. Tak sie zastanawiam czy przy obecnych cenach ON nie poczęstować niuni kompocikiem Jak ma ktoś doświadczenia dla tego modelu to proszę o odpowiedz
mar_92 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 poczytaj od początku,tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie
rookie Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam Podłącze sie do tematu. Wczesniej mial A4 B5 LIFT silnik AHU i na BIO śmigał az milo, zero różnicy no może odrobine wieksze spalanie ale odrobine. Niunia latała po trasie z przyczepką i bylo OK i tanio zrobiłem jakieś 25 tys km z czego połowa na BIO . Teraz mam niunie B6 z 2002 roku z komarem 96KW i troche się boje tego lać zwłaszcza w chłodne dni. Tak sie zastanawiam czy przy obecnych cenach ON nie poczęstować niuni kompocikiem Jak ma ktoś doświadczenia dla tego modelu to proszę o odpowiedz Kompot to jak hera, na haju do czasu. Lej normalne Spalanie, dynamika i oszczędność tip top, żadnym zamiennikiem tego nie poprawisz. Jedynie pogorszysz albo spalanie, albo dynamikę. Lanie goowna do Audi do dziadowanie.
mariusza4b5 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Już sie to nawet nie opłaca, nawet nie wiem dlaczego i jakim cudem na Bliskiej ON 5,45 a BIO 5,74
rookie Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 spoko spoko, dnia 1 stycznia 2012 Izrael napadnie na Iran, a ON będzie po 6,34 zł bo akcyza na paliwo też podrośnie
mar_92 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Ja myślę że paliwo jak będzie kosztować nawet 7 czy 8 zł ,to i tak będziemy kupować
Piotrek98igo Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Ja myślę że paliwo jak będzie kosztować nawet 7 czy 8 zł ,to i tak będziemy kupować dla mnie moze byc po 10zl,wspolczuje tylko tym co duzo jezdza
zibi66 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dla mnie podwyższki nie robią wrażenia bo i tak zawsze tankuję za 200 zł,oczywiście ON
fibolek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ja tankowałem Bio ze stacji Bliska trzy razy dwa razy było jak cię mogę ale trzeci raz porażka auto prawie nie przyspieszało paliło jakieś 2-3 litry więcej i w ogóle porażka. Po ostatnim razie postanowiłem wymienić filtr paliwa uwierzcie mi to co nazywa się w Polsce BioDiesel to takie gówno zapach miało taki mocno chemiczny jakieś rzadkie mocno wydawało mi się że tłustość taka jak przy Pb 95, z tego co kiedyś słyszałem to u nas jest problem z Bio bo nikt za bardzo nie wie co i w jakich proporcjach tam jest w ogóle czy ktoś to sprawdza? Na stacji kiedyś się pytałem to ni byli w stanie powiedzieć coś więcej a pytałem chyba na czterech. [br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 20:59_________________________________________________Zastanawiam się jak byłoby na rzepaku? Zastanawiam się jak sprawowałby się rzepak? po rozgrzaniu go i dodaniu jakiegoś dodatku wzbogacającego? lub z domieszką ropy? Jak myślicie? Otwarty temat
danielo Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Niewiem jak jest w B6,ale w B7 jest wyraźnie napisane po otwarciu wlewu paliwa DONT TANK BIODIESEL i wszystko jasne Ja nawet nie tankuje EKODIESLA verva albo v-power.
rookie Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Bo nasze autka tolerują tylko arabską ropkę, o! Chyba nie prawda, podobno ropę naftową do rafinerii kupujemy od Rosjan. Wie kto coś o tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się