Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black panther 1.9 TDI BKE by Darek


lewiatan1989

Rekomendowane odpowiedzi

:dziura:bonjour :)

Żył tak sobie człowiek spokojnie od serwisu do serwisu, aż zapomniał ile frajdy daje zrzucenie boczka drzwi i inna dłubanina :)

Ale... Nic nie trwa wiecznie i w przyszłym tygodniu trochę będzie zabawy ? @MaTeo85 liczę na wsparcie ?

 

A tu dziś pierwsze dłubanie od bardzo dłuższego czasu poza serwisami olejowymi (i zeszło tygodniową regeneracją alternatora) - wymiana linki w drzwiach pasażera bo najpierw żona sama ją urwała a potem marudziła, że musi drzwi przez okno otwierać. 

IMG_20220903_091837.jpg

IMG_20220903_091840.jpg

IMG_20220903_091857.jpg

IMG_20220903_092019.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak mówiłem... 

trochę pracy się nazbierało a czar prysł kiedy pewnego pięknego dnia na obwodnicy trójmiasta ja pedał w podłogę a tam check się ze mnę przywitał... błąd silnika klapy gaszącej

To znaczyło tylko, że czas porzucić forum muratora xD i zabrać się za moją lalkę  :) 

No więc co zostało zrobione: 

- rozebrany i wyczyszczony kolektor dolotowy - żona mnie zabiję bo dwa razy w końcowych fazach czyszczenia trafił do zmywarki ale za to można było z niego jeść :)

- wywalony i wsadzony nowy EGR Wahler 710571D - co defacto okazło się EGR Pierburga nawet z ich logo :) 

- przy okazji wpadała zaślepka egr ograniczająca przepływ spalin i niepowodująca błędu :) 

- wywalona i wsadzona po regeneracji przepustnica - 03G 128 063J

- komplet nowych ORI uszczelek wszędzie gdzie się dało - kolektor ssący, wydechowy, rury od chłodnicy spalin i EGR no wszystkie :)

- wymienione wszystkie wężyki podciśnienia :) 

- wymienione kolanko między pasem a ickiem bo w stare już miało dość życia 

- wywalony i wyczyszczony kolektor wydechowy, 

- wywalona turbawka i wsadzona po regeneracji od AWXa plus nowe uszczelki :banan:

- aby nie wkładać redukcji pomiędzy turbo a wąż wsadzony wąż między turbo a pasem od AWXa, 

 

- zrobiona płukanka silnika Liqui Moly 2640 

- zalany olej Valvoline SynPower MST C3 5W40 

- dolany Archoil AR9100 Friction Modifier 200ml

- filtr oleju: Mahle-Knecht OX 143

- filtr powietrza:  Mahle-Knecht LX819

- filtr kabinowy:  Mahle-Knecht LAK 93

 

Kilka fotek z prac :)

IMG_20220905_150749.thumb.jpg.5084f9e344e4ac94e4eb4b88e0d2624a.jpg

 

IMG_20220905_150621.thumb.jpg.ac27461c90a94c25ba34f0fdebed3772.jpgIMG_20220905_150625.thumb.jpg.3342aa60ff07a4b397664efe4fb93ee5.jpgIMG_20220905_150615.thumb.jpg.69d0bf8e980f1c5b099be6fc14ec6b76.jpg

 

IMG_20220905_150003.thumb.jpg.e7beb2126ed72ed377528fec9f6ac0ff.jpg

IMG_20220905_150025.thumb.jpg.282d1a9205b1c39c21361647e4639940.jpgIMG_20220905_195908.thumb.jpg.886a7196a9b5aaeec067c94b33e70d0b.jpg

 

IMG_20220905_190749.thumb.jpg.f34be50872cd1cc28984eb3464b317ff.jpgIMG_20220905_190809.thumb.jpg.ed79760bd95119a1aa133e0b709bdc22.jpg

 

IMG_20220908_144531.thumb.jpg.87a508a70a66a98f2f98cf455d0d5aad.jpgIMG_20220908_144549.thumb.jpg.460443eb0fa6380f9477453892c1be41.jpgIMG_20220906_183507.thumb.jpg.43bdb87301a0d9e4fcb202a3d1dee9c9.jpgIMG_20220908_171340.thumb.jpg.2e3f6299c29d5092f4a1ebca63334fad.jpg

 

 

 

No i wielkie dzięki za pomoc przy dłubaniu dla @MaTeo85 

 

 

  • Lubię to 2
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ręcznie wydlubujesz chociażby śrubokrętem a potem no. To :

 

ALLEGRO.PL

 

Lub zwykły zmywacz do hamulców, w obu przypadkach pędzelek będzie potrzebny bo bez rozruszania tego mechanicznie nie ma szans.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, to jeszcze chyba kolejnego moda trzeba pokazać światu ;)

 

A jutro ja będę korzystał z Twojej pomocy przy moim ulepku :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka Cię korekta w sofcie po przejściu na turbo z BKE na AWX?

 

Spory zakres prac. :hi:

Edytowane przez george
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, b6bymat napisał:

Czym czyściłeś kolektor ? bo mnie to też pewnie czeka :cool1:

 

No bez ruszenia mechanicznie nie pójdzie. 

Z chemii używałem:

Liqui Moly do czyszczenia kolektorów, 

CX-80 do czyszczenia nagarów, 

Motul do czyszczenia łańcuchów motorowych, 

I zmywacze do hamulców 

A dodatkowo wspomniana zmywarka x2 ale to już na koniec. 

 

Natomiast jak już zalałem i przez noc się trochę odliczyło to polecam wkrętarkę z takim wyciorem tylko kupić od razu ze dwie sztuki: 

ALLEGRO.PL

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

Darek, to jeszcze chyba kolejnego moda trzeba pokazać światu

 

No to się chwale :)

Dziś wpadły dwa kolejne mini mody :

- tylny podłokietnik McDonalds 

- lustro z kompasem :)

 

Za oba fanty wielkie podziękowania dla @MaTeo85

 

12 minut temu, george napisał:

Czeka Cię korekta w sofcie po przejściu na turbo z BKE na AWX?

 

Będę musiał kogoś upolować na korektę bo mój wirus był na starą robiony. 

 

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

jutro ja będę korzystał z Twojej pomocy przy moim ulepku :)

Zapraszam oczywiście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku gratuluję zapału, udanej naprawy i zmiany turbo, bo nic tak nie cieszy jak ogarnianie fury samemu ?

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :oklasky:. Najgorzej to zacząć, a potem to już jakoś idzie :lol:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek w końcu działa! sporo czasu nie widziałem Cię żebyś coś działał w temacie:) widzę turbo inne to trochę mocy przybędzie ! pozdrawiam kolegę!:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2022 o 15:52, Rob@k napisał:

Dobra robota :oklasky:. Najgorzej to zacząć, a potem to już jakoś idzie :lol:

Otóż to :)

4 godziny temu, Misieqq7 napisał:

Darek w końcu działa! sporo czasu nie widziałem Cię żebyś coś działał w temacie:) widzę turbo inne to trochę mocy przybędzie ! pozdrawiam kolegę!:)

A no nic się nie działo to prawda teraz wracam coś podłubać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po niecałych 400 tyś kilometrów przebiegu musiałem wymienić poszczególne elementy zawieszenia ;) Co ciekawe 4 lata temu (zupełnie niepotrzebnie, przez diagnostę podczas przeglądu) musiałem wymienić dolny prosty wahacz z prawej strony - włożyłem w jego miejsce oczywiście LEMA i po 4 latach już musiałem go wymienić bo luz na sworzniu był mocno wyczuwalny - wymianie uległ też dolny prosty z lewej strony - ten jeszcze fabryczny OOOO i tu luzu zero natomiast pęknięta guma na sworzniu.  Wymieniłem też 4x górne wahacze tu też były ori ale już sworznie miały luzy. Oczywiście wszędzie wpadł LEM - zobaczymy ile to polata teraz :)

 

Poza elementami zawieszenia zrobione zostało kilka innych "pierdół" 

- konserwacja przednich hamulców

- malowanie wszystkich zacisków - bo już niestety tego wymagały :)

- wymiana tylnych klocków hamulcowych okazało się, że moje już były na granicy wykończenia - wsadzone ATE ale nie ceramiczne bo tych akurat nie było na miejscu ;( 

- wymiana linek ręcznego - ATE 

- wymiana 4 górnych wahaczy LEM

- wymiana dwóch dolnych przednich wahaczy - LEM

- wymiana rozrządu kompletnego - DAYCO, 

- wymiana płynu chłodzącego za namową @MaTeo85 - Glysantin G40 

- wymiana paska osprzętu plus rolka plus napinacz - DAYCO, 

- nowa rurka do chłodnicy oleju wspomagania

- nowy płyn wspomagania,

- dobicie klimy,

- wymiana osłony przegubu wewnętrznego - SPIDAN

- wymiana zwrotnicy przy montażu okazało się, że ucho ma nadpęknięcie - oczywiście ori używka. 

 

 

 

 

IMG_20220914_221120__01.jpg

  • Pomoc techniczna 2
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak... Lalka ma się dobrze :)

Lecą kilometry i serwisy olejowe :)

Niedawno wymienione na nowe zaciski z tyłu (w starym zapiekł się mechanizm ręcznego) i od razu wpadły nowe tarcze rotinngery i nowe klocki ate ceramic. 

Dziś zaś wpadły nowe klocki na przód oczywiście też ate ceramic :)

IMG_20230818_200120__01.thumb.jpg.c8fae05dc32b73fd585c9b45677d6327.jpg

 

No i jak człowiek wrócił na forum, pojeździł na spoty Trójmiejskie to zew się w nim obudził i tak szukam... Stabilizatora przedniego od s4, zderzaka s-line w kolor najlepiej z czarnym grillem - lub myślałem o dokładkach zderzaka na przody no i o dokładkach na progi też myślałem... Ba te ostatnie są nawet dodane do koszyka na alledrogo 😅

Natomiast w planach na najbliższe dni odrestaurowanie kierownicy - zobaczymy jak wyjdzie 😅 efektem się podzielę :)

Właśnie nie ma nikt w ludzkich pieniądzach Stabilizatora przód od s4? Tył mam mieć więc i przód by się przydał 😁 

A może ktoś ma zderzak do założenia w kolor s-line lz9y? 

 

Działamy 😁

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj korzystając z wolnego i pogody zabrałem się zs odświeżenie kierownicy :)

Do zabiegu przekonał mnie @kamil-vagno i przyznam, że moja kierownica już się tego domagała. Dodatkowo Kamil polecił też środki, które sam stosował. 

Tak wyglądała kierownica przed :

IMG_20230819_095608.thumb.jpg.5264ee0b752812976169ccd1fea834f8.jpg

 

A tu efekt końcowy:

IMG_20230819_141136.thumb.jpg.0d5c44a1c5706425dbbc636176fded32.jpg

 

Czy jestem zadowolony - tak, jest lepiej jak było ale też wiem, że drugi raz zrobiłbym to lepiej - no bo przecież tak jest z pierwszymi razami 😅

 

A tu kilka zdjęć z prac:

Krok 1: rozebranie kierownicy i mycie szczotką - gorącą wodą z Ludwikiem w celu odtłuszczenia - teraz już wiem, że są też do tego środki dedykowane - fat remover 

IMG_20230819_103421.thumb.jpg.7f8148eba93ad2d967b22a78d87eb172.jpg

Po myciu czas zabrać się za chemię z zestawu:

IMG_20230819_104348__01.thumb.jpg.9735827a86d5e024d83aa5e869fc0268.jpg

 

Krok 2: usunięcie części starej powłoki przy użyciu Leather Preparer - tu warto zaopatrzyć  się w szmatki bawełniane - ta dołączona do zestawu się sypie i ogólnie nie wystarczy. 

Tak było po:

IMG_20230819_110415.thumb.jpg.7ea9b063551b20a8dfdfc5222435b690.jpg

 

Krok 3: odtłuszczenia przy użyciu Leather alcohol cleaner - nic innego jak IPA :)

Tu zdjęcia brak ale stan się nie zmienił 😅

 

Krok 4: nakładanie koloru - przy użyciu gąbki - w moim przypadku 4 warstwy czas schnięcia między warstwami około 15 minut. Tu rada aby do każdej warstwy używać świeżej gąbki. IMG_20230819_111445.thumb.jpg.eed04e478d1f2239ee6b6cb6c368fda0.jpgIMG_20230819_114413.thumb.jpg.9da1036e4d7c02ea31e2c5b0e25910b0.jpg

 

Krok 5: nakładanie top coat w celu zabezpieczenia koloru - czas schnięcia między warstwami podobnie jak wcześniej i tu też co warstwa nowa gąbka. IMG_20230819_122805.thumb.jpg.622e203fb79668df2ce3886a3f73cbc9.jpg

IMG_20230819_133719.thumb.jpg.9ffe4a2ed93800bb1fc29405d69f880a.jpg

 

No i po wyschnięciu ostatniej warstwy montaż na samochód :)

  • Lubię to 3
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, A4b6quattro napisał(a):

Dobra robota👌 ja ostatnio wymieniłem kiere na taką ⤵️😁

 

20230820_141835.jpg

Skąd kiera? Ile sianka? 

Finalnie na taką będę polował 😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...